Діагностика та випробування електрообладнання
Спеціальність: Електроенергетика, електротехніка та електромеханіка
Код дисципліни: 7.141.11.E.038
Кількість кредитів: 5.00
Кафедра: Електроенергетика та системи управління
Лектор: к.т.н., доцент Яцейко Андрій Ярославович
Семестр: 2 семестр
Форма навчання: денна
Завдання: загальні компетентності:
• здатність до аналізу та синтезу (ЗК2);
• здатність здійснювати пошук, аналізувати і критично оцінювати інформацію з різних джерел (ЗК3);
• креативність, здатність до системного мислення(ЗК7);
• відповідальність за якість виконуваної роботи (ЗК10);
фахові компетентності:
• знання про тенденції розвитку та найважливіші нові розробки в області діагностики електрообладнання, а також суміжних областях (ФК1);
• знання і розуміння наукових понять, теорій і методів, необхідних для розв’язання задач технічної діагностики (ФК2);
• знання і розуміння сучасних технологічних процесів та систем технологічної підготовки виробництва; технічних характеристик, конструктивних особливостей, призначення і правил експлуатації електроенергетичного та електротехнічного устаткування та обладнання (ФК3);
• здатність застосовувати інформаційно-комунікаційні технології та навики програмування для розв’язання типових завдань в галузі діагностики електроустаткування (ФК4);
• здатність використовувати отримані знання та уміння для роботи в промисловості і розуміти необхідність дотримання правил техніки безпеки, при виконанні посадових обов’язків (ФК5);
• здатність застосовувати професійно-профільовані знання й практичні навички для створення нових та при обслуговуванні існуючих електроенергетичних та електро-технічних систем та їх складових (ФК6);
• здатність застосовувати аналітичні методи аналізу, математичне моделювання та виконувати фізичні та математичні експерименти для розв’язання інженерних завдань та при проведенні наукових досліджень (ФК7);
• здатність критично аналізувати основні показники функціонування системи та оцінювати використані технічні рішення та обладнання (ФК8);
• здатність інтегрувати знання з інших дисциплін, застосовувати системний підхід та враховувати нетехнічні аспекти при розв’язанні інженерних задач та проведенні досліджень (ФК9);
• здатність аргументувати вибір методу розв’язування спеціалізованої задачі, критично оцінювати отримані результати та захищати прийняті рішення (ФК12);
• базові знання основних нормативно-правових актів і довідкових матеріалів, чинних стандартів і технічних умов, інструкцій та інших розпорядних документів щодо забезпечення належного функціонування електричних систем і мереж (ФКС1);
• здатність фахового ведення ділових комунікацій щодо стану, проблем та перспектив розвитку електричних мереж і систем (ФКС2).
Результати навчання: 1. Розуміти характерні причини пошкоджень і несправностей електрообладнання електричних мереж та способи і методи їх виявлення.
2. Знати основні положення галузевого керівного документу «Норми випробування електрообладнання».
3. Володіти інформацією про системи діагностування високовольтного електрообладнання, які застосовуються в електричних мережах.
4. Вміти організувати та виконати випробування високовольтного обладнання.
5. Вміти за результатами випробувань високовольтного обладнання встановити його стан.
6. Вміти розв’язувати задачі технічної діагностики.
Необхідні обов'язкові попередні та супутні навчальні дисципліни: • Електромагнітна сумісність;
• Перенапруги в електричних мережах .
Короткий зміст навчальної програми: Викладено загальні відомості про сучасні методи випробування електрообладнання електричних мереж та теоретичні основи організації оптимальних процедур перевірки його технічного стану, методи і засоби пошуку несправностей електрообладнання та порядок користування чинними нормативними документами та стандартами.
Опис: Пошкодження та несправності, причини їх виникнення. Технічний стан електрообладнання. Випробування ізоляції. Контроль стану ізоляції електрообладнання під робочою напругою. Технічна діагностика. Діагностика та випробування силових трансформаторів, автотрансформаторів і шунтових реакторів. Діагностика та випробування комутаційних апаратів: вимикачів роз’єднувачів, короткозамикачів, відокремлювачів. Діагностика та випробування електрообладнання розподільних пристроїв. Випробування вимірювальних трансформаторів, комплектних розподільних пристроїв, збірних шин. Діагностика та випробування повітряних і кабельних ліній електропересилання
Методи та критерії оцінювання: • письмові звіти з лабораторних і розрахункової робіт, усне опитування (30%)
• підсумковий контроль - екзамен: письмово-усна форма (70%)
Критерії оцінювання результатів навчання: Бали та відповідні до них оцінки фактичного рівня досягнення програмних результатів навчання формуються за результатами поточного та семестрового контролів шляхом урахування оцінювання повноти та якості виконання обов’язкових індивідуальних робіт, результатів тестування та усного опитування.
Порядок та критерії виставляння балів та оцінок: 100-88 балів - атестований з оцінкою «відмінно» - Високий рівень: здобувач освіти демонструє поглиблене володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни, системні знання, вміння і навички їх практичного застосування. Освоєні знання, вміння і навички забезпечують можливість самостійного формулювання цілей та організації навчальної діяльності, пошуку та знаходження рішень у нестандартних, нетипових навчальних і професійних ситуаціях. Здобувач освіти демонструє здатність робити узагальнення на основі критичного аналізу фактичного матеріалу, ідей, теорій і концепцій, формулювати на їх основі висновки. Його діяльності ґрунтується на зацікавленості та мотивації до саморозвитку, неперервного професійного розвитку, самостійної науково-дослідної діяльності, що реалізується за підтримки та під керівництвом викладача. 87-71 балів - атестований з оцінкою «добре» - Достатній рівень: передбачає володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни на підвищеному рівні, усвідомлене використання знань, умінь і навичок з метою розкриття суті питання. Володіння частково-структурованим комплексом знань забезпечує можливість їх застосування у знайомих ситуаціях освітнього та професійного характеру. Усвідомлюючи специфіку задач та навчальних ситуацій, здобувач освіти демонструє здатність здійснювати пошук та вибір їх розв’язання за поданим зразком, аргументувати застосування певного способу розв’язання задачі. Його діяльності ґрунтується на зацікавленості та мотивації до саморозвитку, неперервного професійного розвитку. 70-50 балів - атестований з оцінкою «задовільно» - Задовільний рівень: окреслює володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни на середньому рівні, часткове усвідомлення навчальних і професійних задач, завдань і ситуацій, знання про способи розв’язання типових задач і завдань. Здобувач освіти демонструє середній рівень умінь і навичок застосування знань на практиці, а розв’язання задач потребує допомоги, опори на зразок. В основу навчальної діяльності покладено ситуативність та евристичність, домінування мотивів обов’язку, неусвідомлене застосування можливостей для саморозвитку. 49-00 балів - атестований з оцінкою «незадовільно» - Незадовільний рівень: свідчить про елементарне володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни, загальне уявлення про зміст навчального матеріалу, часткове використання знань, умінь і навичок. В основу навчальної діяльності покладено ситуативно-прагматичний інтерес.
Рекомендована література: 1. Експлуатація електроустановок: Навч. посібник/ Г.Г. Півняк, А.В. Журахівський, Г.А. Кігель, Б.М. Кінаш, А.Я. Рибалко, Ф.П. Шкрабець, З.М. Бахор: За ред. академіка НАН України Г.Г. Півняка. – Дніпропетровськ: Національний гірничий університет, 2005. – 445 с.
2. Посібник з вивчення Правил технічної експлуатації електричних станцій і мереж. Електротехнічне устаткування електричних станцій та мереж, оперативно-диспетчерське керування. / Баженов О.Г. та інші – К.: ДП НТУКЦ «Аселенерго», 2004. – 800с.
3. Кутін, В. М. Діагностика електрообладнання : навчальний посібник / В. М. Кутін, М. О. Ілюхін, М. В. Кутіна – Вінниця : ВНТУ, 2013. –161 с.
Уніфікований додаток: Національний університет «Львівська політехніка» забезпечує реалізацію права осіб з інвалідністю на здобуття вищої освіти. Інклюзивні освітні послуги надає Служба доступності до можливостей навчання «Без обмежень», метою діяльності якої є забезпечення постійного індивідуального супроводу навчального процесу студентів з інвалідністю та хронічними захворюваннями. Важливим інструментом імплементації інклюзивної освітньої політики в Університеті є Програма підвищення кваліфікації науково-педагогічних працівників та навчально-допоміжного персоналу у сфері соціальної інклюзії та інклюзивної освіти. Звертатися за адресою:
вул. Карпінського, 2/4, І-й н.к., кімн. 112
E-mail: nolimits@lpnu.ua
Websites: https://lpnu.ua/nolimits https://lpnu.ua/integration
Академічна доброчесність: Політика щодо академічної доброчесності учасників освітнього процесу формується на основі дотримання принципів академічної доброчесності з урахуванням норм «Положення про академічну доброчесність у Національному університеті «Львівська політехніка» (затверджене вченою радою університету від 20.06.2017 р., протокол № 35).