Програмування верстатів з числовим програмним керуванням
Спеціальність: Робототехніка та промисловий інжиніринг
Код дисципліни: 6.131.07.E.050
Кількість кредитів: 5.00
Кафедра: Робототехніка та інтегровані технології машинобудування
Лектор: Гурей Ігор Володимирович
Семестр: 7 семестр
Форма навчання: денна
Завдання: Знання та розуміння предметної області, розуміння професійної діяльності.
Вміння виявляти, ставити та вирішувати проблеми.
Здатність застосовувати знання у практичних ситуаціях.
Визначеність і наполегливість щодо поставлених завдань і взятих обов’язків.
Здатність вчитися й оволодівати сучасними знаннями.
Здатність спілкуватися іноземною мовою, у т.ч. – технічною.
Навички використання інформаційних і комунікаційних технологій.
Навички здійснення безпечної діяльності.
Здатність до пошуку, оброблення та аналізу інформації з різних джерел.
Здатність оцінювати та забезпечувати якість виконуваних робіт.
Здатність здійснювати оптимальний вибір технологічного обладнання, комплектацію технічних комплексів, мати базові уявлення про правила їх експлуатації.
Результати навчання: - знати будову та принцип роботи металорізальних верстатів з ЧПК і автоматичних ліній різного технологічного призначення, різноманітних компоновок робототехнічних комплексів та гнучких автоматизованих систем;
- вміти вибирати відповідне обладнання для виконання заданої роботи;
- вміти вибирати різальний та допоміжний інструмент.
Необхідні обов'язкові попередні та супутні навчальні дисципліни: Металорізальні верстати
Технологія машинобудування
Автоматизоване проектування
Гідропневмопривод та гідропневмоавтоматика
Система автоматизованого розрахунку та проектування
Короткий зміст навчальної програми: Класифікація верстатів з ЧПК. Структури компонувань верстатів з ЧПК. Система координат верстата та деталі. Верстати з ЧПК і оброблювальні центри токарної групи. Верстати з ЧПК і оброблювальні центри свердлильно-фрезерно-розточувальної групи та шліфувальні верстати з ЧПК. Різальний інструмент. Допоміжний інструмент. Пристрої для заміни деталей і різальних інструментів. Транспортно-завантажувальні і складські системи ГВС. Компоновки ГВС.
Опис: Загальні відомості та еволюція розвитку верстатів з ЧПК. Верстати з ЧПК і оброблювальні центри токарної групи. Верстати з ЧПК і оброблювальні центри свердлильно-фрезерно-розточувальної групи та шліфувальні верстати з ЧПК. Пристрої для заміни деталей і різальних інструментів. Системи програмного керування верстатами. Основи металообробки. Система координат. Структура керуючої програми. Базові G-КОДИ. Базові М-КОДИ. Постійні цикли верстата з ЧПК. Автоматична корекція радіусу інструмента. Введення у програмування. Автоматизоване програмування. Пакет SolidCAM.
Методи та критерії оцінювання: - письмові звіти з лабораторних робіт, практичні роботи, усне опитування, контрольна робота (30%);
- підсумковий контроль (контрольний захід): письмово-усна форма (70%).
Критерії оцінювання результатів навчання: - письмові звіти з лабораторних робіт, практичні роботи, усне опитування, контрольна робота (30%);
- підсумковий контроль (контрольний захід): письмово-усна форма (70%).
Порядок та критерії виставляння балів та оцінок: 100–88 балів – («відмінно») виставляється за високий рівень знань (допускаються деякі неточності) навчального матеріалу компонента, що міститься в основних і додаткових рекомендованих літературних джерелах, вміння аналізувати явища, які вивчаються, у їхньому взаємозв’язку і роз витку, чітко, лаконічно, логічно, послідовно відповідати на поставлені запитання, вміння застосовувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 87–71 бал – («добре») виставляється за загалом правильне розуміння навчального матеріалу компонента, включаючи розрахунки , аргументовані відповіді на поставлені запитання, які, однак, містять певні (неістотні) недоліки, за вміння застосовувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 70 – 50 балів – («задовільно») виставляється за слабкі знання навчального матеріалу компонента, неточні або мало аргументовані відповіді, з порушенням послідовності викладення, за слабке застосування теоретичних положень під час розв’язання практичних задач; 49–26 балів – («не атестований» з можливістю повторного складання семестрового контролю) виставляється за незнання значної частини навчального матеріалу компонента, істотні помилки у відповідях на запитання, невміння застосувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 25–00 балів – («незадовільно» з обов’язковим повторним вивченням) виставляється за незнання значної частини навчального матеріалу компонента, істотні помилки у відповідях на запитання, невміння орієнтуватися під час розв’язання практичних задач, незнання основних фундаментальних положень.
Рекомендована література: 1. Кузнецов Ю.М. Верстати з ЧПУ та верстатні комплекси : підручник / Ю.М. Кузнецов. Підручник. – К. : Гнозіс, 2001. – 298 с.
2. Кузнецов Ю.М. Цільові механізми верстатів-автоматів і верстатів з ЧПК : підручник / Ю.М. Кузнецов. Підручник. – К. : Гнозіс, 2001. – 354 с.
3. Аніщенко М.В. Системи числового програмного керування : посібник / М.В. Аніщенко – Харків : Підручник НТУ «ХПІ», 2012. – 312 с.
4. Ловыгин А.А. Современный станок с ЧПУ и CAD/CAM-система А.А. Ловыгин, Л.В.Теверовский – М.: ДМК Пресс, 2012 – 279 с.
5. Гевко Б. М., Матвійчик А. Б. Технологія обробки на верстатах з ЧПК. Навчальний посібник. – Тернопіль, ТДТУ. 2004р. 131с.
Уніфікований додаток: Національний університет «Львівська політехніка» забезпечує реалізацію права осіб з інвалідністю на здобуття вищої освіти. Інклюзивні освітні послуги надає Служба доступності до можливостей навчання «Без обмежень», метою діяльності якої є забезпечення постійного індивідуального супроводу навчального процесу студентів з інвалідністю та хронічними захворюваннями. Важливим інструментом імплементації інклюзивної освітньої політики в Університеті є Програма підвищення кваліфікації науково-педагогічних працівників та навчально-допоміжного персоналу у сфері соціальної інклюзії та інклюзивної освіти. Звертатися за адресою:
вул. Карпінського, 2/4, І-й н.к., кімн. 112
E-mail: nolimits@lpnu.ua
Websites: https://lpnu.ua/nolimits https://lpnu.ua/integration
Академічна доброчесність: Політика щодо академічної доброчесності учасників освітнього процесу формується на основі дотримання принципів академічної доброчесності з урахуванням норм «Положення про академічну доброчесність у Національному університеті «Львівська політехніка» (затверджене вченою радою університету від 20.06.2017 р., протокол № 35).