Інтерфейси та драйвери периферійних пристроїв

Спеціальність: Комп'ютерна інженерія
Код дисципліни: 6.123.02.E.060
Кількість кредитів: 4.00
Кафедра: Електронні обчислювальні машини
Лектор: доцент Парамуд Ярослав Степанович
Семестр: 5 семестр
Форма навчання: денна
Мета вивчення дисципліни: Вивчення особливостей інтерфейсів та драйверів периферійних пристроїв комп’ютерних систем
Завдання: формування інтегральної та фахової компетентностей згідно освітньої програми; здатність розв’язувати складні спеціалізовані задачі та практичні проблеми під час професійної діяльності у галузі інформаційних технологій або у процесі навчання, що передбачає застосування теорій та методів комп’ютерної інженерії і характеризуються комплексністю та невизначеністю умов
Результати навчання: знати класифікації периферійних пристроїв (ПП) та інтерфейсів, їх характеристики, принципи побудови периферійних пристроїв та інтерфейсів ПП розуміти особливості застосування різних периферійних пристроїв та інтерфейсів в конкретних комп'ютерних системах; вміти за технічними вимогами вибрати структур периферійної підсистеми КС, складові елементи апаратних засобів, вибрати чи розробити програмні драйвери ПП.
Необхідні обов'язкові попередні та супутні навчальні дисципліни: комп’ютерна логіка; комп’ютерна електроніка; комп’ютерна схемотехніка Супутна навчальна дисципліна комп’ютерні системи
Короткий зміст навчальної програми: Основні визначення та класифікація периферійних пристроїв та їх інтерфейсів; Основні характеристики, склад і призначення ліній зв'язку, особливості обміну інформацією і виконання основних операцій послідовних інтерфейсів ПП; Основні характеристики, склад і призначення ліній зв'язку, особливості обміну інформацією і виконання основних операцій паралельних інтерфейсів ПП; Основні характеристики, склад і призначення ліній зв'язку, особливості обміну інформацією і виконання основних операцій спеціалізованих інтерфейсів ПП; Фізичні основи запам’ятовування, запису, читання інформації, особливості, основні технічні характеристики, принципи побудови та функціонування магнітних, оптичних та напівпровідникових зовнішніх запам’ятовуючих пристроїв; Класифікація, сновні технічні характеристики, особливості побудови та функціонування пристроїв уведення/виведення текстової та графічної інформації; Класифікація, сновні технічні характеристики, особливості побудови та функціонування пристроїв уведення/виведення мови; Основні принципи проектування драйверів периферійних пристроїв.
Опис: Основні визначення та класифікація периферійних пристроїв та їх інтерфейсів; Основні характеристики, склад і призначення ліній зв'язку, особливості обміну інформацією і виконання основних операцій послідовних інтерфейсів ПП; Основні характеристики, склад і призначення ліній зв'язку, особливості обміну інформацією і виконання основних операцій паралельних інтерфейсів ПП; Основні характеристики, склад і призначення ліній зв'язку, особливості обміну інформацією і виконання основних операцій спеціалізованих інтерфейсів ПП; Фізичні основи запам’ятовування, запису, читання інформації, особливості, основні технічні характеристики, принципи побудови та функціонування магнітних, оптичних та напівпровідникових зовнішніх запам’ятовуючих пристроїв; Класифікація, сновні технічні характеристики, особливості побудови та функціонування пристроїв уведення/виведення текстової та графічної інформації; Класифікація, сновні технічні характеристики, особливості побудови та функціонування пристроїв уведення/виведення мови; Основні принципи проектування драйверів периферійних пристроїв.
Методи та критерії оцінювання: Поточний контроль - Письмові звіти з лабораторних робіт, усне опитування, оцінювання виконаних індивідуальних завдань (30%); Підсумковий контроль - контрольний захід, екзамен: письмово-усна форма (70 %).
Критерії оцінювання результатів навчання: Поточний контроль - Письмові звіти з лабораторних робіт, усне опитування, оцінювання виконаних індивідуальних завдань (30%); Підсумковий контроль - контрольний захід, екзамен: письмово-усна форма (70 %).
Порядок та критерії виставляння балів та оцінок: 100-88 балів - атестований з оцінкою «відмінно» - Високий рівень: здобувач освіти демонструє поглиблене володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни, системні знання, вміння і навички їх практичного застосування. Освоєні знання, вміння і навички забезпечують можливість самостійного формулювання цілей та організації навчальної діяльності, пошуку та знаходження рішень у нестандартних, нетипових навчальних і професійних ситуаціях. Здобувач освіти демонструє здатність робити узагальнення на основі критичного аналізу фактичного матеріалу, ідей, теорій і концепцій, формулювати на їх основі висновки. Його діяльності ґрунтується на зацікавленості та мотивації до саморозвитку, неперервного професійного розвитку, самостійної науково-дослідної діяльності, що реалізується за підтримки та під керівництвом викладача. 87-71 балів - атестований з оцінкою «добре» - Достатній рівень: передбачає володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни на підвищеному рівні, усвідомлене використання знань, умінь і навичок з метою розкриття суті питання. Володіння частково-структурованим комплексом знань забезпечує можливість їх застосування у знайомих ситуаціях освітнього та професійного характеру. Усвідомлюючи специфіку задач та навчальних ситуацій, здобувач освіти демонструє здатність здійснювати пошук та вибір їх розв’язання за поданим зразком, аргументувати застосування певного способу розв’язання задачі. Його діяльності ґрунтується на зацікавленості та мотивації до саморозвитку, неперервного професійного розвитку. 70-50 балів - атестований з оцінкою «задовільно» - Задовільний рівень: окреслює володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни на середньому рівні, часткове усвідомлення навчальних і професійних задач, завдань і ситуацій, знання про способи розв’язання типових задач і завдань. Здобувач освіти демонструє середній рівень умінь і навичок застосування знань на практиці, а розв’язання задач потребує допомоги, опори на зразок. В основу навчальної діяльності покладено ситуативність та евристичність, домінування мотивів обов’язку, неусвідомлене застосування можливостей для саморозвитку. 49-00 балів - атестований з оцінкою «незадовільно» - Незадовільний рівень: свідчить про елементарне володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни, загальне уявлення про зміст навчального матеріалу, часткове використання знань, умінь і навичок. В основу навчальної діяльності покладено ситуативно-прагматичний інтерес.
Рекомендована література: 1. Парамуд Я.С. Інтерфейси периферійних пристроїв ЕОМ: Навч. посібник.- К.: ІСДО, 1995. -76 с. 2. Парамуд Я.С. Лабораторний практикум з дисципліни “Периферійні пристрої, інтерфейси та драйвери”: навчальний посібник / Я. С. Парамуд, А. М. Миц. – Львів: Видавництво Львівської політехніки. 2021. – 100 c. 3. Парамуд Я. С. Периферійні пристрої, інтерфейси та драйвери: навчальний посібник / Я. С. Парамуд. – Львів: Магнолія 2006, 2022. – 210 c
Уніфікований додаток: Національний університет «Львівська політехніка» забезпечує реалізацію права осіб з інвалідністю на здобуття вищої освіти. Інклюзивні освітні послуги надає Служба доступності до можливостей навчання «Без обмежень», метою діяльності якої є забезпечення постійного індивідуального супроводу навчального процесу студентів з інвалідністю та хронічними захворюваннями. Важливим інструментом імплементації інклюзивної освітньої політики в Університеті є Програма підвищення кваліфікації науково-педагогічних працівників та навчально-допоміжного персоналу у сфері соціальної інклюзії та інклюзивної освіти. Звертатися за адресою: вул. Карпінського, 2/4, І-й н.к., кімн. 112 E-mail: nolimits@lpnu.ua Websites: https://lpnu.ua/nolimits https://lpnu.ua/integration
Академічна доброчесність: Політика щодо академічної доброчесності учасників освітнього процесу формується на основі дотримання принципів академічної доброчесності з урахуванням норм «Положення про академічну доброчесність у Національному університеті «Львівська політехніка» (затверджене вченою радою університету від 20.06.2017 р., протокол № 35).