International E-Commerce

Major: International Economic Relations
Code of subject: 6.292.01.E.087
Credits: 6.00
Department: Management and International Business
Lecturer: Lakiza Viktoriia Volodymyrivna
Semester: 8 семестр
Mode of study: денна
Learning outcomes: 1. To use modern information and communication technologies, software packages of general and special purpose 2. Have the skills of self-analysis (self-control), be clear to representatives of other business cultures and professional groups of different levels (specialists in other fields of knowledge / activities) on the basis of valuing diversity, multiculturalism, tolerance and respect for them. 3. Defend the national interests of Ukraine, taking into account the security component of international economic relations 4. Justify the choice and apply information and analytical tools, economic and statistical methods of calculation, complex analysis techniques and methods of monitoring world markets
Required prior and related subjects: Prerequisites: Introduction to the specialty "International Economic Relations"; economy; International economic relationships Co-requisites: International financing of business projects; International insurance services
Summary of the subject: The essence, content, significance and trends of e-commerce (EC). The global network Internet as a base of e-business. Principles of doing business on the Internet. E-commerce systems in the corporate B2B sector. B2C Business-to-consumer e-commerce systems. E-commerce services. Payments and payments for goods and services in e-commerce. Internet marketing. Features of the application of Internet advertising. The effectiveness of international e-commerce. Organizational and legal support of e-commerce. Intellectual property in international e-commerce.
Assessment methods and criteria: • laboratory work (30%) • testing in the ANS (50%) • final control - oral examination (20%)
Recommended books: 1. Тардаскіна Т.М. Електронна комерція: Навчальний посібник / Тардаскіна Т.М., Т19 Стрельчук Є.М., Терешко Ю.В. – Одеса: ОНАЗ ім. О.С. Попова, 2011. – 244 с. 2. Шалева О.І. Електронна комерція : Навч. посіб. / О.І. Шалева. – К.: Центр учбової літератури, 2011. – 216. с. 3. Електронна комерція : Навч. посібник / А. М. Береза, І. А. Козак, Ф. А. Левченко та ін. – К. : КНЕУ, 2012. – 326 с. 4. Меджибовська Н. С. Електронна комерція. – К. : Центр навч. л-ри, 2014. – 384 с. 5.Электронная коммерция. В2В-программирование : пер с англ. – СПб.:БХВ-Петербург, 2011. 6. Электронный маркетинг : учеб. пособие / Под ред. Т. П. Данько, Н. Б. Завьяловой, О. В. Сагиновой. – М. : ИНФРА-М, 2013. – 377 с.на комерція. – К. : Центр навч. л-ри, 2014. – 384 с. 7.Царев В. В., Кантарович А. А. Электронная коммерция. – СПб. : Питер, 2012. – 320 с. 8. Шарма Вивек. Разработка Web-серверов для электронной коммерции : учебное пособие / Шарма Вивек, Шарма Раджив. – М. : Изд. дом «Вильямс», 2011. – 400 с. 9. Martin Kutz. Introduction to E-Commerce: combining business and information technology. 1th edition, 2016. p.2019. 10. Лакіза В. В., Бала Р. Д. Особливості застосування електронної торгівлі суб’єктами господарювання в умовах міжнародної економічної діяльності. Ефективна економіка. 2020. № 11. – URL: http://www.economy.nayka.com.ua/?op=1&z=8315 (дата звернення: 29.11.2020). DOI: 10.32702/2307-2105-2020.11.53