Практикум з ВІМ-технологій у будівництві
Спеціальність: Будівництво та цивільна інженерія
Код дисципліни: 6.192.01.E.059
Кількість кредитів: 4.50
Кафедра: Будівельні конструкції та мости
Лектор: доцент Була Сергій Степанович
Семестр: 5 семестр
Форма навчання: денна
Завдання: Вивчення навчальної дисципліни передбачає формування у студентів необхідних компетентностей:
інтегральні компетентності:
ІНТ. Здатність розв1язувати складні спеціалізовані задачі будівництва та цивільної інженерії.
загальні компетентності:
ЗК04. Здатність спілкуватися іноземною мовою.
спеціальні (фахові, предметні) компетентності:
СК05. Здатність застосовувати комп’ютеризовані системи проєктуваннята спеціалізоване прикладне програмне забезпечення для вирішення інженерних задач будівництва та цивільної інженерії.
спеціалізовано-професійні фахові компетентності:
КСП101. Здатність до проектування будівель та споруд промислового та цивільного призначення з використанням збірних і монолітних залізобетонних, металевих, кам’яних та дерев'яних конструкцій, в тому числі застосовуючи сучасні програмні комплекси.
КСП102. Знання та розуміння будівельної механіки та її застосування при розрахунку та проектуванні будівельних конструкцій із використанням систем автоматизованого проектування.
КСП103. Здатність до розрахунку та конструювання несучих конструкцій і вузлів з’єднання залізобетонних, кам’яних, металевих і дерев’яних конструкцій, в тому числі з використання сучасних інформаційних технологій.
Результати навчання: РН01Застосувати основні теорії, методи та принципи математичних, природничих, соціально-гуманітарних та економічних наук, сучасні моделі, методи та програмні засоби підтримки прийняття рішень для розв’язання складних задач будівництва та цивільної інженерії.
РН06 Застосувати сучасні інформаційні технології для розв’язання інженерних та управлінських задач будівництва та цивільної інженерії.
ПРС101. Застосувати основні принципи, теорії та методи будівельної механіки для розрахунку елементів будівель та споруд при дії навантажень та впливів різного характеру з урахуванням їх взаємодії, з використанням систем автоматизованого проектування.
Необхідні обов'язкові попередні та супутні навчальні дисципліни: Інженерна графіка
Архітектура виробничих будівель та споруд
Система нормативно-конструкторської документації в будівництві
Будівельні конструкції
Короткий зміст навчальної програми: Основними завданнями курсу „ Практикум з BIM технологій у будівництві” є формування теоретичних знань та практичних навиків побудови дво- та тривимірних об’єктів в системі комп’ютерної графіки, виконання технічної документації, що використовується в будівництві за допомогою графічних комплексів.
Опис: Огляд систем комп’ютерної графіки. Загальні принципи роботи системи Autocad. Інтерфейс системи Autocad. Засоби організації креслення. Засоби вводу команд та даних. Засоби креслення та редагування.
Розміри. Робота з шарами. Засоби роботи з текстом та розмірами. Розмірні та текстові стилі.
Засоби друку. Робота в просторі листа.
Робота з блоками (динамічні та статичні) та атрибутами.
Тривимірне моделювання. Засоби тривимірного моделювання.
Основи моделювання за допомогою технологій інформаційного моделювання BIM
Методи та критерії оцінювання: • письмові звіти з лабораторних робіт;
• захист лабораторних робіт;
• контрольні заходи
Критерії оцінювання результатів навчання: Огляд систем комп’ютерної графіки. Загальні принципи роботи системи Autocad. Інтерфейс системи Autocad. Засоби організації креслення. Засоби вводу команд та даних. Засоби креслення та редагування.
Розміри. Робота з шарами. Засоби роботи з текстом та розмірами. Розмірні та текстові стилі.
Засоби друку. Робота в просторі листа.
Робота з блоками (динамічні та статичні) та атрибутами.
Тривимірне моделювання. Засоби тривимірного моделювання.
Основи моделювання за допомогою технологій інформаційного моделювання BIM
Порядок та критерії виставляння балів та оцінок: 100–88 балів – («відмінно») виставляється за високий рівень знань (допускаються деякі неточності) навчального матеріалу компонента, що міститься в основних і додаткових рекомендованих літературних джерелах, вміння аналізувати явища, які вивчаються, у їхньому взаємозв’язку і роз витку, чітко, лаконічно, логічно, послідовно відповідати на поставлені запитання, вміння застосовувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 87–71 бал – («добре») виставляється за загалом правильне розуміння навчального матеріалу компонента, включаючи розрахунки , аргументовані відповіді на поставлені запитання, які, однак, містять певні (неістотні) недоліки, за вміння застосовувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 70 – 50 балів – («задовільно») виставляється за слабкі знання навчального матеріалу компонента, неточні або мало аргументовані відповіді, з порушенням послідовності викладення, за слабке застосування теоретичних положень під час розв’язання практичних задач; 49–26 балів – («не атестований» з можливістю повторного складання семестрового контролю) виставляється за незнання значної частини навчального матеріалу компонента, істотні помилки у відповідях на запитання, невміння застосувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 25–00 балів – («незадовільно» з обов’язковим повторним вивченням) виставляється за незнання значної частини навчального матеріалу компонента, істотні помилки у відповідях на запитання, невміння орієнтуватися під час розв’язання практичних задач, незнання основних фундаментальних положень.
Рекомендована література: 1. Проектування об’єктів цивільного будівництва. Виконання проектів у AutoCAD: лабораторний практикум/ Була С.С., Лисюк С.А. Львів: Простір-М, 2019.200с.
2. Графічна система AutoCAD. Основи інженерно-будівельного креслення, моделювання та анімації. Навчально-методичний посібник / В. І. Топчій, І. С. Афтаназів, І. Г. Свідрак, Р. З. Стоцько, П. Ф. Холод. Львів: Видавництво Львівської політехніки, 2017--396 с.
3. Інженерна комп’ютерна графіка: навч. посібник / Р.А. Шмиг, В.М. Боярчук., І.М. Добрянський., В.М. Барабаш.-Львів: Український бестселлер, 2012 – 600 с.
4. AutoCAD 2022 For Beginners Paperback – April 22, 2021 by Amit Bhatt, et al. Independently published (April 22, 2021), 411 pages
5. Residential Design Using Autodesk Revit 2023 by Daniel John Stine. SDC Publications; 1st edition (August 12, 2022) 690 pages
Уніфікований додаток: Національний університет «Львівська політехніка» забезпечує реалізацію права осіб з інвалідністю на здобуття вищої освіти. Інклюзивні освітні послуги надає Служба доступності до можливостей навчання «Без обмежень», метою діяльності якої є забезпечення постійного індивідуального супроводу навчального процесу студентів з інвалідністю та хронічними захворюваннями. Важливим інструментом імплементації інклюзивної освітньої політики в Університеті є Програма підвищення кваліфікації науково-педагогічних працівників та навчально-допоміжного персоналу у сфері соціальної інклюзії та інклюзивної освіти. Звертатися за адресою:
вул. Карпінського, 2/4, І-й н.к., кімн. 112
E-mail: nolimits@lpnu.ua
Websites: https://lpnu.ua/nolimits https://lpnu.ua/integration
Академічна доброчесність: Політика щодо академічної доброчесності учасників освітнього процесу формується на основі дотримання принципів академічної доброчесності з урахуванням норм «Положення про академічну доброчесність у Національному університеті «Львівська політехніка» (затверджене вченою радою університету від 20.06.2017 р., протокол № 35).
Практикум з ВІМ-технологій у будівництві
Спеціальність: Будівництво та цивільна інженерія
Код дисципліни: 6.192.06.E.135
Кількість кредитів: 3.00
Кафедра: Будівельні конструкції та мости
Лектор: доцент Була Сергій Степанович
Семестр: 5 семестр
Форма навчання: денна
Завдання: Вивчення навчальної дисципліни передбачає формування у студентів необхідних компетентностей:
інтегральні компетентності:
ІНТ. Здатність розв`язувати складні спеціалізовані задачі будівництва та цивільної інженерії.
загальні компетентності:
ЗК04. Здатність спілкуватися іноземною мовою.
спеціальні (фахові, предметні) компетентності:
СК05. Здатність застосовувати комп’ютеризовані системи проєктуваннята спеціалізоване прикладне програмне забезпечення для вирішення інженерних задач будівництва та цивільної інженерії.
спеціалізовано-професійні фахові компетентності:
КСП101. Здатність до проектування будівель та споруд промислового та цивільного призначення з використанням збірних і монолітних залізобетонних, металевих, кам’яних та дерев'яних конструкцій, в тому числі застосовуючи сучасні програмні комплекси.
КСП102. Знання та розуміння будівельної механіки та її застосування при розрахунку та проектуванні будівельних конструкцій із використанням систем автоматизованого проектування.
КСП103. Здатність до розрахунку та конструювання несучих конструкцій і вузлів з’єднання залізобетонних, кам’яних, металевих і дерев’яних конструкцій, в тому числі з використання сучасних інформаційних технологій.
Результати навчання: РН01Застосувати основні теорії, методи та принципи математичних, природничих, соціально-гуманітарних та економічних наук, сучасні моделі, методи та програмні засоби підтримки прийняття рішень для розв’язання складних задач будівництва та цивільної інженерії.
РН06 Застосувати сучасні інформаційні технології для розв’язання інженерних та управлінських задач будівництва та цивільної інженерії.
ПРС101. Застосувати основні принципи, теорії та методи будівельної механіки для розрахунку елементів будівель та споруд при дії навантажень та впливів різного характеру з урахуванням їх взаємодії, з використанням систем автоматизованого проектування.
Необхідні обов'язкові попередні та супутні навчальні дисципліни: Інженерна графіка
Архітектура виробничих будівель та споруд
Система нормативно-конструкторської документації в будівництві
Будівельні конструкції
Короткий зміст навчальної програми: Основними завданнями курсу „ Практикум з комп’ютерних технологій у будівництві” є формування теоретичних знань та практичних навиків побудови дво- та тривимірних об’єктів в системі комп’ютерної графіки, виконання технічної документації, що використовується в будівництві за допомогою графічних комплексів.
Опис: Огляд систем комп’ютерної графіки. Загальні принципи роботи системи Autocad. Інтерфейс системи Autocad. Засоби організації креслення. Засоби вводу команд та даних. Засоби креслення та редагування.
Розміри. Робота з шарами. Засоби роботи з текстом та розмірами. Розмірні та текстові стилі.
Засоби друку. Робота в просторі листа.
Робота з блоками (динамічні та статичні) та атрибутами.
Тривимірне моделювання. Засоби тривимірного моделювання.
Основи моделювання за допомогою технологій інформаційного моделювання BIM
Методи та критерії оцінювання: • письмові звіти з лабораторних робіт;
• захист лабораторних робіт;
• контрольні заходи
Критерії оцінювання результатів навчання: Оцінка поточного контролю студента здійснюється за результатом успішного виконання та захисту лабораторних робіт.
Форма семестрового контролю – залік.
Порядок та критерії виставляння балів та оцінок: 100–88 балів – («відмінно») виставляється за високий рівень знань (допускаються деякі неточності) навчального матеріалу компонента, що міститься в основних і додаткових рекомендованих літературних джерелах, вміння аналізувати явища, які вивчаються, у їхньому взаємозв’язку і роз витку, чітко, лаконічно, логічно, послідовно відповідати на поставлені запитання, вміння застосовувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 87–71 бал – («добре») виставляється за загалом правильне розуміння навчального матеріалу компонента, включаючи розрахунки , аргументовані відповіді на поставлені запитання, які, однак, містять певні (неістотні) недоліки, за вміння застосовувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 70 – 50 балів – («задовільно») виставляється за слабкі знання навчального матеріалу компонента, неточні або мало аргументовані відповіді, з порушенням послідовності викладення, за слабке застосування теоретичних положень під час розв’язання практичних задач; 49–26 балів – («не атестований» з можливістю повторного складання семестрового контролю) виставляється за незнання значної частини навчального матеріалу компонента, істотні помилки у відповідях на запитання, невміння застосувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 25–00 балів – («незадовільно» з обов’язковим повторним вивченням) виставляється за незнання значної частини навчального матеріалу компонента, істотні помилки у відповідях на запитання, невміння орієнтуватися під час розв’язання практичних задач, незнання основних фундаментальних положень.
Рекомендована література: 1. Проектування об’єктів цивільного будівництва. Виконання проектів у AutoCAD: лабораторний практикум/ Була С.С., Лисюк С.А. Львів: Простір-М, 2019.200с.
2. Графічна система AutoCAD. Основи інженерно-будівельного креслення, моделювання та анімації. Навчально-методичний посібник / В. І. Топчій, І. С. Афтаназів, І. Г. Свідрак, Р. З. Стоцько, П. Ф. Холод. Львів: Видавництво Львівської політехніки, 2017--396 с.
3. Інженерна комп’ютерна графіка: навч. посібник / Р.А. Шмиг, В.М. Боярчук., І.М. Добрянський., В.М. Барабаш.-Львів: Український бестселлер, 2012 – 600 с.
4. AutoCAD 2022 For Beginners Paperback – April 22, 2021 by Amit Bhatt, et al. Independently published (April 22, 2021), 411 pages
5. Residential Design Using Autodesk Revit 2023 by Daniel John Stine. SDC Publications; 1st edition (August 12, 2022) 690 pages
Уніфікований додаток: Національний університет «Львівська політехніка» забезпечує реалізацію права осіб з інвалідністю на здобуття вищої освіти. Інклюзивні освітні послуги надає Служба доступності до можливостей навчання «Без обмежень», метою діяльності якої є забезпечення постійного індивідуального супроводу навчального процесу студентів з інвалідністю та хронічними захворюваннями. Важливим інструментом імплементації інклюзивної освітньої політики в Університеті є Програма підвищення кваліфікації науково-педагогічних працівників та навчально-допоміжного персоналу у сфері соціальної інклюзії та інклюзивної освіти. Звертатися за адресою:
вул. Карпінського, 2/4, І-й н.к., кімн. 112
E-mail: nolimits@lpnu.ua
Websites: https://lpnu.ua/nolimits https://lpnu.ua/integration
Академічна доброчесність: Політика щодо академічної доброчесності учасників освітнього процесу формується на основі дотримання принципів академічної доброчесності з урахуванням норм «Положення про академічну доброчесність у Національному університеті «Львівська політехніка» (затверджене вченою радою університету від 20.06.2017 р., протокол № 35).