Обладнання для дозування матеріалів

Спеціальність: Робототехніка та промисловий інжиніринг
Код дисципліни: 6.131.07.E.098
Кількість кредитів: 5.00
Кафедра: Робототехніка та інтегровані технології машинобудування
Лектор: Шоловій Юрій Петрович
Семестр: 7 семестр
Форма навчання: денна
Мета вивчення дисципліни: Сформувати теоретичні знання та практичні навики щодо обґрунтування параметрів, розробки та вибору необхідного дозувального обладнання на основі аналізу властивостей продукту дозування та вимог технологічного процесу пакування, принципів побудови та розрахунку складових його елементів.
Завдання: Загальні компетентності: знання та розуміння предметної області та розуміння професійної діяльності; вміння виявляти, ставити та вирішувати проблеми: здатність застосовувати знання у практичних ситуаціях; здатність вчитися і оволодівати сучасними знаннями; навички використання інформаційних і комунікаційних технологій; навички здійснення безпечної діяльності; здатність до пошуку, оброблення та аналізу інформації з різних джерел; здатність оцінювати та забезпечувати якість виконуваних робіт. Спеціальні (фахові, предметні) компетентності: здатність аналізу матеріалів, конструкцій та процесів на основі законів, теорій та методів математики, природничих наук і прикладної механіки; здатність робити оцінки параметрів працездатності матеріалів, конструкцій і машин в експлуатаційних умовах та знаходити відповідні рішення для забезпечення заданого рівня надійності конструкцій і процесів, в тому числі і за наявності деякої невизначеності; здатність проводити технологічну і техніко-економічну оцінку ефективності використання нових технологій і технічних засобів; здатність здійснювати оптимальний вибір технологічного обладнання, комплектацію технічних комплексів, мати базові уявлення про правила їх експлуатації; здатність застосовувати комп’ютеризовані системи проектування (CAD), виробництва (CAM), інженерних досліджень (CAE) та спеціалізоване прикладне програмне забезпечення для вирішення інженерних завдань з прикладної механіки; здатність до просторового мислення і відтворення просторових об’єктів, конструкцій та механізмів у вигляді проекційних креслень та тривимірних геометричних моделей; здатність представлення результатів своєї інженерної діяльності з дотриманням загальноприйнятих норм і стандартів; здатність описувати та класифікувати широке коло технічних об’єктів та процесів, що ґрунтується на глибокому знанні та розумінні основних механічних теорій та практик, а також базових знаннях суміжних наук. Фахові компетентності професійного спрямування (професійна лінія «Машини і технології пакування»): здатність конструювати та розробляти деталі, механізми, вузли пакувального та допоміжного обладнання, нескладних (типових) автоматів та елементів автоматизованих ліній пакування із проведенням відповідних розрахунків та моделювання на ПЕОМ; спроможність використовувати існуючі та здатність розробляти нові засоби автоматизації виробничих процесів пакування та їх систем керування; здатність проектувати нескладне нестандартне пакувальне і допоміжне обладнання для автоматизованих ліній пакування виробів із використанням електромеханічних приводів, засобів гідропневмоавтоматики, а також гідро- та пневмоприводів; спроможність виконувати технічне та організаційне забезпечення (технологічна підготовка виробництва) виготовлення механізмів та вузлів основного та допоміжного обладнання пакувальної техніки; здатність встановлювати та запускати в експлуатацію, здійснювати контроль функціонування, технічне та організаційне забезпечення робіт з діагностування та сервісного обслуговування пакувальної техніки; здатність виконувати технологічну підготовку та супровід виробничого процесу пакування різноманітної продукції.
Результати навчання: Загальні результати навчання: виконувати розрахунки на міцність, витривалість, стійкість, довговічність, жорсткість деталей машин. Виконувати геометричне моделювання деталей, механізмів і конструкцій у вигляді просторових моделей і проекційних зображень; оформлювати результати у виді технічних і робочих креслень. Створювати і теоретично обґрунтовувати конструкції машин, механізмів та їх елементів на основі методів прикладної механіки, загальних принципів конструювання, теорії взаємозамінності, стандартних методик розрахунку деталей машин. Знати і розуміти основи інформаційних технологій, програмування, практично використовувати спеціалізоване прикладне програмне забезпечення для виконання інженерних розрахунків, оброблення інформації та результатів експериментальних досліджень. Знати конструкції, методики вибору і розрахунку, основи обслуговування й експлуатації приводів верстатного, зварювального і робототехнічного устаткування. Розуміти принципи роботи систем автоматизованого керування технологічним устаткуванням, зокрема мікропроцесорних, вибирати та використовувати оптимальні засоби автоматики. Мати професійні навички практичного використання комп’ютеризованих систем проектування (CAD), підготовки виробництва (САМ) та інженерних розрахунків (CAE). Здійснювати оптимальний вибір основного технологічного устаткування та комплектацію технічних комплексів. Результати навчання (професійна лінія «Машини і технологія пакування»): вміти конструювати та розробляти деталі, механізми, вузли пакувального та допоміжного обладнання, типових автоматів та елементів автоматизованих ліній пакування з проведенням відповідних розрахунків та моделювання засобами комп’ютерної техніки. Вміти використовувати наявні засоби автоматизації виробничих процесів пакування та їх системи керування. Вміти проектувати нескладне нестандартне пакувальне і допоміжне обладнання для автоматизованих ліній пакування виробів з використанням електромеханічних приводів, засобів гідропневмоавтоматики, а також гідро- та пневмоприводів. Вміти виконувати технічне й організаційне забезпечення (технологічна підготовка виробництва) виготовлення механізмів та вузлів основного та допоміжного обладнання пакувальної техніки. Розуміти типові технологічні процеси пакування різноманітної продукції різного рівня автоматизації. Вміти встановлювати та запускати в експлуатацію, здійснювати контроль функціонування, технічне й організаційне забезпечення робіт з діагностування та сервісного обслуговування пакувальної техніки. Вміти проводити експерименти і дослідження в лабораторних і виробничих умовах. Вміти виконувати технологічну підготовку та супровід виробничого процесу пакування різноманітної продукції.
Необхідні обов'язкові попередні та супутні навчальні дисципліни: Пререквізити: Основи автоматизації виробничих процесів; Технологія пакування та зберігання пакованої продукції; Обладнання та матеріали для виготовлення упаковок, частина 1. Кореквізити: Пакувальне обладнання; Інформаційні процеси та системи у виробництві.
Короткий зміст навчальної програми: Навчальна дисципліна призначена для ознайомлення з основними задачами технологічних процесів формування дози продукції пакування, вивчення класифікації матеріалів, які підлягають дозуванню, їх фізико-механічних характеристик, особливостей їх руху та витікання, способів формування дози, класифікації дозувального обладнання, принципів будови та особливостей конструкцій обладнання в залежності від властивостей продукту дозування та вимог процесу пакування, методів розрахунку елементів конструкцій дозаторів, методик визначення їх продуктивності та точності, проблем, які виникають у процесі роботи дозаторів та шляхів їх усунення.
Опис: Характеристика продукції, як об’єкту пакування. Фізико-механічні характеристики сипких матеріалів. Характеристика рухомості частинок сипких матеріалів. Елементи теорії витікання сипких матеріалів з ємкостей. Механічні властивості в'язких матеріалів та пластичної продукції. Дозувальне обладнання для сипких матеріалів: дозатори з різними видами руху робочих органів неперервної та дискретної дії, основи розрахунку. Пристрої вагового дозування. Пристрої для дозування та фасування рідин: способи дозування та розливання; пристрої для барометричного, вакуумного та надбарометричного фасування та їх розрахунок. Пристрої для дозування і фасування в'язких матеріалів та пластичної продукції: характерні конструктивні схеми та технологічний розрахунок.
Методи та критерії оцінювання: 1. Опитування та контроль результатів практичних робіт. Проводиться в усній формі шляхом опитування за темою та основними результатами, отриманими у ході виконання робіт. 2. Захист результатів виконання лабораторних робіт. Проводиться в усній формі шляхом опитування за темою, методикою проведення та основними результатами, отриманими у ході виконання роботи. 3. Екзамен за результатами вивчення дисципліни. Письмова компонента складається з теоретично-практичних завдань і проводиться у тестовій формі у Віртуальному начальному середовищі. Усна компонента проводиться за результатами письмової компоненти для ґрунтовнішого оцінювання знань.
Критерії оцінювання результатів навчання: Поточний контроль успішності - 15 Екзаменаційний контроль: - письмова компонента - 75 - усна компонента - 10 Разом за дисципліну - 100
Порядок та критерії виставляння балів та оцінок: 100-88 балів - атестований з оцінкою «відмінно» - Високий рівень: здобувач освіти демонструє поглиблене володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни, системні знання, вміння і навички їх практичного застосування. Освоєні знання, вміння і навички забезпечують можливість самостійного формулювання цілей та організації навчальної діяльності, пошуку та знаходження рішень у нестандартних, нетипових навчальних і професійних ситуаціях. Здобувач освіти демонструє здатність робити узагальнення на основі критичного аналізу фактичного матеріалу, ідей, теорій і концепцій, формулювати на їх основі висновки. Його діяльності ґрунтується на зацікавленості та мотивації до саморозвитку, неперервного професійного розвитку, самостійної науково-дослідної діяльності, що реалізується за підтримки та під керівництвом викладача. 87-71 балів - атестований з оцінкою «добре» - Достатній рівень: передбачає володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни на підвищеному рівні, усвідомлене використання знань, умінь і навичок з метою розкриття суті питання. Володіння частково-структурованим комплексом знань забезпечує можливість їх застосування у знайомих ситуаціях освітнього та професійного характеру. Усвідомлюючи специфіку задач та навчальних ситуацій, здобувач освіти демонструє здатність здійснювати пошук та вибір їх розв’язання за поданим зразком, аргументувати застосування певного способу розв’язання задачі. Його діяльності ґрунтується на зацікавленості та мотивації до саморозвитку, неперервного професійного розвитку. 70-50 балів - атестований з оцінкою «задовільно» - Задовільний рівень: окреслює володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни на середньому рівні, часткове усвідомлення навчальних і професійних задач, завдань і ситуацій, знання про способи розв’язання типових задач і завдань. Здобувач освіти демонструє середній рівень умінь і навичок застосування знань на практиці, а розв’язання задач потребує допомоги, опори на зразок. В основу навчальної діяльності покладено ситуативність та евристичність, домінування мотивів обов’язку, неусвідомлене застосування можливостей для саморозвитку. 49-00 балів - атестований з оцінкою «незадовільно» - Незадовільний рівень: свідчить про елементарне володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни, загальне уявлення про зміст навчального матеріалу, часткове використання знань, умінь і навичок. В основу навчальної діяльності покладено ситуативно-прагматичний інтерес.
Рекомендована література: 1. Гавва О. М., Безпалько А. П., Волчко А. І., Кохан О. О. Пакувальне обладнання. Підручник. Київ: ІАЦ «Упаковка», 2010. - 744 с. 2. Рогинский Г. А. Дозирование сыпучих материалов. М.: Химия, 1978. – 178с. 3. Каталымов А. В., Любартович В. А. Дозирование сыпучих и вязких материалов. Ленинград: Химия, 1990. – 240 с.
Уніфікований додаток: Національний університет «Львівська політехніка» забезпечує реалізацію права осіб з інвалідністю на здобуття вищої освіти. Інклюзивні освітні послуги надає Служба доступності до можливостей навчання «Без обмежень», метою діяльності якої є забезпечення постійного індивідуального супроводу навчального процесу студентів з інвалідністю та хронічними захворюваннями. Важливим інструментом імплементації інклюзивної освітньої політики в Університеті є Програма підвищення кваліфікації науково-педагогічних працівників та навчально-допоміжного персоналу у сфері соціальної інклюзії та інклюзивної освіти. Звертатися за адресою: вул. Карпінського, 2/4, І-й н.к., кімн. 112 E-mail: nolimits@lpnu.ua Websites: https://lpnu.ua/nolimits https://lpnu.ua/integration
Академічна доброчесність: Політика щодо академічної доброчесності учасників освітнього процесу формується на основі дотримання принципів академічної доброчесності з урахуванням норм «Положення про академічну доброчесність у Національному університеті «Львівська політехніка» (затверджене вченою радою університету від 20.06.2017 р., протокол № 35).

Обладнання для дозування матеріалів (курсова робота)

Спеціальність: Робототехніка та промисловий інжиніринг
Код дисципліни: 6.131.07.E.101
Кількість кредитів: 2.00
Кафедра: Робототехніка та інтегровані технології машинобудування
Лектор: Шоловій Юрій Петрович
Семестр: 7 семестр
Форма навчання: денна
Мета вивчення дисципліни: Сформувати теоретичні знання та практичні навики щодо обґрунтування параметрів, розробки та вибору необхідного дозувального обладнання на основі аналізу властивостей продукту дозування та вимог технологічного процесу пакування, принципів побудови та розрахунку складових його елементів.
Завдання: Загальні компетентності: знання та розуміння предметної області та розуміння професійної діяльності; вміння виявляти, ставити та вирішувати проблеми: здатність застосовувати знання у практичних ситуаціях; здатність вчитися і оволодівати сучасними знаннями; навички використання інформаційних і комунікаційних технологій; навички здійснення безпечної діяльності; здатність до пошуку, оброблення та аналізу інформації з різних джерел; здатність оцінювати та забезпечувати якість виконуваних робіт. Спеціальні (фахові, предметні) компетентності: здатність аналізу матеріалів, конструкцій та процесів на основі законів, теорій та методів математики, природничих наук і прикладної механіки; здатність робити оцінки параметрів працездатності матеріалів, конструкцій і машин в експлуатаційних умовах та знаходити відповідні рішення для забезпечення заданого рівня надійності конструкцій і процесів, в тому числі і за наявності деякої невизначеності; здатність проводити технологічну і техніко-економічну оцінку ефективності використання нових технологій і технічних засобів; здатність здійснювати оптимальний вибір технологічного обладнання, комплектацію технічних комплексів, мати базові уявлення про правила їх експлуатації; здатність застосовувати комп’ютеризовані системи проектування (CAD), виробництва (CAM), інженерних досліджень (CAE) та спеціалізоване прикладне програмне забезпечення для вирішення інженерних завдань з прикладної механіки; здатність до просторового мислення і відтворення просторових об’єктів, конструкцій та механізмів у вигляді проекційних креслень та тривимірних геометричних моделей; здатність представлення результатів своєї інженерної діяльності з дотриманням загальноприйнятих норм і стандартів; здатність описувати та класифікувати широке коло технічних об’єктів та процесів, що ґрунтується на глибокому знанні та розумінні основних механічних теорій та практик, а також базових знаннях суміжних наук. Фахові компетентності професійного спрямування (професійна лінія «Машини і технології пакування»): здатність конструювати та розробляти деталі, механізми, вузли пакувального та допоміжного обладнання, нескладних (типових) автоматів та елементів автоматизованих ліній пакування із проведенням відповідних розрахунків та моделювання на ПЕОМ; спроможність використовувати існуючі та здатність розробляти нові засоби автоматизації виробничих процесів пакування та їх систем керування; здатність проектувати нескладне нестандартне пакувальне і допоміжне обладнання для автоматизованих ліній пакування виробів із використанням електромеханічних приводів, засобів гідропневмоавтоматики, а також гідро- та пневмоприводів; спроможність виконувати технічне та організаційне забезпечення (технологічна підготовка виробництва) виготовлення механізмів та вузлів основного та допоміжного обладнання пакувальної техніки; здатність встановлювати та запускати в експлуатацію, здійснювати контроль функціонування, технічне та організаційне забезпечення робіт з діагностування та сервісного обслуговування пакувальної техніки; здатність виконувати технологічну підготовку та супровід виробничого процесу пакування різноманітної продукції.
Результати навчання: Загальні результати навчання: виконувати розрахунки на міцність, витривалість, стійкість, довговічність, жорсткість деталей машин. Виконувати геометричне моделювання деталей, механізмів і конструкцій у вигляді просторових моделей і проекційних зображень; оформлювати результати у виді технічних і робочих креслень. Створювати і теоретично обґрунтовувати конструкції машин, механізмів та їх елементів на основі методів прикладної механіки, загальних принципів конструювання, теорії взаємозамінності, стандартних методик розрахунку деталей машин. Знати і розуміти основи інформаційних технологій, програмування, практично використовувати спеціалізоване прикладне програмне забезпечення для виконання інженерних розрахунків, оброблення інформації та результатів експериментальних досліджень. Знати конструкції, методики вибору і розрахунку, основи обслуговування й експлуатації приводів верстатного, зварювального і робототехнічного устаткування. Розуміти принципи роботи систем автоматизованого керування технологічним устаткуванням, зокрема мікропроцесорних, вибирати та використовувати оптимальні засоби автоматики. Мати професійні навички практичного використання комп’ютеризованих систем проектування (CAD), підготовки виробництва (САМ) та інженерних розрахунків (CAE). Здійснювати оптимальний вибір основного технологічного устаткування та комплектацію технічних комплексів. Результати навчання (професійна лінія «Машини і технологія пакування»): вміти конструювати та розробляти деталі, механізми, вузли пакувального та допоміжного обладнання, типових автоматів та елементів автоматизованих ліній пакування з проведенням відповідних розрахунків та моделювання засобами комп’ютерної техніки. Вміти використовувати наявні засоби автоматизації виробничих процесів пакування та їх системи керування. Вміти проектувати нескладне нестандартне пакувальне і допоміжне обладнання для автоматизованих ліній пакування виробів з використанням електромеханічних приводів, засобів гідропневмоавтоматики, а також гідро- та пневмоприводів. Вміти виконувати технічне й організаційне забезпечення (технологічна підготовка виробництва) виготовлення механізмів та вузлів основного та допоміжного обладнання пакувальної техніки. Розуміти типові технологічні процеси пакування різноманітної продукції різного рівня автоматизації. Вміти встановлювати та запускати в експлуатацію, здійснювати контроль функціонування, технічне й організаційне забезпечення робіт з діагностування та сервісного обслуговування пакувальної техніки. Вміти проводити експерименти і дослідження в лабораторних і виробничих умовах. Вміти виконувати технологічну підготовку та супровід виробничого процесу пакування різноманітної продукції.
Необхідні обов'язкові попередні та супутні навчальні дисципліни: Пререквізити: Основи автоматизації виробничих процесів; Технологія пакування та зберігання пакованої продукції; Обладнання та матеріали для виготовлення упаковок, частина 1. Кореквізити: Пакувальне обладнання; Інформаційні процеси та системи у виробництві.
Короткий зміст навчальної програми: Навчальна дисципліна призначена для ознайомлення з основними задачами технологічних процесів формування дози продукції пакування, вивчення класифікації матеріалів, які підлягають дозуванню, їх фізико-механічних характеристик, особливостей їх руху та витікання, способів формування дози, класифікації дозувального обладнання, принципів будови та особливостей конструкцій обладнання в залежності від властивостей продукту дозування та вимог процесу пакування, методів розрахунку елементів конструкцій дозаторів, методик визначення їх продуктивності та точності, проблем, які виникають у процесі роботи дозаторів та шляхів їх усунення.
Опис: Характеристика продукції, як об’єкту пакування. Фізико-механічні характеристики сипких матеріалів. Характеристика рухомості частинок сипких матеріалів. Елементи теорії витікання сипких матеріалів з ємкостей. Механічні властивості в'язких матеріалів та пластичної продукції. Дозувальне обладнання для сипких матеріалів: дозатори з різними видами руху робочих органів неперервної та дискретної дії, основи розрахунку. Пристрої вагового дозування. Пристрої для дозування та фасування рідин: способи дозування та розливання; пристрої для барометричного, вакуумного та надбарометричного фасування та їх розрахунок. Пристрої для дозування і фасування в'язких матеріалів та пластичної продукції: характерні конструктивні схеми та технологічний розрахунок.
Методи та критерії оцінювання: 1. Захист курсової роботи проводиться в усній формі шляхом опитування за темою, основними результатами проектування та розрахунків, отриманих у ході виконання курсової роботи.
Критерії оцінювання результатів навчання: Захист курсової роботи - 100 балів
Порядок та критерії виставляння балів та оцінок: 100-88 балів - атестований з оцінкою «відмінно» - Високий рівень: здобувач освіти демонструє поглиблене володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни, системні знання, вміння і навички їх практичного застосування. Освоєні знання, вміння і навички забезпечують можливість самостійного формулювання цілей та організації навчальної діяльності, пошуку та знаходження рішень у нестандартних, нетипових навчальних і професійних ситуаціях. Здобувач освіти демонструє здатність робити узагальнення на основі критичного аналізу фактичного матеріалу, ідей, теорій і концепцій, формулювати на їх основі висновки. Його діяльності ґрунтується на зацікавленості та мотивації до саморозвитку, неперервного професійного розвитку, самостійної науково-дослідної діяльності, що реалізується за підтримки та під керівництвом викладача. 87-71 балів - атестований з оцінкою «добре» - Достатній рівень: передбачає володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни на підвищеному рівні, усвідомлене використання знань, умінь і навичок з метою розкриття суті питання. Володіння частково-структурованим комплексом знань забезпечує можливість їх застосування у знайомих ситуаціях освітнього та професійного характеру. Усвідомлюючи специфіку задач та навчальних ситуацій, здобувач освіти демонструє здатність здійснювати пошук та вибір їх розв’язання за поданим зразком, аргументувати застосування певного способу розв’язання задачі. Його діяльності ґрунтується на зацікавленості та мотивації до саморозвитку, неперервного професійного розвитку. 70-50 балів - атестований з оцінкою «задовільно» - Задовільний рівень: окреслює володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни на середньому рівні, часткове усвідомлення навчальних і професійних задач, завдань і ситуацій, знання про способи розв’язання типових задач і завдань. Здобувач освіти демонструє середній рівень умінь і навичок застосування знань на практиці, а розв’язання задач потребує допомоги, опори на зразок. В основу навчальної діяльності покладено ситуативність та евристичність, домінування мотивів обов’язку, неусвідомлене застосування можливостей для саморозвитку. 49-00 балів - атестований з оцінкою «незадовільно» - Незадовільний рівень: свідчить про елементарне володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни, загальне уявлення про зміст навчального матеріалу, часткове використання знань, умінь і навичок. В основу навчальної діяльності покладено ситуативно-прагматичний інтерес.
Рекомендована література: 1. Гавва О. М., Безпалько А. П., Волчко А. І., Кохан О. О. Пакувальне обладнання. Підручник. Київ: ІАЦ «Упаковка», 2010. - 744 с. 2. Рогинский Г. А. Дозирование сыпучих материалов. М.: Химия, 1978. – 178с. 3. Каталымов А. В., Любартович В. А. Дозирование сыпучих и вязких материалов. Ленинград: Химия, 1990. – 240 с.
Уніфікований додаток: Національний університет «Львівська політехніка» забезпечує реалізацію права осіб з інвалідністю на здобуття вищої освіти. Інклюзивні освітні послуги надає Служба доступності до можливостей навчання «Без обмежень», метою діяльності якої є забезпечення постійного індивідуального супроводу навчального процесу студентів з інвалідністю та хронічними захворюваннями. Важливим інструментом імплементації інклюзивної освітньої політики в Університеті є Програма підвищення кваліфікації науково-педагогічних працівників та навчально-допоміжного персоналу у сфері соціальної інклюзії та інклюзивної освіти. Звертатися за адресою: вул. Карпінського, 2/4, І-й н.к., кімн. 112 E-mail: nolimits@lpnu.ua Websites: https://lpnu.ua/nolimits https://lpnu.ua/integration
Академічна доброчесність: Політика щодо академічної доброчесності учасників освітнього процесу формується на основі дотримання принципів академічної доброчесності з урахуванням норм «Положення про академічну доброчесність у Національному університеті «Львівська політехніка» (затверджене вченою радою університету від 20.06.2017 р., протокол № 35).