Архітектура комп'ютерів

Спеціальність: Комп'ютерна інженерія
Код дисципліни: 6.123.00.O.030
Кількість кредитів: 7.00
Кафедра: Електронні обчислювальні машини
Лектор: Бачинський Р.В.
Семестр: 5 семестр
Форма навчання: денна
Мета вивчення дисципліни: Вивчення будови і організації функціонування комп’ютерних систем та їхніх компонентів на різних рівнях.
Завдання: В результаті вивчення навчальної дисципліни студент повинен бути здатним продемонструвати такі результати навчання: 1. Знати основні типи архітектури комп’ютерів, їхню багаторівневу ієрархічну організацію. 2. Розуміти співвідношення поміж архітектурою і технологіями. 3. Розуміти вплив архітектури і технологій на продуктивність комп’ютера. 4. Знати способи та засоби вимірювання продуктивності комп’ютерів. 5. Знати основи мікроархітектури апаратних засобів. 6. Знати загальні принципи і напрямки вдосконалення архітектури комп’ютера. 7. Вміти розробляти архітектуру комп’ютера, визначати систему його команд, структуру даних, способи адресації операндів, алгоритми функціонування комп’ютера при виконанні різних команд та режимів, враховуючи розподіл функцій обробки інформації між апаратними і програмними компонентами. 8. Вміти розробляти архітектуру пам'яті комп’ютера з урахуванням ієрархічного принципу її побудови і розподілу адресного простору між компонентами системи. 9. Вміти розробляти алгоритми обміну інформацією процесора з зовнішніми пристроями в режимах програмного опитування готовності, переривань і прямого доступу до пам'яті. Вивчення навчальної дисципліни передбачає формування та розвиток у студентів компетентностей: Загальних: 1. ЗК1. Базові знання в галузі інформаційних технологій, необхідні для освоєння професійно-орієнтованих дисциплін. 2. ЗК4. Здатність до аналізу і синтезу. 3. ЗК5. Здатність застосовувати знання на практиці. 4. ЗК6. Здатність здійснювати пошук та аналізувати інформацію з різних джерел. 5. ЗК7. Дослідницькі навики і уміння. 6. ЗК9. Уміння розв’язувати поставлені задачі та приймати відповідні рішення. 7. ЗК10. Здатність до письмової та усної комунікації українською мовою. 8. ЗК11. Знання іншої мови(мов). 9. ЗК14. Креативність, здатність до системного мислення. 10. ЗК15. Потенціал до подальшого навчання. 11. ЗК16. Відповідальність за якість виконуваної роботи. 12. Здатність працювати самостійно. 13. Розуміння соціальних аспектів застосування здобутих знань і пов’язаної з цим відповідальності. Фахових: 1. ФК2. Знання архітектури комп’ютера. 2. ФК4. Володіння методами та засобами програмування мовами високого та низького рівня. 3. ФК5. Знання принципів роботи операційних систем. 4. ФК6. Сучасні уявлення про інформаційні технології. 5. ФК7. Володіння спеціалізованими програмними пакетами. 6. ФК12. Знання з обчислювальної техніки та програмування, володіння навичками роботи з комп'ютером для вирішення задач по спеціальності. 7. ФК16. Здатність використовувати та впроваджувати нові технології, брати участь в модернізації та реконструкції обладнання, пристроїв, систем та комплексів, зокрема з метою підвищення їх енергоефективності та удосконалення захищеності. 8. Підготовка з комп’ютерної електроніки. 9. Знання теоретичних (логічних та арифметичних) основ побудови сучасних комп’ютерів та їх архітектури, вміння застосовувати їх в процесі побудови та експлуатації при рішенні професійних завдань. 10. Знання схемотехнічних основ сучасних комп’ютерів. 11. Знання загально-методологічних принципів побудови сучасних комп’ютерних систем з різною організацією для забезпечення високопродуктивної обробки інформації.
Результати навчання: Знання: 1. ЗН5. Здатність продемонструвати знання сучасного стану справ та новітніх технологій в галузі інформаційних технологій та інформаційної безпеки. 2. ЗН6. Здатність продемонструвати розуміння впливу технічних рішень в суспільному, економічному і соціальному контексті. Уміння: 1. УМ1. Застосовувати знання і розуміння для ідентифікації, формулювання і вирішення технічних задач спеціальності, використовуючи відомі методи. 2. УМ2. Застосовувати знання і розуміння для розв’язування задач синтезу та аналізу в системах, які характерні обраній спеціалізації. 3. УМ3. Системно мислити та застосовувати творчі здібності до формування принципово нових ідей. 4. УМ4. Застосовувати знання технічних характеристик, конструкційних особливостей, призначення і правил експлуатації устаткування та обладнання для вирішення технічних задач спеціальності. 5. УМ5. Розраховувати, конструювати, проектувати, досліджувати, експлуатувати, ремонтувати, налагоджувати типове для обраної спеціалізації обладнання. 6. УМ6. Здійснювати пошук інформації в різних джерелах для розв’язання задач спеціальності. 7. УМ7. Ефективно працювати як індивідуально, так і у складі команди. 8. УМ8. Ідентифікувати, класифікувати та описувати роботу систем і їх складових. 9. УМ9. Поєднувати теорію і практику, а також приймати рішення та виробляти стратегію діяльності для вирішення завдань спеціальності (спеціалізації) з урахуванням загальнолюдських цінностей, суспільних, державних та виробничих інтересів. 10. УМ10. Виконувати відповідні експериментальні дослідження та застосовувати дослідницькі навички за професійною тематикою. 11. УМ11. Оцінювати отримані результати та аргументовано захищати прийняті рішення. 12. Застосовувати знання у практичних ситуаціях. 13. Аналізувати та проектувати високопродуктивні комп’ютерні системи з різною структурною організацією з використанням принципів паралельної та розподіленої обробки інформації. Комунікація: 1. КОМ1. Уміння спілкуватись, включаючи усну та письмову комунікацію українською мовою та однією з іноземних мов (англійською). 2. КОМ2. Здатність використання різноманітних методів, зокрема інформаційних технологій, для ефективно спілкування на професійному та соціальному рівнях. Автономія і відповідальність: 1. АіВ1. Здатність адаптуватись до нових ситуацій та приймати рішення. 2. АіВ2. Здатність усвідомлювати необхідність навчання впродовж усього життя з метою поглиблення набутих та здобуття нових фахових знань. 3. АіВ3. Здатність відповідально ставитись до виконуваної роботи та досягати поставленої мети з дотриманням вимог професійної етики.
Необхідні обов'язкові попередні та супутні навчальні дисципліни: Попередні: Комп’ютерна логіка Комп’ютерна схемотехніка
Короткий зміст навчальної програми: Предмет «Архітектура комп’ютера» охоплює комплекс питань, пов'язаних з теорією і принципами побудови та організації функціонування комп'ютерів та комп’ютерних систем загального призначення. Вивчаються питання представлення команд та даних у комп'ютері, алгоритми виконання операцій обробки даних і принципи побудови арифметико-логічного пристрою, структура та організація роботи комп'ютерів з простою і складною системами команд, принципи функціонування суперконвеєрного, суперскалярного, векторного комп’ютера та комп’ютера з довгим форматом команди, структура та організація роботи пристрою керування, структура пам'яті комп'ютера, організація взаємодії між її рівнями, організація пам'яті та її захист, організація роботи пристроїв введення-виведення. Окрема увага приділяється питанням подальшого підвищення продуктивності комп'ютерів і шляхам створення паралельних комп'ютерних систем. Вивчення основних теоретичних положень підкріплюється практичними завданнями, які вирішуються на лабораторних роботах з використанням стимуляторів WinDLX (для 32-бітової платформи) та WinMIPS64 (для 64-бітової платформи) і програмування мовою асемблера.
Опис: Тема 1. СУЧАСНИЙ КОМП'ЮТЕР. ОСНОВНІ ПОНЯТТЯ. Тема 2. ПРЕДСТАВЛЕННЯ ДАНИХ В КОМП'ЮТЕРІ. Тема 3. ПОРЯДОК ВИКОНАННЯ КОМАНД І ПРОГРАМ В КОМП'ЮТЕРІ. Тема 4. ПРОЦЕСОР УНІВЕРСАЛЬНОГО КОМП'ЮТЕРА. Частина 1: ПРОЦЕСОРИ ІЗ СКЛАДНОЮ СИСТЕМОЮ КОМАНД ТА ІЗ ПРОСТОЮ СИСТЕМОЮ КОМАНД Частина 2: СУПЕРКОНВЕЄРНІ, СУПЕРСКАЛЯРНІ І ВЕКТОРНІ ПРОЦЕСОРИ. ЗАПОБІГАННЯ КОНФЛІКТАМ В КОНВЕЄРІ КОМАНД Частина 3: АЛГОРИТМИ ВИКОНАННЯ ОПЕРАЦІЙ ОБРОБКИ ДАНИХ У ПРОЦЕСОРІ УНІВЕРСАЛЬНОГО КОМП’ЮТЕРА Частина 4: АРИФМЕТИКО-ЛОГІЧНИЙ ПРИСТРІЙ ПРОЦЕСОРА УНІВЕРСАЛЬНОГО КОМП’ЮТЕРА Частина 5: ПРИСТРІЙ КЕРУВАННЯ ПРОЦЕСОРА УНІВЕРСАЛЬНОГО КОМП’ЮТЕРА Тема 5. БАГАТОРІВНЕВА ПАМ'ЯТЬ КОМП’ЮТЕРА. ОРГАНІЗАЦІЯ ПАМ'ЯТІ. Тема 6. ОРГАНІЗАЦІЯ ВВЕДЕННЯ-ВИВЕДЕННЯ.
Методи та критерії оцінювання: 1. Поточний контроль на лекції (без виставляння балів) як фронтальне або вибіркове індивідуальне усне опитування студентів за раніше викладеним матеріалом, особливо за розділами курсу, які необхідні для зрозуміння теми лекції, що читається, або ж для встановлення ступеня засвоєння матеріалу прочитаної лекції. 2. Поточний контроль на лабораторних заняттях у формі індивідуального опитування. 2. Поточний контроль на практичних заняттях у формі індивідуального опитування. 3. Письмова перевірка. 4. Усна перевірка у формі співбесіди. 5. Тестова перевірка.
Критерії оцінювання результатів навчання: Форми поточного контролю та максимальні бали за виконані завдання Захист ЛР 1 «Практика роботи з архітектурним симулятором WinMIPS64» у формі індивідуального опитування. Захист ЛР 2 «Дослідження виконання програмних циклів на конвеєрі інструкцій» у формі індивідуального опитування Захист ЛР 3 «Конкурентне виконання машинних інструкцій» у формі індивідуального опитування/ Захист ЛР 4 «Дослідження виконання інструкцій рухомої коми в конвеєрному режимі» у формі індивідуального опитування. Захист ЛР 5 «Дослідження технічних характеристик ядра комп’ютера» у формі індивідуального опитування. Кожна ЛР по 6 балів. Разом за ПК - 30 Письмова компонента - 40 Усна компонента - 30 Разом за дисципліну - 100.
Порядок та критерії виставляння балів та оцінок: 100–88 балів – («відмінно») виставляється за високий рівень знань (допускаються деякі неточності) навчального матеріалу компонента, що міститься в основних і додаткових рекомендованих літературних джерелах, вміння аналізувати явища, які вивчаються, у їхньому взаємозв’язку і роз витку, чітко, лаконічно, логічно, послідовно відповідати на поставлені запитання, вміння застосовувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 87–71 бал – («добре») виставляється за загалом правильне розуміння навчального матеріалу компонента, включаючи розрахунки , аргументовані відповіді на поставлені запитання, які, однак, містять певні (неістотні) недоліки, за вміння застосовувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 70 – 50 балів – («задовільно») виставляється за слабкі знання навчального матеріалу компонента, неточні або мало аргументовані відповіді, з порушенням послідовності викладення, за слабке застосування теоретичних положень під час розв’язання практичних задач; 49–26 балів – («не атестований» з можливістю повторного складання семестрового контролю) виставляється за незнання значної частини навчального матеріалу компонента, істотні помилки у відповідях на запитання, невміння застосувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 25–00 балів – («незадовільно» з обов’язковим повторним вивченням) виставляється за незнання значної частини навчального матеріалу компонента, істотні помилки у відповідях на запитання, невміння орієнтуватися під час розв’язання практичних задач, незнання основних фундаментальних положень.
Рекомендована література: Навчально-методичне забезпечення Підручник: 1. Мельник А.О. Архітектура комп’ютера. - Луцьк. Волинська обласна друкарня, 2008. – 470 с. Інструкції до виконання лабораторних робіт: 1. Лабораторний практикум з дисципліни «Архітектура комп’ютера», для студентів спеціальності 1.2.3 КІ. Укладачі: А. Мельник, В. Клименко. Львів, НУ «Львівська політехніка», 2017р. Рекомендована література Базова 1. Мельник А.О. Архітектура комп’ютера. - Луцьк. Волинська обласна друкарня, 2008. – 470 с. 2. D.Patterson, J.Hennessy. Computer Architecture. A Quantitative Approach. 6-th Edition. - MKP, Inc. 2017. - 1141 p. 3. Linda Null and Julia Lobur. The Essentials of Computer Organization and Architecture. - Jones and Bartlett Publishers. 2003. 673 p. 4. Mostafa Abd-El-Barr, Hesham El-Rewini. Fundamental of computer organization and architecture. - A John Wiley & Sons, Inc Publication. 2005. 273 p. 5. Andrew S. Tanenbaum. Structured Computer Organization (6th Edition) 6th Edition, 2013 Допоміжна 6. V.Hamacher, Z.. Vranesic, S.Zaky. Computer Organizatior.- McGraw Publ. Company, 1990. 7. Parallel Computer Architecture: A Hardware/Software Approach. David Culler and J.P. Singh with Anoop Gupta . - MKP Inc., 1998. 1100 p. 8. Hardware and Computer Organization The Software Perspective By Arnold S. Berger. - Elsevier Inc. 2005. 513p.
Уніфікований додаток: Національний університет «Львівська політехніка» забезпечує реалізацію права осіб з інвалідністю на здобуття вищої освіти. Інклюзивні освітні послуги надає Служба доступності до можливостей навчання «Без обмежень», метою діяльності якої є забезпечення постійного індивідуального супроводу навчального процесу студентів з інвалідністю та хронічними захворюваннями. Важливим інструментом імплементації інклюзивної освітньої політики в Університеті є Програма підвищення кваліфікації науково-педагогічних працівників та навчально-допоміжного персоналу у сфері соціальної інклюзії та інклюзивної освіти. Звертатися за адресою: вул. Карпінського, 2/4, І-й н.к., кімн. 112 E-mail: nolimits@lpnu.ua Websites: https://lpnu.ua/nolimits https://lpnu.ua/integration
Академічна доброчесність: Політика щодо академічної доброчесності учасників освітнього процесу формується на основі дотримання принципів академічної доброчесності з урахуванням норм «Положення про академічну доброчесність у Національному університеті «Львівська політехніка» (затверджене вченою радою університету від 20.06.2017 р., протокол № 35).

Архітектура комп'ютерів (курсова робота)

Спеціальність: Комп'ютерна інженерія
Код дисципліни: 6.123.00.O.033
Кількість кредитів: 2.00
Кафедра: Електронні обчислювальні машини
Лектор: Бачинський Р.В.
Семестр: 5 семестр
Форма навчання: денна
Мета вивчення дисципліни: Вивчення будови і організації функціонування комп’ютерних систем та їхніх компонентів на різних рівнях.
Завдання: В результаті вивчення навчальної дисципліни студент повинен бути здатним продемонструвати такі результати навчання: 1. Знати основні типи архітектури комп’ютерів, їхню багаторівневу ієрархічну організацію. 2. Розуміти співвідношення поміж архітектурою і технологіями. 3. Розуміти вплив архітектури і технологій на продуктивність комп’ютера. 4. Знати способи та засоби вимірювання продуктивності комп’ютерів. 5. Знати основи мікроархітектури апаратних засобів. 6. Знати загальні принципи і напрямки вдосконалення архітектури комп’ютера. 7. Вміти розробляти архітектуру комп’ютера, визначати систему його команд, структуру даних, способи адресації операндів, алгоритми функціонування комп’ютера при виконанні різних команд та режимів, враховуючи розподіл функцій обробки інформації між апаратними і програмними компонентами. 8. Вміти розробляти архітектуру пам'яті комп’ютера з урахуванням ієрархічного принципу її побудови і розподілу адресного простору між компонентами системи. 9. Вміти розробляти алгоритми обміну інформацією процесора з зовнішніми пристроями в режимах програмного опитування готовності, переривань і прямого доступу до пам'яті. Вивчення навчальної дисципліни передбачає формування та розвиток у студентів компетентностей: Загальних: 1. ЗК1. Базові знання в галузі інформаційних технологій, необхідні для освоєння професійно-орієнтованих дисциплін. 2. ЗК4. Здатність до аналізу і синтезу. 3. ЗК5. Здатність застосовувати знання на практиці. 4. ЗК6. Здатність здійснювати пошук та аналізувати інформацію з різних джерел. 5. ЗК7. Дослідницькі навики і уміння. 6. ЗК9. Уміння розв’язувати поставлені задачі та приймати відповідні рішення. 7. ЗК10. Здатність до письмової та усної комунікації українською мовою. 8. ЗК11. Знання іншої мови(мов). 9. ЗК14. Креативність, здатність до системного мислення. 10. ЗК15. Потенціал до подальшого навчання. 11. ЗК16. Відповідальність за якість виконуваної роботи. 12. Здатність працювати самостійно. 13. Розуміння соціальних аспектів застосування здобутих знань і пов’язаної з цим відповідальності. Фахових: 1. ФК2. Знання архітектури комп’ютера. 2. ФК4. Володіння методами та засобами програмування мовами високого та низького рівня. 3. ФК5. Знання принципів роботи операційних систем. 4. ФК6. Сучасні уявлення про інформаційні технології. 5. ФК7. Володіння спеціалізованими програмними пакетами. 6. ФК12. Знання з обчислювальної техніки та програмування, володіння навичками роботи з комп'ютером для вирішення задач по спеціальності. 7. ФК16. Здатність використовувати та впроваджувати нові технології, брати участь в модернізації та реконструкції обладнання, пристроїв, систем та комплексів, зокрема з метою підвищення їх енергоефективності та удосконалення захищеності. 8. Підготовка з комп’ютерної електроніки. 9. Знання теоретичних (логічних та арифметичних) основ побудови сучасних комп’ютерів та їх архітектури, вміння застосовувати їх в процесі побудови та експлуатації при рішенні професійних завдань. 10. Знання схемотехнічних основ сучасних комп’ютерів. 11. Знання загально-методологічних принципів побудови сучасних комп’ютерних систем з різною організацією для забезпечення високопродуктивної обробки інформації.
Результати навчання: Знання: 1. ЗН5. Здатність продемонструвати знання сучасного стану справ та новітніх технологій в галузі інформаційних технологій та інформаційної безпеки. 2. ЗН6. Здатність продемонструвати розуміння впливу технічних рішень в суспільному, економічному і соціальному контексті. Уміння: 1. УМ1. Застосовувати знання і розуміння для ідентифікації, формулювання і вирішення технічних задач спеціальності, використовуючи відомі методи. 2. УМ2. Застосовувати знання і розуміння для розв’язування задач синтезу та аналізу в системах, які характерні обраній спеціалізації. 3. УМ3. Системно мислити та застосовувати творчі здібності до формування принципово нових ідей. 4. УМ4. Застосовувати знання технічних характеристик, конструкційних особливостей, призначення і правил експлуатації устаткування та обладнання для вирішення технічних задач спеціальності. 5. УМ5. Розраховувати, конструювати, проектувати, досліджувати, експлуатувати, ремонтувати, налагоджувати типове для обраної спеціалізації обладнання. 6. УМ6. Здійснювати пошук інформації в різних джерелах для розв’язання задач спеціальності. 7. УМ7. Ефективно працювати як індивідуально, так і у складі команди. 8. УМ8. Ідентифікувати, класифікувати та описувати роботу систем і їх складових. 9. УМ9. Поєднувати теорію і практику, а також приймати рішення та виробляти стратегію діяльності для вирішення завдань спеціальності (спеціалізації) з урахуванням загальнолюдських цінностей, суспільних, державних та виробничих інтересів. 10. УМ10. Виконувати відповідні експериментальні дослідження та застосовувати дослідницькі навички за професійною тематикою. 11. УМ11. Оцінювати отримані результати та аргументовано захищати прийняті рішення. 12. Застосовувати знання у практичних ситуаціях. 13. Аналізувати та проектувати високопродуктивні комп’ютерні системи з різною структурною організацією з використанням принципів паралельної та розподіленої обробки інформації. Комунікація: 1. КОМ1. Уміння спілкуватись, включаючи усну та письмову комунікацію українською мовою та однією з іноземних мов (англійською). 2. КОМ2. Здатність використання різноманітних методів, зокрема інформаційних технологій, для ефективно спілкування на професійному та соціальному рівнях. Автономія і відповідальність: 1. АіВ1. Здатність адаптуватись до нових ситуацій та приймати рішення. 2. АіВ2. Здатність усвідомлювати необхідність навчання впродовж усього життя з метою поглиблення набутих та здобуття нових фахових знань. 3. АіВ3. Здатність відповідально ставитись до виконуваної роботи та досягати поставленої мети з дотриманням вимог професійної етики.
Необхідні обов'язкові попередні та супутні навчальні дисципліни: Попередні: Комп’ютерна логіка Комп’ютерна схемотехніка
Короткий зміст навчальної програми: Предмет «Архітектура комп’ютера» охоплює комплекс питань, пов'язаних з теорією і принципами побудови та організації функціонування комп'ютерів та комп’ютерних систем загального призначення. Вивчаються питання представлення команд та даних у комп'ютері, алгоритми виконання операцій обробки даних і принципи побудови арифметико-логічного пристрою, структура та організація роботи комп'ютерів з простою і складною системами команд, принципи функціонування суперконвеєрного, суперскалярного, векторного комп’ютера та комп’ютера з довгим форматом команди, структура та організація роботи пристрою керування, структура пам'яті комп'ютера, організація взаємодії між її рівнями, організація пам'яті та її захист, організація роботи пристроїв введення-виведення. Окрема увага приділяється питанням подальшого підвищення продуктивності комп'ютерів і шляхам створення паралельних комп'ютерних систем. Вивчення основних теоретичних положень підкріплюється практичними завданнями, які вирішуються на лабораторних роботах з використанням стимуляторів WinDLX (для 32-бітової платформи) та WinMIPS64 (для 64-бітової платформи) і програмування мовою асемблера.
Опис: Тема 1. СУЧАСНИЙ КОМП'ЮТЕР. ОСНОВНІ ПОНЯТТЯ. Тема 2. ПРЕДСТАВЛЕННЯ ДАНИХ В КОМП'ЮТЕРІ. Тема 3. ПОРЯДОК ВИКОНАННЯ КОМАНД І ПРОГРАМ В КОМП'ЮТЕРІ. Тема 4. ПРОЦЕСОР УНІВЕРСАЛЬНОГО КОМП'ЮТЕРА. Частина 1: ПРОЦЕСОРИ ІЗ СКЛАДНОЮ СИСТЕМОЮ КОМАНД ТА ІЗ ПРОСТОЮ СИСТЕМОЮ КОМАНД Частина 2: СУПЕРКОНВЕЄРНІ, СУПЕРСКАЛЯРНІ І ВЕКТОРНІ ПРОЦЕСОРИ. ЗАПОБІГАННЯ КОНФЛІКТАМ В КОНВЕЄРІ КОМАНД Частина 3: АЛГОРИТМИ ВИКОНАННЯ ОПЕРАЦІЙ ОБРОБКИ ДАНИХ У ПРОЦЕСОРІ УНІВЕРСАЛЬНОГО КОМП’ЮТЕРА Частина 4: АРИФМЕТИКО-ЛОГІЧНИЙ ПРИСТРІЙ ПРОЦЕСОРА УНІВЕРСАЛЬНОГО КОМП’ЮТЕРА Частина 5: ПРИСТРІЙ КЕРУВАННЯ ПРОЦЕСОРА УНІВЕРСАЛЬНОГО КОМП’ЮТЕРА Тема 5. БАГАТОРІВНЕВА ПАМ'ЯТЬ КОМП’ЮТЕРА. ОРГАНІЗАЦІЯ ПАМ'ЯТІ. Тема 6. ОРГАНІЗАЦІЯ ВВЕДЕННЯ-ВИВЕДЕННЯ.
Методи та критерії оцінювання: 1. Поточний контроль на лекції (без виставляння балів) як фронтальне або вибіркове індивідуальне усне опитування студентів за раніше викладеним матеріалом, особливо за розділами курсу, які необхідні для зрозуміння теми лекції, що читається, або ж для встановлення ступеня засвоєння матеріалу прочитаної лекції. 2. Поточний контроль на лабораторних заняттях у формі індивідуального опитування. 2. Поточний контроль на практичних заняттях у формі індивідуального опитування. 3. Письмова перевірка. 4. Усна перевірка у формі співбесіди. 5. Тестова перевірка.
Критерії оцінювання результатів навчання: Форми поточного контролю та максимальні бали за виконані завдання Захист ЛР 1 «Практика роботи з архітектурним симулятором WinMIPS64» у формі індивідуального опитування. Захист ЛР 2 «Дослідження виконання програмних циклів на конвеєрі інструкцій» у формі індивідуального опитування Захист ЛР 3 «Конкурентне виконання машинних інструкцій» у формі індивідуального опитування/ Захист ЛР 4 «Дослідження виконання інструкцій рухомої коми в конвеєрному режимі» у формі індивідуального опитування. Захист ЛР 5 «Дослідження технічних характеристик ядра комп’ютера» у формі індивідуального опитування. Кожна ЛР по 6 балів. Разом за ПК - 30 Письмова компонента - 40 Усна компонента - 30 Разом за дисципліну - 100.
Порядок та критерії виставляння балів та оцінок: 100–88 балів – («відмінно») виставляється за високий рівень знань (допускаються деякі неточності) навчального матеріалу компонента, що міститься в основних і додаткових рекомендованих літературних джерелах, вміння аналізувати явища, які вивчаються, у їхньому взаємозв’язку і роз витку, чітко, лаконічно, логічно, послідовно відповідати на поставлені запитання, вміння застосовувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 87–71 бал – («добре») виставляється за загалом правильне розуміння навчального матеріалу компонента, включаючи розрахунки , аргументовані відповіді на поставлені запитання, які, однак, містять певні (неістотні) недоліки, за вміння застосовувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 70 – 50 балів – («задовільно») виставляється за слабкі знання навчального матеріалу компонента, неточні або мало аргументовані відповіді, з порушенням послідовності викладення, за слабке застосування теоретичних положень під час розв’язання практичних задач; 49–26 балів – («не атестований» з можливістю повторного складання семестрового контролю) виставляється за незнання значної частини навчального матеріалу компонента, істотні помилки у відповідях на запитання, невміння застосувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 25–00 балів – («незадовільно» з обов’язковим повторним вивченням) виставляється за незнання значної частини навчального матеріалу компонента, істотні помилки у відповідях на запитання, невміння орієнтуватися під час розв’язання практичних задач, незнання основних фундаментальних положень.
Рекомендована література: Навчально-методичне забезпечення Підручник: 1. Мельник А.О. Архітектура комп’ютера. - Луцьк. Волинська обласна друкарня, 2008. – 470 с. Інструкції до виконання лабораторних робіт: 1. Лабораторний практикум з дисципліни «Архітектура комп’ютера», для студентів спеціальності 1.2.3 КІ. Укладачі: А. Мельник, В. Клименко. Львів, НУ «Львівська політехніка», 2017р. Рекомендована література Базова 1. Мельник А.О. Архітектура комп’ютера. - Луцьк. Волинська обласна друкарня, 2008. – 470 с. 2. D.Patterson, J.Hennessy. Computer Architecture. A Quantitative Approach. 6-th Edition. - MKP, Inc. 2017. - 1141 p. 3. Linda Null and Julia Lobur. The Essentials of Computer Organization and Architecture. - Jones and Bartlett Publishers. 2003. 673 p. 4. Mostafa Abd-El-Barr, Hesham El-Rewini. Fundamental of computer organization and architecture. - A John Wiley & Sons, Inc Publication. 2005. 273 p. 5. Andrew S. Tanenbaum. Structured Computer Organization (6th Edition) 6th Edition, 2013 Допоміжна 6. V.Hamacher, Z.. Vranesic, S.Zaky. Computer Organizatior.- McGraw Publ. Company, 1990. 7. Parallel Computer Architecture: A Hardware/Software Approach. David Culler and J.P. Singh with Anoop Gupta . - MKP Inc., 1998. 1100 p. 8. Hardware and Computer Organization The Software Perspective By Arnold S. Berger. - Elsevier Inc. 2005. 513p.
Уніфікований додаток: Національний університет «Львівська політехніка» забезпечує реалізацію права осіб з інвалідністю на здобуття вищої освіти. Інклюзивні освітні послуги надає Служба доступності до можливостей навчання «Без обмежень», метою діяльності якої є забезпечення постійного індивідуального супроводу навчального процесу студентів з інвалідністю та хронічними захворюваннями. Важливим інструментом імплементації інклюзивної освітньої політики в Університеті є Програма підвищення кваліфікації науково-педагогічних працівників та навчально-допоміжного персоналу у сфері соціальної інклюзії та інклюзивної освіти. Звертатися за адресою: вул. Карпінського, 2/4, І-й н.к., кімн. 112 E-mail: nolimits@lpnu.ua Websites: https://lpnu.ua/nolimits https://lpnu.ua/integration
Академічна доброчесність: Політика щодо академічної доброчесності учасників освітнього процесу формується на основі дотримання принципів академічної доброчесності з урахуванням норм «Положення про академічну доброчесність у Національному університеті «Львівська політехніка» (затверджене вченою радою університету від 20.06.2017 р., протокол № 35).