Програмування, частина 1 (Основи алгоритмізації та програмування)

Спеціальність: Комп'ютерна інженерія
Код дисципліни: 6.123.00.O.005
Кількість кредитів: 7.00
Кафедра: Електронні обчислювальні машини
Лектор: старший викладач кафедри ЕОМ Гузинець Наталія Вікторівна
Семестр: 1 семестр
Форма навчання: денна
Мета вивчення дисципліни: Мета вивчення навчальної дисципліни – формування у здобувачів освіти знань та практичних навичок, необхідних для усіх етапів розв’язку поставленої задачі, таких як розробка алгоритму, написання програми на мові програмування С/С++, налагодження її і виконання.
Завдання: Вивчення навчальної дисципліни передбачає формування у здобувачів освіти компетентностей: Загальні компетентності: - здатність застосовувати знання у практичних ситуаціях; - базові знання в галузі комп’ютерної інженерії (комп’ютерної логіки, теорії програмування, електротехніки) необхідні для освоєння професійно-орієнтованих дисциплін. Фахові компетентності: - здатність використовувати сучасні методи і мови програмування для розроблення алгоритмічного та програмного забезпечення; - здатність створювати системне та прикладне програмне забезпечення комп’ютерних систем та мереж.
Результати навчання: В результаті вивчення навчальної дисципліни здобувач освіти повинен бути здатним продемонструвати такі програмні результати навчання: ЗН2 Мати навички проведення експериментів, збирання даних та моделювання в комп’ютерних системах. УМ1 Вміти застосовувати знання для ідентифікації, формулювання і розв’язування технічних задач спеціальності, використовуючи методи, що є найбільш придатними для досягнення поставлених цілей. УМ2 Вміти розв’язувати задачі аналізу та синтезу засобів, характерних для спеціальності. УМ5 Вміти розробляти програмне забезпечення для вбудованих і розподілених застосувань, мобільних і гібридних систем, розраховувати, експлуатувати типове для спеціальності обладнання.
Необхідні обов'язкові попередні та супутні навчальні дисципліни: Попередні: шкільний курс математики, шкільний курс інформатики. Супутні і наступні: Програмування, частина 2 (Об’єктно-орієнтоване програмування).
Короткий зміст навчальної програми: В даній навчальній дисципліні розглядаються основи алгоритмізації задач, поняття алгоритму, види алгоритмів – лінійні, з розгалуженням і циклічні алгоритми, запис алгоритмів за допомогою блок-схем. Розглянута мова програмування С/С++: структура програми, типи даних, константи, змінні, операції, оператори, поняття функції, масиви, вказівники, рядки, засоби для роботи з текстовими і бінарними файлами. Розглянуто типові алгоритми пошуку, сортування, обробки масивів і матриць, а також приклади їх реалізації на мові програмування С/С++.
Опис: Тема №1. ОСНОВИ АЛГОРИТМІЗАЦІЇ ЗАДАЧ Тема №2. ОСНОВИ МОВИ ПРОГРАМУВАННЯ С Тема №3. ОБЧИСЛЮВАЛЬНІ АЛГОРИТМИ ТА ЇХ РЕАЛІЗАЦІЯ НА МОВІ С Тема №4. МАСИВИ ТА ОБРОБКА ЧИСЛОВИХ ДАНИХ Тема №5. ВКАЗІВНИКИ У МОВІ С Тема №6. РЯДКИ ТА ОБРОБКА ТЕКСТІВ Тема №7. РОБОТА З ДИСКОВИМИ ФАЙЛАМИ
Методи та критерії оцінювання: Поточний контроль: письмові звіти з лабораторних робіт і усне опитування (30%), тестові завдання (10%). Екзамен: письмово-усна форма (60 %).
Критерії оцінювання результатів навчання: Протягом семестру здобувачі освіти виконують лабораторні роботи і проходять тестування до кожної теми у відповідному курсі у ВНС НУ «ЛП». При оцінюванні лабораторної роботи береться до уваги вчасність виконання роботи, відповідність завданню, якість оформлення звіту, правильність відповідей на поставлені запитання. Здобувач освіти допускається до здачі екзамену за умови здачі усіх лабораторних робіт. Екзамен здобувачі освіти складають у письмово-усній формі з фіксацією відповідей на екзаменаційному листі. Остаточна оцінка за дисципліну формується як сума балів за поточний і екзаменаційний контроль.
Порядок та критерії виставляння балів та оцінок: 100-88 балів - атестований з оцінкою «відмінно» - Високий рівень: здобувач освіти демонструє поглиблене володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни, системні знання, вміння і навички їх практичного застосування. Освоєні знання, вміння і навички забезпечують можливість самостійного формулювання цілей та організації навчальної діяльності, пошуку та знаходження рішень у нестандартних, нетипових навчальних і професійних ситуаціях. Здобувач освіти демонструє здатність робити узагальнення на основі критичного аналізу фактичного матеріалу, ідей, теорій і концепцій, формулювати на їх основі висновки. Його діяльності ґрунтується на зацікавленості та мотивації до саморозвитку, неперервного професійного розвитку, самостійної науково-дослідної діяльності, що реалізується за підтримки та під керівництвом викладача. 87-71 балів - атестований з оцінкою «добре» - Достатній рівень: передбачає володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни на підвищеному рівні, усвідомлене використання знань, умінь і навичок з метою розкриття суті питання. Володіння частково-структурованим комплексом знань забезпечує можливість їх застосування у знайомих ситуаціях освітнього та професійного характеру. Усвідомлюючи специфіку задач та навчальних ситуацій, здобувач освіти демонструє здатність здійснювати пошук та вибір їх розв’язання за поданим зразком, аргументувати застосування певного способу розв’язання задачі. Його діяльності ґрунтується на зацікавленості та мотивації до саморозвитку, неперервного професійного розвитку. 70-50 балів - атестований з оцінкою «задовільно» - Задовільний рівень: окреслює володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни на середньому рівні, часткове усвідомлення навчальних і професійних задач, завдань і ситуацій, знання про способи розв’язання типових задач і завдань. Здобувач освіти демонструє середній рівень умінь і навичок застосування знань на практиці, а розв’язання задач потребує допомоги, опори на зразок. В основу навчальної діяльності покладено ситуативність та евристичність, домінування мотивів обов’язку, неусвідомлене застосування можливостей для саморозвитку. 49-00 балів - атестований з оцінкою «незадовільно» - Незадовільний рівень: свідчить про елементарне володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни, загальне уявлення про зміст навчального матеріалу, часткове використання знань, умінь і навичок. В основу навчальної діяльності покладено ситуативно-прагматичний інтерес.
Рекомендована література: 1) Шпак З. Я. Програмування мовою С / Зореслава Ярославівна Шпак. – Львів: Оріяна-Нова, 2006. – 432 с. 2) Ковалюк Т. В. Алгоритмізація та програмування. Підручник / Тетяна Володимирівна Ковалюк. – Львів: Магнолія 2006, 2013. – 400 с. 3) Керниган Б. Язык программирования C / Б. Керниган, Д. Ритчи. – Москва: Вильямс, 2015. – 304 с. 4) С++. Основи програмування. Теорія та практика: підручник / О. Г. Трофименко, Ю. В. Прокол, І. Г. Швайко, І. Г. Буката. – Одеса: Фенікс, 2010. – 544 с. 5) Креневич А. П. С у задачах і прикладах : Навчальний посібник із дисципліни "Інформатика та програмування / А. П. Креневич, О. В. Обвінцев. – Київ: Видавничо-поліграфічний центр "Київський університет", 2011. – 200 с.
Уніфікований додаток: Національний університет «Львівська політехніка» забезпечує реалізацію права осіб з інвалідністю на здобуття вищої освіти. Інклюзивні освітні послуги надає Служба доступності до можливостей навчання «Без обмежень», метою діяльності якої є забезпечення постійного індивідуального супроводу навчального процесу студентів з інвалідністю та хронічними захворюваннями. Важливим інструментом імплементації інклюзивної освітньої політики в Університеті є Програма підвищення кваліфікації науково-педагогічних працівників та навчально-допоміжного персоналу у сфері соціальної інклюзії та інклюзивної освіти. Звертатися за адресою: вул. Карпінського, 2/4, І-й н.к., кімн. 112 E-mail: nolimits@lpnu.ua Websites: https://lpnu.ua/nolimits https://lpnu.ua/integration
Академічна доброчесність: Політика щодо академічної доброчесності учасників освітнього процесу формується на основі дотримання принципів академічної доброчесності з урахуванням норм «Положення про академічну доброчесність у Національному університеті «Львівська політехніка» (затверджене вченою радою університету від 20.06.2017 р., протокол № 35).