Комп'ютерна електроніка
Спеціальність: Комп'ютерна інженерія
Код дисципліни: 6.123.00.O.019
Кількість кредитів: 4.00
Кафедра: Електронні обчислювальні машини
Лектор: к.т.н., доц. каф. ЕОМ Клушин Юрій Сергійович
Семестр: 3 семестр
Форма навчання: денна
Завдання: Вивчення навчальної дисципліни передбачає формування у здобувачів освіти компетентностей:
загальні компетентності:
– базові знання фундаментальних наук, в обсязі, необхідному для освоєння загально-професійних дисциплін;
– базові знання в галузі комп’ютерної інженерії (комп’ютерної логіки, теорії програмування, електротехніки) необхідні для освоєння професійно-орієнтованих дисциплін.
– здатність до аналізу та синтезу;
– здатність до застосування знань на практиці;
– здатність здійснювати пошук та аналізувати інформацію з різних джерел;
– здатність розв’язувати поставлені задачі та приймати відповідні рішення;
– креативність, здатність до системного мислення.
фахові компетентності:
– базові знання технічних характеристик, конструктивних особливостей, призначення і правил експлуатації комп’ютерних систем, мереж та обладнання;
– знання сучасних технологічних процесів та систем автоматизації технологічної підготовки виробництва;
– здатність застосовувати та інтегрувати знання і розуміння дисциплін інших інженерних галузей;
– здатність досліджувати проблему та визначати обмеження, у тому числі технічні та обумовлені проблемами сталого розвитку, а також проблемами впливу на навколишнє середовище та безпеку життєдіяльності.
Результати навчання: Внаслідок вивчення дисципліни, фахівець повинен знати:
- загальні принципи реалізації елементів комп’ютерної електроніки;
- основні характеристики і особливості застосування елементів комп’ютерної електроніки;
- особливості включення пасивних та активних елементів комп’ютерної електроніки в конкретних електронних схемах.
Підготовлений фахівець повинен вміти:
- будувати лінійні та нелінійні схеми перетворення інформації з застосуванням операційних підсилювачів з врахуванням заданої точності та частотних властивостей;
- будувати функціональні вузли аналогової електроніки (генератори синусоїдальних та не синусоїдальних коливань, мультивібратори, фільтри, компаратори, аналогові перемикачі, тощо) з заданими характеристиками;
- будувати нескладні малопотужні вторинні джерела живлення і розраховувати їх параметри, забезпечувати захист джерел живлення;
- визначати статичну завадостійкість цифрової форми подання інформації, розраховувати динамічні параметри цифрового сигналу та виконувати аналіз електричних схем логічних елементів
- виконувати розрахунок стандартних цифрових вузлів (генераторів, формувачів імпульсів, допоміжних схем, тощо) з врахуванням особливостей елементної бази, що використовується.
Необхідні обов'язкові попередні та супутні навчальні дисципліни: Попередні навчальні дисципліни: фізика, теоретичні основи електротехніки.
Супутні навчальні дисципліни: комп’ютерна логіка, комп’ютерна схемотехніка
Короткий зміст навчальної програми: Основнi параметри електронних схем. Ідеальні та реальні джерела напруги і струму. Гальванічні елементи та батареї. Акумулятори.
Резистори, конденсатори, котушки індуктивності – основні параметри та схеми включення. Фізичні основи напівпровідників. Діоди. Уніполярні та біполярни транзистори. Тиристори. Оптоелектроні прилади. Одно- і двопівперіодне випрямлення змінного струму. Імпульсні стабілізатори напруги та струму. Підсилювачі та генератори. Цифрова електроніка.
Опис: Основнi параметри електронних схем. Ідеальні та реальні джерела напруги і струму. Гальванічні елементи та батареї. Акумулятори.
Резистори, конденсатори, котушки індуктивності – основні параметри та схеми включення. Фізичні основи напівпровідників. Діоди. Уніполярні та біполярни транзистори. Тиристори. Оптоелектроні прилади. Одно- і двопівперіодне випрямлення змінного струму. Імпульсні стабілізатори напруги та струму. Підсилювачі та генератори. Цифрова електроніка.
Методи та критерії оцінювання: Письмові звіти з лабораторних робіт, усне опитування (30%)
Підсумковий контроль (70 %, контрольних захід, екзамен): письмово-усна форма (70%)
Критерії оцінювання результатів навчання: Семестрова оцінка виставляється за умови виконання студентом навчального плану.
Семестрова оцінка формується з результатів поточного контролю практичних занять та семестрового тестування у віртуальному навчальному середовищі.
Результат семестрового тестування є добутком результату семестрового тесту та коефіцієнта лекційних тестів.
Порядок та критерії виставляння балів та оцінок: 100–88 балів – («відмінно») виставляється за високий рівень знань (допускаються деякі неточності) навчального матеріалу компонента, що міститься в основних і додаткових рекомендованих літературних джерелах, вміння аналізувати явища, які вивчаються, у їхньому взаємозв’язку і роз витку, чітко, лаконічно, логічно, послідовно відповідати на поставлені запитання, вміння застосовувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 87–71 бал – («добре») виставляється за загалом правильне розуміння навчального матеріалу компонента, включаючи розрахунки , аргументовані відповіді на поставлені запитання, які, однак, містять певні (неістотні) недоліки, за вміння застосовувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 70 – 50 балів – («задовільно») виставляється за слабкі знання навчального матеріалу компонента, неточні або мало аргументовані відповіді, з порушенням послідовності викладення, за слабке застосування теоретичних положень під час розв’язання практичних задач; 49–26 балів – («не атестований» з можливістю повторного складання семестрового контролю) виставляється за незнання значної частини навчального матеріалу компонента, істотні помилки у відповідях на запитання, невміння застосувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 25–00 балів – («незадовільно» з обов’язковим повторним вивченням) виставляється за незнання значної частини навчального матеріалу компонента, істотні помилки у відповідях на запитання, невміння орієнтуватися під час розв’язання практичних задач, незнання основних фундаментальних положень.
Рекомендована література: 1. Андронік Буняк. Електроніка та мікросхемотехніка: навчальний посібник для вищих учбових закладів. Київ, Тернопіль, 2001.
2. Скаржепа В.А., Луценко А.Н. Электроника и микросхемотехника.- К. ВШ. 1989., Р и С,1991.
3. Степаненко П.И. Основы микроэлектроники. М.-СПб. Физматлит.2001.
4. Колонтаєвський Ю.П., Сосков А.Г. Промислова електроніка та мікросхемотехніка: теорія і практикум. За ред. А.Г. Соскова. – К., Каравела, 2003. – 368 с.
5. Дмитрів В.Т., Шиманський В.М. Електроніка і мікросхемотехніка. Афіша, Львів, 2004.
6. Стахів П.Г., Коруд В.І. Основи електроніки з елементами мікроелектроніки. Магнолія плюс, Львів, 2006.
7. Осадчий Ю.Ф., Глудкин О.П., Гуров А.И. Аналоговая и цифровая єлектроника. М., Горячая линия – Телеком, 2005.
8. Бобровников Л.З. Электроника. 5-е издание. Питер, 2004.
9. Будіщев М.С. Електротехніка, електроніка та мікропроцесорна техніка. Підручник. – Львів: Афіша, 2001. – 424 с.
10. Євчук, О. В. Комп'ютерна електроніка : конспект лекцій / О. В. Євчук. - Івано-Франківськ : ІФНТУНГ, 2017. - 134 с.
Уніфікований додаток: Національний університет «Львівська політехніка» забезпечує реалізацію права осіб з інвалідністю на здобуття вищої освіти. Інклюзивні освітні послуги надає Служба доступності до можливостей навчання «Без обмежень», метою діяльності якої є забезпечення постійного індивідуального супроводу навчального процесу студентів з інвалідністю та хронічними захворюваннями. Важливим інструментом імплементації інклюзивної освітньої політики в Університеті є Програма підвищення кваліфікації науково-педагогічних працівників та навчально-допоміжного персоналу у сфері соціальної інклюзії та інклюзивної освіти. Звертатися за адресою:
вул. Карпінського, 2/4, І-й н.к., кімн. 112
E-mail: nolimits@lpnu.ua
Websites: https://lpnu.ua/nolimits https://lpnu.ua/integration
Академічна доброчесність: Політика щодо академічної доброчесності учасників освітнього процесу формується на основі дотримання принципів академічної доброчесності з урахуванням норм «Положення про академічну доброчесність у Національному університеті «Львівська політехніка» (затверджене вченою радою університету від 20.06.2017 р., протокол № 35).