Розроблення науково-технічних проєктів у сфері харчових виробництв

Спеціальність: Харчові технології (освітньо-наукова програма)
Код дисципліни: 7.181.00.O.012
Кількість кредитів: 5.00
Кафедра: Технологія органічних продуктів
Лектор: д.т.н. Небесний Роман Володимирович
Семестр: 3 семестр
Форма навчання: денна
Мета вивчення дисципліни: Мета дисципліни полягає у забезпеченні студентам здобуття базових знань, розумінь та компетентностей, достатніх для успішного виконання професійних обов’язків за освітньою програмою «Розроблення науково-технічних проєктів у сфері харчових виробництв», ознайомлення студентів із методологією написання успішних грантових заявок, особливостями виконання науково-технічних проєктів, організацією науково-інноваційної діяльності та монетизацією науково-технічних знань.
Завдання: загальні компетентності: 1. Здатність до пошуку, оброблення та аналізу інформації з різних джерел. 2. Здатність проводити дослідження на відповідному рівні. 3. Здатність генерувати нові ідеї (креативність). 4. Здатність працювати в міжнародному контексті. фахові компетентності: 1. Здатність обирати та застосовувати спеціалізоване лабораторне і технологічне обладнання та прилади, науково- обгрунтовані методи та програмне забезпечення для проведення наукових досліджень у сфері харчових технологій 2. Здатність планувати і виконувати наукові дослідження з урахуванням світових тенденцій науково-технічного розвитку галузі 3. Здатність захищати інтелектуальну власність у сфері харчових технологій 4. Здатність презентувати та обговорювати результати наукових досліджень і проектів. 5. Здатність розробляти та реалізовувати науково-технічні проекти у сфері харчових виробництв з урахуванням технічних, соціально-економічних, правових та інших аспектів. 6. Здатність впроваджувати сучасні технології пива та безалкогольних напоїв для забезпечення енерго- та ресурсозбереження і покращення якісних показників харчової продукції.
Результати навчання: РН1: РН1 Відшуковувати, систематизувати та аналізувати науково-технічну інформацію з різних джерел для вирішення професійних та наукових завдань у сфері харчових технологій. РН2: РН3 Проводити пошук та обробку науково-технічної інформації з різних джерел та застосовувати її для вирішення конкретних технічних і технологічних завдань. РН3: РН4 Застосовувати статистичні методи обробки експериментальних даних в галузі харчових технологій, використовувати спеціалізоване програмне забезпечення для обробки експериментальних даних. РН4: РН6 Розробляти та реалізовувати програми розвитку підприємств галузі на коротко- та довгострокову перспективу, аналізувати та оцінювати їх ефективність, екологічні та соціальні наслідки. РН5: РН10 Планувати і виконувати наукові дослідження у сфері харчових технологій, аналізувати їх результати, аргументувати висновки. РН6: РН14 Розробляти та реалізовувати наукові та науково-технічні проекти у сфері харчових технологій та дотичних до неї міждисциплінарних проблем з урахуванням технічних, соціальних, економічних та правових аспектів. РН7: РН17 Системно мислити та застосовувати творчі здібності до формування принципово нових ідей у технологіях продуктів бродіння і виноробства.
Необхідні обов'язкові попередні та супутні навчальні дисципліни: • Менеджмент підприємств харчової промисловості • Іноземна мова за професійним спрямуванням • Методологія та організація наукових досліджень • Інжиніринг, інноваційні технології та управління якістю харчових продуктів • Технологія пива та безалкогольних напоїв • Технологія вина • Професійна та цивільна безпека • Комерціалізація інноваційних проєктів
Короткий зміст навчальної програми: Дисципліна «Розроблення науково-технічних проєктів у сфері харчових виробництв» розкриває такі основні питання: • Базові підходи до аналізу ринку у сфері харчових виробництв, формування актуальних проблем, запитів та ідей для їх вирішення. • Ознайомлення із методологією написання успішних грантових заявок, розуміння критеріїв оцінювання грантових заявок. Знання видів національних та міжнародних грантових програм, фондів тощо. • Вивчення основ проєктного менеджменту у провадженні науково-технічної діяльності, розуміння особливостей організації та виконання науково-технічних проєктів. • Узагальнення результатів науково-технічних проєктів, формування їх цінності, основи організації інноваційної діяльності та монетизації науково-технічних знань. • Законодавство щодо науково-технічної та інноваційної діяльності, трансферу технологій. Авторське право, принципи наукової етики. Науково-інноваційна екосистема Національного університету «Львівська політехніка»; інноваційних цикл.
Опис: Навчальна дисципліна «Розроблення науково-технічних проєктів у сфері харчових виробництв» містить наступні тами. Грантова діяльність у ЗВО, види національних та міжнародних грантових програм, джерела фінансування науково-технічних проєктів. Структура грантової заявки. Критерії оцінювання грантової заявки. Складання кошторису грантової заявки; фіскальне навантаження. Основи проєктного менеджменту у провадженні науково-технічної діяльності. Підходи до організації та виконання науково-технічних проєктів. Законодавство щодо науково-технічної та інноваційної діяльності. Трансфер технологій. Авторське право, принципи наукової етики. Основи організації інноваційної діяльності. Науково-інноваційна екосистема університету.
Методи та критерії оцінювання: При вивченні навчальної дисципліни «Методологія та організація наукових досліджень» передбачено поточний контроль (ПК) результатів навчання студентів у вигляді контрольної роботи та індивідуального науково-дослідного завдання, а також семестровий контроль (СК) у вигляді диференційованого заліку.
Критерії оцінювання результатів навчання: • Письмовий контроль (контрольна робота) - (40%) • підсумковий контроль (60 %, контрольний захід, екзамен): письмово-усна форма (60%)
Порядок та критерії виставляння балів та оцінок: 100-88 балів - атестований з оцінкою «відмінно» - Високий рівень: здобувач освіти демонструє поглиблене володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни, системні знання, вміння і навички їх практичного застосування. Освоєні знання, вміння і навички забезпечують можливість самостійного формулювання цілей та організації навчальної діяльності, пошуку та знаходження рішень у нестандартних, нетипових навчальних і професійних ситуаціях. Здобувач освіти демонструє здатність робити узагальнення на основі критичного аналізу фактичного матеріалу, ідей, теорій і концепцій, формулювати на їх основі висновки. Його діяльності ґрунтується на зацікавленості та мотивації до саморозвитку, неперервного професійного розвитку, самостійної науково-дослідної діяльності, що реалізується за підтримки та під керівництвом викладача. 87-71 балів - атестований з оцінкою «добре» - Достатній рівень: передбачає володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни на підвищеному рівні, усвідомлене використання знань, умінь і навичок з метою розкриття суті питання. Володіння частково-структурованим комплексом знань забезпечує можливість їх застосування у знайомих ситуаціях освітнього та професійного характеру. Усвідомлюючи специфіку задач та навчальних ситуацій, здобувач освіти демонструє здатність здійснювати пошук та вибір їх розв’язання за поданим зразком, аргументувати застосування певного способу розв’язання задачі. Його діяльності ґрунтується на зацікавленості та мотивації до саморозвитку, неперервного професійного розвитку. 70-50 балів - атестований з оцінкою «задовільно» - Задовільний рівень: окреслює володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни на середньому рівні, часткове усвідомлення навчальних і професійних задач, завдань і ситуацій, знання про способи розв’язання типових задач і завдань. Здобувач освіти демонструє середній рівень умінь і навичок застосування знань на практиці, а розв’язання задач потребує допомоги, опори на зразок. В основу навчальної діяльності покладено ситуативність та евристичність, домінування мотивів обов’язку, неусвідомлене застосування можливостей для саморозвитку. 49-00 балів - атестований з оцінкою «незадовільно» - Незадовільний рівень: свідчить про елементарне володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни, загальне уявлення про зміст навчального матеріалу, часткове використання знань, умінь і навичок. В основу навчальної діяльності покладено ситуативно-прагматичний інтерес.
Рекомендована література: 1. Якименко І., Штефан Є., Лук’янихін В. Управління науковими проєктами [Електронний ресурс]: навчальний посібник. – К.: НУХТ, 2022. – 139 с. 2. Сусліков Л.М., Студеняк І.П. Управління науковими проектами: навчальний посібник. Ужгород: Видавництво УжНУ «Говерла», 2019. 432 с. 3. Закон України «Про вищу освіту» https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/1556-18#Text 4. Закон України «Про наукову і науково-технічну діяльність» https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/848-19#Text 5. Статут Національного університету «Львівська політехніка» https://lpnu.ua/statut-universytetu
Уніфікований додаток: Національний університет «Львівська політехніка» забезпечує реалізацію права осіб з інвалідністю на здобуття вищої освіти. Інклюзивні освітні послуги надає Служба доступності до можливостей навчання «Без обмежень», метою діяльності якої є забезпечення постійного індивідуального супроводу навчального процесу студентів з інвалідністю та хронічними захворюваннями. Важливим інструментом імплементації інклюзивної освітньої політики в Університеті є Програма підвищення кваліфікації науково-педагогічних працівників та навчально-допоміжного персоналу у сфері соціальної інклюзії та інклюзивної освіти. Звертатися за адресою: вул. Карпінського, 2/4, І-й н.к., кімн. 112 E-mail: nolimits@lpnu.ua Websites: https://lpnu.ua/nolimits https://lpnu.ua/integration
Академічна доброчесність: Політика щодо академічної доброчесності учасників освітнього процесу формується на основі дотримання принципів академічної доброчесності з урахуванням норм «Положення про академічну доброчесність у Національному університеті «Львівська політехніка» (затверджене вченою радою університету від 20.06.2017 р., протокол № 35).