Опалення
Спеціальність: Будівництво та цивільна інженерія
Код дисципліни: 6.192.07.E.147
Кількість кредитів: 3.00
Кафедра: Теплогазопостачання і вентиляція
Лектор: канд. техн. наук, доцент Гулай Богдан Іванович
Семестр: 5 семестр
Форма навчання: денна
Завдання: Інтегральна компетентність (ІНТ)
Здатність розв’язувати складні спеціалізовані задачі будівництва та цивільної інженерії.
фахові компетентності:
ЗК02. Знання та розуміння предметної області та професійної діяльності.
СК03. Здатність проєктувати будівельні конструкції, будівлі, споруди та інженерні мережі (відповідно до спеціалізації), з урахуванням інженерно-технічних та ресурсозберігаючих заходів, правових, соціальних, екологічних, техніко-економічних показників, наукових та етичних аспектів, і сучасних вимог нормативної документації у сфері архітектури та будівництва, охорони довкілля та безпеки праці.
СК05. Здатність застосовувати комп’ютеризовані системи проєктування та спеціалізоване прикладне програмне забезпечення для вирішення інженерних задач будівництва та цивільної інженерії.
Результати навчання: У результаті вивчення навчальної дисципліни здобувач освіти повинен бути здатним продемонструвати такі програмні результати навчання:
РН02. Брати участь у дослідженнях та розробках у сфері архітектури та будівництва.
РН04. Проєктувати та реалізовувати технологічні процеси будівельного виробництва, використовуючи відповідне обладнання, матеріали, інструменти та методи.
РН08.Раціонально застосовувати сучасні будівельні матеріали, вироби та конструкції на основі знань про їх технічні характеристики та технологію виготовлення.
РН09. Проєктувати будівельні конструкції, будівлі, споруди, інженерні мережі та технологічні процеси будівельного виробництва, з урахуванням інженерно-технічних та ресурсозберігаючих заходів, правових, соціальних, екологічних, техніко-економічних показників, наукових та етичних аспектів, і сучасних вимог нормативної документації, часових та інших обмежень, у сфері архітектури та будівництва, охорони довкілля та безпеки праці.
РН12. Мати поглиблені когнітивні та практичні уміння/навички, майстерність та інноваційність на рівні, необхідному для розв’язання складних спеціалізованих задач в галузі будівництва та цивільної інженерії (відповідно до спеціалізації).
УМ1. Поглиблені когнітивні та практичні уміння/навички,
майстерність та інноваційність на рівні, необхідному для
розв’язання складних спеціалізованих задач і практичних проблем у сфері професійної діяльності або навчання..
АіВ1. Управління складною технічною або професійною діяльністю чи проєктами.
Необхідні обов'язкові попередні та супутні навчальні дисципліни: Попередні
навчальні дисципліни
Фізика
Вища математика
Будівельне матеріалознавство
Архітектура
Супутні і наступні
навчальні дисципліни
Опалення
Вентиляція
Нетрадиційні джерела енергії
Теплопостачання
Кондиціонування повітря
Короткий зміст навчальної програми: Основна мета курсу: освоєння студентами будівельних спеціальностей основ теплопостачання та вентиляції будівель, що допоможе їм фахово підходити до проектних рішень та враховувати особливості будівельних рішень залежно від інженерного обладнання будівель.
Поряд із забезпеченням комфортних умов перебування людини в приміщенні, забезпеченні ефективності виробництва і якості продукції необхідно мінімізовувати витрату енергії і палива, здійснювати захист навколишнього середовища та забезпечувати економічну ефективність. Все це необхідно враховувати при проектуванні будівель та споруд.
Зміст:
Мікроклімат приміщень: властивості воло-гого повітря; параметри повітря приміщень; мікроклімат приміщень; метеорологічні параметри повітря; умови комфортності.
Теплові умови приміщень: температурні умо-ви комфортності людини в при-міщенні; тепловий режим приміщення в холодний період року; вибір захисних конст-рукцій; тепловий режим примі-щення в теплий період року; теплопередача через огороджу-вальні конструкції будівель.
Вентиляція будівель та споруд: класифікація систем вентиляції; організація повітрообміну приміщень; розрахунок повітрообміну приміщень
Обігрівання будівель та споруд: класифікація систем опалення: системи водяного опалення; розрахунок систем водяного опалення; системи повітряного опалення.
Теплогенеруючі установки: пальне для тепло-генеруючих установок; тепло-генеруючі установки; розта-шування теплогенеруючих установок у будівлях.
Тепло- та газопостачання: системи газопос-тачання та теплопостачання; теплові мережі; гаряче водопостачання. Системи теплопостачання будинків від альтернативних джерел енергії: системи сонячного теплопостачання будинків і споруд. Будинки з ефективним використанням енергії..
Експлуатація систем ТГВ: експлуатація систем водяного опалення; органі-заційні експлуатаційні заходи; технічні експлуатаційні заходи; регулювання тепловіддачі; експлуатація систем вентиляції.
Опис: Наведено відомості, що стосуються проектування та експлуатації інженерного устаткування будівель: забезпечення мікроклімату приміщень та формування теплового режиму споруд; описано системи обігрівання, вентиляції, теплопостачання та газопостачання, використання нетрадиційних джерел енергії.
Будівництво та експлуатація будівель та споруд тісно пов'язані із витратою енергії. А оскільки благоустрій країни визначається питомою кількістю споживаної енергії, то в умовах зменшення природних енергоресурсів та забруднення навколишнього середовища, економія енергії є важливим завданням інженерії. Проектування будівель та споруд супроводжується вирішенням завдань з створення середовища перебування людини та обладнання. Під час конструктивних вирішень будівель та споруд важливо враховувати особливості систем їх опалення та вентиляції. В результаті вивчення дисципліни студент повинен знати: фактори забезпечення мікроклімату приміщень і тепловий режим будинків та споруд.
Призначена навчальна дисципліна для бакалаврів спеціальності 192 Будівництво та цивільна інженерія денної та заочної форм навчання.
Методи та критерії оцінювання:
Оцінювання знань студентів з дисципліни Теплогазопостачання та вентиляція проводиться у вигляді поточного та семестрового контролю. Поточний контроль включає в себе виконання і захист контрольної роботи.
Семестровий контроль знань включає в себе результати поточного контролю знань студентів, що проводиться протягом семестру та екзамен.
Оцінювання знань студентів з дисципліни “ Теплогазопостачання та вентиляція ” проводиться у вигляді поточних контролів, та семестрового контролю знань, який проводиться у кінці семестру.
Поточний контроль знань студентів з дисципліни “ Теплогазопостачання та вентиляція ” включає такі форми оцінювання:
Оцінювання під час заняття:
– Опитування студентів з лабораторних занять – 10 балів за кожну лабораторну роботу (4 роботи) контроль знань включає в себе результати поточного контролю знань студентів, що проводився протягом семестру .
Екзаменаційні завдання побудовано також за трьома рівнями складності. Максимальна сума балів за екзаменаційне завдання – 50. До цієї кількості додаються результати поточного контролю (максимально – 40 балів) та 10 балів за усну компоненту. Максимальна кількість балів за семестровий контроль – 100. Фактична кількість балів, отримана студентом, переводиться в державну підсумкову оцінку.
Розподіл балів:
лабораторні роботи: 30;
індивідульні роботи: 20;
екзаменаційний контроль 50.
Критерії оцінювання результатів навчання: Оцінювання знань студентів з дисципліни Теплогазопостачання та вентиляція проводиться у вигляді поточного та семестрового контролю. Поточний контроль включає в себе виконання і захист контрольної роботи.
Семестровий контроль знань включає в себе результати поточного контролю знань студентів, що проводиться протягом семестру та екзамен.
Порядок та критерії виставляння балів та оцінок:
Оцінювання знань студентів з дисципліни “ Теплогазопостачання та вентиляція ” проводиться у вигляді поточних контролів, та семестрового контролю знань, який проводиться у кінці семестру.
Поточний контроль знань студентів з дисципліни “ Теплогазопостачання та вентиляція ” включає такі форми оцінювання:
Оцінювання під час заняття:
– Опитування студентів з лабораторних занять – 10 балів за кожну лабораторну роботу (4 роботи) контроль знань включає в себе результати поточного контролю знань студентів, що проводився протягом семестру .
Екзаменаційні завдання побудовано також за трьома рівнями складності. Максимальна сума балів за екзаменаційне завдання – 50. До цієї кількості додаються результати поточного контролю (максимально – 40 балів) та 10 балів за усну компоненту. Максимальна кількість балів за семестровий контроль – 100. Фактична кількість балів, отримана студентом, переводиться в державну підсумкову оцінку.
Порядок та критерії виставляння балів та оцінок: 100–88 балів – («відмінно») виставляється за високий рівень знань (допускаються деякі неточності) навчального матеріалу компонента, що міститься в основних і додаткових рекомендованих літературних джерелах, вміння аналізувати явища, які вивчаються, у їхньому взаємозв’язку і роз витку, чітко, лаконічно, логічно, послідовно відповідати на поставлені запитання, вміння застосовувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 87–71 бал – («добре») виставляється за загалом правильне розуміння навчального матеріалу компонента, включаючи розрахунки , аргументовані відповіді на поставлені запитання, які, однак, містять певні (неістотні) недоліки, за вміння застосовувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 70 – 50 балів – («задовільно») виставляється за слабкі знання навчального матеріалу компонента, неточні або мало аргументовані відповіді, з порушенням послідовності викладення, за слабке застосування теоретичних положень під час розв’язання практичних задач; 49–26 балів – («не атестований» з можливістю повторного складання семестрового контролю) виставляється за незнання значної частини навчального матеріалу компонента, істотні помилки у відповідях на запитання, невміння застосувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 25–00 балів – («незадовільно» з обов’язковим повторним вивченням) виставляється за незнання значної частини навчального матеріалу компонента, істотні помилки у відповідях на запитання, невміння орієнтуватися під час розв’язання практичних задач, незнання основних фундаментальних положень.
Рекомендована література: Навчально-методичне забезпечення
1. Електронний методичний комплекс Опалення Сертифікат №00788 від. 20.05.2014р.
2. Інструкції до лабораторних робіт.
3. Теплогазопостачання та вентиляція / [О.Т. Возняк, О.О. Савченко,
Х.В. Миронюк, С.П. Шаповал, Н.А. Сподинюк, Б.І. Гулай] – Львів: Видавництво Львівської політехніки, 2013. – 278с.
4. Опалення та вентиляція житлового будинку: Методичні вказівки з курсу «Опалення та вентиляція будівель та споруд» для студентів базового напряму 6.060102 “Архітекутра”. – Львів, 2012. – 21 с.
5. Жуковський С.С., В.Й. Лабай. Системи енергопостачання і забезпечення мікроклімату будинків та споруд. / Навчальний посібник для ВЗО. – Львів,
2000. – 259 с.
6. Шаповал С. П. Опалення та вентиляція будівель і споруд: Конспект лекцій для студентів Інституту Архітектури. – Львів, 2012. – 55 с.
7. Методичні вказівки до контрольних робіт.
Рекомендована література
Базова
1. Жуковський С.С., В.Й. Лабай. Системи енергопостачання і забезпечення мікроклімату будинків та споруд. / Навчальний посібник для ВЗО. – Львів,
2000. – 259 с.
2. Шаповал С. П. Опалення та вентиляція будівель і споруд: Конспект лекцій для студентів Інституту Архітектури. – Львів, 2012. – 55 с.
3. ДБН В.2.5-67:2013 «Опалення, вентиляція та кондиціонування", Київ, 2014.
4. Зайцев О. Н. Проектирование систем водяного отопления : пособие для проектировщиков, инженеров и студентов технических ВУЗов / О. Н. Зайцев, А. П. Любарец. ? Вена - Киев - Одесса, 2008. ? 200 с.
5. Ткачук А. Я., Довгалюк В. Б. Аеродинаміка вентиляції: Навчальний посібник. – ІВНВКП "Укргеліотех", 2009. – 376 с. ISBN 978-966-2216-03-5.
6. ДБН В.2.6-31:2006. Конструкції будинків і споруд. ТЕПЛОВА ІЗОЛЯЦІЯ БУДІВЕЛЬ. МБАЖКГ України, 2006,
Допоміжна.
1. Ткачук А. Я., Довгалюк В. Б. Аеродинаміка вентиляції: Навчальний посібник. – ІВНВКП "Укргеліотех", 2009. – 376 с. ISBN 978-966-2216-03-5.
2. Жуковський С. С. та ін. Вентилювання приміщень / С.С. Жуковський, О.Т. Возняк, О.М. Довбуш, З.С. Люльчак: Навч.посібник. – Львів: Видавництво Національного університету "Львівська політехніка", 2007. – 476 с.
ISBN 978-966-553-645-1.
Інформаційні ресурси
1. Курс представлений у Віртуальному навчальному середовищі НУ «Львівська політехніка» https://vns.lpnu.ua/course/view.php?id=10428
2. www.danfoss.ua ,
3. www.vaillant.ua;
4. gravicappa.com.ua;
5. uk.wikipedia.org.
6. Лекції проводяться та платформі https://teams.microsoft.com
Уніфікований додаток: Національний університет «Львівська політехніка» забезпечує реалізацію права осіб з інвалідністю на здобуття вищої освіти. Інклюзивні освітні послуги надає Служба доступності до можливостей навчання «Без обмежень», метою діяльності якої є забезпечення постійного індивідуального супроводу навчального процесу студентів з інвалідністю та хронічними захворюваннями. Важливим інструментом імплементації інклюзивної освітньої політики в Університеті є Програма підвищення кваліфікації науково-педагогічних працівників та навчально-допоміжного персоналу у сфері соціальної інклюзії та інклюзивної освіти. Звертатися за адресою:
вул. Карпінського, 2/4, І-й н.к., кімн. 112
E-mail: nolimits@lpnu.ua
Websites: https://lpnu.ua/nolimits https://lpnu.ua/integration
Академічна доброчесність: Політика щодо академічної доброчесності учасників освітнього процесу формується на основі дотримання принципів академічної доброчесності з урахуванням норм «Положення про академічну доброчесність у Національному університеті «Львівська політехніка» (затверджене вченою радою університету від 20.06.2017 р., протокол № 35).