Нарисна геометрія та інженерна графіка
Спеціальність: Робототехніка та промисловий інжиніринг
Код дисципліни: 6.131.07.O.005
Кількість кредитів: 6.00
Кафедра: Технічна механіка та інженерна графіка
Лектор: Доктор технічних наук,професор Іван АФТАНАЗІВ
Семестр: 1 семестр
Форма навчання: денна
Завдання: Вивчення навчальної дисципліни передбачає формування у здобувачів освіти компетентностей:
ІНТ Здатність розв*язувати складні спеціалізовані задачі та вирішувати практичні проблеми в області прикладної механіки або у процесі навчання, що передбачає застосування певних теорій та методів механічної інженерії й характеризується комплексністю та невизначеністю умов.
…
Загальні компетентності:
ЗК1. Здатність до абстрактного мислення, аналізу та синтезу .
ЗК6.Визначеність та наполегливість щодо поставлених завдань і взятих обов*язків.
ЗК7. Здатність вчитися та оволодівати сучасними знаннями.
ЗК9. Навички використання інформаційних і комунікаційних технологій.
ЗК13. Здатність оцінювати та забезпечувати якість виконання робіт
Фахові компетенції:
ФК7. Здатність застосовувати комп*ютеризовані системи проектування (САD), виробництва (САМ), та інженерних тозрахунків (САЕ) та спеціалізоване прикладне програмне забезпечення для вирішення інженерних завдань з прикланої механіки.
ФК8. Здатність до просторового мислення і відтворення просторових об*єктів, конструкцій та механізмів у вигляді проекційних креслень та тривимірних геометричних моделей.
ФК9. Здатність представлення результатів своєї інженерної діяльності з дотриманням загальноприйнятих норм і стандартів.
Результати навчання:
У результаті вивчення навчальної дисципліни здобувач освіти повинен бути здатним продемонструвати такі програмні результати навчання:
РН 5 Виконувати геометричне моделювання деталей, механізмів і конструкцій у вигляді просторових моделей і проекціних зображень, оіформлювати результати у виді технічних робочих креслень
РН12. Мати професійні навички практичного використання комп*ютерних систем проектування (САD), підготовки виробництва (САМ), та інженерних розрахунків (САЕ).
Необхідні обов'язкові попередні та супутні навчальні дисципліни: Пререквізити:
Автоматизоване проектування
Короткий зміст навчальної програми: Завданням дисципліни є оволодіння здобувачами вищої освіти засобами побудови зображень просторових предметів на площині – на кресленні або екрані комп’ютера, одержання необхідних знань та навичок виконання та читання зображень предметів, робочої документації на технічні вироби. Необхідно відмітити, що повне оволодіння кресленням як засобом вираження технічної думки і виробничим документом здійснюється на протязі всього навчання у ЗНО. Одержані під час вивчення дисципліни знання та навички потрібні як для вивчення загальнотехнічних і спеціальних дисциплін ЗВО, так і в майбутній інженерній діяльності здобувачів освіти
Опис: Предмет і метод нарисної геометрії.
Відображення елементів простору (прямих та площин).
Відображення відношень між елементами простору.
Позиційні задачі
Відображення поверхонь
Види. Розрізи. Перерізи
З’єднання різьбові
Деталювання креслення загального виду
Методи та критерії оцінювання: Досягнення результатів навчання оцінюються згідно наступних методів: поточний контроль – виконання та захист практичних графічних робіт; усне (індивідуальне) та фронтальне (загальне) опитування; тести; оцінка активності, внесених пропозицій, оригінальних рішень, уточнень і визначень, тощо. Екзаменаційний контроль.
Поточні графічні роботи оцінюються за такими критеріями: правильність розв’язку, оформлення роботи згідно державних стандартів, усна компонента (захист роботи). Правильність розв’язку – 60% від максимальної кількості балів за дану роботу. Оформлення – 30%, захист роботи – 10%.
Критерії оцінювання результатів навчання: Поточний контроль - 45 балів
Екзаиенаційний контроль - 45 балів
Усна компонента - 10 балів
Порядок та критерії виставляння балів та оцінок: 100-88 балів - атестований з оцінкою «відмінно» - Високий рівень: здобувач освіти демонструє поглиблене володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни, системні знання, вміння і навички їх практичного застосування. Освоєні знання, вміння і навички забезпечують можливість самостійного формулювання цілей та організації навчальної діяльності, пошуку та знаходження рішень у нестандартних, нетипових навчальних і професійних ситуаціях. Здобувач освіти демонструє здатність робити узагальнення на основі критичного аналізу фактичного матеріалу, ідей, теорій і концепцій, формулювати на їх основі висновки. Його діяльності ґрунтується на зацікавленості та мотивації до саморозвитку, неперервного професійного розвитку, самостійної науково-дослідної діяльності, що реалізується за підтримки та під керівництвом викладача. 87-71 балів - атестований з оцінкою «добре» - Достатній рівень: передбачає володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни на підвищеному рівні, усвідомлене використання знань, умінь і навичок з метою розкриття суті питання. Володіння частково-структурованим комплексом знань забезпечує можливість їх застосування у знайомих ситуаціях освітнього та професійного характеру. Усвідомлюючи специфіку задач та навчальних ситуацій, здобувач освіти демонструє здатність здійснювати пошук та вибір їх розв’язання за поданим зразком, аргументувати застосування певного способу розв’язання задачі. Його діяльності ґрунтується на зацікавленості та мотивації до саморозвитку, неперервного професійного розвитку. 70-50 балів - атестований з оцінкою «задовільно» - Задовільний рівень: окреслює володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни на середньому рівні, часткове усвідомлення навчальних і професійних задач, завдань і ситуацій, знання про способи розв’язання типових задач і завдань. Здобувач освіти демонструє середній рівень умінь і навичок застосування знань на практиці, а розв’язання задач потребує допомоги, опори на зразок. В основу навчальної діяльності покладено ситуативність та евристичність, домінування мотивів обов’язку, неусвідомлене застосування можливостей для саморозвитку. 49-00 балів - атестований з оцінкою «незадовільно» - Незадовільний рівень: свідчить про елементарне володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни, загальне уявлення про зміст навчального матеріалу, часткове використання знань, умінь і навичок. В основу навчальної діяльності покладено ситуативно-прагматичний інтерес.
Рекомендована література: 1.Нарисна геометрія та основи архітектурної графіки: Навчальний посібник/ С.І. Пустюльга, В.Р. Самостян – Луцьк: Вежа, 2020. – 318 с.
2.В. Є. Михайленко, ?. Ф. Євстіфеєв, C. М. Ковальов, О. В. Кащенко НАРИСНА ГЕОМЕТРІЯ За редакцією заслуженого діяча науки України, доктора технічних наук, професора В. Є. Михайленка Затверджено Міністерством освіти і науки У країни Підручник для студентів вищих навчальних закладів 3-тє видання, перероблене
3.Нарисна геометрія : навч. посіб. з контрол. тестами / Ю. Я. Попудняк, А. Д. Малий, А. В. Краснюк, А. С. Щербак ; Дніпров. нац. ун-т залізн. трансп. ім. акад. В. Лазаряна. – Дніпро : ТОТЕМ, 2019. – 176 с
4.Нарисна геометрія та інженерна графіка [Текст] : метод. рук. до вивч. дисц. / Л.О. Цвіркун; Донец. нац. ун-т економіки і торгівлі ім. М. ТуганБарановського, каф. загальноінженерних дисциплін та обладнання. – Кривий Ріг : ДонНУЕТ, 2019. – 106 с.
5.Практикум з нарисої геометрії до курсу «Нарисна геометрія, інженерна та комп’ютерна графіка». Частина І: Навчально-методичний посібник/І.С.Афтаназів, П.П.Волошкевич, О.О.Бойко, А.Л. Беспалов. – Львів: Видавництво Національного університету «Львівська політехніка», 2017. -193 с.
Допоміжна
1.Красовський С. С.,Хорошайло В. В., Кабацький О. В., Загребельний С. Л.,Нарисна геометрія та інженерна графіка : навчальний посібник до самостійної роботи для студентів інженерно-технічних спеціальностей денної та заочної форм навчання. Краматорськ : ДДМА, 2016. – 120с.
Уніфікований додаток: Національний університет «Львівська політехніка» забезпечує реалізацію права осіб з інвалідністю на здобуття вищої освіти. Інклюзивні освітні послуги надає Служба доступності до можливостей навчання «Без обмежень», метою діяльності якої є забезпечення постійного індивідуального супроводу навчального процесу студентів з інвалідністю та хронічними захворюваннями. Важливим інструментом імплементації інклюзивної освітньої політики в Університеті є Програма підвищення кваліфікації науково-педагогічних працівників та навчально-допоміжного персоналу у сфері соціальної інклюзії та інклюзивної освіти. Звертатися за адресою:
вул. Карпінського, 2/4, І-й н.к., кімн. 112
E-mail: nolimits@lpnu.ua
Websites: https://lpnu.ua/nolimits https://lpnu.ua/integration
Академічна доброчесність: Політика щодо академічної доброчесності учасників освітнього процесу формується на основі дотримання принципів академічної доброчесності з урахуванням норм «Положення про академічну доброчесність у Національному університеті «Львівська політехніка» (затверджене вченою радою університету від 20.06.2017 р., протокол № 35).