Комп'ютерна електроніка
Спеціальність: Комп'ютерна інженерія
Код дисципліни: 6.123.00.O.019
Кількість кредитів: 4.00
Кафедра: Електронні обчислювальні машини
Лектор: к.т.н., доц. каф. ЕОМ Клушин Юрій Сергійович
Семестр: 3 семестр
Форма навчання: денна
Завдання: Вивчення навчальної дисципліни передбачає формування у здобувачів освіти компетентностей:
загальні компетентності:
– базові знання фундаментальних наук, в обсязі, необхідному для освоєння загально-професійних дисциплін;
– базові знання в галузі комп’ютерної інженерії (комп’ютерної логіки, теорії програмування, електротехніки) необхідні для освоєння професійно-орієнтованих дисциплін.
– здатність до аналізу та синтезу;
– здатність до застосування знань на практиці;
– здатність здійснювати пошук та аналізувати інформацію з різних джерел;
– здатність розв’язувати поставлені задачі та приймати відповідні рішення;
– креативність, здатність до системного мислення.
фахові компетентності:
– базові знання технічних характеристик, конструктивних особливостей, призначення і правил експлуатації комп’ютерних систем, мереж та обладнання;
– знання сучасних технологічних процесів та систем автоматизації технологічної підготовки виробництва;
– здатність застосовувати та інтегрувати знання і розуміння дисциплін інших інженерних галузей;
– здатність досліджувати проблему та визначати обмеження, у тому числі технічні та обумовлені проблемами сталого розвитку, а також проблемами впливу на навколишнє середовище та безпеку життєдіяльності.
Результати навчання: Внаслідок вивчення дисципліни, фахівець повинен знати:
- загальні принципи реалізації елементів комп’ютерної електроніки;
- основні характеристики і особливості застосування елементів комп’ютерної електроніки;
- особливості включення пасивних та активних елементів комп’ютерної електроніки в конкретних електронних схемах.
Підготовлений фахівець повинен вміти:
- будувати лінійні та нелінійні схеми перетворення інформації з застосуванням операційних підсилювачів з врахуванням заданої точності та частотних властивостей;
- будувати функціональні вузли аналогової електроніки (генератори синусоїдальних та не синусоїдальних коливань, мультивібратори, фільтри, компаратори, аналогові перемикачі, тощо) з заданими характеристиками;
- будувати нескладні малопотужні вторинні джерела живлення і розраховувати їх параметри, забезпечувати захист джерел живлення;
- визначати статичну завадостійкість цифрової форми подання інформації, розраховувати динамічні параметри цифрового сигналу та виконувати аналіз електричних схем логічних елементів
- виконувати розрахунок стандартних цифрових вузлів (генераторів, формувачів імпульсів, допоміжних схем, тощо) з врахуванням особливостей елементної бази, що використовується.
Необхідні обов'язкові попередні та супутні навчальні дисципліни: Попередні навчальні дисципліни: фізика, теоретичні основи електротехніки.
Супутні навчальні дисципліни: комп’ютерна логіка, комп’ютерна схемотехніка
Короткий зміст навчальної програми: Основнi параметри електронних схем. Ідеальні та реальні джерела напруги і струму. Гальванічні елементи та батареї. Акумулятори.
Резистори, конденсатори, котушки індуктивності – основні параметри та схеми включення. Фізичні основи напівпровідників. Діоди. Уніполярні та біполярни транзистори. Тиристори. Оптоелектроні прилади. Одно- і двопівперіодне випрямлення змінного струму. Імпульсні стабілізатори напруги та струму. Підсилювачі та генератори. Цифрова електроніка.
Опис: Основнi параметри електронних схем. Ідеальні та реальні джерела напруги і струму. Гальванічні елементи та батареї. Акумулятори.
Резистори, конденсатори, котушки індуктивності – основні параметри та схеми включення. Фізичні основи напівпровідників. Діоди. Уніполярні та біполярни транзистори. Тиристори. Оптоелектроні прилади. Одно- і двопівперіодне випрямлення змінного струму. Імпульсні стабілізатори напруги та струму. Підсилювачі та генератори. Цифрова електроніка.
Методи та критерії оцінювання: Письмові звіти з лабораторних робіт, усне опитування (30%)
Підсумковий контроль (70 %, контрольних захід, екзамен): письмово-усна форма (70%)
Критерії оцінювання результатів навчання: Семестрова оцінка виставляється за умови виконання студентом навчального плану.
Семестрова оцінка формується з результатів поточного контролю практичних занять та семестрового тестування у віртуальному навчальному середовищі.
Результат семестрового тестування є добутком результату семестрового тесту та коефіцієнта лекційних тестів.
Порядок та критерії виставляння балів та оцінок: 100-88 балів - атестований з оцінкою «відмінно» - Високий рівень: здобувач освіти демонструє поглиблене володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни, системні знання, вміння і навички їх практичного застосування. Освоєні знання, вміння і навички забезпечують можливість самостійного формулювання цілей та організації навчальної діяльності, пошуку та знаходження рішень у нестандартних, нетипових навчальних і професійних ситуаціях. Здобувач освіти демонструє здатність робити узагальнення на основі критичного аналізу фактичного матеріалу, ідей, теорій і концепцій, формулювати на їх основі висновки. Його діяльності ґрунтується на зацікавленості та мотивації до саморозвитку, неперервного професійного розвитку, самостійної науково-дослідної діяльності, що реалізується за підтримки та під керівництвом викладача. 87-71 балів - атестований з оцінкою «добре» - Достатній рівень: передбачає володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни на підвищеному рівні, усвідомлене використання знань, умінь і навичок з метою розкриття суті питання. Володіння частково-структурованим комплексом знань забезпечує можливість їх застосування у знайомих ситуаціях освітнього та професійного характеру. Усвідомлюючи специфіку задач та навчальних ситуацій, здобувач освіти демонструє здатність здійснювати пошук та вибір їх розв’язання за поданим зразком, аргументувати застосування певного способу розв’язання задачі. Його діяльності ґрунтується на зацікавленості та мотивації до саморозвитку, неперервного професійного розвитку. 70-50 балів - атестований з оцінкою «задовільно» - Задовільний рівень: окреслює володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни на середньому рівні, часткове усвідомлення навчальних і професійних задач, завдань і ситуацій, знання про способи розв’язання типових задач і завдань. Здобувач освіти демонструє середній рівень умінь і навичок застосування знань на практиці, а розв’язання задач потребує допомоги, опори на зразок. В основу навчальної діяльності покладено ситуативність та евристичність, домінування мотивів обов’язку, неусвідомлене застосування можливостей для саморозвитку. 49-00 балів - атестований з оцінкою «незадовільно» - Незадовільний рівень: свідчить про елементарне володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни, загальне уявлення про зміст навчального матеріалу, часткове використання знань, умінь і навичок. В основу навчальної діяльності покладено ситуативно-прагматичний інтерес.
Рекомендована література: 1. Андронік Буняк. Електроніка та мікросхемотехніка: навчальний посібник для вищих учбових закладів. Київ, Тернопіль, 2001.
2. Скаржепа В.А., Луценко А.Н. Электроника и микросхемотехника.- К. ВШ. 1989., Р и С,1991.
3. Степаненко П.И. Основы микроэлектроники. М.-СПб. Физматлит.2001.
4. Колонтаєвський Ю.П., Сосков А.Г. Промислова електроніка та мікросхемотехніка: теорія і практикум. За ред. А.Г. Соскова. – К., Каравела, 2003. – 368 с.
5. Дмитрів В.Т., Шиманський В.М. Електроніка і мікросхемотехніка. Афіша, Львів, 2004.
6. Стахів П.Г., Коруд В.І. Основи електроніки з елементами мікроелектроніки. Магнолія плюс, Львів, 2006.
7. Осадчий Ю.Ф., Глудкин О.П., Гуров А.И. Аналоговая и цифровая єлектроника. М., Горячая линия – Телеком, 2005.
8. Бобровников Л.З. Электроника. 5-е издание. Питер, 2004.
9. Будіщев М.С. Електротехніка, електроніка та мікропроцесорна техніка. Підручник. – Львів: Афіша, 2001. – 424 с.
10. Євчук, О. В. Комп'ютерна електроніка : конспект лекцій / О. В. Євчук. - Івано-Франківськ : ІФНТУНГ, 2017. - 134 с.
Уніфікований додаток: Національний університет «Львівська політехніка» забезпечує реалізацію права осіб з інвалідністю на здобуття вищої освіти. Інклюзивні освітні послуги надає Служба доступності до можливостей навчання «Без обмежень», метою діяльності якої є забезпечення постійного індивідуального супроводу навчального процесу студентів з інвалідністю та хронічними захворюваннями. Важливим інструментом імплементації інклюзивної освітньої політики в Університеті є Програма підвищення кваліфікації науково-педагогічних працівників та навчально-допоміжного персоналу у сфері соціальної інклюзії та інклюзивної освіти. Звертатися за адресою:
вул. Карпінського, 2/4, І-й н.к., кімн. 112
E-mail: nolimits@lpnu.ua
Websites: https://lpnu.ua/nolimits https://lpnu.ua/integration
Академічна доброчесність: Політика щодо академічної доброчесності учасників освітнього процесу формується на основі дотримання принципів академічної доброчесності з урахуванням норм «Положення про академічну доброчесність у Національному університеті «Львівська політехніка» (затверджене вченою радою університету від 20.06.2017 р., протокол № 35).