Технологія напоїв бродіння
Спеціальність: Харчові технології (освітньо-наукова програма)
Код дисципліни: 7.181.02.E.024
Кількість кредитів: 6.00
Кафедра: Технологія органічних продуктів
Лектор: доцент Бліщ Роксолана Олександрівна
Семестр: 2 семестр
Форма навчання: денна
Завдання: Здатність розв’язувати задачі дослідницького та/або інноваційного характеру у сфері харчових технологій.
ЗК 1. Здатність до пошуку, оброблення та аналізу інформації з різних джерел.
ЗК 2. Здатність проводити дослідження на відповідному рівні.
ЗК 3. Здатність генерувати нові ідеї (креативність).
ФКС 2.2. Здатність досліджувати та виводити на ринок напої з покращеними та/або оздоровчо-лікувальними властивостями.
1.Уміння використовувати термінологію обраного фаху у професійній діяльності.
2.Здатність використовувати сучасні комунікативні методи для ефективного спілкування на професійному рівні.
1.Здатність адаптуватись до нових ситуацій та оцінювати результати діяльності команд і колективів.
2.Здатність продовжувати навчання з високим ступенем автономії.
Результати навчання: РН 3. Застосовувати спеціальне обладнання, сучасні методи та інструменти, у тому числі математичне і комп’ютерне моделювання для розв’язання складних задач у харчових технологіях.
РН 4. Застосовувати статистичні методи обробки експериментальних даних в галузі харчових технологій, використовувати спеціалізоване програмне забезпечення для обробки експериментальних даних.
РН 6. Розробляти та реалізовувати програми розвитку підприємств галузі на коротко- та довгострокову перспективу, аналізувати та оцінювати їх ефективність, екологічні та соціальні наслідки
РН 7. Мати спеціалізовані концептуальні знання, що включають сучасні наукові здобутки у сфері харчових технологій, зрозуміло і недвозначно доносити власні знання, висновки та аргументацію до фахівців і нефахівці
РН 9. Вільно володіти державною та іноземною мовами для обговорення професійної діяльності, результатів досліджень та інновацій у сфері харчових технологій.
РН 10. Планувати і виконувати наукові дослідження у сфері харчових технологій, аналізувати їх результати, аргументувати висновки.
РН 12. Поєднувати теорію і практику, а також приймати рішення та виробляти стратегію розвитку бродильних виробництв і виноробства, з урахуванням загальнолюдських цінностей, суспільних, державних і виробничих інтересів.
РН 15. Застосовувати знання мікробіологічних принципів для розроблення сучасних технологій продуктів бродіння і виноробства.
РН 16. Застосовувати набуті знання і розуміння для формулювання та вирішення задач і проблем розвитку технологій хлібопекарських дріжджів, мікробної біомаси та функціональних напоїв.
Необхідні обов'язкові попередні та супутні навчальні дисципліни: пререквізити:
• технологія спирту та лікеро-горілчаних напоїв;
• інноваційні харчові технології;
кореквізити:
• мікробіологія продуктів бродіння та виноробства;
• біохімія бродильних виробництв;
• технологія пива та безалкогольних напоїв.
Короткий зміст навчальної програми: Дисципліна "Технологія напоїв бродіння" дозволяє вивчити основні компоненти напоїв, значення їх у харчуванні людини та технології напоїв бродіння, а саме етилового спирту, виноробства, пива, квасу тощо.
Опис: Тема 1. Основні компоненти напоїв.
Значення напоїв у харчуванні людини. Тема 2. Технологія етилового спирту Тема 3. Технологія горілок та лікеро-горілчаних виробів Тема 4. Технологія виноробства
Тема 5. Технологія плодово-ягідних ферментованих алкогольних напоїв.Тема 6. Технологія пива.Тема 7. Технологія безалкогольних Тема 8. Технологія ферментованих безалкогольних напоїв.
Тема 9. Приготування спиртованих соків, морсів, настоїв та ароматних спиртів.
Тема 10. Технологія соків і сокових напоїв із харчової сировини рослинного походження.
Методи та критерії оцінювання: Основними методами діагностики знань є: поточний (ПК) і семестровий контроль (СК), який здійснюється з навчального матеріалу, обсяг якого визначений робочою програмою дисципліни за семестр.
Поточний контроль здійснюється під час лекцій і лабораторних занять з метою перевірки рівня засвоєння теоретичних і практичних знань та умінь студента. ПК проводиться у формі: письмово-усного контролю та захисту лабораторних робіт.
Семестровий контроль проводиться у формі екзамену (ЕК). Екзамен – це форма СК результатів навчання студента з навчальної дисципліни за семестр.
Критерії оцінювання результатів навчання: – Поточний контроль: письмові звіти з лабораторних робіт, усне опитування (30%).
– Екзамен (70 %).
Порядок та критерії виставляння балів та оцінок: 100-88 балів - атестований з оцінкою «відмінно» - Високий рівень: здобувач освіти демонструє поглиблене володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни, системні знання, вміння і навички їх практичного застосування. Освоєні знання, вміння і навички забезпечують можливість самостійного формулювання цілей та організації навчальної діяльності, пошуку та знаходження рішень у нестандартних, нетипових навчальних і професійних ситуаціях. Здобувач освіти демонструє здатність робити узагальнення на основі критичного аналізу фактичного матеріалу, ідей, теорій і концепцій, формулювати на їх основі висновки. Його діяльності ґрунтується на зацікавленості та мотивації до саморозвитку, неперервного професійного розвитку, самостійної науково-дослідної діяльності, що реалізується за підтримки та під керівництвом викладача. 87-71 балів - атестований з оцінкою «добре» - Достатній рівень: передбачає володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни на підвищеному рівні, усвідомлене використання знань, умінь і навичок з метою розкриття суті питання. Володіння частково-структурованим комплексом знань забезпечує можливість їх застосування у знайомих ситуаціях освітнього та професійного характеру. Усвідомлюючи специфіку задач та навчальних ситуацій, здобувач освіти демонструє здатність здійснювати пошук та вибір їх розв’язання за поданим зразком, аргументувати застосування певного способу розв’язання задачі. Його діяльності ґрунтується на зацікавленості та мотивації до саморозвитку, неперервного професійного розвитку. 70-50 балів - атестований з оцінкою «задовільно» - Задовільний рівень: окреслює володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни на середньому рівні, часткове усвідомлення навчальних і професійних задач, завдань і ситуацій, знання про способи розв’язання типових задач і завдань. Здобувач освіти демонструє середній рівень умінь і навичок застосування знань на практиці, а розв’язання задач потребує допомоги, опори на зразок. В основу навчальної діяльності покладено ситуативність та евристичність, домінування мотивів обов’язку, неусвідомлене застосування можливостей для саморозвитку. 49-00 балів - атестований з оцінкою «незадовільно» - Незадовільний рівень: свідчить про елементарне володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни, загальне уявлення про зміст навчального матеріалу, часткове використання знань, умінь і навичок. В основу навчальної діяльності покладено ситуативно-прагматичний інтерес.
Рекомендована література: 1. Зінченко М.Г. Біохімічні і мікробіологічні основи харчової та бродильної технології : навч. посібник / М. Г. Зінченко. - Харківський політехнічний ін-т, нац. техн. ун-т. – Х. : НТУ “ХПІ”, 2009. – 188 с.
2. Куц А.М., Кошова В.М. Технологія бродильних виробництв: Конспект лекцій з дисц. «Загальні технології харчової промисловості» для студ. ден. та заоч. форм навчання напряму підготовки 6.051701 "Харчові технології та інженерія" / А.М. Куц, В.М. Кошова. - К.: НУХТ, 2011. — 156 с.
3. Ковалевський К.А. Технологія вина і обладнання виноробних виробництв: навчальний посібник / К.А. Ковалевський, Н.І. Ксенжук, Г.Ф. Сльозко – Херсон: Херсонський національний технічний університет, 2006. - 592 с.
4. Мамай О.І. Хімічний і технологічний контроль виноробства / О.І. Мамай, Г.Ф. Сльозко, О.В. Стоянова - К.: Інкос, 2004. - 221с.
Уніфікований додаток: Національний університет «Львівська політехніка» забезпечує реалізацію права осіб з інвалідністю на здобуття вищої освіти. Інклюзивні освітні послуги надає Служба доступності до можливостей навчання «Без обмежень», метою діяльності якої є забезпечення постійного індивідуального супроводу навчального процесу студентів з інвалідністю та хронічними захворюваннями. Важливим інструментом імплементації інклюзивної освітньої політики в Університеті є Програма підвищення кваліфікації науково-педагогічних працівників та навчально-допоміжного персоналу у сфері соціальної інклюзії та інклюзивної освіти. Звертатися за адресою:
вул. Карпінського, 2/4, І-й н.к., кімн. 112
E-mail: nolimits@lpnu.ua
Websites: https://lpnu.ua/nolimits https://lpnu.ua/integration
Академічна доброчесність: Політика щодо академічної доброчесності учасників освітнього процесу формується на основі дотримання принципів академічної доброчесності з урахуванням норм «Положення про академічну доброчесність у Національному університеті «Львівська політехніка» (затверджене вченою радою університету від 20.06.2017 р., протокол № 35).