Автоматика електроенергетичних систем

Спеціальність: Електроенергетика, електротехніка та електромеханіка
Код дисципліни: 7.141.11.E.048
Кількість кредитів: 4.00
Кафедра: Електроенергетика та системи управління
Лектор: к.т.н., доцент Коновал Володимир Семенович
Семестр: 2 семестр
Форма навчання: денна
Результати навчання: знати причини виникнення та розвитку системних аварій, фізичну суть та якісну картину перехідних процесів, які виникають під час системних аварій; • знати принципи діяння різних засобів протиаварійного керування та межі їх застосування; • знати структуру системи протиаварійного керування, принципи схемної та машинної реалізації засобів протиаварійної автоматики; • вміти аналізувати стан ЕЕС та виявляти режими, які вимагають протиаварійного керування; • вміти розраховувати координати аварійних режимів, необхідні для подальшого вибору способів діянь на ЕЕС; вибирати принципи діяння на ЕЕС в аварійних ситуаціях та визначати їх інтенсивність; • вміти вибирати пристрої автоматики попередження чи ліквідації асинхронного режиму та розраховувати їх уставки.
Необхідні обов'язкові попередні та супутні навчальні дисципліни: Релейний захист і автоматика електричних станцій
Короткий зміст навчальної програми: Причини виникнення системних аварій та характерні етапи їх розвитку. Ліквідація наслідків аварій та відновлення нормального режиму роботи ЕЕС. Цілі та задачі протиаварійного керування. Призначення та види протиаварійного керування. Засоби протиаварійного керування. Принципи побудови пристроїв протиаварійної автоматики. Автоматика відвернення втрати стійкості. Пристрої автоматики попередження (припинення) асинхронного режиму. Пристрої обмеження зниження частоти, підвищення частоти, зниження напруги, підвищення напруги, перевантаження обладнання. Координація засобів протиаварійної автоматики.
Методи та критерії оцінювання: письмові звіти з лабораторних і розрахункової робіт, усне опитування (30%) • підсумковий контроль - екзамен: письмово-усна форма (70%)
Порядок та критерії виставляння балів та оцінок: 100-88 балів - атестований з оцінкою «відмінно» - Високий рівень: здобувач освіти демонструє поглиблене володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни, системні знання, вміння і навички їх практичного застосування. Освоєні знання, вміння і навички забезпечують можливість самостійного формулювання цілей та організації навчальної діяльності, пошуку та знаходження рішень у нестандартних, нетипових навчальних і професійних ситуаціях. Здобувач освіти демонструє здатність робити узагальнення на основі критичного аналізу фактичного матеріалу, ідей, теорій і концепцій, формулювати на їх основі висновки. Його діяльності ґрунтується на зацікавленості та мотивації до саморозвитку, неперервного професійного розвитку, самостійної науково-дослідної діяльності, що реалізується за підтримки та під керівництвом викладача. 87-71 балів - атестований з оцінкою «добре» - Достатній рівень: передбачає володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни на підвищеному рівні, усвідомлене використання знань, умінь і навичок з метою розкриття суті питання. Володіння частково-структурованим комплексом знань забезпечує можливість їх застосування у знайомих ситуаціях освітнього та професійного характеру. Усвідомлюючи специфіку задач та навчальних ситуацій, здобувач освіти демонструє здатність здійснювати пошук та вибір їх розв’язання за поданим зразком, аргументувати застосування певного способу розв’язання задачі. Його діяльності ґрунтується на зацікавленості та мотивації до саморозвитку, неперервного професійного розвитку. 70-50 балів - атестований з оцінкою «задовільно» - Задовільний рівень: окреслює володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни на середньому рівні, часткове усвідомлення навчальних і професійних задач, завдань і ситуацій, знання про способи розв’язання типових задач і завдань. Здобувач освіти демонструє середній рівень умінь і навичок застосування знань на практиці, а розв’язання задач потребує допомоги, опори на зразок. В основу навчальної діяльності покладено ситуативність та евристичність, домінування мотивів обов’язку, неусвідомлене застосування можливостей для саморозвитку. 49-00 балів - атестований з оцінкою «незадовільно» - Незадовільний рівень: свідчить про елементарне володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни, загальне уявлення про зміст навчального матеріалу, часткове використання знань, умінь і навичок. В основу навчальної діяльності покладено ситуативно-прагматичний інтерес.
Рекомендована література: Букович Н.В. Протиаварійна режимна автоматика електро¬енерге¬тич¬них систем: Навчальний посібник. – Львів: Видавництво «Бескид Біт», 2003. – 224 с. 2. Букович Н.В. Автоматика електро¬енерге¬тичних систем: Навчальний посібник. – К.: ІЗМН, 1998. – 280 с. 3. ГКД 34.35.108-2004 Керівні вказівки з протиаварійної автоматики енергосистем. – Затв. наказом № 95 Мінпаливенерго України 18.02.2004.
Уніфікований додаток: Національний університет «Львівська політехніка» забезпечує реалізацію права осіб з інвалідністю на здобуття вищої освіти. Інклюзивні освітні послуги надає Служба доступності до можливостей навчання «Без обмежень», метою діяльності якої є забезпечення постійного індивідуального супроводу навчального процесу студентів з інвалідністю та хронічними захворюваннями. Важливим інструментом імплементації інклюзивної освітньої політики в Університеті є Програма підвищення кваліфікації науково-педагогічних працівників та навчально-допоміжного персоналу у сфері соціальної інклюзії та інклюзивної освіти. Звертатися за адресою: вул. Карпінського, 2/4, І-й н.к., кімн. 112 E-mail: nolimits@lpnu.ua Websites: https://lpnu.ua/nolimits https://lpnu.ua/integration
Академічна доброчесність: Політика щодо академічної доброчесності учасників освітнього процесу формується на основі дотримання принципів академічної доброчесності з урахуванням норм «Положення про академічну доброчесність у Національному університеті «Львівська політехніка» (затверджене вченою радою університету від 20.06.2017 р., протокол № 35).