Технологія хлібопекарських дріжджів

Спеціальність: Харчові технології (освітньо-наукова програма)
Код дисципліни: 7.181.01.E.020
Кількість кредитів: 5.00
Кафедра: Технологія органічних продуктів
Лектор: доцент Березовська Наталія Іванівна
Семестр: 2 семестр
Форма навчання: денна
Мета вивчення дисципліни: викладання студентам технології дріжджового виробництва, яка охоплює технологічні процеси приготування живильного середовища, вирощування дріжджів, виділення, формування і упакування дріжджів, вдосконалення виробничих режимів, знання біології дріжджів, хімізму бродіння та нагромадження біомаси, а також властивостей і способів переробки сировини, напівпродуктів для одержання дріжджів високої якості
Завдання: - Здатність розв’язувати задачі дослідницького та/або інноваційного характеру у сфері харчових технологій. -Здатність до пошуку, оброблення та аналізу інформації з різних джерел. -Здатність проводити дослідження на відповідному рівні. - Здатність генерувати нові ідеї (креативність). фахові компетентності: -Здатність проводити комплексне дослідження в області технології хлібопекарських дріжджів, оцінювати та усувати ризики при прийнятті технологічних та організаційних рішень.
Результати навчання: -Застосовувати спеціальне обладнання, сучасні методи та інструменти, у тому числі математичне і комп’ютерне моделювання для розв’язання складних задач у харчових технологіях. - Застосовувати статистичні методи обробки експериментальних даних в галузі харчових технологій, використовувати спеціалізоване програмне забезпечення для обробки експериментальних даних. - Розробляти та реалізовувати програми розвитку підприємств галузі на коротко- та довгострокову перспективу, аналізувати та оцінювати їх ефективність, екологічні та соціальні наслідки - Мати спеціалізовані концептуальні знання, що включають сучасні наукові здобутки у сфері харчових технологій, зрозуміло і недвозначно доносити власні знання, висновки та аргументацію до фахівців і нефахівців. - Вільно володіти державною та іноземною мовами для обговорення професійної діяльності, результатів досліджень та інновацій у сфері харчових технологій. -Планувати і виконувати наукові дослідження у сфері харчових технологій, аналізувати їх результати, аргументувати висновки. --Поєднувати теорію і практику, а також приймати рішення та виробляти стратегію розвитку бродильних виробництв і виноробства, з урахуванням загальнолюдських цінностей, суспільних, державних і виробничих інтересів. - Системно мислити та застосовувати творчі здібності до формування принципово нових ідей у технологіях продуктів бродіння і виноробства. - Застосовувати знання мікробіологічних принципів для розроблення сучасних технологій продуктів бродіння і виноробства - Застосовувати знання мікробіологічних принципів для розроблення сучасних технологій продуктів бродіння і виноробства. -Уміння використовувати термінологію обраного фаху у професійній діяльності -Здатність використовувати сучасні комунікативні методи для ефективного спілкування на професійному рівні. -Здатність адаптуватись до нових ситуацій та оцінювати результати діяльності команд і колективів -Здатність продовжувати навчання з високим ступенем автономії
Необхідні обов'язкові попередні та супутні навчальні дисципліни: супутні дисципліни: – Інжиніринг, інноваційні технології та управління якістю харчових продуктів -Методологія та організація наукових досліджень -Технологія спирту та лікеро-горілчаних напоїв наступні дисципліни -Мікробіологія продуктів бродіння і виноробства Технологія хлібопекарських дріжджів
Короткий зміст навчальної програми: Дисципліна «Технологія дріжджів» охоплює такі основні питання: характеристику меляси для вирощування хлібопекарських дріжджів, вивчення її хімічного складу та мікробіологічного стану, вибору технологічного способу освітлення та характеристику показників якості; життєдіяльності дріжджової клітини у процесах нагромадження біомаси, їх метаболізму та основні технологічні показники вирощування дріжджів; загальної характеристики схем і стадій виробництва дріжджів, технології вирощування дріжджів у лабораторії, маточних (засівних) і товарних дріжджів різними способами за різними режимами; виділення дріжджів з бражки, технології сушіння дріжджів.
Опис: Сировина дріжджового виробництва. Мікрофлора меляси.Мікрофлора меляси. Поживні солі та хімікалії у дріжджовому виробництві.Способи освітлення меляси. Характеристика хлібопекарських дріжджів .Життєдіяльність дріжджів у процесі нагромадження біомаси. Метаболізм дріжджової клітини. Загальна характеристика схем і стадій виробництва дріжджів. Технологія вирощування маточних (засівних) дріжджів. Виробництво товарних дріжджів повітряно-притококовим способом. Виробництво товарних дріжджів повітряно-протококовим способом. Технологія вирощування товарних дріжджів. Виділення дріжджів з бражки. Технологія виділення дріжджів. Одержання пресованих дріжджів. Технологія сушіння дріжджів
Методи та критерії оцінювання: Виконання та захист лабораторних робіт, усне та письмове опитування, тестовий контроль.
Критерії оцінювання результатів навчання: -письмові звіти з лабораторних робіт, усне опитування (30%) - підсумковий контроль (іспит): письмово-усна форма (70%)
Порядок та критерії виставляння балів та оцінок: 100-88 балів - атестований з оцінкою «відмінно» - Високий рівень: здобувач освіти демонструє поглиблене володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни, системні знання, вміння і навички їх практичного застосування. Освоєні знання, вміння і навички забезпечують можливість самостійного формулювання цілей та організації навчальної діяльності, пошуку та знаходження рішень у нестандартних, нетипових навчальних і професійних ситуаціях. Здобувач освіти демонструє здатність робити узагальнення на основі критичного аналізу фактичного матеріалу, ідей, теорій і концепцій, формулювати на їх основі висновки. Його діяльності ґрунтується на зацікавленості та мотивації до саморозвитку, неперервного професійного розвитку, самостійної науково-дослідної діяльності, що реалізується за підтримки та під керівництвом викладача. 87-71 балів - атестований з оцінкою «добре» - Достатній рівень: передбачає володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни на підвищеному рівні, усвідомлене використання знань, умінь і навичок з метою розкриття суті питання. Володіння частково-структурованим комплексом знань забезпечує можливість їх застосування у знайомих ситуаціях освітнього та професійного характеру. Усвідомлюючи специфіку задач та навчальних ситуацій, здобувач освіти демонструє здатність здійснювати пошук та вибір їх розв’язання за поданим зразком, аргументувати застосування певного способу розв’язання задачі. Його діяльності ґрунтується на зацікавленості та мотивації до саморозвитку, неперервного професійного розвитку. 70-50 балів - атестований з оцінкою «задовільно» - Задовільний рівень: окреслює володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни на середньому рівні, часткове усвідомлення навчальних і професійних задач, завдань і ситуацій, знання про способи розв’язання типових задач і завдань. Здобувач освіти демонструє середній рівень умінь і навичок застосування знань на практиці, а розв’язання задач потребує допомоги, опори на зразок. В основу навчальної діяльності покладено ситуативність та евристичність, домінування мотивів обов’язку, неусвідомлене застосування можливостей для саморозвитку. 49-00 балів - атестований з оцінкою «незадовільно» - Незадовільний рівень: свідчить про елементарне володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни, загальне уявлення про зміст навчального матеріалу, часткове використання знань, умінь і навичок. В основу навчальної діяльності покладено ситуативно-прагматичний інтерес.
Рекомендована література: 1. Електронний навчально-методичний комплекс «Технологія хлібопекарських дріжджів».// https://vns.lpnu.ua/course/view.php?id=12663¬ifyeditingon=1. 2. Березовська Н.І., Паляниця Л.Я. Технологія хлібопекарських дріжджів. Навчальний посібник. – Львів: Видавництво «Левада», 2022. – 168 с 3. Мікробіологічний контроль сировини та готової продукції у технології хлібопекарських дріжджів. Методичні вказівки з дисципліни “Технологія хлібопекарських дріжджів” для здобувачів другого (магістерського) рівня вищої освіти спеціальності 181 Харчові технології освітніх програм ОПП “Технології продуктів бродіння і виноробства”, ОНП «Харчові технології».// Укл.: Березовська Н.І., Паляниця Л.Я. - Львiв: Видавництво національного університету "Львівська політехніка", 2024.- 24 с. 4. Технологія хлібопекарських дріжджів. Технологічний контроль сировини та готової продукції. Методичні вказівки з дисципліни “Технологія хлібопекарських дріжджів” для здобувачів другого (магістерського) рівня вищої освіти спеціальності 181 Харчові технології освітніх програм ОПП “Технології продуктів бродіння і виноробства”, ОНП «Харчові технології Укл.: Березовська Н.І., Паляниця Л.Я- Львiв: Видавництво національного університету "Львівська політехніка", 2024.-20 с. 5. Технологія хлібопекарських дріжджів. Розрахунок основних продуктів. Методичні вказівки з дисципліни “Технологія хлібопекарських дріжджів” для здобувачів другого (магістерського) рівня вищої освіти спеціальності 181 Харчові технології освітніх програм ОПП “Технології продуктів бродіння і виноробства”, ОНП «Харчові технології» ” / Укл.: Паляниця Л.Я., Березовська Н.І. – Львів: Видавництво Національного університету "Львівська політехніка", 2024. – 16с. 6. Товажнянський Л.Л., Бухкало С.І., Капустенко П.О., Арсеньєва О.П., Орлова Є.І. Харчові технології у прикладах і задачах: Підручник. – К.: Центр учбової літератури, 2008. – 576 с. 7. В.І. Дробот. Технологія хлібопекарського виробництва. - К.: Логос,2002. - С. 90-105
Уніфікований додаток: Національний університет «Львівська політехніка» забезпечує реалізацію права осіб з інвалідністю на здобуття вищої освіти. Інклюзивні освітні послуги надає Служба доступності до можливостей навчання «Без обмежень», метою діяльності якої є забезпечення постійного індивідуального супроводу навчального процесу студентів з інвалідністю та хронічними захворюваннями. Важливим інструментом імплементації інклюзивної освітньої політики в Університеті є Програма підвищення кваліфікації науково-педагогічних працівників та навчально-допоміжного персоналу у сфері соціальної інклюзії та інклюзивної освіти. Звертатися за адресою: вул. Карпінського, 2/4, І-й н.к., кімн. 112 E-mail: nolimits@lpnu.ua Websites: https://lpnu.ua/nolimits https://lpnu.ua/integration
Академічна доброчесність: Політика щодо академічної доброчесності учасників освітнього процесу формується на основі дотримання принципів академічної доброчесності з урахуванням норм «Положення про академічну доброчесність у Національному університеті «Львівська політехніка» (затверджене вченою радою університету від 20.06.2017 р., протокол № 35).