Комп'ютерні мережі
Спеціальність: Комп'ютерна інженерія
Код дисципліни: 6.123.00.O.036
Кількість кредитів: 5.00
Кафедра: Електронні обчислювальні машини
Лектор: доц. Морозов Юрій Васильович
Семестр: 6 семестр
Форма навчання: денна
Завдання: загальних: Креативність, здатність до системного мислення.
Набуття потенціалу для подальшого навчання.
Уміння координувати проектні роботи, складати графіки роботи і контролю робіт.
фахових: Знання сучасних технологічних процесів та систем автоматизації технологічної підготовки виробництва.
Здатність застосовувати та інтегрувати знання і розуміння дисциплін інших інженерних галузей.
Здатність використовувати та впроваджувати нові технології, брати участь в модернізації та реконструкції комп’ютерних систем та мереж.
Здатність розуміти і враховувати соціальні, економічні аспекти, що впливають на формування технічних рішень.
Здатність ідентифікувати, класифікувати та описувати роботу комп’ютерних мереж та їх компонентів, шляхом використання аналітичних методів і методів моделювання
Знання принципів функціонування та засобів сучасних комп’ютерних мереж.
Здатність раціонально обґрунтовувати впровадження нових мережних продуктів, а також проводити випробування та введення до експлуатації нового обладнання та відповідного програмного забезпечення.
Результати навчання: знати склад, функції та основні принципи побудови комп’ютерних мереж різних класів;
вміти працювати в операційному середовищі комп’ютерних мереж, налаштовувати їх компоненти та спроектувати локальну комп’ютерну мережу навчального закладу;
мати уявлення про основні напрямки розвитку і застосування комп’ютерних мереж.
Необхідні обов'язкові попередні та супутні навчальні дисципліни: пререквізити:
Архітектура комп’ютерів
Комп’ютерна електроніка,
Комп’ютерна схемотехніка,
Системне програмне забезпечення.
Короткий зміст навчальної програми: Різновиди комп’ютерних мереж. Архітектурні принципи побудови комп’ютерних мереж. Модель OSI. Середовища передавання даних, сигнали та коди комп’ютерних мереж. Способи організації передавання даних з комп’ютера. Модернізована модель OSI. Протоколи комп’ютерних мереж. Протокольні стеки. Технології локальних мереж. Комутатори в комп’ютерних мережах. Технології безкабельних мереж.
Опис: Вступ. Техніко-економічні передумови появи комп’ютерних мереж. Різновиди комп’ютерних мереж. Стандартизація в комп’ютерних мережах.
Архітектурні принципи побудови комп’ютерних мереж.Головні означення і поняття. Головні функції протоколу N-ого рівня. Модель взаємодії відкритих систем (OSI). Методи комутації
Cередовища передавання даних, сигнали та коди комп’ютерних мереж. Сертифікація кабелів. Структурна схема ланки передавання даних. Завади у каналі зв’язку. Форми передавання даних. Синхронізація. Пристрій спряження.
Способи організації передавання даних з комп’ютера. Стандарти передавання даних. Передавання даних за допомогою модема. Передавання даних з використанням адаптера. Засоби приєднання до мережі.
Модернізована модель OSI.Протоколи комп’ютерних мереж. Протоколи фізичного та канального рівнів. Протоколи керування доступом.Тактові системи. Метод опитування. Метод конкурентного доступу. Алгоритм МДКН/ВК. Маркерні методи доступу. Метод доступу із запитом пріоритету. Протоколи керування логічним каналом.Протокол BSC.Протоколи модемів. Протокол HDLC.
Протоколи мережевого та транспортного рівнiв. Методи маршрутизації. Протоколи сеансового рівня. Протоколи рівня відображення та прикладного рівня. Протокольні стеки ТCP/IP та SPX/IPX
Технологія Ethernet. Методи доступу. Формати кадрів. Специфікація фізичного середовища. Стандарти Ethernet. Архітектура і типова реалізація ЛОМ Ethernet.
Високошвидкісна технологія Fast Ethernet. Розвиток стандарту Ethernet. Метод доступу. Формати кадрів. Специфікація фізичного рівня.Протокол Gіgabit Ethernet. Автопереговорний процес.
Комутація кадрів в локальних мережах. Протоколи покриваючого дерева Spanning Tree. Віртуальні локальні мережі (VLAN). Призначення віртуальних мереж.
Безкабельні комп’ютерні мережі. Локальні безкабельні мережі. Мегаполісні безкабельні мережі. Глобальні безкабельні мережі. Безкабельні стільникові мережі.
Глобальні мережі. Особливості організації та функціонування мережі Internet.Структура мережі Internet. Абоненти мережі Internet. Проблеми, які виникають при підключенні до Internet. Особливості стека протоколів ТСР/ІР в мережі Internet. Формати протоколів ТСР та ІР. ІР-адресація, класи ІР-адрес. Принципи та засоби маршрутизації. Адресація в глобальних мережах. Узгоджена робота протоколів стека ТСР/ІР.
Методи та критерії оцінювання: Письмові звіти з лабораторних робіт, усне опитування, самостійна робота (30%)
Підсумковий контроль: контрольні заходи, екзамен, письмово-усна форма (70 %)
Критерії оцінювання результатів навчання: Розподіл балів при умові виконання навчального плану, виконання усіх контрольних робіт і календарного плану виконання лабораторних робіт, інакше за результатами проведення семестрового контролю студент вважається не атестованим.
Порядок та критерії виставляння балів та оцінок: 100-88 балів - атестований з оцінкою «відмінно» - Високий рівень: здобувач освіти демонструє поглиблене володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни, системні знання, вміння і навички їх практичного застосування. Освоєні знання, вміння і навички забезпечують можливість самостійного формулювання цілей та організації навчальної діяльності, пошуку та знаходження рішень у нестандартних, нетипових навчальних і професійних ситуаціях. Здобувач освіти демонструє здатність робити узагальнення на основі критичного аналізу фактичного матеріалу, ідей, теорій і концепцій, формулювати на їх основі висновки. Його діяльності ґрунтується на зацікавленості та мотивації до саморозвитку, неперервного професійного розвитку, самостійної науково-дослідної діяльності, що реалізується за підтримки та під керівництвом викладача. 87-71 балів - атестований з оцінкою «добре» - Достатній рівень: передбачає володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни на підвищеному рівні, усвідомлене використання знань, умінь і навичок з метою розкриття суті питання. Володіння частково-структурованим комплексом знань забезпечує можливість їх застосування у знайомих ситуаціях освітнього та професійного характеру. Усвідомлюючи специфіку задач та навчальних ситуацій, здобувач освіти демонструє здатність здійснювати пошук та вибір їх розв’язання за поданим зразком, аргументувати застосування певного способу розв’язання задачі. Його діяльності ґрунтується на зацікавленості та мотивації до саморозвитку, неперервного професійного розвитку. 70-50 балів - атестований з оцінкою «задовільно» - Задовільний рівень: окреслює володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни на середньому рівні, часткове усвідомлення навчальних і професійних задач, завдань і ситуацій, знання про способи розв’язання типових задач і завдань. Здобувач освіти демонструє середній рівень умінь і навичок застосування знань на практиці, а розв’язання задач потребує допомоги, опори на зразок. В основу навчальної діяльності покладено ситуативність та евристичність, домінування мотивів обов’язку, неусвідомлене застосування можливостей для саморозвитку. 49-00 балів - атестований з оцінкою «незадовільно» - Незадовільний рівень: свідчить про елементарне володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни, загальне уявлення про зміст навчального матеріалу, часткове використання знань, умінь і навичок. В основу навчальної діяльності покладено ситуативно-прагматичний інтерес.
Рекомендована література: 1. Є.Буров. Комп’ютерні мережі. – Львів : Магнолія, 2015. – 262 с.
2. О.В.Азаров, С.М., С.М.Захарченко, О.В.Кадук, О.М.Орлова, В.Р.Тарасенко.Комп’ютерні мережі. – Київ: ВНТУ, 2013. – 374 с.
3. С.В.Мінухін, С.В.Кавун, С.В.Знахур. Загальні принципи функціонування комп’ютерних мереж. – Харків, ХНЕУ, 2008.- 210 с.
Уніфікований додаток: Національний університет «Львівська політехніка» забезпечує реалізацію права осіб з інвалідністю на здобуття вищої освіти. Інклюзивні освітні послуги надає Служба доступності до можливостей навчання «Без обмежень», метою діяльності якої є забезпечення постійного індивідуального супроводу навчального процесу студентів з інвалідністю та хронічними захворюваннями. Важливим інструментом імплементації інклюзивної освітньої політики в Університеті є Програма підвищення кваліфікації науково-педагогічних працівників та навчально-допоміжного персоналу у сфері соціальної інклюзії та інклюзивної освіти. Звертатися за адресою:
вул. Карпінського, 2/4, І-й н.к., кімн. 112
E-mail: nolimits@lpnu.ua
Websites: https://lpnu.ua/nolimits https://lpnu.ua/integration
Академічна доброчесність: Політика щодо академічної доброчесності учасників освітнього процесу формується на основі дотримання принципів академічної доброчесності з урахуванням норм «Положення про академічну доброчесність у Національному університеті «Львівська політехніка» (затверджене вченою радою університету від 20.06.2017 р., протокол № 35).
Комп'ютерні мережі (курсова робота)
Спеціальність: Комп'ютерна інженерія
Код дисципліни: 6.123.00.O.040
Кількість кредитів: 2.00
Кафедра: Електронні обчислювальні машини
Лектор: доц. Морозов Юрій Васильович
Семестр: 6 семестр
Форма навчання: денна
Завдання: загальних: Креативність, здатність до системного мислення.
Набуття потенціалу для подальшого навчання.
Уміння координувати проектні роботи, складати графіки роботи і контролю робіт.
фахових: Знання сучасних технологічних процесів та систем автоматизації технологічної підготовки виробництва.
Здатність застосовувати та інтегрувати знання і розуміння дисциплін інших інженерних галузей.
Здатність використовувати та впроваджувати нові технології, брати участь в модернізації та реконструкції комп’ютерних систем та мереж.
Здатність розуміти і враховувати соціальні, економічні аспекти, що впливають на формування технічних рішень.
Здатність ідентифікувати, класифікувати та описувати роботу комп’ютерних мереж та їх компонентів, шляхом використання аналітичних методів і методів моделювання
Знання принципів функціонування та засобів сучасних комп’ютерних мереж.
Здатність раціонально обґрунтовувати впровадження нових мережних продуктів, а також проводити випробування та введення до експлуатації нового обладнання та відповідного програмного забезпечення.
Результати навчання: знати склад, функції та основні принципи побудови комп’ютерних мереж різних класів;
вміти працювати в операційному середовищі комп’ютерних мереж, налаштовувати їх компоненти та спроектувати локальну комп’ютерну мережу навчального закладу;
мати уявлення про основні напрямки розвитку і застосування комп’ютерних мереж.
Необхідні обов'язкові попередні та супутні навчальні дисципліни: пререквізити:
Архітектура комп’ютерів
Комп’ютерна електроніка,
Комп’ютерна схемотехніка,
Системне програмне забезпечення.
Короткий зміст навчальної програми: Різновиди комп’ютерних мереж. Архітектурні принципи побудови комп’ютерних мереж. Модель OSI. Середовища передавання даних, сигнали та коди комп’ютерних мереж. Способи організації передавання даних з комп’ютера. Модернізована модель OSI. Протоколи комп’ютерних мереж. Протокольні стеки. Технології локальних мереж. Комутатори в комп’ютерних мережах. Технології безкабельних мереж.
Опис: Вступ. Техніко-економічні передумови появи комп’ютерних мереж. Різновиди комп’ютерних мереж. Стандартизація в комп’ютерних мережах.
Архітектурні принципи побудови комп’ютерних мереж.Головні означення і поняття. Головні функції протоколу N-ого рівня. Модель взаємодії відкритих систем (OSI). Методи комутації
Cередовища передавання даних, сигнали та коди комп’ютерних мереж. Сертифікація кабелів. Структурна схема ланки передавання даних. Завади у каналі зв’язку. Форми передавання даних. Синхронізація. Пристрій спряження.
Способи організації передавання даних з комп’ютера. Стандарти передавання даних. Передавання даних за допомогою модема. Передавання даних з використанням адаптера. Засоби приєднання до мережі.
Модернізована модель OSI.Протоколи комп’ютерних мереж. Протоколи фізичного та канального рівнів. Протоколи керування доступом.Тактові системи. Метод опитування. Метод конкурентного доступу. Алгоритм МДКН/ВК. Маркерні методи доступу. Метод доступу із запитом пріоритету. Протоколи керування логічним каналом.Протокол BSC.Протоколи модемів. Протокол HDLC.
Протоколи мережевого та транспортного рівнiв. Методи маршрутизації. Протоколи сеансового рівня. Протоколи рівня відображення та прикладного рівня. Протокольні стеки ТCP/IP та SPX/IPX
Технологія Ethernet. Методи доступу. Формати кадрів. Специфікація фізичного середовища. Стандарти Ethernet. Архітектура і типова реалізація ЛОМ Ethernet.
Високошвидкісна технологія Fast Ethernet. Розвиток стандарту Ethernet. Метод доступу. Формати кадрів. Специфікація фізичного рівня.Протокол Gіgabit Ethernet. Автопереговорний процес.
Комутація кадрів в локальних мережах. Протоколи покриваючого дерева Spanning Tree. Віртуальні локальні мережі (VLAN). Призначення віртуальних мереж.
Безкабельні комп’ютерні мережі. Локальні безкабельні мережі. Мегаполісні безкабельні мережі. Глобальні безкабельні мережі. Безкабельні стільникові мережі.
Глобальні мережі. Особливості організації та функціонування мережі Internet.Структура мережі Internet. Абоненти мережі Internet. Проблеми, які виникають при підключенні до Internet. Особливості стека протоколів ТСР/ІР в мережі Internet. Формати протоколів ТСР та ІР. ІР-адресація, класи ІР-адрес. Принципи та засоби маршрутизації. Адресація в глобальних мережах. Узгоджена робота протоколів стека ТСР/ІР.
Методи та критерії оцінювання: Письмові звіти з лабораторних робіт, усне опитування, самостійна робота (30%)
Підсумковий контроль: контрольні заходи, екзамен, письмово-усна форма (70 %)
Критерії оцінювання результатів навчання: Розподіл балів при умові виконання навчального плану, виконання усіх контрольних робіт і календарного плану виконання лабораторних робіт, інакше за результатами проведення семестрового контролю студент вважається не атестованим.
Порядок та критерії виставляння балів та оцінок: 100-88 балів - атестований з оцінкою «відмінно» - Високий рівень: здобувач освіти демонструє поглиблене володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни, системні знання, вміння і навички їх практичного застосування. Освоєні знання, вміння і навички забезпечують можливість самостійного формулювання цілей та організації навчальної діяльності, пошуку та знаходження рішень у нестандартних, нетипових навчальних і професійних ситуаціях. Здобувач освіти демонструє здатність робити узагальнення на основі критичного аналізу фактичного матеріалу, ідей, теорій і концепцій, формулювати на їх основі висновки. Його діяльності ґрунтується на зацікавленості та мотивації до саморозвитку, неперервного професійного розвитку, самостійної науково-дослідної діяльності, що реалізується за підтримки та під керівництвом викладача. 87-71 балів - атестований з оцінкою «добре» - Достатній рівень: передбачає володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни на підвищеному рівні, усвідомлене використання знань, умінь і навичок з метою розкриття суті питання. Володіння частково-структурованим комплексом знань забезпечує можливість їх застосування у знайомих ситуаціях освітнього та професійного характеру. Усвідомлюючи специфіку задач та навчальних ситуацій, здобувач освіти демонструє здатність здійснювати пошук та вибір їх розв’язання за поданим зразком, аргументувати застосування певного способу розв’язання задачі. Його діяльності ґрунтується на зацікавленості та мотивації до саморозвитку, неперервного професійного розвитку. 70-50 балів - атестований з оцінкою «задовільно» - Задовільний рівень: окреслює володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни на середньому рівні, часткове усвідомлення навчальних і професійних задач, завдань і ситуацій, знання про способи розв’язання типових задач і завдань. Здобувач освіти демонструє середній рівень умінь і навичок застосування знань на практиці, а розв’язання задач потребує допомоги, опори на зразок. В основу навчальної діяльності покладено ситуативність та евристичність, домінування мотивів обов’язку, неусвідомлене застосування можливостей для саморозвитку. 49-00 балів - атестований з оцінкою «незадовільно» - Незадовільний рівень: свідчить про елементарне володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни, загальне уявлення про зміст навчального матеріалу, часткове використання знань, умінь і навичок. В основу навчальної діяльності покладено ситуативно-прагматичний інтерес.
Рекомендована література: 1. Є.Буров. Комп’ютерні мережі. – Львів : Магнолія, 2015. – 262 с.
2. О.В.Азаров, С.М., С.М.Захарченко, О.В.Кадук, О.М.Орлова, В.Р.Тарасенко.Комп’ютерні мережі. – Київ: ВНТУ, 2013. – 374 с.
3. С.В.Мінухін, С.В.Кавун, С.В.Знахур. Загальні принципи функціонування комп’ютерних мереж. – Харків, ХНЕУ, 2008.- 210 с.
Уніфікований додаток: Національний університет «Львівська політехніка» забезпечує реалізацію права осіб з інвалідністю на здобуття вищої освіти. Інклюзивні освітні послуги надає Служба доступності до можливостей навчання «Без обмежень», метою діяльності якої є забезпечення постійного індивідуального супроводу навчального процесу студентів з інвалідністю та хронічними захворюваннями. Важливим інструментом імплементації інклюзивної освітньої політики в Університеті є Програма підвищення кваліфікації науково-педагогічних працівників та навчально-допоміжного персоналу у сфері соціальної інклюзії та інклюзивної освіти. Звертатися за адресою:
вул. Карпінського, 2/4, І-й н.к., кімн. 112
E-mail: nolimits@lpnu.ua
Websites: https://lpnu.ua/nolimits https://lpnu.ua/integration
Академічна доброчесність: Політика щодо академічної доброчесності учасників освітнього процесу формується на основі дотримання принципів академічної доброчесності з урахуванням норм «Положення про академічну доброчесність у Національному університеті «Львівська політехніка» (затверджене вченою радою університету від 20.06.2017 р., протокол № 35).