Комп'ютерна логіка

Спеціальність: Комп'ютерна інженерія
Код дисципліни: 6.123.00.O.016
Кількість кредитів: 6.00
Кафедра: Електронні обчислювальні машини
Лектор: професор Глухов Валерій Сергійович
Семестр: 3 семестр
Форма навчання: денна
Мета вивчення дисципліни: Метою вивчення дисципліни “Комп’ютерна логіка” є засвоєння термінології комп’ютерної інженерії та розуміння основних законів, правил та методів алгебри логіки і на їх основі оволодіння основними методами аналізу та синтезу операційних та керуючих вузлів сучасних комп’ютерів як цифрових автоматів (ЦА), що складаються з цифрових комбінаційних схем та схем з пам’яттю.
Завдання: Вивчення навчальної дисципліни передбачає формування у здобувачів освіти компетентностей: загальні компетентності: ЗК1. Здатність до абстрактного мислення , аналізу і синтезу. ЗК2. Здатність вчитися і оволодівати сучасними знаннями. ЗК4. Здатність спілкуватися державною мовою як усно, так і письмово. ЗК5. Здатність спілкуватися іноземною мовою. ЗК9. Здатність реалізувати свої права і обов’язки як члена суспільства, усвідомлювати цінності громадянського (вільного, демократичного) суспільства та необхідність його сталого розвитку, верховенства права, прав і свобод людини і громадянина в Україні. ЗК15. Потенціал до подальшого навчання. фахові компетентності: ФК10. Здатність здійснювати організацію робочих місць, їхнє технічне оснащення, розміщення комп'ютерного устаткування, використання організаційних, технічних, алгоритмічних та інших методів і засобів захисту інформації. ФК12. Здатність ідентифікувати, класифікувати та описувати роботу програмно-технічних засобів, комп’ютерних та кіберфізичних систем, мереж та їхніх компонентів шляхом використання аналітичних методів і методів моделювання.
Результати навчання: ЗН4. Знати та розуміти вплив технічних рішень в суспільному, економічному, соціальному і екологічному контексті. УМ1. Вміти застосовувати знання для ідентифікації, формулювання і розв’язування технічних задач спеціальності, використовуючи методи, що є найбільш придатними для досягнення поставлених цілей. УМ3. Вміти системно мислити та застосовувати творчі здібності до формування нових ідей. УМ4. Вміти застосовувати знання технічних характеристик, конструктивних особливостей, призначення і правил експлуатації програмно-технічних засобів комп’ютерних систем та мереж для вирішення технічних задач спеціальності. УМ6. Вміти здійснювати пошук інформації в різних джерелах для розв’язання задач комп’ютерної інженерії. УМ7. Вміти ефективно працювати як індивідуально, так і у складі команди. КОМ2. Використовувати інформаційні технології та інші методи для ефективного спілкування на професійному та соціальному рівнях. АіВ1. Здатність адаптуватись до нових ситуацій, обгрунтовувати , приймати та реалізовувати у межах компетенції рішення. АіВ2. Усвідомлювати необхідність навчання впродовж усього життя з метою поглиблення набутих та здобуття нових фахових знань, удосконалення креативного
Необхідні обов'язкові попередні та супутні навчальні дисципліни: СК1.14. Організація та функціонування комп’ютерів СК2.2. Комп’ютерна схемотехніка СК1.17. Комп’ютерна електроніка
Короткий зміст навчальної програми: Математичні та інформаційні основи комп’ютерної логіки, алгоритмічні основи комп’ютерної логіки, алгебра логіки, функціонально-повні системи (базиси), мінімізація функцій алгебри логіки, синтез комбінаційних схем за правилами комп’ютерної логіки, контроль та діагностика цифрових схем за правилами комп’ютерної логіки. Базові логічні комбінаційні вузли. Програмовані логічні схеми. Базові арифметичні комбінаційні вузли. Послідовнісні схеми. Тригери. Абстрактні цифрові автомати. Структурні цифрові автомати. Контроль та діагностика цифрових схем.
Опис: Математичні та інформаційні основи комп’ютерної логіки, алгоритмічні основи комп’ютерної логіки, алгебра логіки, функціонально-повні системи (базиси), мінімізація функцій алгебри логіки, синтез комбінаційних схем за правилами комп’ютерної логіки, контроль та діагностика цифрових схем за правилами комп’ютерної логіки. Базові логічні комбінаційні вузли. Програмовані логічні схеми. Базові арифметичні комбінаційні вузли. Послідовнісні схеми. Тригери. Абстрактні цифрові автомати. Структурні цифрові автомати. Контроль та діагностика цифрових схем.
Методи та критерії оцінювання: Оцінювання здійснюється за результатами виконання у віртуальному навчальному середовищі університету лекційних та семестрового тесту, тестів для практичних знаять , а також за результатами виконання курсової роботи.
Критерії оцінювання результатів навчання: Семестрова оцінка виставляється за умови виконання студентом навчального плану. Семестрова оцінка формується з результатів поточного контролю практичних занять та семестрового тестування у віртуальному навчальному середовищі. Результат семестрового тестування є добутком результату семестрового тесту та коефіцієнта лекційних тестів. Оцінювання звітів з курсової роботи складається з оцінювання вчасності та правильності розв'язку задач курсової роботи та з результатів якості оформлення звітів.
Порядок та критерії виставляння балів та оцінок: 100–88 балів – («відмінно») виставляється за високий рівень знань (допускаються деякі неточності) навчального матеріалу компонента, що міститься в основних і додаткових рекомендованих літературних джерелах, вміння аналізувати явища, які вивчаються, у їхньому взаємозв’язку і роз витку, чітко, лаконічно, логічно, послідовно відповідати на поставлені запитання, вміння застосовувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 87–71 бал – («добре») виставляється за загалом правильне розуміння навчального матеріалу компонента, включаючи розрахунки , аргументовані відповіді на поставлені запитання, які, однак, містять певні (неістотні) недоліки, за вміння застосовувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 70 – 50 балів – («задовільно») виставляється за слабкі знання навчального матеріалу компонента, неточні або мало аргументовані відповіді, з порушенням послідовності викладення, за слабке застосування теоретичних положень під час розв’язання практичних задач; 49–26 балів – («не атестований» з можливістю повторного складання семестрового контролю) виставляється за незнання значної частини навчального матеріалу компонента, істотні помилки у відповідях на запитання, невміння застосувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 25–00 балів – («незадовільно» з обов’язковим повторним вивченням) виставляється за незнання значної частини навчального матеріалу компонента, істотні помилки у відповідях на запитання, невміння орієнтуватися під час розв’язання практичних задач, незнання основних фундаментальних положень.
Рекомендована література: 1. «Логіка роботи комбінаційних цифрових вузлів». Навчальний посібник з дисципліни «Комп’ютерна логіка» для студентів усіх форм навчання напряму 6.050102 «Комп’ютерна інженерія», обсяг 102 стор, укладач — д.т.н. Глухов В.С., доц. каф. ЕОМ. Львів: НУЛП, 2014. 2. Дунець Р.Б., Кудрявцев О.Т. Арифметичні основи комп’ютерної техніки. Навчальний посібник. Інститут підприємництва та перспективних технологій при Національному університеті «Львівська політехніка». Львів. 2006. – 142 с. 3. Лукащук Л.О. Схемотехніка логічних та послідовнісних схем. – Львів. Видавництво Національного унівкерситету «Львівська політехніка», 2004. – 116 с.
Уніфікований додаток: Національний університет «Львівська політехніка» забезпечує реалізацію права осіб з інвалідністю на здобуття вищої освіти. Інклюзивні освітні послуги надає Служба доступності до можливостей навчання «Без обмежень», метою діяльності якої є забезпечення постійного індивідуального супроводу навчального процесу студентів з інвалідністю та хронічними захворюваннями. Важливим інструментом імплементації інклюзивної освітньої політики в Університеті є Програма підвищення кваліфікації науково-педагогічних працівників та навчально-допоміжного персоналу у сфері соціальної інклюзії та інклюзивної освіти. Звертатися за адресою: вул. Карпінського, 2/4, І-й н.к., кімн. 112 E-mail: nolimits@lpnu.ua Websites: https://lpnu.ua/nolimits https://lpnu.ua/integration
Академічна доброчесність: Політика щодо академічної доброчесності учасників освітнього процесу формується на основі дотримання принципів академічної доброчесності з урахуванням норм «Положення про академічну доброчесність у Національному університеті «Львівська політехніка» (затверджене вченою радою університету від 20.06.2017 р., протокол № 35).

Комп'ютерна логіка (курсова робота)

Спеціальність: Комп'ютерна інженерія
Код дисципліни: 6.123.00.O.017
Кількість кредитів: 2.00
Кафедра: Електронні обчислювальні машини
Лектор: професор Глухов Валерій Сергійович
Семестр: 3 семестр
Форма навчання: денна
Мета вивчення дисципліни: Метою вивчення дисципліни “Комп’ютерна логіка” є засвоєння термінології комп’ютерної інженерії та розуміння основних законів, правил та методів алгебри логіки і на їх основі оволодіння основними методами аналізу та синтезу операційних та керуючих вузлів сучасних комп’ютерів як цифрових автоматів (ЦА), що складаються з цифрових комбінаційних схем та схем з пам’яттю.
Завдання: Вивчення навчальної дисципліни передбачає формування у здобувачів освіти компетентностей: загальні компетентності: ЗК1. Здатність до абстрактного мислення , аналізу і синтезу. ЗК2. Здатність вчитися і оволодівати сучасними знаннями. ЗК4. Здатність спілкуватися державною мовою як усно, так і письмово. ЗК5. Здатність спілкуватися іноземною мовою. ЗК9. Здатність реалізувати свої права і обов’язки як члена суспільства, усвідомлювати цінності громадянського (вільного, демократичного) суспільства та необхідність його сталого розвитку, верховенства права, прав і свобод людини і громадянина в Україні. ЗК15. Потенціал до подальшого навчання. фахові компетентності: ФК10. Здатність здійснювати організацію робочих місць, їхнє технічне оснащення, розміщення комп'ютерного устаткування, використання організаційних, технічних, алгоритмічних та інших методів і засобів захисту інформації. ФК12. Здатність ідентифікувати, класифікувати та описувати роботу програмно-технічних засобів, комп’ютерних та кіберфізичних систем, мереж та їхніх компонентів шляхом використання аналітичних методів і методів моделювання.
Результати навчання: ЗН4. Знати та розуміти вплив технічних рішень в суспільному, економічному, соціальному і екологічному контексті. УМ1. Вміти застосовувати знання для ідентифікації, формулювання і розв’язування технічних задач спеціальності, використовуючи методи, що є найбільш придатними для досягнення поставлених цілей. УМ3. Вміти системно мислити та застосовувати творчі здібності до формування нових ідей. УМ4. Вміти застосовувати знання технічних характеристик, конструктивних особливостей, призначення і правил експлуатації програмно-технічних засобів комп’ютерних систем та мереж для вирішення технічних задач спеціальності. УМ6. Вміти здійснювати пошук інформації в різних джерелах для розв’язання задач комп’ютерної інженерії. УМ7. Вміти ефективно працювати як індивідуально, так і у складі команди. КОМ2. Використовувати інформаційні технології та інші методи для ефективного спілкування на професійному та соціальному рівнях. АіВ1. Здатність адаптуватись до нових ситуацій, обгрунтовувати , приймати та реалізовувати у межах компетенції рішення. АіВ2. Усвідомлювати необхідність навчання впродовж усього життя з метою поглиблення набутих та здобуття нових фахових знань, удосконалення креативного
Необхідні обов'язкові попередні та супутні навчальні дисципліни: СК1.14. Організація та функціонування комп’ютерів СК2.2. Комп’ютерна схемотехніка СК1.17. Комп’ютерна електроніка
Короткий зміст навчальної програми: Математичні та інформаційні основи комп’ютерної логіки, алгоритмічні основи комп’ютерної логіки, алгебра логіки, функціонально-повні системи (базиси), мінімізація функцій алгебри логіки, синтез комбінаційних схем за правилами комп’ютерної логіки, контроль та діагностика цифрових схем за правилами комп’ютерної логіки. Базові логічні комбінаційні вузли. Програмовані логічні схеми. Базові арифметичні комбінаційні вузли. Послідовнісні схеми. Тригери. Абстрактні цифрові автомати. Структурні цифрові автомати. Контроль та діагностика цифрових схем.
Опис: Синтез комбінаційних схем. Базові логічні комбінаційні вузли. Програмовані логічні схеми. Базові арифметичні комбінаційні вузли. Алгоритми виконання основних арифметичних і логічних операцій.
Методи та критерії оцінювання: Оцінювання здійснюється за результатами виконання у віртуальному навчальному середовищі університету лекційних та семестрового тесту, тестів до практичних занять, усної складової іспиту, а також за результатами практичних занять.
Критерії оцінювання результатів навчання: Графік виконання 4-х частин курсової роботи 1-ий тиждень: отримання завдання 2-ий тиждень: звіт за задачі 1, 2 1-ої частини, оцінка - до 10 балів; 3-ій тиждень: звіт за задачі 3, 4 1-ої частини, оцінка - до 10 балів; 4-ий тиждень: звіт за задачі 5, 6 1-ої частини, оцінка - до 10 балів; 5-ий тиждень: звіт за задачі 1 2-ої частини, оцінка - до 5 балів; 6-ий тиждень: звіт за задачі 2 2-ої частини, оцінка - до 5 балів; 7-ий тиждень: звіт за задачі 3 2-ої частини, оцінка - до 5 балів; 8-ий тиждень: звіт за задачі 4 2-ої частини, оцінка - до 5 балів; 9-ий тиждень: звіт за задачі 1 - 6 3-ої частини, оцінка - до 15 балів; 10-ий : звіт за задачі 7 - 11 3-ої частини, оцінка - до 12 балів; 11-ий : звіт за задачі 12 -15 3-ої частини, оцінка - до 12 балів; 12-ий : звіт за задачі 1 - 4 4-ої частини, оцінка - до 8 балів; 13-ий : звіт за задачі 5, 7, 8 4-ої частини, оцінка - до 8 балів; 14-ий : звіт за задачі 9 4-ої частини, оцінка - до 3 балів; 15-ий тиждень: захист роботи. Усього - до 100 балів.
Порядок та критерії виставляння балів та оцінок: 100–88 балів – («відмінно») виставляється за високий рівень знань (допускаються деякі неточності) навчального матеріалу компонента, що міститься в основних і додаткових рекомендованих літературних джерелах, вміння аналізувати явища, які вивчаються, у їхньому взаємозв’язку і роз витку, чітко, лаконічно, логічно, послідовно відповідати на поставлені запитання, вміння застосовувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 87–71 бал – («добре») виставляється за загалом правильне розуміння навчального матеріалу компонента, включаючи розрахунки , аргументовані відповіді на поставлені запитання, які, однак, містять певні (неістотні) недоліки, за вміння застосовувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 70 – 50 балів – («задовільно») виставляється за слабкі знання навчального матеріалу компонента, неточні або мало аргументовані відповіді, з порушенням послідовності викладення, за слабке застосування теоретичних положень під час розв’язання практичних задач; 49–26 балів – («не атестований» з можливістю повторного складання семестрового контролю) виставляється за незнання значної частини навчального матеріалу компонента, істотні помилки у відповідях на запитання, невміння застосувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 25–00 балів – («незадовільно» з обов’язковим повторним вивченням) виставляється за незнання значної частини навчального матеріалу компонента, істотні помилки у відповідях на запитання, невміння орієнтуватися під час розв’язання практичних задач, незнання основних фундаментальних положень.
Рекомендована література: 1. «Логіка роботи комбінаційних цифрових вузлів». Навчальний посібник з дисципліни «Комп’ютерна логіка» для студентів усіх форм навчання напряму 6.050102 «Комп’ютерна інженерія», обсяг 102 стор, укладач — д.т.н. Глухов В.С., доц. каф. ЕОМ. Львів: НУЛП, 2014. 2. Дунець Р.Б., Кудрявцев О.Т. Арифметичні основи комп’ютерної техніки. Навчальний посібник. Інститут підприємництва та перспективних технологій при Національному університеті «Львівська політехніка». Львів. 2006. – 142 с. 3. Лукащук Л.О. Схемотехніка логічних та послідовнісних схем. – Львів. Видавництво Національного унівкерситету «Львівська політехніка», 2004. – 116 с.
Уніфікований додаток: Національний університет «Львівська політехніка» забезпечує реалізацію права осіб з інвалідністю на здобуття вищої освіти. Інклюзивні освітні послуги надає Служба доступності до можливостей навчання «Без обмежень», метою діяльності якої є забезпечення постійного індивідуального супроводу навчального процесу студентів з інвалідністю та хронічними захворюваннями. Важливим інструментом імплементації інклюзивної освітньої політики в Університеті є Програма підвищення кваліфікації науково-педагогічних працівників та навчально-допоміжного персоналу у сфері соціальної інклюзії та інклюзивної освіти. Звертатися за адресою: вул. Карпінського, 2/4, І-й н.к., кімн. 112 E-mail: nolimits@lpnu.ua Websites: https://lpnu.ua/nolimits https://lpnu.ua/integration
Академічна доброчесність: Політика щодо академічної доброчесності учасників освітнього процесу формується на основі дотримання принципів академічної доброчесності з урахуванням норм «Положення про академічну доброчесність у Національному університеті «Львівська політехніка» (затверджене вченою радою університету від 20.06.2017 р., протокол № 35).