Фізика, частина 1

Спеціальність: Комп'ютерна інженерія
Код дисципліни: 6.123.00.O.007
Кількість кредитів: 4.00
Кафедра: Загальної фізики
Лектор: Горіна Олена Михайлівна, Юр'єв Сергій Олексійович
Семестр: 1 семестр
Форма навчання: денна
Результати навчання: 1. Здатність продемонструвати базові знання з фізики. 2. Здатність застосовувати знання для розв’язування якісних та кількісних задач з фізики. 3. Здатність проводити вимірювання фізичних величин, їх обрахунок, знаходження похибок вимірювання. 4. Уміння застосовувати та інтегрувати знання і розуміння базових та фахових дисциплін. 5. Здатність усвідомлювати необхідність навчання впродовж усього життя з метою поглиблення набутих та здобуття нових фахових знань.
Необхідні обов'язкові попередні та супутні навчальні дисципліни: 1. Курс фізики за середню школу. 2. Вища математика. 3. Диференціальні рівняння. 4. Теорія ймовірностей та математична статистика.
Короткий зміст навчальної програми: Тип дисципліни: нормативна. Цикл: математичної та природничо-наукової підготовки. Рік навчання: 1курс. Семестр: 1 семестр Кредити: 4. Форми навчання, для яких читається дисципліна: денна. Зміст навчальної дисципліни: Фізичні основи механіки. Молекулярна фізика і термодинаміка. Електростатика, постійний струм. Запланована навчальна діяльність: лекцій 30 год., лабораторних занять 15 год., практичних занять 15 год., самостійної роботи 60 год.; разом 120 год. Методи викладання: словесні (лекція, розповідь, дискусія, пояснення), практичні (лабораторні роботи, розрахунково-графічні завдання), наочні методи (ілюстрування, демонстрування).
Методи та критерії оцінювання: У процесі викладання дисципліни використовуються: вхідний контроль; поточний контроль (контроль на лекціях, на лабораторних і практичних заняттях, у поза навчальний час, на консультаціях); рубіжний (тематичний) контроль; підсумковий контроль (екзамен). Діагностика знань і умінь студентів реалізується через: тестування студентів; виконання завдань лабораторних робіт та творчих додаткових завдань; виконання розрахунково-графічних робіт (РГР), самостійних та контрольних робіт тощо. Критерії оцінювання: поточний контроль - 40 балів; екзаменаційний контроль - 60 балів. Поточний контроль: лабораторні роботи - 10 балів; самостійні роботи (3 роботи) - 15 балів; РГР - 15 балів. Екзаменаційний контроль: письмова компонента - 50 балів; усна компонента - 10 балів.
Порядок та критерії виставляння балів та оцінок: 100-88 балів - атестований з оцінкою «відмінно» - Високий рівень: здобувач освіти демонструє поглиблене володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни, системні знання, вміння і навички їх практичного застосування. Освоєні знання, вміння і навички забезпечують можливість самостійного формулювання цілей та організації навчальної діяльності, пошуку та знаходження рішень у нестандартних, нетипових навчальних і професійних ситуаціях. Здобувач освіти демонструє здатність робити узагальнення на основі критичного аналізу фактичного матеріалу, ідей, теорій і концепцій, формулювати на їх основі висновки. Його діяльності ґрунтується на зацікавленості та мотивації до саморозвитку, неперервного професійного розвитку, самостійної науково-дослідної діяльності, що реалізується за підтримки та під керівництвом викладача. 87-71 балів - атестований з оцінкою «добре» - Достатній рівень: передбачає володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни на підвищеному рівні, усвідомлене використання знань, умінь і навичок з метою розкриття суті питання. Володіння частково-структурованим комплексом знань забезпечує можливість їх застосування у знайомих ситуаціях освітнього та професійного характеру. Усвідомлюючи специфіку задач та навчальних ситуацій, здобувач освіти демонструє здатність здійснювати пошук та вибір їх розв’язання за поданим зразком, аргументувати застосування певного способу розв’язання задачі. Його діяльності ґрунтується на зацікавленості та мотивації до саморозвитку, неперервного професійного розвитку. 70-50 балів - атестований з оцінкою «задовільно» - Задовільний рівень: окреслює володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни на середньому рівні, часткове усвідомлення навчальних і професійних задач, завдань і ситуацій, знання про способи розв’язання типових задач і завдань. Здобувач освіти демонструє середній рівень умінь і навичок застосування знань на практиці, а розв’язання задач потребує допомоги, опори на зразок. В основу навчальної діяльності покладено ситуативність та евристичність, домінування мотивів обов’язку, неусвідомлене застосування можливостей для саморозвитку. 49-00 балів - атестований з оцінкою «незадовільно» - Незадовільний рівень: свідчить про елементарне володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни, загальне уявлення про зміст навчального матеріалу, часткове використання знань, умінь і навичок. В основу навчальної діяльності покладено ситуативно-прагматичний інтерес.
Рекомендована література: 1. Фізика і комп'ютерні технології: навч. пос. / [І.Р. Зачек, І.Є. Лопатинський, С.О. Юр'єв, О.В. Рибак, С.П. Дубельт]. – Львів: Видавництво НУ “Львівська політехніка”, 2019. – 360с. 2. Лабораторний практикум з фізики. Ч.1. Лабораторія механіки та молекулярної фізики: Навчальний посібник /О.М. Горіна, С.О. Юр’єв та ін.– Львів: Видавництво НУ “Львівська політехніка”, 2015. – 188 с. 3. Збірник задач з фізики: навч. посібник / І.Є. Лопатинський, О.М. Горіна, С.О. Юр’єв та ін. – Львів: Видавництво Львівської політехніки, 2016. – 244 с 4. Збірник тестових завдань з фізики: навч. посібник у 2 ч. / І.Є. Лопатинський, О. М. Горіна, С.О. Юр’єв та ін.; за заг. ред. проф. Ю.Я. Бобала, проф. З.Г. Піха. – Львів: Видавництво Львівської політехніки, 2011. Ч. 1. – 220 с.