Технологічні методи виробництва заготовок деталей машин
Спеціальність: Робототехніка та промисловий інжиніринг
Код дисципліни: 6.131.07.E.083
Кількість кредитів: 3.00
Кафедра: Робототехніка та інтегровані технології машинобудування
Лектор: Кук Андрій Михайлович
Семестр: 7 семестр
Форма навчання: денна
Завдання: Інтегральна компетентність
Здатність розв’язувати складні спеціалізовані задачі та практичні проблеми в прикладній механіці або у процесі навчання, що передбачає застосування певних теорій та методів механічної.
Загальні компетентності
ЗК1. Здатність до абстрактного мислення, аналізу та синтезу.
ЗК2. Знання та розуміння предметної області та розуміння професійної діяльності.
ЗК3. Вміння виявляти, ставити та вирішувати проблеми.
ЗК4. Здатність застосовувати знання у практичних ситуаціях.
ЗК9. Навички використання інформаційних і комунікаційних технологій.
ЗК13.Здатність оцінювати та забезпечувати якість виконуваних робіт.
Спеціальні (фахові, предметні) компетентності
ФК1. Здатність аналізу матеріалів, конструкцій та процесів на основі законів, теорій та методів математики, природничих наук і прикладної механіки.
ФК2. Здатність робити оцінки параметрів працездатності матеріалів, конструкцій і машин в експлуатаційних умовах та знаходити відповідні рішення для забезпечення заданого рівня надійності конструкцій і процесів, в тому числі і за наявності деякої невизначеності.
ФК3. Здатність проводити технологічну і техніко-економічну оцінку ефективності використання нових технологій і технічних засобів.
ФК4. Здатність здійснювати оптимальний вибір технологічного обладнання, комплектацію технічних комплексів, мати базові уявлення про правила їх експлуатації.
ФК10. Здатність описувати та класифікувати широке коло технічних об’єктів та процесів, що ґрунтується на глибокому знанні та розумінні основних механічних теорій та практик, а також базових знаннях суміжних наук.
Фахові компетентності професійного спрямування (ФКС)
ФКС3.5. Здатність приймати участь у проектуванні і детальному розробленні оптимальних технологічних процесів виготовлення виробів спрямованих на забезпечення високої якості продукції машинобудування.
ФКС 3.10. Здатність виконувати компромісний вибір варіанту технологічного процесу виготовлення виробів оцінюючи вимоги щодо собівартості, якості, безпеки праці.
Результати навчання: У результаті вивчення навчальної дисципліни здобувач освіти повинен бути здатним продемонструвати такі результати навчання:
РН5. Виконувати геометричне моделювання деталей, механізмів і конструкцій у вигляді просторових моделей і проекційних зображень та оформлювати результат у виді технічних і робочих креслень;
РН7. Застосовувати нормативні та довідкові дані для контролю відповідності технічної документації, виробів і технологій стандартам, технічним умовам та іншим нормативним документам;
РН13. Оцінювати техніко-економічну ефективність виробництва.
РН3.19. Знати методи виготовлення заготовок литтям, методи виготовлення заготовок пластичним деформуванням, методи отримання заготовок з порошкових матеріалів, виготовлення заготовок комбінованими методами;
РН3.20. Знати функціональні характеристики основного технологічного устаткування для виготовлення заготовок;
РН3.21. Вміти вибирати і обґрунтувати раціональний спосіб одержання заготовки; добирати основне технологічне устаткування для виготовлення заготовок. Вміти розраховувати розміри заготовки і призначати на них параметри точності, розраховувати припуски на обробку поверхонь заготовки, розробляти конструкцію заготовки; розробляти технологічні процеси виготовлення заготовки та розробляти робоче креслення для виготовлення заготовки.
знати:
- історію розвитку виробництва заготовок;
- виготовлення заготовок методами литва;
- методи виготовлення заготовок пластичним деформування;
- отримання заготовок з порошкових матеріалів;
- виготовлення заготовок комбінованими методами;
- основне технологічне устаткування для виготовлення заготовок;
вміти:
- вибирати і обґрунтувати раціональний спосіб одержання заготовки;
- добирати основне технологічне устаткування для виготовлення заготовок
- підбирати допуски та розраховувати припуски на обробку поверхонь заготовки;
- розраховувати розміри поверхонь заготовки та розробляти її конструкцію;
- розробляти технологічний процес виготовлення заготовки;
- оформляти робоче креслення для виготовлення заготовки.
Необхідні обов'язкові попередні та супутні навчальні дисципліни: Пререквізити: Взаємозамінність, стандартизація та технічні вимірювання. Технологічні основи машинобудування. Теорія різання. Технологія конструкційних матеріалів і матеріалознавство.
Кореквізити: Експлуатація та обслуговування машин. Обладнання та транспорт механообробних цехів. Проектування та організація підрозділів машинобудівного виробництва.
Короткий зміст навчальної програми: В результаті вивчення цієї навчальної дисципліни студент набуває теоретичних та практичних знань і навиків у: організації виробництва заготовок на машинобудівному підприємстві; виборі основних способів тримання заготовок деталей машин та методів забезпечення точності отримання розмірів; використанні основних закономірностей побудови виробничих і технологічних процесів виробництва заготовок при різних типах виробництв; спроможності вибирати і обґрунтувати раціональний метод отримання заготовок деталей машин та обирати основне технологічне устаткування для його застосування; здатності проектувати заготовку та розраховувати припуски на обробку її поверхонь, розробляти її конструкцію; оформленні технологічної документації.
Опис: Історія розвитку виробництва заготовок. Роль заготівельного виробництва в машинобудуванні. Напрями його розвитку. Одержання заготовок литтям. Класифікація способів литва. Способи литва в разових та постійних формах. Технологічний процес литва в піщаних формах. Лиття в кокіль. Спеціальні способи литва. Литво під тиском, штампуванням рідкого металу, електрошлакове литво. Виробництво заготовок пластичним деформуванням. Класифікація способів отримання заготовок пластичним деформуванням. Вільне кування заготовок. Обладнання, інструмент, типові технологічні операції. Об’ємне гаряче штампування. Штампування в відкритих та закритих штампах. Штампування на горизонтально-кувальних машинах та кривошипних гаряче штампувальних пресах. Прогресивні способи пластичного деформування: ротаційне кування, поперечно-гвинтове прокатування, тощо. Заготовки з порошкових матеріалів. Комбіновані та зварні заготовки. Техніко-економічне обґрунтування способу виготовлення заготовки.
Методи та критерії оцінювання: 1. Опитування та контроль виконання практичних робіт
2. Письмова та усна компонента на заліку
3. Контрольні заходи (КЗ) проводяться у письмовій формі.
4. Залік перед комісією студент складає в усній формі з фіксацією запитань та оцінок відповідей на заліковому листі.
Критерії оцінювання результатів навчання: - Поточний контроль (25%): письмові звіти з практичної та контрольної роботи.
- Підсумковий контроль (75% диференційований залік): тестування.
Порядок та критерії виставляння балів та оцінок: 100–88 балів – («відмінно») виставляється за високий рівень знань (допускаються деякі неточності) навчального матеріалу компонента, що міститься в основних і додаткових рекомендованих літературних джерелах, вміння аналізувати явища, які вивчаються, у їхньому взаємозв’язку і роз витку, чітко, лаконічно, логічно, послідовно відповідати на поставлені запитання, вміння застосовувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 87–71 бал – («добре») виставляється за загалом правильне розуміння навчального матеріалу компонента, включаючи розрахунки , аргументовані відповіді на поставлені запитання, які, однак, містять певні (неістотні) недоліки, за вміння застосовувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 70 – 50 балів – («задовільно») виставляється за слабкі знання навчального матеріалу компонента, неточні або мало аргументовані відповіді, з порушенням послідовності викладення, за слабке застосування теоретичних положень під час розв’язання практичних задач; 49–26 балів – («не атестований» з можливістю повторного складання семестрового контролю) виставляється за незнання значної частини навчального матеріалу компонента, істотні помилки у відповідях на запитання, невміння застосувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 25–00 балів – («незадовільно» з обов’язковим повторним вивченням) виставляється за незнання значної частини навчального матеріалу компонента, істотні помилки у відповідях на запитання, невміння орієнтуватися під час розв’язання практичних задач, незнання основних фундаментальних положень.
Рекомендована література: 1. Руденко П.О. Проектування технологічних процесів в машинобудуванні. - К.: Вища школа, 2003, 2. Божидарник В. Григорєва Н., Шабайкович В. Технологія виготовлення деталей виробів , Луцьк. „Надстиря”, 2006, 3. Сторож Б.Д., Мазур М.Л. Технологічні основи машинобудування. – Ів. Франківськ, Хмельницький. ТУП, 2003, 4 Проектування литої заготовки. /Методичні вказівки до виконання практичних та лабораторних робіт з дисципліни "Технологічні методи виробництва заготовок деталей машин". / Кук А.М- Львів, НУ „Львівська політехніка”, 2014, 5. Проектування штампованої заготовки. /Методичні вказівки до виконання практичних та лабораторних робіт з дисципліни "Технологічні методи виробництва заготовок деталей машин". / Кук А.М- Львів, НУ „Львівська політехніка”, 2015. 6. Боженко Л.І. Технологія виробництва заготовок в машинобудуванні.-К.: Вища школа, 1990. 7. Руденко П.А. и др. Проектирование и производство заготовок в машиностроении.К.:Вища школа.1991.
Уніфікований додаток: Національний університет «Львівська політехніка» забезпечує реалізацію права осіб з інвалідністю на здобуття вищої освіти. Інклюзивні освітні послуги надає Служба доступності до можливостей навчання «Без обмежень», метою діяльності якої є забезпечення постійного індивідуального супроводу навчального процесу студентів з інвалідністю та хронічними захворюваннями. Важливим інструментом імплементації інклюзивної освітньої політики в Університеті є Програма підвищення кваліфікації науково-педагогічних працівників та навчально-допоміжного персоналу у сфері соціальної інклюзії та інклюзивної освіти. Звертатися за адресою:
вул. Карпінського, 2/4, І-й н.к., кімн. 112
E-mail: nolimits@lpnu.ua
Websites: https://lpnu.ua/nolimits https://lpnu.ua/integration
Академічна доброчесність: Політика щодо академічної доброчесності учасників освітнього процесу формується на основі дотримання принципів академічної доброчесності з урахуванням норм «Положення про академічну доброчесність у Національному університеті «Львівська політехніка» (затверджене вченою радою університету від 20.06.2017 р., протокол № 35).