Educational Activity of Specific Purposes

Major: Museum, Monument Protection Activity and Cultural Tourism
Code of subject: 6.027.03.O.078
Credits: 3.00
Department: History of Ukraine and Ethnic Communication
Lecturer: Verbytska P., Muravska S.
Semester: 8 семестр
Mode of study: денна
Learning outcomes: Use various forms of museum-educational activities for different target groups of visitors; Organize and conduct excursions, cultural, educational and scientific events; Ability to form a plan of cultural and educational program. to master and identify a set of mandatory knowledge in pedagogy, museum studies, monument protection, cultural tourism as basic disciplines for educational activities; • to study the potential of cultural heritage in the process of organizing pedagogical activities; • to understand the psychological and pedagogical specifics and methods of work in the field of cultural heritage with the audience of different ages. use various forms of educational activities in the process of organizing interactive tours and events for audiences of all ages; • implement interdisciplinary approaches to educational activities in the field of cultural heritage; • apply different methods of educational work with different categories of the public;
Required prior and related subjects: • Fundamentals of professional communication • “Fundamentals of excursion activities in the museum, monument protection and tourism industries • Cultural heritage and tourist potential of Lviv
Summary of the subject: Course content: Theoretical foundations of educational programs in museums, cultural heritage and cultural tourism; the potential of cultural heritage in the organization of educational activities; psychological and pedagogical features and methods of working with audiences of different ages.
Assessment methods and criteria: Semester evaluation of student learning is carried out according to the total number of points (100) obtained according to the results of current control (50) and the ); індивідуальне дослідне завдання і презентація – 50 балів.
Recommended books: 1. Вербицька П. В. Музей як комунікативний та освітній простір: навчальний посібник / П. В. Вербицька, Р. Е. Пасічник. – Львів: Видавництво Львівської політехніки, 2017. – 232 c. 2. Гохстрат Е., Гейн А.Теорія навчання Девіда Колба в музеї: Мрійник, Мислитель, Прагматик, Діяч / пер. з голландської Наталії Карпенко. – К.: Видавець Чередниченко А.М., 2015. – 96 с. + CD 3. Довжук І. В. Основи музеєзнавства : навчальний посібник / Ігор Володимирович Довжук. – Луганськ: Видавництво СНУ ім. В. Даля, 2008. – 163 с. 4. Котлер Н. Музейний маркетинг і стратегія: формування місії, залучення публіки, збільшення доходів і ресурсів / Ніл Котлер, Філіп Котлер, Венді Котлер; пер. з англ. Т. Олійник, Т. Пирогова, С. Рябчук, Р. Свято. – К. : Стилос, 2010. – 528 с. 5. Музей: менеджмент і освітня діяльність / упоряд. Герман Аартс, Зеновій Мазурик ; пер. з нідерланд. Маріон Ковальчук. – Львів : Літопис, 2009. – 223 с. : іл. 6. Музейна педагогіка: бібліографічний покажчик / упоряд. Галина Панахид; Львів. істор. музей. – Львів, 2015. 7. Овчарова О. Словник-довідник музейного працівника / О. Овчарова, Р. М. Яушева-Омельянчик, Л. С. Сургай. – К.: Кий, 2013. – 461 с. 8. Harcher S,. Kampshulte L. Shared Challenges? Transatlantic Perspectives on Museums in the US and Germany. Museum Education Journal. 2021. Volume 46. Issue 1. Pages 4-9 https://www.tandfonline.com/doi/full/10.1080/10598650.2021.1880739 9. Museum Theory. The International Handbooks of Museum Studies, ed. Sharon Macdonald and Helen Rees Leahy, 2015.