Нарисна геометрія та інженерна графіка

Спеціальність: Робототехніка та промисловий інжиніринг
Код дисципліни: 6.131.07.O.005
Кількість кредитів: 6.00
Кафедра: Технічна механіка та інженерна графіка
Лектор: Доктор технічних наук,професор Іван АФТАНАЗІВ
Семестр: 1 семестр
Форма навчання: денна
Мета вивчення дисципліни: «Нарисна геометрія та інженерна графіка» являє собою навчальну дисципліну, що включає до свого складу елементи нарисної геометрії та технічного креслення, які формують основу інженерної підготовки студентів. Оволодіння студентами основ цих курсів сприяє розвитку в них навиків самостійної технічної творчості, що є неодмінною передумовою інженерної діяльності майбутніх фахівців. Мета вивчення даної дисципліни полягає в оволодінні студентами теоретичних знань та практичних навичок, що необхідні для відтворення технічних думок мовою графічного відображення у кресленнях та супроводжуючій їх технічній документації, а також знань та вмінь, що необхідні для розуміння та усвідомлення конструкцій і принципів дії відображених на кресленнях технічних виробів та об’єктів. Засвоєння студентами даної дисципліни забезпечує розвиток у них просторової уяви, формування у студентів конструктивно-геометричного мислення на основі графічних моделей просторових форм, набуття знань і навиків, необхідних для виконання і читання креслень деталей та збірних одиниць, розробок ескізів та створення необхідної для виробництва конструкторської документації тощо.
Завдання: Вивчення навчальної дисципліни передбачає формування у здобувачів освіти компетентностей: ІНТ Здатність розв*язувати складні спеціалізовані задачі та вирішувати практичні проблеми в області прикладної механіки або у процесі навчання, що передбачає застосування певних теорій та методів механічної інженерії й характеризується комплексністю та невизначеністю умов. … Загальні компетентності: ЗК1. Здатність до абстрактного мислення, аналізу та синтезу . ЗК6.Визначеність та наполегливість щодо поставлених завдань і взятих обов*язків. ЗК7. Здатність вчитися та оволодівати сучасними знаннями. ЗК9. Навички використання інформаційних і комунікаційних технологій. ЗК13. Здатність оцінювати та забезпечувати якість виконання робіт Фахові компетенції: ФК7. Здатність застосовувати комп*ютеризовані системи проектування (САD), виробництва (САМ), та інженерних тозрахунків (САЕ) та спеціалізоване прикладне програмне забезпечення для вирішення інженерних завдань з прикланої механіки. ФК8. Здатність до просторового мислення і відтворення просторових об*єктів, конструкцій та механізмів у вигляді проекційних креслень та тривимірних геометричних моделей. ФК9. Здатність представлення результатів своєї інженерної діяльності з дотриманням загальноприйнятих норм і стандартів.
Результати навчання: У результаті вивчення навчальної дисципліни здобувач освіти повинен бути здатним продемонструвати такі програмні результати навчання: РН 5 Виконувати геометричне моделювання деталей, механізмів і конструкцій у вигляді просторових моделей і проекціних зображень, оіформлювати результати у виді технічних робочих креслень РН12. Мати професійні навички практичного використання комп*ютерних систем проектування (САD), підготовки виробництва (САМ), та інженерних розрахунків (САЕ).
Необхідні обов'язкові попередні та супутні навчальні дисципліни: Пререквізити: Автоматизоване проектування
Короткий зміст навчальної програми: Завданням дисципліни є оволодіння здобувачами вищої освіти засобами побудови зображень просторових предметів на площині – на кресленні або екрані комп’ютера, одержання необхідних знань та навичок виконання та читання зображень предметів, робочої документації на технічні вироби. Необхідно відмітити, що повне оволодіння кресленням як засобом вираження технічної думки і виробничим документом здійснюється на протязі всього навчання у ЗНО. Одержані під час вивчення дисципліни знання та навички потрібні як для вивчення загальнотехнічних і спеціальних дисциплін ЗВО, так і в майбутній інженерній діяльності здобувачів освіти
Опис: Предмет і метод нарисної геометрії. Відображення елементів простору (прямих та площин). Відображення відношень між елементами простору. Позиційні задачі Відображення поверхонь Види. Розрізи. Перерізи З’єднання різьбові Деталювання креслення загального виду
Методи та критерії оцінювання: Досягнення результатів навчання оцінюються згідно наступних методів: поточний контроль – виконання та захист практичних графічних робіт; усне (індивідуальне) та фронтальне (загальне) опитування; тести; оцінка активності, внесених пропозицій, оригінальних рішень, уточнень і визначень, тощо. Екзаменаційний контроль. Поточні графічні роботи оцінюються за такими критеріями: правильність розв’язку, оформлення роботи згідно державних стандартів, усна компонента (захист роботи). Правильність розв’язку – 60% від максимальної кількості балів за дану роботу. Оформлення – 30%, захист роботи – 10%.
Критерії оцінювання результатів навчання: Поточний контроль - 45 балів Екзаиенаційний контроль - 45 балів Усна компонента - 10 балів
Порядок та критерії виставляння балів та оцінок: 100–88 балів – («відмінно») виставляється за високий рівень знань (допускаються деякі неточності) навчального матеріалу компонента, що міститься в основних і додаткових рекомендованих літературних джерелах, вміння аналізувати явища, які вивчаються, у їхньому взаємозв’язку і роз витку, чітко, лаконічно, логічно, послідовно відповідати на поставлені запитання, вміння застосовувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 87–71 бал – («добре») виставляється за загалом правильне розуміння навчального матеріалу компонента, включаючи розрахунки , аргументовані відповіді на поставлені запитання, які, однак, містять певні (неістотні) недоліки, за вміння застосовувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 70 – 50 балів – («задовільно») виставляється за слабкі знання навчального матеріалу компонента, неточні або мало аргументовані відповіді, з порушенням послідовності викладення, за слабке застосування теоретичних положень під час розв’язання практичних задач; 49–26 балів – («не атестований» з можливістю повторного складання семестрового контролю) виставляється за незнання значної частини навчального матеріалу компонента, істотні помилки у відповідях на запитання, невміння застосувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 25–00 балів – («незадовільно» з обов’язковим повторним вивченням) виставляється за незнання значної частини навчального матеріалу компонента, істотні помилки у відповідях на запитання, невміння орієнтуватися під час розв’язання практичних задач, незнання основних фундаментальних положень.
Рекомендована література: 1.Нарисна геометрія та основи архітектурної графіки: Навчальний посібник/ С.І. Пустюльга, В.Р. Самостян – Луцьк: Вежа, 2020. – 318 с. 2.В. Є. Михайленко, ?. Ф. Євстіфеєв, C. М. Ковальов, О. В. Кащенко НАРИСНА ГЕОМЕТРІЯ За редакцією заслуженого діяча науки України, доктора технічних наук, професора В. Є. Михайленка Затверджено Міністерством освіти і науки У країни Підручник для студентів вищих навчальних закладів 3-тє видання, перероблене 3.Нарисна геометрія : навч. посіб. з контрол. тестами / Ю. Я. Попудняк, А. Д. Малий, А. В. Краснюк, А. С. Щербак ; Дніпров. нац. ун-т залізн. трансп. ім. акад. В. Лазаряна. – Дніпро : ТОТЕМ, 2019. – 176 с 4.Нарисна геометрія та інженерна графіка [Текст] : метод. рук. до вивч. дисц. / Л.О. Цвіркун; Донец. нац. ун-т економіки і торгівлі ім. М. ТуганБарановського, каф. загальноінженерних дисциплін та обладнання. – Кривий Ріг : ДонНУЕТ, 2019. – 106 с. 5.Практикум з нарисої геометрії до курсу «Нарисна геометрія, інженерна та комп’ютерна графіка». Частина І: Навчально-методичний посібник/І.С.Афтаназів, П.П.Волошкевич, О.О.Бойко, А.Л. Беспалов. – Львів: Видавництво Національного університету «Львівська політехніка», 2017. -193 с. Допоміжна 1.Красовський С. С.,Хорошайло В. В., Кабацький О. В., Загребельний С. Л.,Нарисна геометрія та інженерна графіка : навчальний посібник до самостійної роботи для студентів інженерно-технічних спеціальностей денної та заочної форм навчання. Краматорськ : ДДМА, 2016. – 120с.
Уніфікований додаток: Національний університет «Львівська політехніка» забезпечує реалізацію права осіб з інвалідністю на здобуття вищої освіти. Інклюзивні освітні послуги надає Служба доступності до можливостей навчання «Без обмежень», метою діяльності якої є забезпечення постійного індивідуального супроводу навчального процесу студентів з інвалідністю та хронічними захворюваннями. Важливим інструментом імплементації інклюзивної освітньої політики в Університеті є Програма підвищення кваліфікації науково-педагогічних працівників та навчально-допоміжного персоналу у сфері соціальної інклюзії та інклюзивної освіти. Звертатися за адресою: вул. Карпінського, 2/4, І-й н.к., кімн. 112 E-mail: nolimits@lpnu.ua Websites: https://lpnu.ua/nolimits https://lpnu.ua/integration
Академічна доброчесність: Політика щодо академічної доброчесності учасників освітнього процесу формується на основі дотримання принципів академічної доброчесності з урахуванням норм «Положення про академічну доброчесність у Національному університеті «Львівська політехніка» (затверджене вченою радою університету від 20.06.2017 р., протокол № 35).