Контроль якості та експертиза виконаних робіт у будівництві
Спеціальність: Будівництво та цивільна інженерія
Код дисципліни: 6.192.04.E.096
Кількість кредитів: 3.00
Кафедра: Будівельне виробництво
Лектор: д.т.н., професор Кропивницька Т.П.
Семестр: 5 семестр
Форма навчання: денна
Завдання: загальні компетентності:
ІНТ. Здатність розв’язувати складні спеціалізовані задачі та вирішувати практичні питання у сфері будівництва та цивільної інженерії, що характеризуються комплексністю та невизначеністю умов, на основі застосування основних теорій та методів прикладних наук.
фахові компетентності:
КСП401. Знання номенклатури будівельних матеріалів і виробів неорганічної та органічної природи, їх технічних та експлуатаційних властивостей, особливостей виготовлення та раціонального застосування залежно від умов використання, експлуатації та з урахуванням економічної доцільності.
КСП404. Здатність визначати основні властивості будівельних матеріалів, виробів і конструкцій за допомогою сучасних методів випробувань, встановлювати залежність властивостей матеріалів від їхнього складу та структури, а також технології їх виготовлення для раціонального використання будівельних матеріалів, виробів і конструкцій в будівлях і спорудах різного призначення
Результати навчання: ПРС403. Оцінювати показники якості будівельних матеріалів,
виробів і конструкцій згідно з чинними стандартами та розуміти
взаємозв’язок їх складу, структури і властивостей
ПРС404. Визначати вимоги до основних властивостей будівельних матеріалів, виробів і конструкцій різного функціонального призначення, необхідної довговічності та надійності відповідно до умов експлуатації та вибирати для застосування найбільш ефективні їх види.
Необхідні обов'язкові попередні та супутні навчальні дисципліни: Будівельне матеріалознавство.
Енергоощадні технології в будівництві.
Короткий зміст навчальної програми: Вивчення дисципліни передбачає уміння проведення контролю виробництва будівельних конструкцій, виробів і матеріалів та при виконанні будівельних робіт, а також засвоєння методів і правил організації та проведення технічно-будівельної експертизи виконання будівельних робіт та її різновидностей в обраній галузі будівельного виробництва.
Опис: Контроль якості виготовлення будівельних матеріалів різного функціонального призначення. Правила і порядок проведення контролю на усіх етапах будівництва (вхідного, операційного, приймального та інспекційного).
Безпечна та надійна експлуатація виробничих будівель і споруд
Правила експлуатації і ремонту будівель разом з інженерними комунікаціями, санітарно-технічними пристроями
Обстеження, оцінка технічного стану та паспортизації виробничих будівель і споруд. Спостереження за збереженням будівель і споруд у період експлуатаці
Методи обстеження конструкцій. Інструментальне забезпечення обстеження конструкцій.
Оцінка технічного стану конструкцій, будівлі, споруди. Технічна експертиза. Контроль якості будівництва.
Обстеження будівель під час приймання і введення в експлуатацію. Обстеження і технічна діагностика будівель.
Спеціалізована організація. Порядок проведення паспортизації. Паспорт технічного стану будівлі.
Експертиза проектної документації. Спостереження за станом будівель та споруд у період експлуатації.
Методи та критерії оцінювання: Письмові звіти з лабораторних робіт, усне опитування (30%).
Підсумковий контроль : письмово-усна форма (70 %, екзамен).
Критерії оцінювання результатів навчання: Поточний контроль (ПК) - 30
Екзаменаційний контроль - 70
Порядок та критерії виставляння балів та оцінок: 100–88 балів – («відмінно») виставляється за високий рівень знань (допускаються деякі неточності) навчального матеріалу компонента, що міститься в основних і додаткових рекомендованих літературних джерелах, вміння аналізувати явища, які вивчаються, у їхньому взаємозв’язку і роз витку, чітко, лаконічно, логічно, послідовно відповідати на поставлені запитання, вміння застосовувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 87–71 бал – («добре») виставляється за загалом правильне розуміння навчального матеріалу компонента, включаючи розрахунки , аргументовані відповіді на поставлені запитання, які, однак, містять певні (неістотні) недоліки, за вміння застосовувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 70 – 50 балів – («задовільно») виставляється за слабкі знання навчального матеріалу компонента, неточні або мало аргументовані відповіді, з порушенням послідовності викладення, за слабке застосування теоретичних положень під час розв’язання практичних задач; 49–26 балів – («не атестований» з можливістю повторного складання семестрового контролю) виставляється за незнання значної частини навчального матеріалу компонента, істотні помилки у відповідях на запитання, невміння застосувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 25–00 балів – («незадовільно» з обов’язковим повторним вивченням) виставляється за незнання значної частини навчального матеріалу компонента, істотні помилки у відповідях на запитання, невміння орієнтуватися під час розв’язання практичних задач, незнання основних фундаментальних положень.
Рекомендована література: Електронний навчальний комплекс http://vns.lpnu.ua/course/view.php?id=7805
1. ДСТУ Б В.2.7-176:2008. Суміші бетонні та бетон. Загальні технічні умови.
2. ДСТУ EN 206-1:2019 Concrete – Part 1: Specification, performance, production and conformity.
3. ДСТУ 8907:2019 Настанова щодо організації проведення експертизи проектної документації на будівництво.
4. ДБН А.3.1-5-2009. Організація будівельного виробництва.
5. Гоц В. І., Павлюк В. В., Шилюк П. С. Бетони і будівельні розчини: підручник / К. : Основа, 2016. 568 с
6. Болотских О. Н. Европейские методы физико-механических испытаний бетона. Харків : Торнадо, 2016. 144 с.
Уніфікований додаток: Національний університет «Львівська політехніка» забезпечує реалізацію права осіб з інвалідністю на здобуття вищої освіти. Інклюзивні освітні послуги надає Служба доступності до можливостей навчання «Без обмежень», метою діяльності якої є забезпечення постійного індивідуального супроводу навчального процесу студентів з інвалідністю та хронічними захворюваннями. Важливим інструментом імплементації інклюзивної освітньої політики в Університеті є Програма підвищення кваліфікації науково-педагогічних працівників та навчально-допоміжного персоналу у сфері соціальної інклюзії та інклюзивної освіти. Звертатися за адресою:
вул. Карпінського, 2/4, І-й н.к., кімн. 112
E-mail: nolimits@lpnu.ua
Websites: https://lpnu.ua/nolimits https://lpnu.ua/integration
Академічна доброчесність: Політика щодо академічної доброчесності учасників освітнього процесу формується на основі дотримання принципів академічної доброчесності з урахуванням норм «Положення про академічну доброчесність у Національному університеті «Львівська політехніка» (затверджене вченою радою університету від 20.06.2017 р., протокол № 35).