Inoovation Models in Modern Cultural Industries

Major: Museum, Monument Protection Activity and Cultural Tourism
Code of subject: 6.027.03.O.077
Credits: 3.00
Department: History of Ukraine and Ethnic Communication
Lecturer: Master of History Polyanska N. M.
Semester: 8 семестр
Mode of study: денна
Learning outcomes: know the basic concepts and categories that allow you to analyze the subject of the course, its issues; understand the specifics of the evolution of innovative models, their strengths and weaknesses; be able to analyze political and economic impacts on different sectors of cultural industries; able to systematize the best foreign and Ukrainian innovative practices in selected sectors of cultural industries; apply the acquired knowledge to create new innovative products in selected sectors of cultural industries.
Required prior and related subjects: Scientific and technological progress as a phenomenon of culture, Fundamentals of management, marketing, PR in the professional field
Summary of the subject: Introduction. Defining the main terms of the course. Theoretical principles of innovation. Innovative models. The historical context of the formation of cultural industries in the twentieth century. The main characteristics of modern cultural industries. Features of policies for creative industries in the EU, UK and Ukraine. Economic potential of cultural industries. Innovations in the tourism industry. Innovative models in the field of preservation and protection of cultural heritage. Innovative practices in museums. The best innovative practices of recent years (on the example of implemented projects with the support of UKF). Cultural industries after the coronavirus crisis: challenges and lessons.
Assessment methods and criteria: lectures, seminars, independent work; group work, presentations
Recommended books: Звіт Українського культурного фонду. 2018. URL : https://ucf.in.ua/storage/docs/21012019/%D0%97%D0%B2%D1%96%D1%82%20%D0%A3%D0%9A%D0%A4%202018.pdf Звіт Українського культурного фонду. 2019. URL : https://ucf.in.ua/storage/docs/14022020/%D0%97%D0%B2%D1%96%D1%82%20%D0%A3%D0%9A%D0%A4%202019.pdf Культурні і креативні індустрії: історія, теорія та сучасні практики : матеріали Міжнародної науково-практичної конференції, Наукове видання (24 квітня 2017 р.). Київ : Національна академія керівних кадрів культури і мистецтв 2017. 160 с. Микитюк П.П. Інноваційний менеджмент: Навчальний посібник. — Тернопіль: Економічна думка, 2006. — 295 с. Хезмондалш Д. Культурные индустрии. — Москва: Изд. дом Высшей школы экономики, 2014. — 456 с. Феномен інновації: освіта, суспільство, культура / В. Г. Кремень, В. В. Ільїн, С. В. Пролеєв та ін. за ред. В. Кременя. Київ, 2008. 472 с.