Інтелектуальні електропостачальні системи

Спеціальність: Електроенергетика, електротехніка та електромеханіка
Код дисципліни: 7.141.11.E.045
Кількість кредитів: 5.00
Кафедра: Електроенергетика та системи управління
Лектор: доцент Сівакова Ольга Михайлівна
Семестр: 2 семестр
Форма навчання: денна
Результати навчання: Знання: • завдання, класифікація, структура та принципи побудови інтелектуальних електричних мереж; • завдання, класифікація, структура та принципи побудови розподіленої генерації; • технологічна база та принципи інтелектуального пересилання електроенергії; • технологічна база та принципи інтелектуального розподілу електроенергії; • технологічна база та принципи інтелектуальних електричних вимірювань; • технологічна база та принципи інтелектуального управління споживанням електроенергії; Вміння: • запропонувати архітектуру та технологічну базу для організації інтелектуальної мережі на рівні Smart Home.
Необхідні обов'язкові попередні та супутні навчальні дисципліни: пререквізити: Електропостачальні системи, Електричні системи та мережі, Електрична частина станцій та підстанцій, кореквізити: Системи захисту й автоматики електропостачальних систем, Електроприймачі загального призначення
Короткий зміст навчальної програми: Поняття про інтелектуальні електроенергетичні системи (Smart Grid). Інтелектуальна генерація. Накопичувачі електроенергії. Інтелектуальне пересилання електроенергії (пристрої FACTS). Система Scada. Інтелектуальні вимірювання. Безпека інтелектуальних мереж. Надійність та самовідновлення інтелектуальних мереж. Інтелектуальні мікромережі. MicroGrid. Smart City. Smaart Home. Electrical vehicle.
Методи та критерії оцінювання: • письмовий звіт з лабораторних і розрахункової робіт, усне опитування (30%); • підсумковий контроль – екзамен: письмово-усна форма (70%).
Порядок та критерії виставляння балів та оцінок: 100-88 балів - атестований з оцінкою «відмінно» - Високий рівень: здобувач освіти демонструє поглиблене володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни, системні знання, вміння і навички їх практичного застосування. Освоєні знання, вміння і навички забезпечують можливість самостійного формулювання цілей та організації навчальної діяльності, пошуку та знаходження рішень у нестандартних, нетипових навчальних і професійних ситуаціях. Здобувач освіти демонструє здатність робити узагальнення на основі критичного аналізу фактичного матеріалу, ідей, теорій і концепцій, формулювати на їх основі висновки. Його діяльності ґрунтується на зацікавленості та мотивації до саморозвитку, неперервного професійного розвитку, самостійної науково-дослідної діяльності, що реалізується за підтримки та під керівництвом викладача. 87-71 балів - атестований з оцінкою «добре» - Достатній рівень: передбачає володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни на підвищеному рівні, усвідомлене використання знань, умінь і навичок з метою розкриття суті питання. Володіння частково-структурованим комплексом знань забезпечує можливість їх застосування у знайомих ситуаціях освітнього та професійного характеру. Усвідомлюючи специфіку задач та навчальних ситуацій, здобувач освіти демонструє здатність здійснювати пошук та вибір їх розв’язання за поданим зразком, аргументувати застосування певного способу розв’язання задачі. Його діяльності ґрунтується на зацікавленості та мотивації до саморозвитку, неперервного професійного розвитку. 70-50 балів - атестований з оцінкою «задовільно» - Задовільний рівень: окреслює володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни на середньому рівні, часткове усвідомлення навчальних і професійних задач, завдань і ситуацій, знання про способи розв’язання типових задач і завдань. Здобувач освіти демонструє середній рівень умінь і навичок застосування знань на практиці, а розв’язання задач потребує допомоги, опори на зразок. В основу навчальної діяльності покладено ситуативність та евристичність, домінування мотивів обов’язку, неусвідомлене застосування можливостей для саморозвитку. 49-00 балів - атестований з оцінкою «незадовільно» - Незадовільний рівень: свідчить про елементарне володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни, загальне уявлення про зміст навчального матеріалу, часткове використання знань, умінь і навичок. В основу навчальної діяльності покладено ситуативно-прагматичний інтерес.
Рекомендована література: 1. Блінов І. В. Інтелектуальні електричні мережі: елементи та режими/ Базюк Т. М., Блінов І. В., Буткевич О. Ф. та ін.: за заг. ред. О. В. Кириленка; Ін –т електродинаміки НАН України. – К.: ІЕД НАНУ, 2015. – 399 с. 2. Інтелектуальні системи керування потоками електроенергії у локальних об’єктах [Текст] : монографія/ О. В. Кириленко[та ін.] ; Ін-т електродинаміки НАН України, " Київський політехнічний ін – т ", Нац . техн . ун – т України . - Київ : Медіа ПРЕС, 2005. - 212 с. 3. Интеллектуальные электроэнергетические системы: элементы и режимы: Под общ. ред. акад. НАН Украины А.В. Кириленко / Иститут электродинамики НАН Украины. – К.: Ин-т электродинамики НАН України, 2014. – 408 с. 4. Кобец Б. Б., Волкова И. О. Инновационное развитие электроэнергетики на базе концепции Smart Grid. — М.: ИАЦ Энергия, 2010. — 208 с. 5. Васілевський О. М. Нормування показників надійності технічних засобів : навчальний посібник / О. М. Васілевський, О. Г. Ігнатенко. – Вінниця : ВНТУ, 2013. – 160 с. 6. Кириленко О. В. Аналіз надійності функціонування електроенергетичних об‘єктів / Кириленко О. В., Кінаш Б. М., Гудим В. І.; Ін –т електродинаміки НАН України; Львівський держ. Ун - т безпеки життєдіяльності МНС України. – К.: Фоліант, 2008. – 224 с.
Уніфікований додаток: Національний університет «Львівська політехніка» забезпечує реалізацію права осіб з інвалідністю на здобуття вищої освіти. Інклюзивні освітні послуги надає Служба доступності до можливостей навчання «Без обмежень», метою діяльності якої є забезпечення постійного індивідуального супроводу навчального процесу студентів з інвалідністю та хронічними захворюваннями. Важливим інструментом імплементації інклюзивної освітньої політики в Університеті є Програма підвищення кваліфікації науково-педагогічних працівників та навчально-допоміжного персоналу у сфері соціальної інклюзії та інклюзивної освіти. Звертатися за адресою: вул. Карпінського, 2/4, І-й н.к., кімн. 112 E-mail: nolimits@lpnu.ua Websites: https://lpnu.ua/nolimits https://lpnu.ua/integration
Академічна доброчесність: Політика щодо академічної доброчесності учасників освітнього процесу формується на основі дотримання принципів академічної доброчесності з урахуванням норм «Положення про академічну доброчесність у Національному університеті «Львівська політехніка» (затверджене вченою радою університету від 20.06.2017 р., протокол № 35).

Інтелектуальні електропостачальні системи (курсовий проєкт)

Спеціальність: Електроенергетика, електротехніка та електромеханіка
Код дисципліни: 7.141.11.E.047
Кількість кредитів: 3.00
Кафедра: Електроенергетика та системи управління
Лектор: доцент Сівакова Ольга Михайлівна
Семестр: 2 семестр
Форма навчання: денна
Результати навчання: Знання: • завдання, класифікація, структура та принципи побудови інтелектуальних електричних мереж; • завдання, класифікація, структура та принципи побудови розподіленої генерації; • технологічна база та принципи інтелектуального пересилання електроенергії; • технологічна база та принципи інтелектуального розподілу електроенергії; • технологічна база та принципи інтелектуальних електричних вимірювань; • технологічна база та принципи інтелектуального управління споживанням електроенергії; Вміння: • запропонувати архітектуру та технологічну базу для організації інтелектуальної мережі на рівні Smart Home.
Необхідні обов'язкові попередні та супутні навчальні дисципліни: пререквізити: Електропостачальні системи, Електричні системи та мережі, Електрична частина станцій та підстанцій, кореквізити: Системи захисту й автоматики електропостачальних систем, Електроприймачі загального призначення
Короткий зміст навчальної програми: Поняття про інтелектуальні електроенергетичні системи (Smart Grid). Інтелектуальна генерація. Накопичувачі електроенергії. Інтелектуальне пересилання електроенергії (пристрої FACTS). Система Scada. Інтелектуальні вимірювання. Безпека інтелектуальних мереж. Надійність та самовідновлення інтелектуальних мереж. Інтелектуальні мікромережі. MicroGrid. Smart City. Smaart Home. Electrical vehicle.
Методи та критерії оцінювання: • письмовий звіт з лабораторних і розрахункової робіт, усне опитування (30%); • підсумковий контроль – екзамен: письмово-усна форма (70%).
Порядок та критерії виставляння балів та оцінок: 100-88 балів - атестований з оцінкою «відмінно» - Високий рівень: здобувач освіти демонструє поглиблене володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни, системні знання, вміння і навички їх практичного застосування. Освоєні знання, вміння і навички забезпечують можливість самостійного формулювання цілей та організації навчальної діяльності, пошуку та знаходження рішень у нестандартних, нетипових навчальних і професійних ситуаціях. Здобувач освіти демонструє здатність робити узагальнення на основі критичного аналізу фактичного матеріалу, ідей, теорій і концепцій, формулювати на їх основі висновки. Його діяльності ґрунтується на зацікавленості та мотивації до саморозвитку, неперервного професійного розвитку, самостійної науково-дослідної діяльності, що реалізується за підтримки та під керівництвом викладача. 87-71 балів - атестований з оцінкою «добре» - Достатній рівень: передбачає володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни на підвищеному рівні, усвідомлене використання знань, умінь і навичок з метою розкриття суті питання. Володіння частково-структурованим комплексом знань забезпечує можливість їх застосування у знайомих ситуаціях освітнього та професійного характеру. Усвідомлюючи специфіку задач та навчальних ситуацій, здобувач освіти демонструє здатність здійснювати пошук та вибір їх розв’язання за поданим зразком, аргументувати застосування певного способу розв’язання задачі. Його діяльності ґрунтується на зацікавленості та мотивації до саморозвитку, неперервного професійного розвитку. 70-50 балів - атестований з оцінкою «задовільно» - Задовільний рівень: окреслює володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни на середньому рівні, часткове усвідомлення навчальних і професійних задач, завдань і ситуацій, знання про способи розв’язання типових задач і завдань. Здобувач освіти демонструє середній рівень умінь і навичок застосування знань на практиці, а розв’язання задач потребує допомоги, опори на зразок. В основу навчальної діяльності покладено ситуативність та евристичність, домінування мотивів обов’язку, неусвідомлене застосування можливостей для саморозвитку. 49-00 балів - атестований з оцінкою «незадовільно» - Незадовільний рівень: свідчить про елементарне володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни, загальне уявлення про зміст навчального матеріалу, часткове використання знань, умінь і навичок. В основу навчальної діяльності покладено ситуативно-прагматичний інтерес.
Рекомендована література: 1. Блінов І. В. Інтелектуальні електричні мережі: елементи та режими/ Базюк Т. М., Блінов І. В., Буткевич О. Ф. та ін.: за заг. ред. О. В. Кириленка; Ін –т електродинаміки НАН України. – К.: ІЕД НАНУ, 2015. – 399 с. 2. Інтелектуальні системи керування потоками електроенергії у локальних об’єктах [Текст] : монографія/ О. В. Кириленко[та ін.] ; Ін-т електродинаміки НАН України, " Київський політехнічний ін – т ", Нац . техн . ун – т України . - Київ : Медіа ПРЕС, 2005. - 212 с. 3. Интеллектуальные электроэнергетические системы: элементы и режимы: Под общ. ред. акад. НАН Украины А.В. Кириленко / Иститут электродинамики НАН Украины. – К.: Ин-т электродинамики НАН України, 2014. – 408 с. 4. Кобец Б. Б., Волкова И. О. Инновационное развитие электроэнергетики на базе концепции Smart Grid. — М.: ИАЦ Энергия, 2010. — 208 с. 5. Васілевський О. М. Нормування показників надійності технічних засобів : навчальний посібник / О. М. Васілевський, О. Г. Ігнатенко. – Вінниця : ВНТУ, 2013. – 160 с. 6. Кириленко О. В. Аналіз надійності функціонування електроенергетичних об‘єктів / Кириленко О. В., Кінаш Б. М., Гудим В. І.; Ін –т електродинаміки НАН України; Львівський держ. Ун - т безпеки життєдіяльності МНС України. – К.: Фоліант, 2008. – 224 с.
Уніфікований додаток: Національний університет «Львівська політехніка» забезпечує реалізацію права осіб з інвалідністю на здобуття вищої освіти. Інклюзивні освітні послуги надає Служба доступності до можливостей навчання «Без обмежень», метою діяльності якої є забезпечення постійного індивідуального супроводу навчального процесу студентів з інвалідністю та хронічними захворюваннями. Важливим інструментом імплементації інклюзивної освітньої політики в Університеті є Програма підвищення кваліфікації науково-педагогічних працівників та навчально-допоміжного персоналу у сфері соціальної інклюзії та інклюзивної освіти. Звертатися за адресою: вул. Карпінського, 2/4, І-й н.к., кімн. 112 E-mail: nolimits@lpnu.ua Websites: https://lpnu.ua/nolimits https://lpnu.ua/integration
Академічна доброчесність: Політика щодо академічної доброчесності учасників освітнього процесу формується на основі дотримання принципів академічної доброчесності з урахуванням норм «Положення про академічну доброчесність у Національному університеті «Львівська політехніка» (затверджене вченою радою університету від 20.06.2017 р., протокол № 35).