Інженерні мережі
Спеціальність: Будівництво та цивільна інженерія
Код дисципліни: 6.192.00.O.037
Кількість кредитів: 6.00
Кафедра: Гідротехніка та водна інженерія
Лектор: професор Гнатів Роман Маріянович
Семестр: 5 семестр
Форма навчання: денна
Завдання: Вивчення навчальної дисципліни передбачає формування у студентів необхідних:
інтегральної компетентності (ІНТ)
Здатність розв’язувати складні спеціалізовані задачі будівництва та цивільної інженерії.
загальної компетентності (КЗ)
• ЗК02. Знання та розуміння предметної області та професійної діяльності.
спеціальних (фахових, предметних) компетентностей (СК)
• СК03. Здатність проєктувати будівельні конструкції, будівлі, споруди та інженерні мережі (відповідно до спеціалізації), з урахуванням інженерно-технічних та ресурсозберігаючих заходів, правових, соціальних, екологічних, техніко-економічних
показників, наукових та етичних аспектів, і сучасних вимог нормативної документації у сфері архітектури та будівництва, охорони довкілля та безпеки праці.
• СК06. Здатність до інжинірингової діяльності у сфері будівництва, складання та використання технічної документації.
Результати навчання: РН02. Брати участь у дослідженнях та розробках у сфері архітектури та будівництва.
РН06. Застосовувати сучасні інформаційні технології для розв’язання інженерних та управлінських задач будівництва
та цивільної інженерії.
РН09. Проєктувати будівельні конструкції, будівлі, споруди,
інженерні мережі та технологічні процеси будівельного
виробництва, з урахуванням інженерно-технічних та ресурсозберігаючих заходів, правових, соціальних, екологічних, техніко-економічних показників, наукових та етичних аспектів, і сучасних вимог нормативної документації, часових та інших обмежень, у сфері архітектури та будівництва, охорони довкілля та безпеки праці.
РН12. Мати поглиблені когнітивні та практичні уміння/навички, майстерність та інноваційність на рівні, необхідному для розв’язання складних спеціалізованих задач в галузі будівництва та цивільної інженерії (відповідно до спеціалізації).
УМ1. Поглиблені когнітивні та практичні уміння/навички, майстерність та інноваційність на рівні, необхідному для розв’язання складних спеціалізованих задач і практичних проблем у сфері професійної діяльності або навчання.
АіВ1. Управління складною технічною або професійною діяльністю чи проєктами.
Необхідні обов'язкові попередні та супутні навчальні дисципліни: Попередні навчальні дисципліни:
1. Водопостачання і водовідведення
2. Теплогазопостачання та вентиляція
Супутні і наступні навчальні дисципліни:
1. Мережі водопостачання
2. Технологія заготівельних і монтажних робіт та інженерні мережі систем ТГВ
Короткий зміст навчальної програми: Описані основні принципи та нормативи інженерного обладнання територій населених місць. Розглянута загальна система розташування підземних та наземних інженерних мереж. Приведені класифікація, схеми та основні споруди систем
теплогазопостачання, водопостачання та водовідведення. Висвітлені питання трасування інженерних мереж на території населених місць. Розглянуті питання комлексного розташування інженерних мереж в містах, способи прокладання та принципи їх технічної експлуатації.
Призначена навчальна дисципліна для студентів першого (бакалаврського) рівня вищої освіти спеціальності 192 Будівництво та цивільна інженерія.
Опис: Системи та схеми водопостачання
Водопровідна мережа як елемент системи водопостачання. Класифікація систем водопостачання. Схеми водопроводу. Арматура і споруди на водопровідних мережах. Трасування мережі
Основи проектування систем водопостачання.
Розрахункові норми та режим водоспоживання. Визначення розрахункових витрат води та необхідних напорів у зовнішніх водопровідних мережах. Гідравлічний розрахунок кільцевої водопровідної мережі.
Системи внутрішніх водопроводів будинків.
Гідравлічний розрахунок внутрішнього водопроводу. Особливості облаштування систем гарячого водопостачання. Протипожежне водопостачання. Місцеві установки для підвищення напору. Облік
витрати води.
Каналізаційні мережі.
Стічні води і їх класифікація. Системи та схеми зовнішньої каналізації. Влаштування каналізаційних мереж. Перекачування стічних вод. Трасування каналізаційних мереж. Очищення стічних вод.
Розрахунок каналізаційних систем будівель.
Системи та схеми внутрішньої каналізації. Визначення пропускної здатності стояків і випусків будівлі в каналізаційну мережу. Влаштування внутрішньої каналізації. Вентиляція каналізаційної мережі.
Внутрішні водостоки для відведення дощових вод з будівель.
Влаштування внутрішніх водостоків. Самопливні та гравітаційновакуумні системи. Визначення розрахункових витрат дощових вод. Розрахунок пропускної здатності лійок, стояків та випусків.
Відведення талої води з даху будинків. Захист водостоків від замерзання.
Методи та критерії оцінювання: Оцінювання знань студентів з дисципліни “Інженерні мережі” проводиться у вигляді
поточних контролів, та семестрового контролю знань, який проводиться у кінці
семестру.
Оцінювання навчальних досягнень студента здійснюється за 100-бальною шкалою.
Методика розподілу та нарахування балів здобувачам вищої освіти регламентована
"Положенням про організацію та проведення поточного і семестрового контролю
результатів навчання студентів Національного університету "Львівська політехніка".
Критерії оцінювання результатів навчання: Частина
«Водопостачання та водовідведення»:
Лаб.роб. 20
Поточне оцінювання 20
Підсумковий контрольний захід 30
«Теплогазопостачання та вентиляція»:
Лаб.роб. 20
Поточне оцінювання 20
Підсумковий контрольний захід 30
Разом за дисципліну 100
Порядок та критерії виставляння балів та оцінок: 100–88 балів – («відмінно») виставляється за високий рівень знань (допускаються деякі неточності) навчального матеріалу компонента, що міститься в основних і додаткових рекомендованих літературних джерелах, вміння аналізувати явища, які вивчаються, у їхньому взаємозв’язку і роз витку, чітко, лаконічно, логічно, послідовно відповідати на поставлені запитання, вміння застосовувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 87–71 бал – («добре») виставляється за загалом правильне розуміння навчального матеріалу компонента, включаючи розрахунки , аргументовані відповіді на поставлені запитання, які, однак, містять певні (неістотні) недоліки, за вміння застосовувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 70 – 50 балів – («задовільно») виставляється за слабкі знання навчального матеріалу компонента, неточні або мало аргументовані відповіді, з порушенням послідовності викладення, за слабке застосування теоретичних положень під час розв’язання практичних задач; 49–26 балів – («не атестований» з можливістю повторного складання семестрового контролю) виставляється за незнання значної частини навчального матеріалу компонента, істотні помилки у відповідях на запитання, невміння застосувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 25–00 балів – («незадовільно» з обов’язковим повторним вивченням) виставляється за незнання значної частини навчального матеріалу компонента, істотні помилки у відповідях на запитання, невміння орієнтуватися під час розв’язання практичних задач, незнання основних фундаментальних положень.
Рекомендована література: Базова
частина “Водопостачання та водовідведення ”
1. Тугай А.М., Орлов В.О. та ін. Міські інженерні мережі: Підручник. – К.: Укргеліотех,
2010. – 256 с.
2. Кравченко В.С. Водопостачання та каналізація / В.С. Кравченко. – К.: Кондор, 2003.–288с.
3. Орлов В.О. Водопостачання та водовідведення: Підручник / В.О. Орлов, Я.А. Тугай,
А.М. Орлова. – К.: Знання, 2011. – 359 с.
4. ДБН В.2.5-74:2013. Водопостачання. Зовнішні мережі та споруди. Основні положення
проектування. – К.: Мінрегіон України, 2013. – 172 с.
5. ДБН В.2.5-75:2013. Каналізація. Зовнішні мережі та споруди. Основні положення
проектування. – К.: Мінрегіон України, 2013. – 128 с.
частина “Теплогазопостачання та вентиляція”
1. Деркач І.Л. Міські інженерні мережі: Навч. посібник. – Харків: ХНАМГ, 2006. – 97 с.
2. Ткачук О.А. Міські інженерні мережі: Навч. посібник. – Рівне: НУВГП, 2015. – 412 с.
3. Потапов В.0. Теплогазопостачання населених місць та будинків. (учбовий посібник )
KІБІ, Київ, 1990. - 191 с.: іл.
4. ДБН В.2.5-20-2001. Інженерне обладнання будинків і споруд. Зовнішні мережі та
споруди. Газопостачання. – К.: Держбуд України, 2001. – 131 с.
5. ДБН В.2.5-39:2008. Інженерне обладнання будинків і споруд. Зовнішні мережі та
споруди. Теплові мережі. – К.: Мінрегіонбуд України, 2009. – 56 с.
Уніфікований додаток: Національний університет «Львівська політехніка» забезпечує реалізацію права осіб з інвалідністю на здобуття вищої освіти. Інклюзивні освітні послуги надає Служба доступності до можливостей навчання «Без обмежень», метою діяльності якої є забезпечення постійного індивідуального супроводу навчального процесу студентів з інвалідністю та хронічними захворюваннями. Важливим інструментом імплементації інклюзивної освітньої політики в Університеті є Програма підвищення кваліфікації науково-педагогічних працівників та навчально-допоміжного персоналу у сфері соціальної інклюзії та інклюзивної освіти. Звертатися за адресою:
вул. Карпінського, 2/4, І-й н.к., кімн. 112
E-mail: nolimits@lpnu.ua
Websites: https://lpnu.ua/nolimits https://lpnu.ua/integration
Академічна доброчесність: Політика щодо академічної доброчесності учасників освітнього процесу формується на основі дотримання принципів академічної доброчесності з урахуванням норм «Положення про академічну доброчесність у Національному університеті «Львівська політехніка» (затверджене вченою радою університету від 20.06.2017 р., протокол № 35).
Інженерні мережі
Спеціальність: Будівництво та цивільна інженерія
Код дисципліни: 6.192.00.O.038
Кількість кредитів: 6.00
Кафедра: Теплогазопостачання і вентиляція
Лектор: старший викладач Довбуш О.М.
д.т.н., професор Гнатів Р.М.
Семестр: 5 семестр
Форма навчання: денна
Завдання: Вивчення навчальної дисципліни передбачає формування у студентів необхідних:
інтегральної компетентності (ІНТ)
Здатність розв’язувати складні спеціалізовані задачі будівництва та цивільної інженерії.
загальної компетентності (КЗ)
• ЗК02. Знання та розуміння предметної області та професійної діяльності.
спеціальних (фахових, предметних) компетентностей (СК)
• СК03. Здатність проєктувати будівельні конструкції, будівлі, споруди та
інженерні мережі (відповідно до спеціалізації), з урахуванням інженерно-
технічних та ресурсозберігаючих заходів, правових, соціальних,
екологічних, техніко-економічних показників, наукових та етичних
аспектів, і сучасних вимог нормативної документації у сфері архітектури
та будівництва, охорони довкілля та безпеки праці.
• СК06. Здатність до інжинірингової діяльності у сфері будівництва,
складання та використання технічної документації.
Результати навчання: У результаті вивчення навчальної дисципліни здобувач освіти повинен бути здатним продемонструвати такі результати навчання:
знати:
• нормативні документи проектування, зведення та експлуатації інженерних мереж та споруд;
• принципи проектування інженерних мереж та їх конструктивних елементів;
• способи прокладання інженерних мереж.
вміти:
• приймати схемні рішення систем теплогазопостачання, водопостачання та
водовідведення;
• виконувати трасування інженерних мереж;
• проектувати інженерно-технічні споруди інженерних мереж, передбачати
шляхи їх реконструкції та розвитку.
РН02. Брати участь у дослідженнях та розробках у сфері архітектури та будівництва.
РН06. Застосовувати сучасні інформаційні технології для розв’язання інженерних та управлінських задач будівництва та цивільної інженерії.
РН09. Проєктувати будівельні конструкції, будівлі, споруди, інженерні мережі та технологічні процеси будівельного виробництва, з урахуванням інженерно-технічних та ресурсозберігаючих заходів, правових, соціальних, екологічних, техніко-економічних показників, наукових та етичних аспектів, і сучасних вимог нормативної документації, часових та інших обмежень, у сфері архітектури та будівництва, охорони довкілля та безпеки праці.
РН12. Мати поглиблені когнітивні та практичні уміння/навички, майстерність та інноваційність на рівні, необхідному для розв’язання складних спеціалізованих задач в галузі будівництва та цивільної інженерії (відповідно до спеціалізації).
УМ1. Поглиблені когнітивні та практичні уміння/навички, майстерність та інноваційність на рівні, необхідному для розв’язання складних спеціалізованих задач і практичних проблем у сфері професійної діяльності або навчання.
АіВ1. Управління складною технічною або професійною діяльністю чи проєктами.
Необхідні обов'язкові попередні та супутні навчальні дисципліни: Попередні навчальні дисципліни:
- Водопостачання і водовідведення;
- Теплогазопостачання та вентиляція.
Супутні і наступні навчальні дисципліни
- Мережі водопостачання;
- Технологія заготівельних і монтажних робіт та інженерні мережі
систем ТГВ.
Короткий зміст навчальної програми: Описані основні принципи та нормативи інженерного обладнання територій населених місць. Розглянута загальна система розташування підземних та наземних інженерних мереж. Приведені класифікація, схеми та основні споруди систем теплогазопостачання, водопостачання та водовідведення. Висвітлені питання трасування інженерних мереж на території населених місць. Розглянуті питання комлексного розташування інженерних мереж в містах, способи прокладання та принципи їх технічної експлуатації.
Призначена навчальна дисципліна для студентів першого (бакалаврського) рівня вищої освіти спеціальності 192 «Будівництво та цивільна інженерія».
Опис: Інженерне обладнання населених місць. Водопостачання. Водовідведення. Теплопостачання. Газопостачання. Комплексне розташування інженерних мереж в містах. Загальні принципи технічної експлуатації інженерних мереж.
Методи та критерії оцінювання: Оцінювання знань студентів з дисципліни Інженерні мережі та споруди
проводиться у вигляді поточних контролів, та семестрового контролю знань,
який проводиться в кінці семестру. Поточний контроль проводиться під час занять.
На іспиті/заліку видаються екзаменаційні завдання. Сумарна кількість балів отриманих
за поточний контроль та на іспиті визначають загальну оцінку за предмет.
Поточний контроль знань студентів з дисципліни Інженерні мережі та споруди
включає такі форми оцінювання стаціонарна/заочна форми навчання:
Оцінювання під час захисту лабораторних робіт.(15/30 балів)
Оцінювання під час практичних занять.(- балів)
Оцінювання самостійної (зокрема, індивідуальної) роботи: (15/30 балів)
– Оцінка виконаної індивідуальної розрахунково-графічної роботи/контрольної
роботи) – 15/30 балів. Семестровий контроль знань включає в себе результати поточного
контролю знань студентів, та екзаменаційний контроль.
Екзаменаційні завдання побудовано за трьома рівнями складності. Максимальна
сума балів за екзаменаційне завдання – 60/45. До цієї кількості додаються результати
поточного контролю– 50 балів та усна компонента-10 балів. Максимальна кількість балів
за семестровий контроль – 100. Фактична кількість балів, отримана студентом,
переводиться в державну підсумкову оцінку.
Критерії оцінювання результатів навчання: лабораторні роботи - 40
іспит - 60
Порядок та критерії виставляння балів та оцінок: 100–88 балів – («відмінно») виставляється за високий рівень знань (допускаються деякі неточності) навчального матеріалу компонента, що міститься в основних і додаткових рекомендованих літературних джерелах, вміння аналізувати явища, які вивчаються, у їхньому взаємозв’язку і роз витку, чітко, лаконічно, логічно, послідовно відповідати на поставлені запитання, вміння застосовувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 87–71 бал – («добре») виставляється за загалом правильне розуміння навчального матеріалу компонента, включаючи розрахунки , аргументовані відповіді на поставлені запитання, які, однак, містять певні (неістотні) недоліки, за вміння застосовувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 70 – 50 балів – («задовільно») виставляється за слабкі знання навчального матеріалу компонента, неточні або мало аргументовані відповіді, з порушенням послідовності викладення, за слабке застосування теоретичних положень під час розв’язання практичних задач; 49–26 балів – («не атестований» з можливістю повторного складання семестрового контролю) виставляється за незнання значної частини навчального матеріалу компонента, істотні помилки у відповідях на запитання, невміння застосувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 25–00 балів – («незадовільно» з обов’язковим повторним вивченням) виставляється за незнання значної частини навчального матеріалу компонента, істотні помилки у відповідях на запитання, невміння орієнтуватися під час розв’язання практичних задач, незнання основних фундаментальних положень.
Рекомендована література: 1. Мацієвська О.О. Водопостачання і водовідведення: Конспект лекцій з дисципліни "Водопостачання і водовідведення" для студентів базового напряму 6.060101 "Будівництво" / О.О. Мацієвська. – Львів: Видавництво Національного університету "Львівська політехніка", 2013. – 120 с.
2. Мацієвська О.О. Водопостачання і водовідведення: навч. посібник / О.О. Мацієвська. – Львів: Видавництво Національного університету "Львівська політехніка", 2015. – 144 с.
3. Шульга М.О., Деркач І.Л., Алексахін О.О. Інженерне обладнання населених місць: Підручник. – Харків : ХНАМГ, 2007. – 259 с.
4. Тугай А.М., Орлов В.О. та ін. Міські інженерні мережі: Підручник. – К.: Укргеліотех, 2010. – 256 с.
5. Кравченко В.С. Водопостачання та каналізація / В.С. Кравченко. – К.: Кондор, 2003. – 288 с.
6. Орлов В.О. Водопостачання та водовідведення: Підручник / В.О. Орлов, Я.А. Тугай, А.М. Орлова. – К.: Знання, 2011. – 359 с.
7. ДБН В.2.5-74:2013. Водопостачання. Зовнішні мережі та споруди. Основні положення проектування. – К.: Мінрегіон України, 2013. – 172 с.
8. ДБН В.2.5-75:2013. Каналізація. Зовнішні мережі та споруди. Основні положення проектування. – К.: Мінрегіон України, 2013. – 128 с.
9. Деркач І.Л. Міські інженерні мережі: Навч. посібник. – Харків: ХНАМГ, 2006. – 97 с.
10. Ткачук О.А. Міські інженерні мережі: Навч. посібник. – Рівне: НУВГП, 2015. – 412 с.
11. Потапов В.0. Теплогазопостачання населених місць та будинків. (учбовий посібник ) KІБІ, Київ, 1990. - 191 с.: іл.
12. ДБН В.2.5-20-2001. Інженерне обладнання будинків і споруд. Зовнішні мережі та споруди. Газопостачання. – К.: Держбуд України, 2001. – 131 с.
13. ДБН В.2.5-39:2008. Інженерне обладнання будинків і споруд. Зовнішні мережі та споруди. Теплові мережі. – К.: Мінрегіонбуд України, 2009. – 56 с.
14. Ткачук О.А., Шадура В.О. Водопровідні мережі: Навч. Посібник. – Рівне : НУВГП, 2010. -146 с.
15. Новохатній В.Г. Водопостачання. Системи та мережі: Посібник. – Полтава : ПолтНТУ, 2004. – 91 с.
16. ДБН В.1.1-25-2009. Інженерний захист територій та споруд від підтоплення та затоплення. - К.: Мінрегіонбуд України, 2010. – 30 с.
17. Правила технічної експлуатації систем водопостачання та каналізації населених пунктів України. К.: Мінжитлокомунгосп України, 2008. – 148 с.
18. Крупак І.М. Інженерні мережі з полімерів: Посібник. – Львів: ЕКОінформ, 2008. – 372 с.
18. ДСТУ Б А.2.4-1:2009. СПДБ. Умовні зображення і познаки трубопроводів та їх елементів. – К.: Мінрегіонбуд України, 2009. – 12 с.
19. ДСТУ Б А.2.4-6:2009. Правила виконання робочої документації генеральних планів. – К.: Мінрегіонбуд України та ЖКГ 2009. – 12 с.
Уніфікований додаток: Національний університет «Львівська політехніка» забезпечує реалізацію права осіб з інвалідністю на здобуття вищої освіти. Інклюзивні освітні послуги надає Служба доступності до можливостей навчання «Без обмежень», метою діяльності якої є забезпечення постійного індивідуального супроводу навчального процесу студентів з інвалідністю та хронічними захворюваннями. Важливим інструментом імплементації інклюзивної освітньої політики в Університеті є Програма підвищення кваліфікації науково-педагогічних працівників та навчально-допоміжного персоналу у сфері соціальної інклюзії та інклюзивної освіти. Звертатися за адресою:
вул. Карпінського, 2/4, І-й н.к., кімн. 112
E-mail: nolimits@lpnu.ua
Websites: https://lpnu.ua/nolimits https://lpnu.ua/integration
Академічна доброчесність: Політика щодо академічної доброчесності учасників освітнього процесу формується на основі дотримання принципів академічної доброчесності з урахуванням норм «Положення про академічну доброчесність у Національному університеті «Львівська політехніка» (затверджене вченою радою університету від 20.06.2017 р., протокол № 35).
Інженерні мережі (курсовий проєкт)
Спеціальність: Будівництво та цивільна інженерія
Код дисципліни: 6.192.00.O.040
Кількість кредитів: 3.00
Кафедра: Гідротехніка та водна інженерія
Лектор: професор Гнатів Роман Маріянович
Семестр: 5 семестр
Форма навчання: денна
Завдання: Вивчення навчальної дисципліни передбачає формування у студентів необхідних:
інтегральної компетентності (ІНТ)
Здатність розв’язувати складні спеціалізовані задачі будівництва та цивільної інженерії.
загальної компетентності (КЗ)
• ЗК02. Знання та розуміння предметної області та професійної діяльності.
спеціальних (фахових, предметних) компетентностей (СК)
• СК03. Здатність проєктувати будівельні конструкції, будівлі, споруди та інженерні мережі (відповідно до спеціалізації), з урахуванням інженерно-технічних та ресурсозберігаючих заходів, правових, соціальних, екологічних, техніко-економічних
показників, наукових та етичних аспектів, і сучасних вимог нормативної документації у сфері архітектури та будівництва, охорони довкілля та безпеки праці.
• СК06. Здатність до інжинірингової діяльності у сфері будівництва, складання та використання технічної документації.
Результати навчання: РН02. Брати участь у дослідженнях та розробках у сфері архітектури та будівництва.
РН06. Застосовувати сучасні інформаційні технології для розв’язання інженерних та управлінських задач будівництва
та цивільної інженерії.
РН09. Проєктувати будівельні конструкції, будівлі, споруди,
інженерні мережі та технологічні процеси будівельного
виробництва, з урахуванням інженерно-технічних та ресурсозберігаючих заходів, правових, соціальних, екологічних, техніко-економічних показників, наукових та етичних аспектів, і сучасних вимог нормативної документації, часових та інших обмежень, у сфері архітектури та будівництва, охорони довкілля та безпеки праці.
РН12. Мати поглиблені когнітивні та практичні уміння/навички, майстерність та інноваційність на рівні, необхідному для розв’язання складних спеціалізованих задач в галузі будівництва та цивільної інженерії (відповідно до спеціалізації).
УМ1. Поглиблені когнітивні та практичні уміння/навички, майстерність та інноваційність на рівні, необхідному для розв’язання складних спеціалізованих задач і практичних проблем у сфері професійної діяльності або навчання.
АіВ1. Управління складною технічною або професійною діяльністю чи проєктами.
Необхідні обов'язкові попередні та супутні навчальні дисципліни: Попередні навчальні дисципліни:
1. Водопостачання і водовідведення
2. Теплогазопостачання та вентиляція
Супутні і наступні навчальні дисципліни:
1. Мережі водопостачання
2. Технологія заготівельних і монтажних робіт та інженерні мережі систем ТГВ
Короткий зміст навчальної програми: Описані основні принципи та нормативи інженерного обладнання територій населених місць. Розглянута загальна система розташування підземних та наземних інженерних мереж. Приведені класифікація, схеми та основні споруди систем
теплогазопостачання, водопостачання та водовідведення. Висвітлені питання трасування інженерних мереж на території населених місць. Розглянуті питання комлексного розташування інженерних мереж в містах, способи прокладання та принципи їх технічної експлуатації.
Призначена навчальна дисципліна для студентів першого (бакалаврського) рівня вищої освіти спеціальності 192 Будівництво та цивільна інженерія.
Опис: Системи та схеми водопостачання
Водопровідна мережа як елемент системи водопостачання. Класифікація систем водопостачання. Схеми водопроводу. Арматура і споруди на водопровідних мережах. Трасування мережі
Основи проектування систем водопостачання.
Розрахункові норми та режим водоспоживання. Визначення розрахункових витрат води та необхідних напорів у зовнішніх водопровідних мережах. Гідравлічний розрахунок кільцевої водопровідної мережі.
Системи внутрішніх водопроводів будинків.
Гідравлічний розрахунок внутрішнього водопроводу. Особливості облаштування систем гарячого водопостачання. Протипожежне водопостачання. Місцеві установки для підвищення напору. Облік
витрати води.
Каналізаційні мережі.
Стічні води і їх класифікація. Системи та схеми зовнішньої каналізації. Влаштування каналізаційних мереж. Перекачування стічних вод. Трасування каналізаційних мереж. Очищення стічних вод.
Розрахунок каналізаційних систем будівель.
Системи та схеми внутрішньої каналізації. Визначення пропускної здатності стояків і випусків будівлі в каналізаційну мережу. Влаштування внутрішньої каналізації. Вентиляція каналізаційної мережі.
Внутрішні водостоки для відведення дощових вод з будівель.
Влаштування внутрішніх водостоків. Самопливні та гравітаційновакуумні системи. Визначення розрахункових витрат дощових вод. Розрахунок пропускної здатності лійок, стояків та випусків.
Відведення талої води з даху будинків. Захист водостоків від замерзання.
Методи та критерії оцінювання: Оцінювання знань студентів з дисципліни “Інженерні мережі” проводиться у вигляді
поточних контролів, та семестрового контролю знань, який проводиться у кінці
семестру.
Оцінювання навчальних досягнень студента здійснюється за 100-бальною шкалою.
Методика розподілу та нарахування балів здобувачам вищої освіти регламентована
"Положенням про організацію та проведення поточного і семестрового контролю
результатів навчання студентів Національного університету "Львівська політехніка".
Критерії оцінювання результатів навчання: Частина
«Водопостачання та водовідведення»:
Лаб.роб. 20
Поточне оцінювання 20
Підсумковий контрольний захід 30
«Теплогазопостачання та вентиляція»:
Лаб.роб. 20
Поточне оцінювання 20
Підсумковий контрольний захід 30
Разом за дисципліну 100
Порядок та критерії виставляння балів та оцінок: 100–88 балів – («відмінно») виставляється за високий рівень знань (допускаються деякі неточності) навчального матеріалу компонента, що міститься в основних і додаткових рекомендованих літературних джерелах, вміння аналізувати явища, які вивчаються, у їхньому взаємозв’язку і роз витку, чітко, лаконічно, логічно, послідовно відповідати на поставлені запитання, вміння застосовувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 87–71 бал – («добре») виставляється за загалом правильне розуміння навчального матеріалу компонента, включаючи розрахунки , аргументовані відповіді на поставлені запитання, які, однак, містять певні (неістотні) недоліки, за вміння застосовувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 70 – 50 балів – («задовільно») виставляється за слабкі знання навчального матеріалу компонента, неточні або мало аргументовані відповіді, з порушенням послідовності викладення, за слабке застосування теоретичних положень під час розв’язання практичних задач; 49–26 балів – («не атестований» з можливістю повторного складання семестрового контролю) виставляється за незнання значної частини навчального матеріалу компонента, істотні помилки у відповідях на запитання, невміння застосувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 25–00 балів – («незадовільно» з обов’язковим повторним вивченням) виставляється за незнання значної частини навчального матеріалу компонента, істотні помилки у відповідях на запитання, невміння орієнтуватися під час розв’язання практичних задач, незнання основних фундаментальних положень.
Рекомендована література: Базова
частина “Водопостачання та водовідведення ”
1. Тугай А.М., Орлов В.О. та ін. Міські інженерні мережі: Підручник. – К.: Укргеліотех,
2010. – 256 с.
2. Кравченко В.С. Водопостачання та каналізація / В.С. Кравченко. – К.: Кондор, 2003.–288с.
3. Орлов В.О. Водопостачання та водовідведення: Підручник / В.О. Орлов, Я.А. Тугай,
А.М. Орлова. – К.: Знання, 2011. – 359 с.
4. ДБН В.2.5-74:2013. Водопостачання. Зовнішні мережі та споруди. Основні положення
проектування. – К.: Мінрегіон України, 2013. – 172 с.
5. ДБН В.2.5-75:2013. Каналізація. Зовнішні мережі та споруди. Основні положення
проектування. – К.: Мінрегіон України, 2013. – 128 с.
частина “Теплогазопостачання та вентиляція”
1. Деркач І.Л. Міські інженерні мережі: Навч. посібник. – Харків: ХНАМГ, 2006. – 97 с.
2. Ткачук О.А. Міські інженерні мережі: Навч. посібник. – Рівне: НУВГП, 2015. – 412 с.
3. Потапов В.0. Теплогазопостачання населених місць та будинків. (учбовий посібник )
KІБІ, Київ, 1990. - 191 с.: іл.
4. ДБН В.2.5-20-2001. Інженерне обладнання будинків і споруд. Зовнішні мережі та
споруди. Газопостачання. – К.: Держбуд України, 2001. – 131 с.
5. ДБН В.2.5-39:2008. Інженерне обладнання будинків і споруд. Зовнішні мережі та
споруди. Теплові мережі. – К.: Мінрегіонбуд України, 2009. – 56 с.
Уніфікований додаток: Національний університет «Львівська політехніка» забезпечує реалізацію права осіб з інвалідністю на здобуття вищої освіти. Інклюзивні освітні послуги надає Служба доступності до можливостей навчання «Без обмежень», метою діяльності якої є забезпечення постійного індивідуального супроводу навчального процесу студентів з інвалідністю та хронічними захворюваннями. Важливим інструментом імплементації інклюзивної освітньої політики в Університеті є Програма підвищення кваліфікації науково-педагогічних працівників та навчально-допоміжного персоналу у сфері соціальної інклюзії та інклюзивної освіти. Звертатися за адресою:
вул. Карпінського, 2/4, І-й н.к., кімн. 112
E-mail: nolimits@lpnu.ua
Websites: https://lpnu.ua/nolimits https://lpnu.ua/integration
Академічна доброчесність: Політика щодо академічної доброчесності учасників освітнього процесу формується на основі дотримання принципів академічної доброчесності з урахуванням норм «Положення про академічну доброчесність у Національному університеті «Львівська політехніка» (затверджене вченою радою університету від 20.06.2017 р., протокол № 35).
Інженерні мережі (курсовий проєкт)
Спеціальність: Будівництво та цивільна інженерія
Код дисципліни: 6.192.00.O.041
Кількість кредитів: 3.00
Кафедра: Теплогазопостачання і вентиляція
Лектор: старший викладач Довбуш О.М.
д.т.н., професор Гнатів Р.М.
Семестр: 5 семестр
Форма навчання: денна
Завдання: Вивчення навчальної дисципліни передбачає формування у студентів необхідних:
інтегральної компетентності (ІНТ)
Здатність розв’язувати складні спеціалізовані задачі будівництва та цивільної інженерії.
спеціальних (фахових, предметних) компетентностей (СК)
• СК03. Здатність проєктувати будівельні конструкції, будівлі, споруди та
інженерні мережі (відповідно до спеціалізації), з урахуванням інженерно-
технічних та ресурсозберігаючих заходів, правових, соціальних,
екологічних, техніко-економічних показників, наукових та етичних
аспектів, і сучасних вимог нормативної документації у сфері архітектури
та будівництва, охорони довкілля та безпеки праці.
• СК06. Здатність до інжинірингової діяльності у сфері будівництва,
складання та використання технічної документації.
Результати навчання: У результаті вивчення навчальної дисципліни здобувач освіти повинен бути здатним продемонструвати такі результати навчання:
знати:
• нормативні документи проектування, зведення та експлуатації інженерних мереж та споруд;
• принципи проектування інженерних мереж та їх конструктивних елементів;
• способи прокладання інженерних мереж.
вміти:
• приймати схемні рішення систем теплогазопостачання, водопостачання та
водовідведення;
• виконувати трасування інженерних мереж;
• проектувати інженерно-технічні споруди інженерних мереж, передбачати
шляхи їх реконструкції та розвитку.
РН02. Брати участь у дослідженнях та розробках у сфері архітектури та будівництва.
РН06. Застосовувати сучасні інформаційні технології для розв’язання інженерних та управлінських задач будівництва та цивільної інженерії.
РН09. Проєктувати будівельні конструкції, будівлі, споруди, інженерні мережі та технологічні процеси будівельного виробництва, з урахуванням інженерно-технічних та ресурсозберігаючих заходів, правових, соціальних, екологічних, техніко-економічних показників, наукових та етичних аспектів, і сучасних вимог нормативної документації, часових та інших обмежень, у сфері архітектури та будівництва, охорони довкілля та безпеки праці.
РН12. Мати поглиблені когнітивні та практичні уміння/навички, майстерність та інноваційність на рівні, необхідному для розв’язання складних спеціалізованих задач в галузі будівництва та цивільної інженерії (відповідно до спеціалізації).
УМ1. Поглиблені когнітивні та практичні уміння/навички, майстерність та інноваційність на рівні, необхідному для розв’язання складних спеціалізованих задач і практичних проблем у сфері професійної діяльності або навчання.
АіВ1. Управління складною технічною або професійною діяльністю чи проєктами.
Необхідні обов'язкові попередні та супутні навчальні дисципліни: Попередні навчальні дисципліни:
- Водопостачання і водовідведення;
- Теплогазопостачання та вентиляція.
Супутні і наступні навчальні дисципліни
- Мережі водопостачання;
- Технологія заготівельних і монтажних робіт та інженерні мережі
систем ТГВ.
Короткий зміст навчальної програми: Описані основні принципи та нормативи інженерного обладнання територій населених місць. Розглянута загальна система розташування підземних та наземних інженерних мереж. Приведені класифікація, схеми та основні споруди систем теплогазопостачання, водопостачання та водовідведення. Висвітлені питання трасування інженерних мереж на території населених місць. Розглянуті питання комлексного розташування інженерних мереж в містах, способи прокладання та принципи їх технічної експлуатації.
Призначена навчальна дисципліна для студентів першого (бакалаврського) рівня вищої освіти спеціальності 192 «Будівництво та цивільна інженерія».
Опис: Інженерне обладнання населених місць. Водопостачання. Водовідведення. Теплопостачання. Газопостачання. Комплексне розташування інженерних мереж в містах. Загальні принципи технічної експлуатації інженерних мереж.
Методи та критерії оцінювання: Оцінювання знань студентів з дисципліни Інженерні мережі та споруди
проводиться у вигляді поточних контролів, та семестрового контролю знань,
який проводиться в кінці семестру. Поточний контроль проводиться під час занять.
На іспиті/заліку видаються екзаменаційні завдання. Сумарна кількість балів отриманих
за поточний контроль та на іспиті визначають загальну оцінку за предмет.
Поточний контроль знань студентів з дисципліни Інженерні мережі та споруди
включає такі форми оцінювання стаціонарна/заочна форми навчання:
Оцінювання під час захисту лабораторних робіт.(15/30 балів)
Оцінювання під час практичних занять.(- балів)
Оцінювання самостійної (зокрема, індивідуальної) роботи: (15/30 балів)
– Оцінка виконаної індивідуальної розрахунково-графічної роботи/контрольної
роботи) – 15/30 балів. Семестровий контроль знань включає в себе результати поточного
контролю знань студентів, та екзаменаційний контроль.
Екзаменаційні завдання побудовано за трьома рівнями складності. Максимальна
сума балів за екзаменаційне завдання – 60/45. До цієї кількості додаються результати
поточного контролю– 50 балів та усна компонента-10 балів. Максимальна кількість балів
за семестровий контроль – 100. Фактична кількість балів, отримана студентом,
переводиться в державну підсумкову оцінку.
Критерії оцінювання результатів навчання: курсовий проект - 100
Порядок та критерії виставляння балів та оцінок: 100–88 балів – («відмінно») виставляється за високий рівень знань (допускаються деякі неточності) навчального матеріалу компонента, що міститься в основних і додаткових рекомендованих літературних джерелах, вміння аналізувати явища, які вивчаються, у їхньому взаємозв’язку і роз витку, чітко, лаконічно, логічно, послідовно відповідати на поставлені запитання, вміння застосовувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 87–71 бал – («добре») виставляється за загалом правильне розуміння навчального матеріалу компонента, включаючи розрахунки , аргументовані відповіді на поставлені запитання, які, однак, містять певні (неістотні) недоліки, за вміння застосовувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 70 – 50 балів – («задовільно») виставляється за слабкі знання навчального матеріалу компонента, неточні або мало аргументовані відповіді, з порушенням послідовності викладення, за слабке застосування теоретичних положень під час розв’язання практичних задач; 49–26 балів – («не атестований» з можливістю повторного складання семестрового контролю) виставляється за незнання значної частини навчального матеріалу компонента, істотні помилки у відповідях на запитання, невміння застосувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 25–00 балів – («незадовільно» з обов’язковим повторним вивченням) виставляється за незнання значної частини навчального матеріалу компонента, істотні помилки у відповідях на запитання, невміння орієнтуватися під час розв’язання практичних задач, незнання основних фундаментальних положень.
Рекомендована література:
1. Мацієвська О.О. Водопостачання і водовідведення: Конспект лекцій з дисципліни "Водопостачання і водовідведення" для студентів базового напряму 6.060101 "Будівництво" / О.О. Мацієвська. – Львів: Видавництво Національного університету "Львівська політехніка", 2013. – 120 с.
2. Мацієвська О.О. Водопостачання і водовідведення: навч. посібник / О.О. Мацієвська. – Львів: Видавництво Національного університету "Львівська політехніка", 2015. – 144 с.
3. Шульга М.О., Деркач І.Л., Алексахін О.О. Інженерне обладнання населених місць: Підручник. – Харків : ХНАМГ, 2007. – 259 с.
4. Тугай А.М., Орлов В.О. та ін. Міські інженерні мережі: Підручник. – К.: Укргеліотех, 2010. – 256 с.
5. Кравченко В.С. Водопостачання та каналізація / В.С. Кравченко. – К.: Кондор, 2003. – 288 с.
6. Орлов В.О. Водопостачання та водовідведення: Підручник / В.О. Орлов, Я.А. Тугай, А.М. Орлова. – К.: Знання, 2011. – 359 с.
7. ДБН В.2.5-74:2013. Водопостачання. Зовнішні мережі та споруди. Основні положення проектування. – К.: Мінрегіон України, 2013. – 172 с.
8. ДБН В.2.5-75:2013. Каналізація. Зовнішні мережі та споруди. Основні положення проектування. – К.: Мінрегіон України, 2013. – 128 с.
9. Деркач І.Л. Міські інженерні мережі: Навч. посібник. – Харків: ХНАМГ, 2006. – 97 с.
10. Ткачук О.А. Міські інженерні мережі: Навч. посібник. – Рівне: НУВГП, 2015. – 412 с.
11. Потапов В.0. Теплогазопостачання населених місць та будинків. (учбовий посібник ) KІБІ, Київ, 1990. - 191 с.: іл.
12. ДБН В.2.5-20-2001. Інженерне обладнання будинків і споруд. Зовнішні мережі та споруди. Газопостачання. – К.: Держбуд України, 2001. – 131 с.
13. ДБН В.2.5-39:2008. Інженерне обладнання будинків і споруд. Зовнішні мережі та споруди. Теплові мережі. – К.: Мінрегіонбуд України, 2009. – 56 с.
14. Ткачук О.А., Шадура В.О. Водопровідні мережі: Навч. Посібник. – Рівне : НУВГП, 2010. -146 с.
15. Новохатній В.Г. Водопостачання. Системи та мережі: Посібник. – Полтава : ПолтНТУ, 2004. – 91 с.
16. ДБН В.1.1-25-2009. Інженерний захист територій та споруд від підтоплення та затоплення. - К.: Мінрегіонбуд України, 2010. – 30 с.
17. Правила технічної експлуатації систем водопостачання та каналізації населених пунктів України. К.: Мінжитлокомунгосп України, 2008. – 148 с.
18. Крупак І.М. Інженерні мережі з полімерів: Посібник. – Львів: ЕКОінформ, 2008. – 372 с.
18. ДСТУ Б А.2.4-1:2009. СПДБ. Умовні зображення і познаки трубопроводів та їх елементів. – К.: Мінрегіонбуд України, 2009. – 12 с.
19. ДСТУ Б А.2.4-6:2009. Правила виконання робочої документації генеральних планів. – К.: Мінрегіонбуд України та ЖКГ 2009. – 12 с.
Уніфікований додаток: Національний університет «Львівська політехніка» забезпечує реалізацію права осіб з інвалідністю на здобуття вищої освіти. Інклюзивні освітні послуги надає Служба доступності до можливостей навчання «Без обмежень», метою діяльності якої є забезпечення постійного індивідуального супроводу навчального процесу студентів з інвалідністю та хронічними захворюваннями. Важливим інструментом імплементації інклюзивної освітньої політики в Університеті є Програма підвищення кваліфікації науково-педагогічних працівників та навчально-допоміжного персоналу у сфері соціальної інклюзії та інклюзивної освіти. Звертатися за адресою:
вул. Карпінського, 2/4, І-й н.к., кімн. 112
E-mail: nolimits@lpnu.ua
Websites: https://lpnu.ua/nolimits https://lpnu.ua/integration
Академічна доброчесність: Політика щодо академічної доброчесності учасників освітнього процесу формується на основі дотримання принципів академічної доброчесності з урахуванням норм «Положення про академічну доброчесність у Національному університеті «Львівська політехніка» (затверджене вченою радою університету від 20.06.2017 р., протокол № 35).