Електротехнологічні процеси і об'єкти
Спеціальність: Електроенергетика, електротехніка та електромеханіка
Код дисципліни: 7.141.11.E.044
Кількість кредитів: 5.00
Кафедра: Електроенергетика та системи управління
Лектор: к.т.н., доцент Олійник Михайло Йосипович
Семестр: 2 семестр
Форма навчання: денна
Результати навчання: • призначення та основні характеристики установок перетворення електричної енергії для технологічних потреб промислових об’єктів. Склад електрообладнання установок основних виробництв, особливості режимів їх експлуатації, вплив їх роботи на показники якості електричної енергії та заходи усунення чи зменшення негативного впливу цих установок на систему електропостачання та на роботу паралельно увімкнених споживачів;
• розрахунок основних енергетичних показників роботи електротехнологічних установок;
• схема електропостачання та автоматизації виробничих процесів; дослідження та аналіз показників режиму електротехнологічних установок.
Необхідні обов'язкові попередні та супутні навчальні дисципліни: пререквізити:
• фізика;
• теоретичні основи електротехніки;
• основи електропостачання промислових підприємств.
Короткий зміст навчальної програми: Класифікація та узагальнена характеристика електроприймачів промислових підприємств. Показники якості електроенергії та вплив на них режимів роботи електротехнологічних установок. Електроприймачі промислового нагрівання: загальна характеристика; матеріали для їх конструювання; устаткування, схеми живлення, вимірювання технологічних показників, конструкційне виконання. Установки індукційного та діелектричного нагрівання. Установки електродугового нагрівання та електричного зварювання. Руднотермічні печі та їх енергетичні характеристики. Інші види електроустановок: електрохімічні, електрофізичні та установки електронно-йонної технології.
Методи та критерії оцінювання: •• письмовий звіт з лабораторних і розрахункової робіт, усне опитування (30%);
• підсумковий контроль – екзамен: письмово-усна форма (70%).
Порядок та критерії виставляння балів та оцінок: 100-88 балів - атестований з оцінкою «відмінно» - Високий рівень: здобувач освіти демонструє поглиблене володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни, системні знання, вміння і навички їх практичного застосування. Освоєні знання, вміння і навички забезпечують можливість самостійного формулювання цілей та організації навчальної діяльності, пошуку та знаходження рішень у нестандартних, нетипових навчальних і професійних ситуаціях. Здобувач освіти демонструє здатність робити узагальнення на основі критичного аналізу фактичного матеріалу, ідей, теорій і концепцій, формулювати на їх основі висновки. Його діяльності ґрунтується на зацікавленості та мотивації до саморозвитку, неперервного професійного розвитку, самостійної науково-дослідної діяльності, що реалізується за підтримки та під керівництвом викладача. 87-71 балів - атестований з оцінкою «добре» - Достатній рівень: передбачає володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни на підвищеному рівні, усвідомлене використання знань, умінь і навичок з метою розкриття суті питання. Володіння частково-структурованим комплексом знань забезпечує можливість їх застосування у знайомих ситуаціях освітнього та професійного характеру. Усвідомлюючи специфіку задач та навчальних ситуацій, здобувач освіти демонструє здатність здійснювати пошук та вибір їх розв’язання за поданим зразком, аргументувати застосування певного способу розв’язання задачі. Його діяльності ґрунтується на зацікавленості та мотивації до саморозвитку, неперервного професійного розвитку. 70-50 балів - атестований з оцінкою «задовільно» - Задовільний рівень: окреслює володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни на середньому рівні, часткове усвідомлення навчальних і професійних задач, завдань і ситуацій, знання про способи розв’язання типових задач і завдань. Здобувач освіти демонструє середній рівень умінь і навичок застосування знань на практиці, а розв’язання задач потребує допомоги, опори на зразок. В основу навчальної діяльності покладено ситуативність та евристичність, домінування мотивів обов’язку, неусвідомлене застосування можливостей для саморозвитку. 49-00 балів - атестований з оцінкою «незадовільно» - Незадовільний рівень: свідчить про елементарне володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни, загальне уявлення про зміст навчального матеріалу, часткове використання знань, умінь і навичок. В основу навчальної діяльності покладено ситуативно-прагматичний інтерес.
Рекомендована література: 1. Олійник М. Й. Електротехнологічні об’єкти та їх електропостачання: навч. посібник/ М.Й.Олійник.- Львів: Видавництво Львівської політехніки, 2016. – 344 с.
2. Соловей О. І. Промислові електротехнологічні установки. Навчальний посібник. – К.: Кондор, 2009. – 174 с.
3. Василега П.О. Електротехнологічні установки: навч. посіб./П.О.Василега. – Суми : Видавництво СумДУ, 2010. -548 с.
Уніфікований додаток: Національний університет «Львівська політехніка» забезпечує реалізацію права осіб з інвалідністю на здобуття вищої освіти. Інклюзивні освітні послуги надає Служба доступності до можливостей навчання «Без обмежень», метою діяльності якої є забезпечення постійного індивідуального супроводу навчального процесу студентів з інвалідністю та хронічними захворюваннями. Важливим інструментом імплементації інклюзивної освітньої політики в Університеті є Програма підвищення кваліфікації науково-педагогічних працівників та навчально-допоміжного персоналу у сфері соціальної інклюзії та інклюзивної освіти. Звертатися за адресою:
вул. Карпінського, 2/4, І-й н.к., кімн. 112
E-mail: nolimits@lpnu.ua
Websites: https://lpnu.ua/nolimits https://lpnu.ua/integration
Академічна доброчесність: Політика щодо академічної доброчесності учасників освітнього процесу формується на основі дотримання принципів академічної доброчесності з урахуванням норм «Положення про академічну доброчесність у Національному університеті «Львівська політехніка» (затверджене вченою радою університету від 20.06.2017 р., протокол № 35).