Технологія харчових кислот

Спеціальність: Харчові технології (освітньо-наукова програма)
Код дисципліни: 7.181.02.E.025
Кількість кредитів: 6.00
Кафедра: Технологія органічних продуктів
Лектор: доцент, к.т.н. Кічура Дарія
Семестр: 3 семестр
Форма навчання: денна
Мета вивчення дисципліни: Підготовка студентів до активної професійної діяльності; формування у майбутнього фахівця самостійності та вміння приймати оптимальні та раціональні рішення технологічного характеру, забезпечуючи при цьому випуск високоякісної продукції з гарантованою безпечністю для споживача, з мінімальними витратами сировини та енергетичних ресурсів.
Завдання: Здатність до пошуку, оброблення та аналізу інформації з різних джерел. Здатність проводити дослідження на відповідному рівні. Здатність генерувати нові ідеї (креативність). Здатність ефективно використовувати та впроваджувати нові технології мікробної біомаси. Здатність досліджувати та виводити на ринок напої з покращеними та/або оздоровчо-лікувальними властивостями. Здатність обирати та обґрунтовувати технології харчових кислот і продуктів з біфідокомплексами. Уміння використовувати термінологію обраного фаху у професійній діяльності. Здатність використовувати сучасні комунікативні методи для ефективного спілкування на професійному рівні. Здатність адаптуватись до нових ситуацій та оцінювати результати діяльності команд і колективів. Здатність продовжувати навчання з високим ступенем автономії.
Результати навчання: Відшуковувати, систематизувати та аналізувати науково-технічну інформацію з різних джерел для вирішення професійних та наукових завдань у сфері харчових технологій. Застосовувати спеціальне обладнання, сучасні методи та інструменти, у тому числі математичне і комп’ютерне моделювання для розв’язання складних задач у харчових технологіях. Застосовувати статистичні методи обробки експериментальних даних в галузі харчових технологій, використовувати спеціалізоване програмне забезпечення для обробки експериментальних даних. Вільно володіти державною та іноземною мовами для обговорення професійної діяльності, результатів досліджень та інновацій у сфері харчових технологій. Застосовувати набуті знання і розуміння для формулювання та вирішення задач і проблем розвитку технологій хлібопекарських дріжджів, мікробної біомаси, харчових кислот та функціональних напоїв.
Необхідні обов'язкові попередні та супутні навчальні дисципліни: Пререквізити: • Технологія пива та безалкогольних напоїв • Інжиніринг, інноваційні технології та управління якістю харчових продуктів Кореквізити: • Технологія спирту та лікеро-горілчаних напоїв • Технологія напоїв бродіння
Короткий зміст навчальної програми: Дисципліна "Технологія харчових кислот" дозволяє вивчити основні кислоти, значення їх у харчуванні людини та технології продуктів харчування на основі рослинної й тваринної сировини тощо.
Опис: Вступ Технологія харчових кислот неорганічного походження на основі рослинної сировини Технологія харчових кислот на основі тваринної сировини Кислоти одержані за допомогою бактерій Кислоти одержані за допомогою дріжджів Кислоти одержані за допомогою грибів Інші харчові кислоти
Методи та критерії оцінювання: Основними методами діагностики знань є: поточний (ПК) і семестровий контроль (СК), який здійснюється з навчального матеріалу, обсяг якого визначений робочою програмою дисципліни. Поточний контроль здійснюється під час лекцій і лабораторних занять з метою перевірки рівня засвоєння теоретичних і практичних знань та умінь студента. ПК проводиться у формі: письмово-усного контролю та захисту лабораторних робіт. Семестровий контроль проводиться у формі екзамену (ЕК). Екзамен – це форма СК результатів навчання студента з навчальної дисципліни за семестр.
Критерії оцінювання результатів навчання: • Письмові звіти з лабораторних робіт (30%) • Підсумковий контроль (70 %, контрольний захід, екзамен): письмово-усна форма (70%)
Порядок та критерії виставляння балів та оцінок: 100-88 балів - атестований з оцінкою «відмінно» - Високий рівень: здобувач освіти демонструє поглиблене володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни, системні знання, вміння і навички їх практичного застосування. Освоєні знання, вміння і навички забезпечують можливість самостійного формулювання цілей та організації навчальної діяльності, пошуку та знаходження рішень у нестандартних, нетипових навчальних і професійних ситуаціях. Здобувач освіти демонструє здатність робити узагальнення на основі критичного аналізу фактичного матеріалу, ідей, теорій і концепцій, формулювати на їх основі висновки. Його діяльності ґрунтується на зацікавленості та мотивації до саморозвитку, неперервного професійного розвитку, самостійної науково-дослідної діяльності, що реалізується за підтримки та під керівництвом викладача. 87-71 балів - атестований з оцінкою «добре» - Достатній рівень: передбачає володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни на підвищеному рівні, усвідомлене використання знань, умінь і навичок з метою розкриття суті питання. Володіння частково-структурованим комплексом знань забезпечує можливість їх застосування у знайомих ситуаціях освітнього та професійного характеру. Усвідомлюючи специфіку задач та навчальних ситуацій, здобувач освіти демонструє здатність здійснювати пошук та вибір їх розв’язання за поданим зразком, аргументувати застосування певного способу розв’язання задачі. Його діяльності ґрунтується на зацікавленості та мотивації до саморозвитку, неперервного професійного розвитку. 70-50 балів - атестований з оцінкою «задовільно» - Задовільний рівень: окреслює володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни на середньому рівні, часткове усвідомлення навчальних і професійних задач, завдань і ситуацій, знання про способи розв’язання типових задач і завдань. Здобувач освіти демонструє середній рівень умінь і навичок застосування знань на практиці, а розв’язання задач потребує допомоги, опори на зразок. В основу навчальної діяльності покладено ситуативність та евристичність, домінування мотивів обов’язку, неусвідомлене застосування можливостей для саморозвитку. 49-00 балів - атестований з оцінкою «незадовільно» - Незадовільний рівень: свідчить про елементарне володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни, загальне уявлення про зміст навчального матеріалу, часткове використання знань, умінь і навичок. В основу навчальної діяльності покладено ситуативно-прагматичний інтерес.
Рекомендована література: Francis A. Carey, Richard J. Sundberg Advanced Organic Chemistry: Part A: Structure and Mechanisms Springer. 2008. 1199 p. Francis A. Carey, Richard J. Sundberg Advanced Organic Chemistry: Part B: Reaction and Synthesis Springer. 2010. 1321 p. Srinivasan Dramodaran Kirk Parkin Fennemas Food chemistry, 5th ed. Taylor & Francis. 2017. 1107 p. Л.В.Дуленко, Ю.А.Горяйнова А.В.Полякова. Харчова хімія. К.:Кондор 2012. 248с. De Man J.M. Principles of Food Chemistry. Westport, Conn: Avi Publish Co Inc., 2013. 520 p.
Уніфікований додаток: Національний університет «Львівська політехніка» забезпечує реалізацію права осіб з інвалідністю на здобуття вищої освіти. Інклюзивні освітні послуги надає Служба доступності до можливостей навчання «Без обмежень», метою діяльності якої є забезпечення постійного індивідуального супроводу навчального процесу студентів з інвалідністю та хронічними захворюваннями. Важливим інструментом імплементації інклюзивної освітньої політики в Університеті є Програма підвищення кваліфікації науково-педагогічних працівників та навчально-допоміжного персоналу у сфері соціальної інклюзії та інклюзивної освіти. Звертатися за адресою: вул. Карпінського, 2/4, І-й н.к., кімн. 112 E-mail: nolimits@lpnu.ua Websites: https://lpnu.ua/nolimits https://lpnu.ua/integration
Академічна доброчесність: Політика щодо академічної доброчесності учасників освітнього процесу формується на основі дотримання принципів академічної доброчесності з урахуванням норм «Положення про академічну доброчесність у Національному університеті «Львівська політехніка» (затверджене вченою радою університету від 20.06.2017 р., протокол № 35).