Технологія вина
Спеціальність: Харчові технології (освітньо-наукова програма)
Код дисципліни: 7.181.01.E.019
Кількість кредитів: 6.00
Кафедра: Технологія органічних продуктів
Лектор: Професор Дзіняк Б.О.
Семестр: 2 семестр
Форма навчання: денна
Завдання: Загальні компетентності:
1. Здатність до пошуку, оброблення та аналізу інформації з різних джерел.
2. Здатність проводити дослідження на відповідному рівні.
3. Здатність генерувати нові ідеї (креативність).
Фахові компетентності:
1. Здатність визначати та оцінювати ресурсний потенціал і передбачати перспективи розвитку виноробства залежно від асортименту продукції.
Результати навчання: 1. Володіти основними технологічними, технічними і техніко-економічними термінами і поняттями, знати вимоги стандартів до якості сировини, допоміжних матеріалів і готової продукції.
2. Знати наукові основи сучасних технологічних процесів виробництва продуктів виноробства та способи їх практичної реалізації.
3. Знати принципи технології вина, коньяку (бренді) та іншої виноробної продукції, систему та методи хіміко-технологічного, мікробіологічного та санітарно-гігієнічного контролю, кваліфікацію та властивості різних типів вин.
4. Знати фактори, які визначають якість винограду, та процеси, які відбуваються у ягоді винограду при достиганні; наукові основи і сучасні способи транспортування та зберігання сировини, а також перероблення винограду у сусло.
5. Знати шляхи вдосконалення існуючих технологій, підвищення якості продукції та зниження її собівартості, перспективи розвитку галузі, енерго- і ресурсозбереження, екологічний стан діючих виробництв.
6. Знати способи утилізації відходів і вторинної сировини основного виробництва, шляхи зменшення та знешкодження шкідливих промислових викидів і стоків.
7. Вміти здійснювати технологічний процес згідно діючого регламенту з урахуванням комплексного підходу до переробки сировини, наявного технологічного обладнання при мінімальних питомих витратах сировини та енергетичних ресурсів, забезпечуючи кондиційність та розливостійкість вин.
Необхідні обов'язкові попередні та супутні навчальні дисципліни: Пререквізити:
• Технологія пива та безалкогольних напоїв
• Інжиніринг, інноваційні технології та управління якістю харчових продуктів
Кореквізити:
• Технологія спирту та лікеро-горілчаних напоїв
• Мікробіологія продуктів бродіння і виноробства
Короткий зміст навчальної програми: Вивчення технології вина та іншої продукції виноробства. Вимоги до готової продукції, сировини і допоміжних матеріалів, наукові основи та основні стадії виробництва виноматеріалів та різних типів вин, способи раціонального використання побічних продуктів і утилізації відходів виробництва.
Опис: Технологія столових вин. Технологія міцних вин. Технологія десертних вин. Технологія ароматизованих вин. Технологія вин, насичених діоксином вуглецю. Технологія коньяку (бренді). Переробка плодово-ягідної сировини. Технологія продуктів переробки вторинних матеріальних ресурсів виноробної промисловості. Органолептична оцінка якості вин.
Методи та критерії оцінювання: Основними методами діагностики знань є: поточний (ПК) і семестровий контроль (СК), який здійснюється з навчального матеріалу, обсяг якого визначений робочою програмою дисципліни.
Поточний контроль здійснюється під час лекцій і лабораторних занять з метою перевірки рівня засвоєння теоретичних і практичних знань та умінь студента. ПК проводиться у формі: письмово-усного контролю та захисту лабораторних робіт.
Семестровий контроль проводиться у формі екзамену (ЕК). Екзамен – це форма СК результатів навчання студента з навчальної дисципліни за семестр.
Критерії оцінювання результатів навчання: • Письмові звіти з лабораторних робіт (30%)
• Підсумковий контроль (70 %, контрольний захід, екзамен): письмово-усна форма (70%)
Порядок та критерії виставляння балів та оцінок: 100-88 балів - атестований з оцінкою «відмінно» - Високий рівень: здобувач освіти демонструє поглиблене володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни, системні знання, вміння і навички їх практичного застосування. Освоєні знання, вміння і навички забезпечують можливість самостійного формулювання цілей та організації навчальної діяльності, пошуку та знаходження рішень у нестандартних, нетипових навчальних і професійних ситуаціях. Здобувач освіти демонструє здатність робити узагальнення на основі критичного аналізу фактичного матеріалу, ідей, теорій і концепцій, формулювати на їх основі висновки. Його діяльності ґрунтується на зацікавленості та мотивації до саморозвитку, неперервного професійного розвитку, самостійної науково-дослідної діяльності, що реалізується за підтримки та під керівництвом викладача. 87-71 балів - атестований з оцінкою «добре» - Достатній рівень: передбачає володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни на підвищеному рівні, усвідомлене використання знань, умінь і навичок з метою розкриття суті питання. Володіння частково-структурованим комплексом знань забезпечує можливість їх застосування у знайомих ситуаціях освітнього та професійного характеру. Усвідомлюючи специфіку задач та навчальних ситуацій, здобувач освіти демонструє здатність здійснювати пошук та вибір їх розв’язання за поданим зразком, аргументувати застосування певного способу розв’язання задачі. Його діяльності ґрунтується на зацікавленості та мотивації до саморозвитку, неперервного професійного розвитку. 70-50 балів - атестований з оцінкою «задовільно» - Задовільний рівень: окреслює володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни на середньому рівні, часткове усвідомлення навчальних і професійних задач, завдань і ситуацій, знання про способи розв’язання типових задач і завдань. Здобувач освіти демонструє середній рівень умінь і навичок застосування знань на практиці, а розв’язання задач потребує допомоги, опори на зразок. В основу навчальної діяльності покладено ситуативність та евристичність, домінування мотивів обов’язку, неусвідомлене застосування можливостей для саморозвитку. 49-00 балів - атестований з оцінкою «незадовільно» - Незадовільний рівень: свідчить про елементарне володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни, загальне уявлення про зміст навчального матеріалу, часткове використання знань, умінь і навичок. В основу навчальної діяльності покладено ситуативно-прагматичний інтерес.
Рекомендована література: 1. Дзіняк Б.О., Субтельний Р.О. Технологія вина. Електронний навчально-методичний комплекс. ВНС ЛП. (http://vns.lp.edu.ua/moodle/course/view.php?id=7550). - 2015 р. - 122с.
2. Валуйко Г.Г., Домарецький В.А., Загоруйко В.О. Технологія вина. - К.: Центр навчальної літератури, 2003. - 592с.
3. Шольц-Куліков Є.П., Русаков В.О., Домарецький В.А., Фуркевич В.О. Вступ до харчової технології та інженерії (виноробство)/ За ред. Є.П. Шольца-Кулікова. - К.: УДУХТ, 2000. - 92 с.
4. Никулишин І. Є. Біохімія бродильних виробництв: навчальний посібник / І. Є. Никулишин, Б. О. Дзіняк, З. Г. Піх, О. М. Оробчук, Д. Б. Кічура. – Львів: Видавництво Тараса Сороки, 2019. – 420 c.
Уніфікований додаток: Національний університет «Львівська політехніка» забезпечує реалізацію права осіб з інвалідністю на здобуття вищої освіти. Інклюзивні освітні послуги надає Служба доступності до можливостей навчання «Без обмежень», метою діяльності якої є забезпечення постійного індивідуального супроводу навчального процесу студентів з інвалідністю та хронічними захворюваннями. Важливим інструментом імплементації інклюзивної освітньої політики в Університеті є Програма підвищення кваліфікації науково-педагогічних працівників та навчально-допоміжного персоналу у сфері соціальної інклюзії та інклюзивної освіти. Звертатися за адресою:
вул. Карпінського, 2/4, І-й н.к., кімн. 112
E-mail: nolimits@lpnu.ua
Websites: https://lpnu.ua/nolimits https://lpnu.ua/integration
Академічна доброчесність: Політика щодо академічної доброчесності учасників освітнього процесу формується на основі дотримання принципів академічної доброчесності з урахуванням норм «Положення про академічну доброчесність у Національному університеті «Львівська політехніка» (затверджене вченою радою університету від 20.06.2017 р., протокол № 35).