Тестування і діагностика програмно-апаратних засобів
Спеціальність: Комп'ютерна інженерія
Код дисципліни: 6.123.01.E.046
Кількість кредитів: 3.00
Кафедра: Електронні обчислювальні машини
Лектор: професор Глухов Валерій Сергійович
Семестр: 6 семестр
Форма навчання: денна
Завдання: загальні компетентності:
ЗК4. Здатність спілкуватися державною мовою як усно, так і письмово.
ЗК15. Потенціал до подальшого навчання.
фахові компетентності:
ФК10. Здатність здійснювати організацію робочих місць, їхнє технічне оснащення, розміщення комп'ютерного устаткування, використання організаційних, технічних, алгоритмічних та інших методів і засобів захисту інформації.
Результати навчання: Результати навчання даної дисципліни деталізують такі програмні результати навчання:
1. Уміння застосовувати знання у практичних ситуаціях.
2. Уміння адаптуватись до нових ситуацій
3. Уміння ефективно працювати як автономно, так і у складі команди.
4. Уміння відповідально ставитись до виконуваної роботи та досягти поставленої мети
5. Уміння застосовувати знання і розуміння для розв’язання задач синтезу та аналізу в системах, які характерніі обраній спеціальності.
6. Уміння спілкуватись включаючи усну та письмову комунікацію українською мовою та однією з іноземних мов (англійською, французькою, німецькою).
7. Уміння використовувати інформаційні і комунікаційні технології для вирішення різних дослідницьких і професійних завдань.
8. Уміння здійснювати пошук інформації в різних джерелах для розв’язання задач спеціальності.
9. Уміння приймати обґрунтовані рішення та оцінювати їх наслідки.
10. Уміння використовувати базові знання основ філософії, психології, педагогіки в професійній і соціальній діяльності.
11. Уміння сприймати критику, критикувати особистість, самокритично відноситись до своїх поступків та критикувати результати роботи.
12. Уміння публічних, ділових та наукових комунікацій
13. Уміння дотримуватися кодексу професійної етики, керуватися в поведінці моральними нормами та цінностями, дотримуватися правил етикету.
14. Уміння використовувати адміністративні, правові, економічні та виховні важелі впливу на користувачів природних ресурсів.
15. Уміння демонструвати розуміння основних засад охорони праці та безпеки життєдіяльності в сфері професійної діяльності.
16. Уміння застосовувати базові знання в області фундаментальної та прикладної математики під час тестування та діагностики програмно-апаратних засобів.
17. Уміння застосовувати базові знання стандартів в області комп’ютерної інженерії під час тестування та діагностики програмно-апаратних засобів.
18. Уміння здійснювати тестування та діагностику програмно-апаратних засобів.
19. Володіти методами і засобами підтримки командної роботи, планування та ефективної організації праці, безперервного контролю якості результатів роботи, соціальної комунікації
20. Уміння обробляти отримані результати, аналізувати та осмислювати їх, представляти результати роботи і обґрунтовувати запропоновані рішення на сучасному науково-технічному і професійному рівні
21. Уміння застосовувати комп’ютерніі засоби під час тестування та діагностики програмно-апаратних засобів.
22. Уміння опановувати та розробляти документацію на системи, продукти і сервіси під час тестування та діагностики програмно-апаратних засобів, спілкуватись рідною мовою, професійно спілкуватися англійською мовою.
23. Підготовленість до використання існуючих математичних методів для вирішення задач, пов’язаних з тестуванням та діагностикою програмно-апаратних засобів.
24. Підготовленість до використання відповідних законів фізики при вирішенні завдань, пов’язаних з тестуванням та діагностикою програмно-апаратних засобів.
25. Уміння використовувати методи теорії електричних та магнітних кіл під час тестування та діагностики програмно-апаратних засобів
26. Уміння використовувати ймовірносно-статистичні методи під час тестування та діагностики програмно-апаратних засобів.
27. Здатність до аналізу, оцінюванню та вибору існуючих алгоритмів, розробки нових алгоритмів, які пов’язані з тестуванням та діагностикою програмно-апаратних засобів.
28. Уміння застосовувати сучасні методи дискретної математики під час тестування та діагностики програмно-апаратних засобів.
29. Уміння організовувати та проводити досліджень, які пов’язані з тестування та діагностикою програмно-апаратних засобів.
30. Вміти тестувати та досліджувати глобальні, локальні, мобільні та інші комп’ютерні мережі.
31. Уміння тестувати та досліджувати високопродуктивні комп’ютерні системи з різної структурною організацією з використанням принципів паралельної та розподіленої обробки інформації
32. Уміння використовувати сучасні комп’ютерні засоби системного, функціонального, конструкторського та технологічного проектування.
33. Уміння здійснювати моделювання процесів і об'єктів з використанням стандартних програмних технологій.
34. Уміння здійснювати постановку і проведення експериментів за заданою методикою і аналіз результатів.
35. Уміння аналізувати результати проведення експериментів, здійснювати вибір оптимальних рішень, готувати і складати огляди, звіти і наукові публікації.
Необхідні обов'язкові попередні та супутні навчальні дисципліни: Архітектура комп’ютерів
Комп’ютерна схемотехніка
Комп’ютерна електроніка
Комп’ютерна логіка
Програмування
Короткий зміст навчальної програми: У результаті вивчення курсу студенти повинні засвоїти теоретичні основи використання апаратних та програмних засобів тестування, відлагодження та діагностики, оволодіти основними методами тестування, налагодження та проектування відлагоджувальних засобів.
Опис: Вступ. Мета та задачі курсу.
Мета та задачі курсу. Компетенції.
Розвиток апаратних та програмних засобів
Основні принципи тестування та діагностики.
Основні документи, що використовуються під час тестування та діагностики
Фактори зовнішнього середовища, що впливають на апаратні засоби.
Помилки - дефекти - несправності.
Рекомендована послідовність тестування та діагностики апаратних та програмних засобів.
Особливості тестування та діагностики комбінаційних схем.
Особливості тестування та діагностики схем з пам'яттю.
Особливості тестування та діагностики ймовірнісних схем та квантових комп'ютерів.
Стандартне і нестандартне обладнання для проведення випробовувань
Вбудовані засоби тестування та діагностики.
Тестування та діагностика каналів передачі даних.
Сигнатурний аналіз.
Методи та критерії оцінювання: Оцінювання здійснюється за результатами виконання лекційних та семестрового тестів у віртуальному навчальному середовищі університету, а також за результатами виконання лабораторних робіт.
Критерії оцінювання результатів навчання: Семестрова оцінка виставляється за умови виконання студентом навчального плану.
Семестрова оцінка формується з результатів поточного контролю виконання лабораторних робіт і семестрового тестування.
Результат семестрового тестування є результатом семестрового тесту у віртуальному навчальному середовищі.
Порядок та критерії виставляння балів та оцінок: 100–88 балів – («відмінно») виставляється за високий рівень знань (допускаються деякі неточності) навчального матеріалу компонента, що міститься в основних і додаткових рекомендованих літературних джерелах, вміння аналізувати явища, які вивчаються, у їхньому взаємозв’язку і роз витку, чітко, лаконічно, логічно, послідовно відповідати на поставлені запитання, вміння застосовувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 87–71 бал – («добре») виставляється за загалом правильне розуміння навчального матеріалу компонента, включаючи розрахунки , аргументовані відповіді на поставлені запитання, які, однак, містять певні (неістотні) недоліки, за вміння застосовувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 70 – 50 балів – («задовільно») виставляється за слабкі знання навчального матеріалу компонента, неточні або мало аргументовані відповіді, з порушенням послідовності викладення, за слабке застосування теоретичних положень під час розв’язання практичних задач; 49–26 балів – («не атестований» з можливістю повторного складання семестрового контролю) виставляється за незнання значної частини навчального матеріалу компонента, істотні помилки у відповідях на запитання, невміння застосувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 25–00 балів – («незадовільно» з обов’язковим повторним вивченням) виставляється за незнання значної частини навчального матеріалу компонента, істотні помилки у відповідях на запитання, невміння орієнтуватися під час розв’язання практичних задач, незнання основних фундаментальних положень.
Рекомендована література: 1. ДСТУ 3321:2003 Система конструкторської документації. Терміни та визначення основних понять.
2. ДСТУ 3278-95 Система розроблення та поставлення продукції на виробництво. Основні терміни та визначення.
3. ДСТУ 3973-2000 Система розроблення та поставлення продукції на виробництво. Правила виконання науково-дослідних робіт. Загальні положення
4. ДСТУ 3974–2000 Система розроблення та поставлення продукції на виробництво. Правила виконання дослідно-конструкторських робіт. Загальні положення
5. ДСТУ 1.3:2004 ПРАВИЛА ПОБУДОВИ, ВИКЛАДАННЯ, ОФОРМЛЕННЯ, ПОГОДЖЕННЯ, ПРИЙНЯТТЯ ТА ПОЗНАЧАННЯ ТЕХНІЧНИХ УМОВ
6. В.М.Локазюк, Ю.Г.Савченко. Надійність, контроль, діагностика і модернізація ПК. Посібник. За реадкцією д.т.р., проф. В.М.Локазюка. Київ. Видавничий центр “Академія”, 2004.
7. В.М.Локазюк, О.В.Поморова, А.О.Домінов. Інтелектуальне діагностування мікропроцесорних пристроїв та систем. м. Хмельницький, 2001.
8. Мельник А.О. Архітектура комп’ютера. Підручник. – Луцьк: Волинська обласна друкарня, 2008. – 470 с.
14. ВБ1.3 «Тестування і діагностика програмно-апаратних засобів». https://vns.lpnu.ua/course/view.php?id=7783
Уніфікований додаток: Національний університет «Львівська політехніка» забезпечує реалізацію права осіб з інвалідністю на здобуття вищої освіти. Інклюзивні освітні послуги надає Служба доступності до можливостей навчання «Без обмежень», метою діяльності якої є забезпечення постійного індивідуального супроводу навчального процесу студентів з інвалідністю та хронічними захворюваннями. Важливим інструментом імплементації інклюзивної освітньої політики в Університеті є Програма підвищення кваліфікації науково-педагогічних працівників та навчально-допоміжного персоналу у сфері соціальної інклюзії та інклюзивної освіти. Звертатися за адресою:
вул. Карпінського, 2/4, І-й н.к., кімн. 112
E-mail: nolimits@lpnu.ua
Websites: https://lpnu.ua/nolimits https://lpnu.ua/integration
Академічна доброчесність: Політика щодо академічної доброчесності учасників освітнього процесу формується на основі дотримання принципів академічної доброчесності з урахуванням норм «Положення про академічну доброчесність у Національному університеті «Львівська політехніка» (затверджене вченою радою університету від 20.06.2017 р., протокол № 35).