Проєктування тунелів
Спеціальність: Будівництво та цивільна інженерія
Код дисципліни: 6.192.06.E.136
Кількість кредитів: 3.00
Кафедра: Автомобільні дороги та мости
Лектор:
Доктор філософії, асистент Гоголь Марко Миронович
Семестр: 7 семестр
Форма навчання: денна
Завдання: ІНТ. Здатність розв’язувати складні спеціалізовані задачі будівництва та цивільної інженерії.
СК03. Здатність проєктувати будівельні конструкції, будівлі, споруди та інженерні мережі (відповідно до спеціалізації), з урахуванням інженерно-технічних та ресурсозберігаючих заходів, правових, соціальних, екологічних, техніко-економічних показників, наукових та етичних аспектів, і сучасних вимог нормативної документації у сфері архітектури та будівництва, охорони довкілля та безпеки праці.
СК05. Здатність застосовувати комп’ютеризовані системи проєктування та спеціалізоване прикладне програмне забезпечення для вирішення інженерних задач будівництва та цивільної інженерії.
КСП602. Здатність до проектування і реконструкції залізобетонних та металевих транспортних споруд, автомобільних доріг, в тому числі застосовуючи сучасні програмні комплекси та методи.
Результати навчання: РН09. Проєктувати будівельні конструкції, будівлі, споруди, інженерні мережі та технологічні процеси будівельного виробництва, з урахуванням інженерно-технічних та ресурсозберігаючих заходів, правових, соціальних, екологічних, техніко-економічних показників, наукових та етичних аспектів, і сучасних вимог нормативної документації, часових та інших обмежень, у сфері архітектури та будівництва, охорони довкілля та безпеки праці.
ПРС603. Вміти використовувати системні методи, математичні моделі та інформаційні технології, включно з методами розрахункового обґрунтування, при вирішенні проектноконструкторських та виробничих задач з проектування, будівництва та реконструкції транспортних споруд.
ПРС606. Виконувати розрахунки як окремих елементів, так і конструкції в цілому, з використанням програмних комплексів, проводити аналіз отриманих результатів.
Необхідні обов'язкові попередні та супутні навчальні дисципліни: • Інженерна геологія і основи механіки грунтів
• Будівельні конструкції
• Опір матеріалів
• Будівельна механіка
Короткий зміст навчальної програми: У межах дисципліни розглядаються питання розрахунку і оптимального проектування підземних транспортних споруд на основі чинних норм проектування, а також передових тенденцій проектування і будівництва як вітчизняних, так і закордонних підземних транспортних споруд.
Опис: Загальні відомості про тунелі. Класифікація та область застосування тунелів. Проектування автодорожніх тунелів у плані, профілі та поперечному перерізі. Об'ємно-планувальні вирішення міських автотранспортних і пішохідних тунелів. Інженерні вишукування при будівництві тунелів. Конструкції тунелів. Загальні дані. Оправи склепінчастого обрису. Оправи кругового обрису. Оправи прямокутного обрису. Основи розрахунку конструкцій тунелів. Навантаження на оправи тунелів. Розрахунок оправ склепінчастого обрису. Розрахунок оправ кругового обрису. Розрахунок оправ прямокутного обрису. Експлуатаційні пристрої та обладнання. Вентиляція. Штучне освітлення та водовідведення. Пристрої безпеки в тунелях. Будівництво тунелів. Гірничий спосіб. Щитовий спосіб. Відкриті способи. Спеціальні способи.
Методи та критерії оцінювання: • Індивідуальні завдання, усне опитування, контрольна робота (30%)
• письмово-усна форма (70%)
Критерії оцінювання результатів навчання: Оцінка поточного контролю здобувача освіти здійснюється за результатом успішного виконання та захисту контрольної роботи. (40 балів)
Форма семестрового контролю – екзамен (60 балів).
Порядок та критерії виставляння балів та оцінок: 100–88 балів – («відмінно») виставляється за високий рівень знань (допускаються деякі неточності) навчального матеріалу компонента, що міститься в основних і додаткових рекомендованих літературних джерелах, вміння аналізувати явища, які вивчаються, у їхньому взаємозв’язку і роз витку, чітко, лаконічно, логічно, послідовно відповідати на поставлені запитання, вміння застосовувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 87–71 бал – («добре») виставляється за загалом правильне розуміння навчального матеріалу компонента, включаючи розрахунки , аргументовані відповіді на поставлені запитання, які, однак, містять певні (неістотні) недоліки, за вміння застосовувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 70 – 50 балів – («задовільно») виставляється за слабкі знання навчального матеріалу компонента, неточні або мало аргументовані відповіді, з порушенням послідовності викладення, за слабке застосування теоретичних положень під час розв’язання практичних задач; 49–26 балів – («не атестований» з можливістю повторного складання семестрового контролю) виставляється за незнання значної частини навчального матеріалу компонента, істотні помилки у відповідях на запитання, невміння застосувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 25–00 балів – («незадовільно» з обов’язковим повторним вивченням) виставляється за незнання значної частини навчального матеріалу компонента, істотні помилки у відповідях на запитання, невміння орієнтуватися під час розв’язання практичних задач, незнання основних фундаментальних положень.
Рекомендована література: 1. ДБН В.2.3-7-2018 Метрополітени. Основні положення
2. ДСТУ Б Д.2.2-10:2009 Тунелі та метрополітени
3. ДСТУ Б Д.2.2-29:2012 Ресурсні елементні кошторисні норми на будівельні роботи. Тунелі та метрополітени
4. ДБН В.2.2-12:2019 Планування і забудова територій. К., 2019.
5. Самедов А.М., Кравець В.Г. Будівництво міських підземних споруд: навч. посіб. К.: НТУУ «КПІ», 2011. 400 с.
6. Цимбал С.Й. Підземне будівництво: навч. посіб. К.: КНУБА, 2004. 148 с.
Уніфікований додаток: Національний університет «Львівська політехніка» забезпечує реалізацію права осіб з інвалідністю на здобуття вищої освіти. Інклюзивні освітні послуги надає Служба доступності до можливостей навчання «Без обмежень», метою діяльності якої є забезпечення постійного індивідуального супроводу навчального процесу студентів з інвалідністю та хронічними захворюваннями. Важливим інструментом імплементації інклюзивної освітньої політики в Університеті є Програма підвищення кваліфікації науково-педагогічних працівників та навчально-допоміжного персоналу у сфері соціальної інклюзії та інклюзивної освіти. Звертатися за адресою:
вул. Карпінського, 2/4, І-й н.к., кімн. 112
E-mail: nolimits@lpnu.ua
Websites: https://lpnu.ua/nolimits https://lpnu.ua/integration
Академічна доброчесність: Політика щодо академічної доброчесності учасників освітнього процесу формується на основі дотримання принципів академічної доброчесності з урахуванням норм «Положення про академічну доброчесність у Національному університеті «Львівська політехніка» (затверджене вченою радою університету від 20.06.2017 р., протокол № 35).