Автоматизоване проєктування в будівництві

Спеціальність: Будівництво та цивільна інженерія
Код дисципліни: 6.192.01.E.060
Кількість кредитів: 5.00
Кафедра: Будівельні конструкції та мости
Лектор: доц. Крочак Ольга Володимирівна
Семестр: 6 семестр
Форма навчання: денна
Мета вивчення дисципліни: Ознайомлення студентів з існуючими програмними комплексами та прикладними програмами, які використовуються в практиці проектування для розрахунку будівель та споруд, конструювання перетинів будівельних конструкцій, одержання практичних навиків застосування цих програм для розрахунку конструкцій.
Завдання: Інтегральна компетентність: Здатність розв’язувати складні спеціалізовані задачі будівництва та цивільної інженерії. фахові компетентності: ФК01. Здатність до розуміння основних теоретичних положень, концепцій та принципів математичних та соціально-економічних наук. ФК08. Здатність визначати та оцінювати навантаження та напружено-деформований стан ґрунтових основ та несучих конструкцій будівель (споруд), у тому числі з використанням сучасних інформаційних технологій. КСП101. Здатність до проектування будівель та споруд промислового та цивільного призначення з використанням збірних і монолітних залізобетонних, металевих, кам’яних та дерев’яних конструкцій, в тому числі використовуючи сучасні програмні комплекси. КСП102. Знання та розуміння будівельної механіки та її застосування при розрахунку й проектуванні будівельних конструкцій із використанням систем автоматизованого проектування;
Результати навчання: ПР3. Демонструвати навички усного та письмового спілкування державною та іноземними мовами, використовуючи навики міжособистісної взаємодії, працюючи в міжнародному контексті з фахівцями та нефахівцями в галузі, з використанням сучасних засобів комунікації. ПР5.Продемонструвати вправність володіння принаймні однією іноземною мовою, включаючи спеціальну фахову термінологію. ПР7. Використовувати та розробляти технічну документацію в тому числі з використанням сучасних інформаційних технологій. ПР11. Визначати та оцінювати навантаження та напружено-деформований стан ґрунтових основ та несучих конструкцій будівель (споруд), у тому числі з використанням сучасних інформаційних технологій. ПРС101. Застосовувати основні принципи, теорії та методи будівельної механіки для розрахунку елементів будівель та споруд при дії навантажень та впливів різного характеру з урахуванням їх взаємодії, з використанням систем автоматизованого проектування.
Необхідні обов'язкові попередні та супутні навчальні дисципліни: • Інформатика, • Опір матеріалів, • Будівельна механіка, • Будівельні конструкції.
Короткий зміст навчальної програми: САПР. Програми для будівельного проектування. Програмний комплекс SCAD Office. Програмний комплекс МІРАЖ 2013. Програмний комплекс МОНОМАХ. Метод скінчених елементів. Бібліотека скінчених елементів Системи координат, які використовують в програмних комплексах. Класифікація споруд та конструкцій за признаками систем. Принципи створення розрахункових схем конструкцій та будівель. Розрахунок залізобетонних конструкцій. Розрахунок металевих конструкцій.
Опис: Введення. Проектування як інформаційний процес. Програми для будівельного проектування. Поняття САПР та основні принципи їх створення. Тема 1. Загальний опис SCAD Office. Склад системи та основне призначення її компонент. Загальні принципи керування компонентами системи SCAD Office. Тема 2. Програмний комплекс МІРАЖ2013 (ЛИРА). Склад програмного комплексу та призначення його компонент. Тема 3. Програмний комплекс МОНОМАХ . Склад програмного комплексу та призначення його компонент. Тема 4. Метод кінцевих елементів – теоретична основа сучасних розрахункових програмних комплексів. Поняття про кінцеві елементи, їх види. Тема 5. Бібліотека кінцевих елементів та їх використання для моделювання розрахункових схем. Тема 6. Класифікація будівельних конструкцій за признаками систем. Глобальні, місцеві і локальні осі координат. Тема 7. Основні принципи моделювання будівельних конструкцій , будівель та споруд. Складові розрахункової схеми та їх аналіз. Тема 8 Опис елементів та їх з’єднання в розрахунковій схемі будівельної конструкції Тема 9. Бібліотека ідентифікаторів поперечних перетинів кінцевих елементів в ПК “Ліра”. Опис жорсткісних характеристик залізобетонних та металевих елементів. Тема 10. Опис координат вузлів розрахункової схеми. Опис зв’язків, накладених на конструкцію. Тема 11. Бібліотека стандартних схем завантаження кінцевих елементів в ПК “Ліра”. Задання навантаження розрахункової схеми будівлі. Тема 12. Модулі армування залізобетонних перетинів. Задання характеристик матеріалів та розрахункових вимог по міцності та тріщиностійкості до елементів. Тема 13. Виконання розрахунку. Графічне відображення моделі та результатів розрахунку. Стандартні таблиці.Звіт. Тема 14. Підбір перетинів металевих конструкцій
Методи та критерії оцінювання: •письмові звіти з лабораторних робіт, усне опитування (30%), •підсумковий контроль (70 %, контрольний захід, екзамен): письмово-усна форма (70%).
Критерії оцінювання результатів навчання: поточний контроль: лабораторні роботи - 30 балів; контрольний захід - 70 балів, разом - 100 балів.
Порядок та критерії виставляння балів та оцінок: 100–88 балів – («відмінно») виставляється за високий рівень знань (допускаються деякі неточності) навчального матеріалу компонента, що міститься в основних і додаткових рекомендованих літературних джерелах, вміння аналізувати явища, які вивчаються, у їхньому взаємозв’язку і роз витку, чітко, лаконічно, логічно, послідовно відповідати на поставлені запитання, вміння застосовувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 87–71 бал – («добре») виставляється за загалом правильне розуміння навчального матеріалу компонента, включаючи розрахунки , аргументовані відповіді на поставлені запитання, які, однак, містять певні (неістотні) недоліки, за вміння застосовувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 70 – 50 балів – («задовільно») виставляється за слабкі знання навчального матеріалу компонента, неточні або мало аргументовані відповіді, з порушенням послідовності викладення, за слабке застосування теоретичних положень під час розв’язання практичних задач; 49–26 балів – («не атестований» з можливістю повторного складання семестрового контролю) виставляється за незнання значної частини навчального матеріалу компонента, істотні помилки у відповідях на запитання, невміння застосувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 25–00 балів – («незадовільно» з обов’язковим повторним вивченням) виставляється за незнання значної частини навчального матеріалу компонента, істотні помилки у відповідях на запитання, невміння орієнтуватися під час розв’язання практичних задач, незнання основних фундаментальних положень.
Рекомендована література: 1. Барабаш М.С., Козлов С.В., Медведенко Д.В. Комп’ютерні технології проектування металевих конструкцій. К. НАУ, 2012. – 572 с. 2.В.А.Баженов, Е.З.Криксунов, Ф.В.Перельмутер, О.В. Шишов Інформатика. Інформаційні технології в будівництві. Київ: 2004. – 355 с. 3.http://vns.lpnu.ua/course/view.php?id=726. 4. Крочак О.В., Максимович С.Б. Розрахунок будівельних конструкцій за допомогою програмного комплексу ЛІРА: навч.посіб. Львів: Простір-М, 2021. -200с.
Уніфікований додаток: Національний університет «Львівська політехніка» забезпечує реалізацію права осіб з інвалідністю на здобуття вищої освіти. Інклюзивні освітні послуги надає Служба доступності до можливостей навчання «Без обмежень», метою діяльності якої є забезпечення постійного індивідуального супроводу навчального процесу студентів з інвалідністю та хронічними захворюваннями. Важливим інструментом імплементації інклюзивної освітньої політики в Університеті є Програма підвищення кваліфікації науково-педагогічних працівників та навчально-допоміжного персоналу у сфері соціальної інклюзії та інклюзивної освіти. Звертатися за адресою: вул. Карпінського, 2/4, І-й н.к., кімн. 112 E-mail: nolimits@lpnu.ua Websites: https://lpnu.ua/nolimits https://lpnu.ua/integration
Академічна доброчесність: Політика щодо академічної доброчесності учасників освітнього процесу формується на основі дотримання принципів академічної доброчесності з урахуванням норм «Положення про академічну доброчесність у Національному університеті «Львівська політехніка» (затверджене вченою радою університету від 20.06.2017 р., протокол № 35).