Технологія напоїв бродіння

Спеціальність: Харчові технології (освітньо-наукова програма)
Код дисципліни: 7.181.02.E.024
Кількість кредитів: 6.00
Кафедра: Технологія органічних продуктів
Лектор: доцент Бліщ Роксолана Олександрівна
Семестр: 2 семестр
Форма навчання: денна
Мета вивчення дисципліни: - дати цілісне уявлення про сукупність процесів, які забезпечують отримання заданих властивостей різних напоїв, необхідність використання комплексного підходу до вивчення та удосконалення технологічних процесів ; - ознайомити студентів із закономірностями і процесами, які є спільними для різних технологічних процесів
Завдання: Здатність розв’язувати задачі дослідницького та/або інноваційного характеру у сфері харчових технологій. ЗК 1. Здатність до пошуку, оброблення та аналізу інформації з різних джерел. ЗК 2. Здатність проводити дослідження на відповідному рівні. ЗК 3. Здатність генерувати нові ідеї (креативність). ФКС 2.2. Здатність досліджувати та виводити на ринок напої з покращеними та/або оздоровчо-лікувальними властивостями. 1.Уміння використовувати термінологію обраного фаху у професійній діяльності. 2.Здатність використовувати сучасні комунікативні методи для ефективного спілкування на професійному рівні. 1.Здатність адаптуватись до нових ситуацій та оцінювати результати діяльності команд і колективів. 2.Здатність продовжувати навчання з високим ступенем автономії.
Результати навчання: РН 3. Застосовувати спеціальне обладнання, сучасні методи та інструменти, у тому числі математичне і комп’ютерне моделювання для розв’язання складних задач у харчових технологіях. РН 4. Застосовувати статистичні методи обробки експериментальних даних в галузі харчових технологій, використовувати спеціалізоване програмне забезпечення для обробки експериментальних даних. РН 6. Розробляти та реалізовувати програми розвитку підприємств галузі на коротко- та довгострокову перспективу, аналізувати та оцінювати їх ефективність, екологічні та соціальні наслідки РН 7. Мати спеціалізовані концептуальні знання, що включають сучасні наукові здобутки у сфері харчових технологій, зрозуміло і недвозначно доносити власні знання, висновки та аргументацію до фахівців і нефахівці РН 9. Вільно володіти державною та іноземною мовами для обговорення професійної діяльності, результатів досліджень та інновацій у сфері харчових технологій. РН 10. Планувати і виконувати наукові дослідження у сфері харчових технологій, аналізувати їх результати, аргументувати висновки. РН 12. Поєднувати теорію і практику, а також приймати рішення та виробляти стратегію розвитку бродильних виробництв і виноробства, з урахуванням загальнолюдських цінностей, суспільних, державних і виробничих інтересів. РН 15. Застосовувати знання мікробіологічних принципів для розроблення сучасних технологій продуктів бродіння і виноробства. РН 16. Застосовувати набуті знання і розуміння для формулювання та вирішення задач і проблем розвитку технологій хлібопекарських дріжджів, мікробної біомаси та функціональних напоїв.
Необхідні обов'язкові попередні та супутні навчальні дисципліни: пререквізити: • технологія спирту та лікеро-горілчаних напоїв; • інноваційні харчові технології; кореквізити: • мікробіологія продуктів бродіння та виноробства; • біохімія бродильних виробництв; • технологія пива та безалкогольних напоїв.
Короткий зміст навчальної програми: Дисципліна "Технологія напоїв бродіння" дозволяє вивчити основні компоненти напоїв, значення їх у харчуванні людини та технології напоїв бродіння, а саме етилового спирту, виноробства, пива, квасу тощо.
Опис: Тема 1. Основні компоненти напоїв. Значення напоїв у харчуванні людини. Тема 2. Технологія етилового спирту Тема 3. Технологія горілок та лікеро-горілчаних виробів Тема 4. Технологія виноробства Тема 5. Технологія плодово-ягідних ферментованих алкогольних напоїв.Тема 6. Технологія пива.Тема 7. Технологія безалкогольних Тема 8. Технологія ферментованих безалкогольних напоїв. Тема 9. Приготування спиртованих соків, морсів, настоїв та ароматних спиртів. Тема 10. Технологія соків і сокових напоїв із харчової сировини рослинного походження.
Методи та критерії оцінювання: Основними методами діагностики знань є: поточний (ПК) і семестровий контроль (СК), який здійснюється з навчального матеріалу, обсяг якого визначений робочою програмою дисципліни за семестр. Поточний контроль здійснюється під час лекцій і лабораторних занять з метою перевірки рівня засвоєння теоретичних і практичних знань та умінь студента. ПК проводиться у формі: письмово-усного контролю та захисту лабораторних робіт. Семестровий контроль проводиться у формі екзамену (ЕК). Екзамен – це форма СК результатів навчання студента з навчальної дисципліни за семестр.
Критерії оцінювання результатів навчання: – Поточний контроль: письмові звіти з лабораторних робіт, усне опитування (30%). – Екзамен (70 %).
Порядок та критерії виставляння балів та оцінок: 100–88 балів – («відмінно») виставляється за високий рівень знань (допускаються деякі неточності) навчального матеріалу компонента, що міститься в основних і додаткових рекомендованих літературних джерелах, вміння аналізувати явища, які вивчаються, у їхньому взаємозв’язку і роз витку, чітко, лаконічно, логічно, послідовно відповідати на поставлені запитання, вміння застосовувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 87–71 бал – («добре») виставляється за загалом правильне розуміння навчального матеріалу компонента, включаючи розрахунки , аргументовані відповіді на поставлені запитання, які, однак, містять певні (неістотні) недоліки, за вміння застосовувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 70 – 50 балів – («задовільно») виставляється за слабкі знання навчального матеріалу компонента, неточні або мало аргументовані відповіді, з порушенням послідовності викладення, за слабке застосування теоретичних положень під час розв’язання практичних задач; 49–26 балів – («не атестований» з можливістю повторного складання семестрового контролю) виставляється за незнання значної частини навчального матеріалу компонента, істотні помилки у відповідях на запитання, невміння застосувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 25–00 балів – («незадовільно» з обов’язковим повторним вивченням) виставляється за незнання значної частини навчального матеріалу компонента, істотні помилки у відповідях на запитання, невміння орієнтуватися під час розв’язання практичних задач, незнання основних фундаментальних положень.
Рекомендована література: 1. Зінченко М.Г. Біохімічні і мікробіологічні основи харчової та бродильної технології : навч. посібник / М. Г. Зінченко. - Харківський політехнічний ін-т, нац. техн. ун-т. – Х. : НТУ “ХПІ”, 2009. – 188 с. 2. Куц А.М., Кошова В.М. Технологія бродильних виробництв: Конспект лекцій з дисц. «Загальні технології харчової промисловості» для студ. ден. та заоч. форм навчання напряму підготовки 6.051701 "Харчові технології та ін­женерія" / А.М. Куц, В.М. Кошова. - К.: НУХТ, 2011. — 156 с. 3. Ковалевський К.А. Технологія вина і обладнання виноробних виробництв: навчальний посібник / К.А. Ковалевський, Н.І. Ксенжук, Г.Ф. Сльозко – Херсон: Херсонський національний технічний університет, 2006. - 592 с. 4. Мамай О.І. Хімічний і технологічний контроль виноробства / О.І. Мамай, Г.Ф. Сльозко, О.В. Стоянова - К.: Інкос, 2004. - 221с.
Уніфікований додаток: Національний університет «Львівська політехніка» забезпечує реалізацію права осіб з інвалідністю на здобуття вищої освіти. Інклюзивні освітні послуги надає Служба доступності до можливостей навчання «Без обмежень», метою діяльності якої є забезпечення постійного індивідуального супроводу навчального процесу студентів з інвалідністю та хронічними захворюваннями. Важливим інструментом імплементації інклюзивної освітньої політики в Університеті є Програма підвищення кваліфікації науково-педагогічних працівників та навчально-допоміжного персоналу у сфері соціальної інклюзії та інклюзивної освіти. Звертатися за адресою: вул. Карпінського, 2/4, І-й н.к., кімн. 112 E-mail: nolimits@lpnu.ua Websites: https://lpnu.ua/nolimits https://lpnu.ua/integration
Академічна доброчесність: Політика щодо академічної доброчесності учасників освітнього процесу формується на основі дотримання принципів академічної доброчесності з урахуванням норм «Положення про академічну доброчесність у Національному університеті «Львівська політехніка» (затверджене вченою радою університету від 20.06.2017 р., протокол № 35).