Fundamentals of Professional Communication

Major: Museum, Monument Protection Activity and Cultural Tourism
Code of subject: 6.027.03.O.007
Credits: 4.00
Department: History of Ukraine and Ethnic Communication
Lecturer: prof. Verbytska Polina
Semester: 1 семестр
Mode of study: денна
Learning outcomes: -Ability to implement basic strategies of professional communication; -Ability to effectively interact with the museum audience and the public within the communicative field of professional activity.
Required prior and related subjects: Fundamentals of excursion activities in the museum, monument protection and tourism industries. Cultural heritage and tourist potential of Lviv. Cultural heritage and social responsibility.
Summary of the subject: Features of communication process in interpersonal, social and professional activities; basic concepts and business strategy for professional communication in the information society; psychological mechanisms of perception in social and professional communication; perceptive, interactive and communicative components of the communication process; features of verbal and nonverbal communication; forms and methods of business and professional communication; content and practical actualization of communication in museumб, cultural heritage and cultural tourism fields.
Assessment methods and criteria: Semester evaluation of student learning is carried out according to the total number of points (100) obtained according to the results of current control (45) and the implementation of control measures – examination (55 – both written and oral component).
Recommended books: Вербицька П. В. Музей як комунікативний та освітній простір: навчальний посібник / П. В. Вербицька, Р. Е. Пасічник. – Львів: Видавництво Львівської політехніки, 2017. – 232 c. ВЕРБИЦЬКА, Поліна Василівна. Сучасна парадигма музейної комунікації. In: Історико-культурна спадщина: проблеми збереження і популяризаці: тези IV Міжнародної науково-практичної конференції. 2017. p. 22-24. ПОГОРЄЛОВА, Інна Сергіївна. Культурна спадщина як складова культурної політики Європейського Союзу. 2018. РОМАНОВА, Ірина. Професійна комунікація: загальна характеристика. 2018. ШИПОТА, Г. Є. Трансформація інформаційного забезпечення професійної комунікації фахівців в умовах розвитку медіакультури. Бібліотекознавство. Документознавство. Інформологія, 2016, 4: 97-104. ЧАГРАК, Наталія Ігорівна; ГРИТЧУК, Галина Василівна. Міжкультурна комунікація як компонент порфесійної компетентності фахівця сфери туризму. 2019. РУСУЛ, О. В. Міжетнічна комунікація в умовах культурної глобалізації: міжнародний аспект. Гілея: науковий вісник, 2019, 143 (2): 134-137. Shamne, N. L., Milovanova, M. V., & Malushko, E. Y. (2019, March). Cross-cultural professional communication in the context of globalization. In IOP Conference Series: Materials Science and Engineering (Vol. 483, No. 1, p. 012081). IOP Publishing. Pope-Ruark, R. (2019). Design thinking in technical and professional communication: Four perspectives. Journal of Business and Technical Communication, 33(4), 437-455. Schreiber, J., & Meloncon, L. (2019). Creating a continuous improvement model for sustaining programs in technical and professional communication. Journal of Technical Writing and Communication, 49(3), 252-278. McKee, H. A., & Porter, J. E. (2017). Professional communication and network interaction: A rhetorical and ethical approach (Vol. 33). Taylor & Francis. Condruz-Bacescu, M. (2020). Professional communication in companies. Journal of Languages for Specific Purposes, 7, 43-55.