Розроблення науково-технічних проєктів у сфері харчових виробництв

Спеціальність: Харчові технології (освітньо-наукова програма)
Код дисципліни: 7.181.00.O.012
Кількість кредитів: 5.00
Кафедра: Технологія органічних продуктів
Лектор: д.т.н. Небесний Роман Володимирович
Семестр: 3 семестр
Форма навчання: денна
Мета вивчення дисципліни: Мета дисципліни полягає у забезпеченні студентам здобуття базових знань, розумінь та компетентностей, достатніх для успішного виконання професійних обов’язків за освітньою програмою «Розроблення науково-технічних проєктів у сфері харчових виробництв», ознайомлення студентів із методологією написання успішних грантових заявок, особливостями виконання науково-технічних проєктів, організацією науково-інноваційної діяльності та монетизацією науково-технічних знань.
Завдання: загальні компетентності: 1. Здатність до пошуку, оброблення та аналізу інформації з різних джерел. 2. Здатність проводити дослідження на відповідному рівні. 3. Здатність генерувати нові ідеї (креативність). 4. Здатність працювати в міжнародному контексті. фахові компетентності: 1. Здатність обирати та застосовувати спеціалізоване лабораторне і технологічне обладнання та прилади, науково- обгрунтовані методи та програмне забезпечення для проведення наукових досліджень у сфері харчових технологій 2. Здатність планувати і виконувати наукові дослідження з урахуванням світових тенденцій науково-технічного розвитку галузі 3. Здатність захищати інтелектуальну власність у сфері харчових технологій 4. Здатність презентувати та обговорювати результати наукових досліджень і проектів. 5. Здатність розробляти та реалізовувати науково-технічні проекти у сфері харчових виробництв з урахуванням технічних, соціально-економічних, правових та інших аспектів. 6. Здатність впроваджувати сучасні технології пива та безалкогольних напоїв для забезпечення енерго- та ресурсозбереження і покращення якісних показників харчової продукції.
Результати навчання: РН1: РН1 Відшуковувати, систематизувати та аналізувати науково-технічну інформацію з різних джерел для вирішення професійних та наукових завдань у сфері харчових технологій. РН2: РН3 Проводити пошук та обробку науково-технічної інформації з різних джерел та застосовувати її для вирішення конкретних технічних і технологічних завдань. РН3: РН4 Застосовувати статистичні методи обробки експериментальних даних в галузі харчових технологій, використовувати спеціалізоване програмне забезпечення для обробки експериментальних даних. РН4: РН6 Розробляти та реалізовувати програми розвитку підприємств галузі на коротко- та довгострокову перспективу, аналізувати та оцінювати їх ефективність, екологічні та соціальні наслідки. РН5: РН10 Планувати і виконувати наукові дослідження у сфері харчових технологій, аналізувати їх результати, аргументувати висновки. РН6: РН14 Розробляти та реалізовувати наукові та науково-технічні проекти у сфері харчових технологій та дотичних до неї міждисциплінарних проблем з урахуванням технічних, соціальних, економічних та правових аспектів. РН7: РН17 Системно мислити та застосовувати творчі здібності до формування принципово нових ідей у технологіях продуктів бродіння і виноробства.
Необхідні обов'язкові попередні та супутні навчальні дисципліни: • Менеджмент підприємств харчової промисловості • Іноземна мова за професійним спрямуванням • Методологія та організація наукових досліджень • Інжиніринг, інноваційні технології та управління якістю харчових продуктів • Технологія пива та безалкогольних напоїв • Технологія вина • Професійна та цивільна безпека • Комерціалізація інноваційних проєктів
Короткий зміст навчальної програми: Дисципліна «Розроблення науково-технічних проєктів у сфері харчових виробництв» розкриває такі основні питання: • Базові підходи до аналізу ринку у сфері харчових виробництв, формування актуальних проблем, запитів та ідей для їх вирішення. • Ознайомлення із методологією написання успішних грантових заявок, розуміння критеріїв оцінювання грантових заявок. Знання видів національних та міжнародних грантових програм, фондів тощо. • Вивчення основ проєктного менеджменту у провадженні науково-технічної діяльності, розуміння особливостей організації та виконання науково-технічних проєктів. • Узагальнення результатів науково-технічних проєктів, формування їх цінності, основи організації інноваційної діяльності та монетизації науково-технічних знань. • Законодавство щодо науково-технічної та інноваційної діяльності, трансферу технологій. Авторське право, принципи наукової етики. Науково-інноваційна екосистема Національного університету «Львівська політехніка»; інноваційних цикл.
Опис: Навчальна дисципліна «Розроблення науково-технічних проєктів у сфері харчових виробництв» містить наступні тами. Грантова діяльність у ЗВО, види національних та міжнародних грантових програм, джерела фінансування науково-технічних проєктів. Структура грантової заявки. Критерії оцінювання грантової заявки. Складання кошторису грантової заявки; фіскальне навантаження. Основи проєктного менеджменту у провадженні науково-технічної діяльності. Підходи до організації та виконання науково-технічних проєктів. Законодавство щодо науково-технічної та інноваційної діяльності. Трансфер технологій. Авторське право, принципи наукової етики. Основи організації інноваційної діяльності. Науково-інноваційна екосистема університету.
Методи та критерії оцінювання: При вивченні навчальної дисципліни «Методологія та організація наукових досліджень» передбачено поточний контроль (ПК) результатів навчання студентів у вигляді контрольної роботи та індивідуального науково-дослідного завдання, а також семестровий контроль (СК) у вигляді диференційованого заліку.
Критерії оцінювання результатів навчання: • Письмовий контроль (контрольна робота) - (40%) • підсумковий контроль (60 %, контрольний захід, екзамен): письмово-усна форма (60%)
Порядок та критерії виставляння балів та оцінок: 100–88 балів – («відмінно») виставляється за високий рівень знань (допускаються деякі неточності) навчального матеріалу компонента, що міститься в основних і додаткових рекомендованих літературних джерелах, вміння аналізувати явища, які вивчаються, у їхньому взаємозв’язку і роз витку, чітко, лаконічно, логічно, послідовно відповідати на поставлені запитання, вміння застосовувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 87–71 бал – («добре») виставляється за загалом правильне розуміння навчального матеріалу компонента, включаючи розрахунки , аргументовані відповіді на поставлені запитання, які, однак, містять певні (неістотні) недоліки, за вміння застосовувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 70 – 50 балів – («задовільно») виставляється за слабкі знання навчального матеріалу компонента, неточні або мало аргументовані відповіді, з порушенням послідовності викладення, за слабке застосування теоретичних положень під час розв’язання практичних задач; 49–26 балів – («не атестований» з можливістю повторного складання семестрового контролю) виставляється за незнання значної частини навчального матеріалу компонента, істотні помилки у відповідях на запитання, невміння застосувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 25–00 балів – («незадовільно» з обов’язковим повторним вивченням) виставляється за незнання значної частини навчального матеріалу компонента, істотні помилки у відповідях на запитання, невміння орієнтуватися під час розв’язання практичних задач, незнання основних фундаментальних положень.
Рекомендована література: 1. Якименко І., Штефан Є., Лук’янихін В. Управління науковими проєктами [Електронний ресурс]: навчальний посібник. – К.: НУХТ, 2022. – 139 с. 2. Сусліков Л.М., Студеняк І.П. Управління науковими проектами: навчальний посібник. Ужгород: Видавництво УжНУ «Говерла», 2019. 432 с. 3. Закон України «Про вищу освіту» https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/1556-18#Text 4. Закон України «Про наукову і науково-технічну діяльність» https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/848-19#Text 5. Статут Національного університету «Львівська політехніка» https://lpnu.ua/statut-universytetu
Уніфікований додаток: Національний університет «Львівська політехніка» забезпечує реалізацію права осіб з інвалідністю на здобуття вищої освіти. Інклюзивні освітні послуги надає Служба доступності до можливостей навчання «Без обмежень», метою діяльності якої є забезпечення постійного індивідуального супроводу навчального процесу студентів з інвалідністю та хронічними захворюваннями. Важливим інструментом імплементації інклюзивної освітньої політики в Університеті є Програма підвищення кваліфікації науково-педагогічних працівників та навчально-допоміжного персоналу у сфері соціальної інклюзії та інклюзивної освіти. Звертатися за адресою: вул. Карпінського, 2/4, І-й н.к., кімн. 112 E-mail: nolimits@lpnu.ua Websites: https://lpnu.ua/nolimits https://lpnu.ua/integration
Академічна доброчесність: Політика щодо академічної доброчесності учасників освітнього процесу формується на основі дотримання принципів академічної доброчесності з урахуванням норм «Положення про академічну доброчесність у Національному університеті «Львівська політехніка» (затверджене вченою радою університету від 20.06.2017 р., протокол № 35).