Програмування, частина 1 (Основи алгоритмізації та програмування)

Спеціальність: Комп'ютерна інженерія
Код дисципліни: 6.123.00.O.005
Кількість кредитів: 7.00
Кафедра: Електронні обчислювальні машини
Лектор: старший викладач кафедри ЕОМ Гузинець Наталія Вікторівна
Семестр: 1 семестр
Форма навчання: денна
Мета вивчення дисципліни: Мета вивчення навчальної дисципліни – формування у здобувачів освіти знань та практичних навичок, необхідних для усіх етапів розв’язку поставленої задачі, таких як розробка алгоритму, написання програми на мові програмування С/С++, налагодження її і виконання.
Завдання: Вивчення навчальної дисципліни передбачає формування у здобувачів освіти компетентностей: Загальні компетентності: - здатність застосовувати знання у практичних ситуаціях; - базові знання в галузі комп’ютерної інженерії (комп’ютерної логіки, теорії програмування, електротехніки) необхідні для освоєння професійно-орієнтованих дисциплін. Фахові компетентності: - здатність використовувати сучасні методи і мови програмування для розроблення алгоритмічного та програмного забезпечення; - здатність створювати системне та прикладне програмне забезпечення комп’ютерних систем та мереж.
Результати навчання: В результаті вивчення навчальної дисципліни здобувач освіти повинен бути здатним продемонструвати такі програмні результати навчання: ЗН2 Мати навички проведення експериментів, збирання даних та моделювання в комп’ютерних системах. УМ1 Вміти застосовувати знання для ідентифікації, формулювання і розв’язування технічних задач спеціальності, використовуючи методи, що є найбільш придатними для досягнення поставлених цілей. УМ2 Вміти розв’язувати задачі аналізу та синтезу засобів, характерних для спеціальності. УМ5 Вміти розробляти програмне забезпечення для вбудованих і розподілених застосувань, мобільних і гібридних систем, розраховувати, експлуатувати типове для спеціальності обладнання.
Необхідні обов'язкові попередні та супутні навчальні дисципліни: Попередні: шкільний курс математики, шкільний курс інформатики. Супутні і наступні: Програмування, частина 2 (Об’єктно-орієнтоване програмування).
Короткий зміст навчальної програми: В даній навчальній дисципліні розглядаються основи алгоритмізації задач, поняття алгоритму, види алгоритмів – лінійні, з розгалуженням і циклічні алгоритми, запис алгоритмів за допомогою блок-схем. Розглянута мова програмування С/С++: структура програми, типи даних, константи, змінні, операції, оператори, поняття функції, масиви, вказівники, рядки, засоби для роботи з текстовими і бінарними файлами. Розглянуто типові алгоритми пошуку, сортування, обробки масивів і матриць, а також приклади їх реалізації на мові програмування С/С++.
Опис: Тема №1. ОСНОВИ АЛГОРИТМІЗАЦІЇ ЗАДАЧ Тема №2. ОСНОВИ МОВИ ПРОГРАМУВАННЯ С Тема №3. ОБЧИСЛЮВАЛЬНІ АЛГОРИТМИ ТА ЇХ РЕАЛІЗАЦІЯ НА МОВІ С Тема №4. МАСИВИ ТА ОБРОБКА ЧИСЛОВИХ ДАНИХ Тема №5. ВКАЗІВНИКИ У МОВІ С Тема №6. РЯДКИ ТА ОБРОБКА ТЕКСТІВ Тема №7. РОБОТА З ДИСКОВИМИ ФАЙЛАМИ
Методи та критерії оцінювання: Поточний контроль: письмові звіти з лабораторних робіт і усне опитування (30%), тестові завдання (10%). Екзамен: письмово-усна форма (60 %).
Критерії оцінювання результатів навчання: Протягом семестру здобувачі освіти виконують лабораторні роботи і проходять тестування до кожної теми у відповідному курсі у ВНС НУ «ЛП». При оцінюванні лабораторної роботи береться до уваги вчасність виконання роботи, відповідність завданню, якість оформлення звіту, правильність відповідей на поставлені запитання. Здобувач освіти допускається до здачі екзамену за умови здачі усіх лабораторних робіт. Екзамен здобувачі освіти складають у письмово-усній формі з фіксацією відповідей на екзаменаційному листі. Остаточна оцінка за дисципліну формується як сума балів за поточний і екзаменаційний контроль.
Порядок та критерії виставляння балів та оцінок: 100–88 балів – («відмінно») виставляється за високий рівень знань (допускаються деякі неточності) навчального матеріалу компонента, що міститься в основних і додаткових рекомендованих літературних джерелах, вміння аналізувати явища, які вивчаються, у їхньому взаємозв’язку і роз витку, чітко, лаконічно, логічно, послідовно відповідати на поставлені запитання, вміння застосовувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 87–71 бал – («добре») виставляється за загалом правильне розуміння навчального матеріалу компонента, включаючи розрахунки , аргументовані відповіді на поставлені запитання, які, однак, містять певні (неістотні) недоліки, за вміння застосовувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 70 – 50 балів – («задовільно») виставляється за слабкі знання навчального матеріалу компонента, неточні або мало аргументовані відповіді, з порушенням послідовності викладення, за слабке застосування теоретичних положень під час розв’язання практичних задач; 49–26 балів – («не атестований» з можливістю повторного складання семестрового контролю) виставляється за незнання значної частини навчального матеріалу компонента, істотні помилки у відповідях на запитання, невміння застосувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 25–00 балів – («незадовільно» з обов’язковим повторним вивченням) виставляється за незнання значної частини навчального матеріалу компонента, істотні помилки у відповідях на запитання, невміння орієнтуватися під час розв’язання практичних задач, незнання основних фундаментальних положень.
Рекомендована література: 1) Шпак З. Я. Програмування мовою С / Зореслава Ярославівна Шпак. – Львів: Оріяна-Нова, 2006. – 432 с. 2) Ковалюк Т. В. Алгоритмізація та програмування. Підручник / Тетяна Володимирівна Ковалюк. – Львів: Магнолія 2006, 2013. – 400 с. 3) Керниган Б. Язык программирования C / Б. Керниган, Д. Ритчи. – Москва: Вильямс, 2015. – 304 с. 4) С++. Основи програмування. Теорія та практика: підручник / О. Г. Трофименко, Ю. В. Прокол, І. Г. Швайко, І. Г. Буката. – Одеса: Фенікс, 2010. – 544 с. 5) Креневич А. П. С у задачах і прикладах : Навчальний посібник із дисципліни "Інформатика та програмування / А. П. Креневич, О. В. Обвінцев. – Київ: Видавничо-поліграфічний центр "Київський університет", 2011. – 200 с.
Уніфікований додаток: Національний університет «Львівська політехніка» забезпечує реалізацію права осіб з інвалідністю на здобуття вищої освіти. Інклюзивні освітні послуги надає Служба доступності до можливостей навчання «Без обмежень», метою діяльності якої є забезпечення постійного індивідуального супроводу навчального процесу студентів з інвалідністю та хронічними захворюваннями. Важливим інструментом імплементації інклюзивної освітньої політики в Університеті є Програма підвищення кваліфікації науково-педагогічних працівників та навчально-допоміжного персоналу у сфері соціальної інклюзії та інклюзивної освіти. Звертатися за адресою: вул. Карпінського, 2/4, І-й н.к., кімн. 112 E-mail: nolimits@lpnu.ua Websites: https://lpnu.ua/nolimits https://lpnu.ua/integration
Академічна доброчесність: Політика щодо академічної доброчесності учасників освітнього процесу формується на основі дотримання принципів академічної доброчесності з урахуванням норм «Положення про академічну доброчесність у Національному університеті «Львівська політехніка» (затверджене вченою радою університету від 20.06.2017 р., протокол № 35).