Комерціалізація інноваційних проєктів
Спеціальність: Харчові технології (освітньо-наукова програма)
Код дисципліни: 7.181.00.O.011
Кількість кредитів: 4.00
Кафедра: Менеджмент і міжнародне підприємництво
Лектор: д.е.н., проф. Шпак Н.О.
к.е.н. доц. Найчук-Хрущ М.Б.
Семестр: 3 семестр
Форма навчання: денна
Завдання: Вивчення навчальної дисципліни передбачає формування у здобувачів освіти компетентностей:
інтегральну:
ІНТ Здатність розв’язувати задачі дослідницького та/або інноваційного характеру у сфері харчових технологій
загальні:
ЗК 1. Здатність до пошуку, оброблення та аналізу інформації з різних джерел
ЗК 5. Здатність працювати в міжнародному контексті
Спеціальні (фахові):
СК 2. Здатність планувати і виконувати наукові дослідження з урахуванням світових тенденцій науково-технічного розвитку галузі
СК 3. Здатність захищати інтелектуальну власність у сфері харчових технологій
СК 5. Здатність презентувати та обговорювати результати наукових досліджень і проектів.
СК 8. Здатність комерціалізувати інноваційні розробки.
СК 9. Здатність розробляти та реалізовувати науково-технічні проекти у сфері харчових виробництв з урахуванням технічних, соціально-економічних, правових та інших аспектів.
Результати навчання: РН 1. Відшуковувати, систематизувати та аналізувати науково-технічну інформацію з різних джерел для вирішення професійних та наукових завдань у сфері харчових технологій.
РН 4. Застосовувати статистичні методи обробки експериментальних даних в галузі харчових технологій, використовувати спеціалізоване програмне забезпечення для обробки експериментальних даних.
РН 5. Обирати та впроваджувати у практичну виробничу діяльність ефективні технології, обладнання та раціональні методи управління виробництвом з урахуванням світових тенденцій розвитку харчових технологій.
РН 7. Мати спеціалізовані концептуальні знання, що включають сучасні наукові здобутки у сфері харчових технологій, зрозуміло і недвозначно доносити власні знання, висновки та аргументацію до фахівців і нефахівців.
РН 9. Вільно володіти державною та іноземною мовами для обговорення професійної діяльності, результатів досліджень та інновацій у сфері харчових технологій.
РН 14. Розробляти та реалізовувати наукові та науково-технічні проекти у сфері харчових технологій та дотичних до неї міждисциплінарних проблем з урахуванням технічних, соціальних, економічних та правових аспектів.
РН 17. Системно мислити та застосовувати творчі здібності до формування принципово нових ідей у технологіях продуктів бродіння і виноробства
Необхідні обов'язкові попередні та супутні навчальні дисципліни: Менеджмент підприємств харчової промисловості
Інжиніринг, інноваційні технології та управління якістю харчових продуктів
Короткий зміст навчальної програми: Вивчення дисципліни «Комерціалізація інноваційних проєктів» сприятиме формуванню та засвоєнню глибоких знань у студентів щодо: понять та видів інноваційних проєктів, їх вибору та оцінюванню ефективності, структури, формуванню фінансових моделей тощо.
Опис: ТЕМА 1. ЗАГАЛЬНА ХАРАКТЕРИСТИКА КОМЕРЦІАЛІЗАЦІЇ ІННОВАЦІЙ
1.1. Трансформація інтелектуальної власності в інноваційний продукт
1.2.Сутність комерціалізації інноваційних продуктів
1.3.Механізм комерціалізації інновацій
ТЕМА 2. КОМЕРЦІАЛІЗАЦІЯ ІННОВАЦІЙНОЇ ПРОДУКЦІЇ НА РІЗНИХ ЕТАПАХ ЇЇ ЖИТТЄВОГО ЦИКЛУ
2.1. Комерціалізація інноваційного продукту на етапі його створення
2.2. Особливості комерціалізації інноваційної продукції на етапах впровадження, зростання, зрілості, занепаду
ТЕМА 3. ТЕХНОЛОГІЧНИЙ АУДИТ ОБ‘ЄКТА КОМЕРЦІАЛІЗАЦІЇ
3.1. Сутність технологічного аудиту
3.2. Базові підходи для оцінювання комерційного потенціалу інноваційної продукції
3.3. Методи оцінки інновацій
ТЕМА 4. ПРОГНОЗУВАННЯ РОЗВИТКУ ІННОВАЦІЙ
4.1. Необхідність та задачі прогнозування
4.2. Методи прогнозування інновацій
ТЕМА 5. ЕКОНОМІЧНА ОЦІНКА ІННОВАЦІЙ
5.1. Сутність вартісної оцінки виробництва інноваційного продукту
5.2. Оцінка інноваційних технологій, придбаних за ліцензійними угодами
5.3. Загальна економічна ефективність інновацій
ТЕМА 6. СПОСОБИ КОМЕРЦІАЛІЗАЦІЇ ІННОВАЦІЙ
6.1. Форми комерціалізації інновацій
6.2. Поняття та види ліцензійних угод
6.3. Ліцензії та договори на ноу-хау
6.4. Види договорів щодо розпорядження майновими правами на інноваційну продукцію
ТЕМА 7. РИНОК ІННОВАЦІЙ
7.1. Загальні тенденції розвитку світового ринку інновацій
7.2. Характеристика вітчизняного ринку інновацій
7.3. Сутність та класифікація технологічного обміну
7.4. Види трансферу технологій
7.5.Інноваційна інфраструктура забезпечення комерціалізації інновацій
Методи та критерії оцінювання: Оцінювання знань студент здійснюється у таких напрямках: наявність конкретних умінь, їхня глибина, стійкість і гнучкість; ступінь опанування основних положень дисципліни та їх творче застосування під час розв'язання завдань.
Семестровий контроль проводиться у формі іспиту за результатами: оцінювання виконання та захисту лабораторних робіт, усного опитування, тестування. Методи оцінювання: виконання та захист робіт, усне вибіркове та фронтальне опитування, письмове тестування
Критерії оцінювання результатів навчання: 100–88 балів – («відмінно») виставляється за високий рівень знань (допускаються окремі неточності) навчального матеріалу компонента, вміння аналізувати явища, які вивчаються, у їхньому взаємозв’язку і роз витку, чітко, лаконічно, логічно, послідовно відповідати на поставлені запитання, вміння застосовувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 87–71 бал – («добре») виставляється за загалом правильне розуміння навчального матеріалу компонента, аргументовані відповіді на поставлені запитання, які можуть містити певні (неістотні) недоліки, вміння застосовувати теоретичні положення під час розв’язання практичних завдань; 70 – 50 балів – («задовільно») виставляється за недостатній рівень знань навчального матеріалу компонента, неточні або мало аргументовані відповіді, порушення послідовності викладення думки, не коректне застосування теоретичних положень під час розв’язання практичних завдань; 00-49 балів – («незадовільно») виставляється за незнання основних фундаментальних положень навчального матеріалу компонента, істотні помилки у відповідях на запитання, невміння застосувати теоретичні положення під час розв’язання практичних завдань.
Порядок та критерії виставляння балів та оцінок: Інституційна шкала оцінювання досягнень студентів Університету
За 100-бальною шкалою Університету За національною шкалою
88-100 балів “Відмінно”
71-87 балів “Добре”
50-70 балів “Задовільно”
00-49 балів “Незадовільно”
Рекомендована література: 1. Найчук-Хрущ, М., Конахович, В. (2024). Інноваційні підходи до формування бізнес-процесів як структурного елементу інтелектуального капіталу підприємства . Економіка та суспільство, (59). [Електронний ресурс]. – Режим доступу: https://doi.org/10.32782/2524-0072/2024-59-16
2. Халіна , О., & Шмагало, В. (2024). Вплив застосування технологій штучного інтелекту на діяльність суб’єктів економічної безпеки підприємств машинобудування. Економіка та суспільство, (62). [Електронний ресурс]. – Режим доступу: https://doi.org/10.32782/2524-0072/2024-62-86
3. Бернецьк Т.Ю. 2024. Залучення інвестицій на засадах державно-приватного партнерства в умовах повоєнної розбудови національного господарства: передумови та інструментарій. Економічний простір. № 190. - С. 294-299
4. Найчук-Хрущ, М., & Романюк, В. (2023). Активізація інноваційної діяльності підприємств на засадах інструменту лізингу об’єктів інтелектуальної власності в умовах виходу на зовнішні ринки . Економіка та суспільство, [Електронний ресурс]. – Режим доступу: https://doi.org/10.32782/2524-0072/2023-58-87
5. Шпак Н. О., Найчук-хрущ М. Б., Гавецька В. М. (2021) Проблематика дотримання прав інтелектуальної власності у медіа-просторі // Менеджмент та підприємництво в Україні: етапи становлення і проблеми розвитку. – 2021. – Вип. 3, № 2. – С. 256–271
6. Shpak N., Doroshkevych K., Shpak Y., Salata*** I., Sharko M.(2021) Strategy and tactics of international digitalization and intellectualization of economic relations // CEUR Workshop Proceedings. – 2021. – Vol. 2870 : Proceedings of the 5th International conference on Сomputational linguistics and intelligent systems (COLINS 2021), Lviv, Ukraine, April 22–23, 2021. – Р. 1477–1487.
7. Найчук-Хрущ М. Б., Волошина А.Ю. (2020). Дослідження практики зниження ризиків міжнародного трансферу технологій в умовах загострення конкурентної боротьби // Вісник Національного університету «Львівська політехніка». Менеджмент та підприємництво в Україні: етапи становлення та проблеми розвитку, Випуск 2, №. – 2020. – С.189-203.
8. Шпак Н.О, Найчук-Хрущ М.Б., Кулик О.І. (2020) Аналіз та тенденції розвитку технологічних інновацій в енергетичній галузі України. Вісник Національного технічного університету "Харківський політехнічний інститут" (економічні науки), 4,2020 –С. 125–132.
9. Shpak, N., Naychuk-Khrushch M., Kohut M., Honchar M., Sroka W. (2020). Innovative tools for business planning administration of small enterprises: a case study analysis / Central European Business Review 2020, 9(1) | DOI: 10.18267/j.cebr.227 (SCOPUS).
Уніфікований додаток: Національний університет «Львівська політехніка» забезпечує реалізацію права осіб з інвалідністю на здобуття вищої освіти. Інклюзивні освітні послуги надає Служба доступності до можливостей навчання «Без обмежень», метою діяльності якої є забезпечення постійного індивідуального супроводу навчального процесу студентів з інвалідністю та хронічними захворюваннями. Важливим інструментом імплементації інклюзивної освітньої політики в Університеті є Програма підвищення кваліфікації науково-педагогічних працівників та навчально-допоміжного персоналу у сфері соціальної інклюзії та інклюзивної освіти. Звертатися за адресою:
вул. Карпінського, 2/4, І-й н.к., кімн. 112
E-mail: nolimits@lpnu.ua
Websites: https://lpnu.ua/nolimits https://lpnu.ua/integration
Академічна доброчесність: Політика щодо академічної доброчесності учасників освітнього процесу формується на основі дотримання принципів академічної доброчесності з урахуванням норм «Положення про академічну доброчесність у Національному університеті «Львівська політехніка» (затверджене вченою радою університету від 20.06.2017 р., протокол № 35).