Методологія та організація наукових досліджень
Спеціальність: Харчові технології (освітньо-наукова програма)
Код дисципліни: 7.181.00.O.002
Кількість кредитів: 5.00
Кафедра: Технологія органічних продуктів
Лектор: д.т.н., проф. Шевчук Лілія Іванівна, к.т.н., доц. Хлібишин Юрій Ярославович
Семестр: 1 семестр
Форма навчання: денна
Завдання: загальні компетентності:
1. Здатність до пошуку, оброблення та аналізу інформації з різних джерел.
2. Здатність проводити дослідження на відповідному рівні.
3. Здатність генерувати нові ідеї (креативність).
4. Здатність працювати в міжнародному контексті.
фахові компетентності:
1. Здатність обирати та застосовувати спеціалізоване лабораторне і технологічне обладнання та прилади, науково- обгрунтовані методи та програмне забезпечення для проведення наукових досліджень у сфері харчових технологій
2. Здатність планувати і виконувати наукові дослідження з урахуванням світових тенденцій науково-технічного розвитку галузі
3. Здатність захищати інтелектуальну власність у сфері харчових технологій
4. Здатність презентувати та обговорювати результати наукових досліджень і проектів.
Результати навчання: РН1: РН1 Відшуковувати, систематизувати та аналізувати науково-технічну інформацію з різних джерел для вирішення професійних та наукових завдань у сфері харчових технологій.
РН2: РН3 Проводити пошук та обробку науково-технічної інформації з різних джерел та застосовувати її для вирішення конкретних технічних і технологічних завдань.
РН3: РН4 Застосовувати статистичні методи обробки експериментальних даних в галузі харчових технологій, використовувати спеціалізоване програмне забезпечення для обробки експериментальних даних.
РН4: РН7 Мати спеціалізовані концептуальні знання, що включають сучасні наукові здобутки у сфері харчових технологій, зрозуміло і недвозначно доносити власні знання, висновки та аргументацію до фахівців і нефахівців.
РН5: РН8 Здійснювати захист інтелектуальної власності у сфері харчових технологій, виконувати відповідні патентні дослідження, готувати документи на отримання патентів на винаходи і корисні моделі.
РН6: РН9 Вільно володіти державною та іноземною мовами для обговорення професійної діяльності, результатів досліджень та інновацій у сфері харчових технологій.
РН7: РН10 Планувати і виконувати наукові дослідження у сфері харчових технологій, аналізувати їх результати, аргументувати висновки.
РН8: К1 Уміння використовувати термінологію обраного фаху у професійній діяльності.
РН9: К2 Здатність використовувати сучасні комунікативні методи для ефективного спілкування на професійному рівні.
РН10: АіВ1 Здатність адаптуватись до нових ситуацій та оцінювати результати діяльності команд і колективів.
РН11: АіВ2 Здатність продовжувати навчання з високим ступенем автономії.
Необхідні обов'язкові попередні та супутні навчальні дисципліни: • Органічна хімія
• Фізична хімія
Аналітична хімія
• Інноваційні технології та інжиніринг харчових підпиємств
• Технологія спирту та лікеро-горілчаних напоїв
Короткий зміст навчальної програми: Методологічні та організаційні основи наукових досліджень. Організація наукових досліджень та науково-дослідних робіт. Вибір напрямку наукового дослідження та етапи науково-дослідної роботи. Пошук, накопичення та обробка наукової інформації. Основи технічної творчості. Основні закономірності творчого процесу. Організаційні аспекти наукової діяльності. Методи наукових досліджень. Проведення експериментальних досліджень та обробка одержаних результатів. Способи оптимізації наукового експерименту. Математична обробка результатів досліджень. Методи статистичних перевірок гіпотез.
Опис: Навчальна дисципліна «Методологія та організація наукових досліджень» ознайомлює студентів із теоретичними засадами методології науково-дослідної діяльності, поняттями про методологію та метод наукового дослідження. Теоретичними та методологічними принципами науки. Системний підхід у наукових дослідженнях. Вибір напрямку наукового дослідження та етапи науково-дослідної роботи. Визначення предмета та об’єкта дослідження. Пошук, накопичення та обробка наукової інформації.
Методи та критерії оцінювання: При вивченні навчальної дисципліни «Методологія та організація наукових досліджень» передбачено поточний контроль (ПК) результатів навчання студентів у вигляді контрольної роботи та семестровий контроль (СК) у вигляді диференційованого заліку.
Критерії оцінювання результатів навчання: • Письмовий контроль (контрольна робота) - (30%)
• підсумковий контроль (70 %, контрольний захід, залік): письмово-усна форма (70%)
Порядок та критерії виставляння балів та оцінок: 100–88 балів – («відмінно») виставляється за високий рівень знань (допускаються деякі неточності) навчального матеріалу компонента, що міститься в основних і додаткових рекомендованих літературних джерелах, вміння аналізувати явища, які вивчаються, у їхньому взаємозв’язку і роз витку, чітко, лаконічно, логічно, послідовно відповідати на поставлені запитання, вміння застосовувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 87–71 бал – («добре») виставляється за загалом правильне розуміння навчального матеріалу компонента, включаючи розрахунки , аргументовані відповіді на поставлені запитання, які, однак, містять певні (неістотні) недоліки, за вміння застосовувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 70 – 50 балів – («задовільно») виставляється за слабкі знання навчального матеріалу компонента, неточні або мало аргументовані відповіді, з порушенням послідовності викладення, за слабке застосування теоретичних положень під час розв’язання практичних задач; 49–26 балів – («не атестований» з можливістю повторного складання семестрового контролю) виставляється за незнання значної частини навчального матеріалу компонента, істотні помилки у відповідях на запитання, невміння застосувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 25–00 балів – («незадовільно» з обов’язковим повторним вивченням) виставляється за незнання значної частини навчального матеріалу компонента, істотні помилки у відповідях на запитання, невміння орієнтуватися під час розв’язання практичних задач, незнання основних фундаментальних положень.
Рекомендована література: 1. Конверський А.Є. Основи методології та організації наукових досліджень: Навчальний посібник. – К. – Центр учбової літератури, 2010. – 352с.
2. Шевчук Л.І. Конспект лекцій з дисципліни «Методологія та організація наукових досліджень». для студентів спеціальності 8.05130102«Хімічні технології органічних речовин» Львів: Національний університет “Львівська політехніка”, Реєстр. № 4419 від 19.09.2012р. – 90с.
3. Журахівський А.В. Основи технічної творчості та наукових досліджень. / А.В.Журахівський, А.Я.Яцейко, Н.Б.Дьяченко // Навчальний посібник. – Л. – В-во Львіської політехніки, 2012. – 375с.
Уніфікований додаток: Національний університет «Львівська політехніка» забезпечує реалізацію права осіб з інвалідністю на здобуття вищої освіти. Інклюзивні освітні послуги надає Служба доступності до можливостей навчання «Без обмежень», метою діяльності якої є забезпечення постійного індивідуального супроводу навчального процесу студентів з інвалідністю та хронічними захворюваннями. Важливим інструментом імплементації інклюзивної освітньої політики в Університеті є Програма підвищення кваліфікації науково-педагогічних працівників та навчально-допоміжного персоналу у сфері соціальної інклюзії та інклюзивної освіти. Звертатися за адресою:
вул. Карпінського, 2/4, І-й н.к., кімн. 112
E-mail: nolimits@lpnu.ua
Websites: https://lpnu.ua/nolimits https://lpnu.ua/integration
Академічна доброчесність: Політика щодо академічної доброчесності учасників освітнього процесу формується на основі дотримання принципів академічної доброчесності з урахуванням норм «Положення про академічну доброчесність у Національному університеті «Львівська політехніка» (затверджене вченою радою університету від 20.06.2017 р., протокол № 35).