Програмування верстатів з числовим програмним керуванням

Спеціальність: Робототехніка та промисловий інжиніринг
Код дисципліни: 6.131.07.E.050
Кількість кредитів: 5.00
Кафедра: Робототехніка та інтегровані технології машинобудування
Лектор: Гурей Ігор Володимирович
Семестр: 7 семестр
Форма навчання: денна
Мета вивчення дисципліни: Сформувати у студентів знання основ автоматизації обладнання і виробництв: досвід творчої діяльності при розв’язуванні конструкторських завдань автоматизування виробництва; уміння та навички практичного використання обладнання в автоматизованих виробничих системах, а саме в автоматичних лініях велико серійного та масового виробництва та гнучких автоматизованих систем на основі гнучких модулів та верстатів з ЧПК серійного виробництва.
Завдання: Знання та розуміння предметної області, розуміння професійної діяльності. Вміння виявляти, ставити та вирішувати проблеми. Здатність застосовувати знання у практичних ситуаціях. Визначеність і наполегливість щодо поставлених завдань і взятих обов’язків. Здатність вчитися й оволодівати сучасними знаннями. Здатність спілкуватися іноземною мовою, у т.ч. – технічною. Навички використання інформаційних і комунікаційних технологій. Навички здійснення безпечної діяльності. Здатність до пошуку, оброблення та аналізу інформації з різних джерел. Здатність оцінювати та забезпечувати якість виконуваних робіт. Здатність здійснювати оптимальний вибір технологічного обладнання, комплектацію технічних комплексів, мати базові уявлення про правила їх експлуатації.
Результати навчання: - знати будову та принцип роботи металорізальних верстатів з ЧПК і автоматичних ліній різного технологічного призначення, різноманітних компоновок робототехнічних комплексів та гнучких автоматизованих систем; - вміти вибирати відповідне обладнання для виконання заданої роботи; - вміти вибирати різальний та допоміжний інструмент.
Необхідні обов'язкові попередні та супутні навчальні дисципліни: Металорізальні верстати Технологія машинобудування Автоматизоване проектування Гідропневмопривод та гідропневмоавтоматика Система автоматизованого розрахунку та проектування
Короткий зміст навчальної програми: Класифікація верстатів з ЧПК. Структури компонувань верстатів з ЧПК. Система координат верстата та деталі. Верстати з ЧПК і оброблювальні центри токарної групи. Верстати з ЧПК і оброблювальні центри свердлильно-фрезерно-розточувальної групи та шліфувальні верстати з ЧПК. Різальний інструмент. Допоміжний інструмент. Пристрої для заміни деталей і різальних інструментів. Транспортно-завантажувальні і складські системи ГВС. Компоновки ГВС.
Опис: Загальні відомості та еволюція розвитку верстатів з ЧПК. Верстати з ЧПК і оброблювальні центри токарної групи. Верстати з ЧПК і оброблювальні центри свердлильно-фрезерно-розточувальної групи та шліфувальні верстати з ЧПК. Пристрої для заміни деталей і різальних інструментів. Системи програмного керування верстатами. Основи металообробки. Система координат. Структура керуючої програми. Базові G-КОДИ. Базові М-КОДИ. Постійні цикли верстата з ЧПК. Автоматична корекція радіусу інструмента. Введення у програмування. Автоматизоване програмування. Пакет SolidCAM.
Методи та критерії оцінювання: - письмові звіти з лабораторних робіт, практичні роботи, усне опитування, контрольна робота (30%); - підсумковий контроль (контрольний захід): письмово-усна форма (70%).
Критерії оцінювання результатів навчання: - письмові звіти з лабораторних робіт, практичні роботи, усне опитування, контрольна робота (30%); - підсумковий контроль (контрольний захід): письмово-усна форма (70%).
Порядок та критерії виставляння балів та оцінок: 100-88 балів - атестований з оцінкою «відмінно» - Високий рівень: здобувач освіти демонструє поглиблене володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни, системні знання, вміння і навички їх практичного застосування. Освоєні знання, вміння і навички забезпечують можливість самостійного формулювання цілей та організації навчальної діяльності, пошуку та знаходження рішень у нестандартних, нетипових навчальних і професійних ситуаціях. Здобувач освіти демонструє здатність робити узагальнення на основі критичного аналізу фактичного матеріалу, ідей, теорій і концепцій, формулювати на їх основі висновки. Його діяльності ґрунтується на зацікавленості та мотивації до саморозвитку, неперервного професійного розвитку, самостійної науково-дослідної діяльності, що реалізується за підтримки та під керівництвом викладача. 87-71 балів - атестований з оцінкою «добре» - Достатній рівень: передбачає володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни на підвищеному рівні, усвідомлене використання знань, умінь і навичок з метою розкриття суті питання. Володіння частково-структурованим комплексом знань забезпечує можливість їх застосування у знайомих ситуаціях освітнього та професійного характеру. Усвідомлюючи специфіку задач та навчальних ситуацій, здобувач освіти демонструє здатність здійснювати пошук та вибір їх розв’язання за поданим зразком, аргументувати застосування певного способу розв’язання задачі. Його діяльності ґрунтується на зацікавленості та мотивації до саморозвитку, неперервного професійного розвитку. 70-50 балів - атестований з оцінкою «задовільно» - Задовільний рівень: окреслює володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни на середньому рівні, часткове усвідомлення навчальних і професійних задач, завдань і ситуацій, знання про способи розв’язання типових задач і завдань. Здобувач освіти демонструє середній рівень умінь і навичок застосування знань на практиці, а розв’язання задач потребує допомоги, опори на зразок. В основу навчальної діяльності покладено ситуативність та евристичність, домінування мотивів обов’язку, неусвідомлене застосування можливостей для саморозвитку. 49-00 балів - атестований з оцінкою «незадовільно» - Незадовільний рівень: свідчить про елементарне володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни, загальне уявлення про зміст навчального матеріалу, часткове використання знань, умінь і навичок. В основу навчальної діяльності покладено ситуативно-прагматичний інтерес.
Рекомендована література: 1. Кузнецов Ю.М. Верстати з ЧПУ та верстатні комплекси : підручник / Ю.М. Кузнецов. Підручник. – К. : Гнозіс, 2001. – 298 с. 2. Кузнецов Ю.М. Цільові механізми верстатів-автоматів і верстатів з ЧПК : підручник / Ю.М. Кузнецов. Підручник. – К. : Гнозіс, 2001. – 354 с. 3. Аніщенко М.В. Системи числового програмного керування : посібник / М.В. Аніщенко – Харків : Підручник НТУ «ХПІ», 2012. – 312 с. 4. Ловыгин А.А. Современный станок с ЧПУ и CAD/CAM-система А.А. Ловыгин, Л.В.Теверовский – М.: ДМК Пресс, 2012 – 279 с. 5. Гевко Б. М., Матвійчик А. Б. Технологія обробки на верстатах з ЧПК. Навчальний посібник. – Тернопіль, ТДТУ. 2004р. 131с.
Уніфікований додаток: Національний університет «Львівська політехніка» забезпечує реалізацію права осіб з інвалідністю на здобуття вищої освіти. Інклюзивні освітні послуги надає Служба доступності до можливостей навчання «Без обмежень», метою діяльності якої є забезпечення постійного індивідуального супроводу навчального процесу студентів з інвалідністю та хронічними захворюваннями. Важливим інструментом імплементації інклюзивної освітньої політики в Університеті є Програма підвищення кваліфікації науково-педагогічних працівників та навчально-допоміжного персоналу у сфері соціальної інклюзії та інклюзивної освіти. Звертатися за адресою: вул. Карпінського, 2/4, І-й н.к., кімн. 112 E-mail: nolimits@lpnu.ua Websites: https://lpnu.ua/nolimits https://lpnu.ua/integration
Академічна доброчесність: Політика щодо академічної доброчесності учасників освітнього процесу формується на основі дотримання принципів академічної доброчесності з урахуванням норм «Положення про академічну доброчесність у Національному університеті «Львівська політехніка» (затверджене вченою радою університету від 20.06.2017 р., протокол № 35).