Комп'ютерна електроніка

Спеціальність: Комп'ютерна інженерія
Код дисципліни: 6.123.00.O.019
Кількість кредитів: 4.00
Кафедра: Електронні обчислювальні машини
Лектор: к.т.н., доц. каф. ЕОМ Клушин Юрій Сергійович
Семестр: 3 семестр
Форма навчання: денна
Мета вивчення дисципліни: Ознайомити студентів з основними пасивними та активними елементами комп’ютерної електроніки та особливостями їх застосування в реальних електронних схемах. Внаслідок вивчення навчальної дисципліни студент повинен бути здатним продемонструвати такі результати: 1. знати загальні принципи реалізації елементів комп’ютерної електроніки; 2. знати основні характеристики і особливості застосування елементів комп’ютерної електроніки; 3. знати особливості включення пасивних та активних елементів комп’ютерної електроніки в конкретних електронних схемах. 4. навчитись синтезу і моделюванню електронних схем в різних програмних середовищ таких як Proteus, Workbench та Multisim.
Завдання: Вивчення навчальної дисципліни передбачає формування у здобувачів освіти компетентностей: загальні компетентності: – базові знання фундаментальних наук, в обсязі, необхідному для освоєння загально-професійних дисциплін; – базові знання в галузі комп’ютерної інженерії (комп’ютерної логіки, теорії програмування, електротехніки) необхідні для освоєння професійно-орієнтованих дисциплін. – здатність до аналізу та синтезу; – здатність до застосування знань на практиці; – здатність здійснювати пошук та аналізувати інформацію з різних джерел; – здатність розв’язувати поставлені задачі та приймати відповідні рішення; – креативність, здатність до системного мислення. фахові компетентності: – базові знання технічних характеристик, конструктивних особливостей, призначення і правил експлуатації комп’ютерних систем, мереж та обладнання; – знання сучасних технологічних процесів та систем автоматизації технологічної підготовки виробництва; – здатність застосовувати та інтегрувати знання і розуміння дисциплін інших інженерних галузей; – здатність досліджувати проблему та визначати обмеження, у тому числі технічні та обумовлені проблемами сталого розвитку, а також проблемами впливу на навколишнє середовище та безпеку життєдіяльності.
Результати навчання: Внаслідок вивчення дисципліни, фахівець повинен знати: - загальні принципи реалізації елементів комп’ютерної електроніки; - основні характеристики і особливості застосування елементів комп’ютерної електроніки; - особливості включення пасивних та активних елементів комп’ютерної електроніки в конкретних електронних схемах. Підготовлений фахівець повинен вміти: - будувати лінійні та нелінійні схеми перетворення інформації з застосуванням операційних підсилювачів з врахуванням заданої точності та частотних властивостей; - будувати функціональні вузли аналогової електроніки (генератори синусоїдальних та не синусоїдальних коливань, мультивібратори, фільтри, компаратори, аналогові перемикачі, тощо) з заданими характеристиками; - будувати нескладні малопотужні вторинні джерела живлення і розраховувати їх параметри, забезпечувати захист джерел живлення; - визначати статичну завадостійкість цифрової форми подання інформації, розраховувати динамічні параметри цифрового сигналу та виконувати аналіз електричних схем логічних елементів - виконувати розрахунок стандартних цифрових вузлів (генераторів, формувачів імпульсів, допоміжних схем, тощо) з врахуванням особливостей елементної бази, що використовується.
Необхідні обов'язкові попередні та супутні навчальні дисципліни: Попередні навчальні дисципліни: фізика, теоретичні основи електротехніки. Супутні навчальні дисципліни: комп’ютерна логіка, комп’ютерна схемотехніка
Короткий зміст навчальної програми: Основнi параметри електронних схем. Ідеальні та реальні джерела напруги і струму. Гальванічні елементи та батареї. Акумулятори. Резистори, конденсатори, котушки індуктивності – основні параметри та схеми включення. Фізичні основи напівпровідників. Діоди. Уніполярні та біполярни транзистори. Тиристори. Оптоелектроні прилади. Одно- і двопівперіодне випрямлення змінного струму. Імпульсні стабілізатори напруги та струму. Підсилювачі та генератори. Цифрова електроніка.
Опис: Основнi параметри електронних схем. Ідеальні та реальні джерела напруги і струму. Гальванічні елементи та батареї. Акумулятори. Резистори, конденсатори, котушки індуктивності – основні параметри та схеми включення. Фізичні основи напівпровідників. Діоди. Уніполярні та біполярни транзистори. Тиристори. Оптоелектроні прилади. Одно- і двопівперіодне випрямлення змінного струму. Імпульсні стабілізатори напруги та струму. Підсилювачі та генератори. Цифрова електроніка.
Методи та критерії оцінювання: Письмові звіти з лабораторних робіт, усне опитування (30%) Підсумковий контроль (70 %, контрольних захід, екзамен): письмово-усна форма (70%)
Критерії оцінювання результатів навчання: Семестрова оцінка виставляється за умови виконання студентом навчального плану. Семестрова оцінка формується з результатів поточного контролю практичних занять та семестрового тестування у віртуальному навчальному середовищі. Результат семестрового тестування є добутком результату семестрового тесту та коефіцієнта лекційних тестів.
Порядок та критерії виставляння балів та оцінок: 100–88 балів – («відмінно») виставляється за високий рівень знань (допускаються деякі неточності) навчального матеріалу компонента, що міститься в основних і додаткових рекомендованих літературних джерелах, вміння аналізувати явища, які вивчаються, у їхньому взаємозв’язку і роз витку, чітко, лаконічно, логічно, послідовно відповідати на поставлені запитання, вміння застосовувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 87–71 бал – («добре») виставляється за загалом правильне розуміння навчального матеріалу компонента, включаючи розрахунки , аргументовані відповіді на поставлені запитання, які, однак, містять певні (неістотні) недоліки, за вміння застосовувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 70 – 50 балів – («задовільно») виставляється за слабкі знання навчального матеріалу компонента, неточні або мало аргументовані відповіді, з порушенням послідовності викладення, за слабке застосування теоретичних положень під час розв’язання практичних задач; 49–26 балів – («не атестований» з можливістю повторного складання семестрового контролю) виставляється за незнання значної частини навчального матеріалу компонента, істотні помилки у відповідях на запитання, невміння застосувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 25–00 балів – («незадовільно» з обов’язковим повторним вивченням) виставляється за незнання значної частини навчального матеріалу компонента, істотні помилки у відповідях на запитання, невміння орієнтуватися під час розв’язання практичних задач, незнання основних фундаментальних положень.
Рекомендована література: 1. Андронік Буняк. Електроніка та мікросхемотехніка: навчальний посібник для вищих учбових закладів. Київ, Тернопіль, 2001. 2. Скаржепа В.А., Луценко А.Н. Электроника и микросхемотехника.- К. ВШ. 1989., Р и С,1991. 3. Степаненко П.И. Основы микроэлектроники. М.-СПб. Физматлит.2001. 4. Колонтаєвський Ю.П., Сосков А.Г. Промислова електроніка та мікросхемотехніка: теорія і практикум. За ред. А.Г. Соскова. – К., Каравела, 2003. – 368 с. 5. Дмитрів В.Т., Шиманський В.М. Електроніка і мікросхемотехніка. Афіша, Львів, 2004. 6. Стахів П.Г., Коруд В.І. Основи електроніки з елементами мікроелектроніки. Магнолія плюс, Львів, 2006. 7. Осадчий Ю.Ф., Глудкин О.П., Гуров А.И. Аналоговая и цифровая єлектроника. М., Горячая линия – Телеком, 2005. 8. Бобровников Л.З. Электроника. 5-е издание. Питер, 2004. 9. Будіщев М.С. Електротехніка, електроніка та мікропроцесорна техніка. Підручник. – Львів: Афіша, 2001. – 424 с. 10. Євчук, О. В. Комп'ютерна електроніка : конспект лекцій / О. В. Євчук. - Івано-Франківськ : ІФНТУНГ, 2017. - 134 с.
Уніфікований додаток: Національний університет «Львівська політехніка» забезпечує реалізацію права осіб з інвалідністю на здобуття вищої освіти. Інклюзивні освітні послуги надає Служба доступності до можливостей навчання «Без обмежень», метою діяльності якої є забезпечення постійного індивідуального супроводу навчального процесу студентів з інвалідністю та хронічними захворюваннями. Важливим інструментом імплементації інклюзивної освітньої політики в Університеті є Програма підвищення кваліфікації науково-педагогічних працівників та навчально-допоміжного персоналу у сфері соціальної інклюзії та інклюзивної освіти. Звертатися за адресою: вул. Карпінського, 2/4, І-й н.к., кімн. 112 E-mail: nolimits@lpnu.ua Websites: https://lpnu.ua/nolimits https://lpnu.ua/integration
Академічна доброчесність: Політика щодо академічної доброчесності учасників освітнього процесу формується на основі дотримання принципів академічної доброчесності з урахуванням норм «Положення про академічну доброчесність у Національному університеті «Львівська політехніка» (затверджене вченою радою університету від 20.06.2017 р., протокол № 35).