Податковий консалтинг

Спеціальність: Фінанси, банківська справа та страхування (освітньо-наукова програма)
Код дисципліни: 7.072.00.O.001
Кількість кредитів: 5.00
Кафедра: Фінанси
Лектор: к.е.н., доцент Червінська Оксана Степанівна
Семестр: 1 семестр
Форма навчання: денна
Мета вивчення дисципліни: Оволодіння здобувачами вищої освіти знань та навичок з управління податковою роботою, яка покладена в основу діяльності держави. Допомогти студентам економічних спеціальностей зрозуміти сутність і призначення адміністрування податків, принципи його організації, а також виконання податкової роботи її суб’єктами (платниками податків і контролюючими органами).
Завдання: Вивчення навчальної дисципліни передбачає формування у здобувачів освіти компетентностей: загальних: - ЗК5. Здатність приймати професійні та обґрунтовані рішення. фахових: - СК1. Здатність використовувати фундаментальні закономірності розвитку фінансів, банківської справи, страхування та фондового ринку у поєднанні з дослідницькими і управлінськими інструментами для здійснення професійної та наукової діяльності. - СК4. Здатність оцінювати дієвість наукового, аналітичного і методичного інструментарію для обґрунтування управлінських рішень у сфері фінансів, банківської справи ,страхування та фондового ринку. - СК6. Здатність застосовувати міждисциплінарні підходи при розв’язанні складних задач і проблем у сфері фінансів, банківської справи,страхування та фондового ринку. - СК7. Здатність до пошуку, використання та інтерпретації інформації, необхідної для вирішення професійних і наукових завдань в сфері фінансів, банківської справи, страхування та фондового ринку . - СК9. Здатність розробляти технічні завдання для проектування інформаційних систем у сфері фінансів, банківської справи, страхування та фондового ринку. - СК10. Здатність виконувати наукові дослідження у сфері фінансів, банківської справи ,страхування та фондового ринку з урахуванням поставлених завдань та наявних обмежень. - СК11. Здатність аналізувати фінансову та податкову політику на мікро- й макрорівні та обґрунтовувати напрями їх удосконалення. - СКС-1 Здатність наукового дослідження та моделювання процесів бюджетування і оподаткування у корпораціях, їхнього антикризового фінансового управління та фінансового контролінгу, взаємозв’язку з фінансовими посередниками, управління інвестиційною і договірною діяльністю у корпораціях, використовуючи фахові знання з фінансів, банківської справи, страхування та фондового ринку. - СКС-2 Здатність застосовувати перспективні наукові напрями управління публічними фінансами, формувати стратегії соціально-економічного розвитку та бюджети територіальних громад, аналізувати їх виконання, забезпечувати систему контролю, можливостей залучення інвестиційних ресурсів, зокрема шляхом муніципальних запозичень.
Результати навчання: 1.ПР 09. Застосовувати управлінські навички у сфері фінансів, банківської справи ,страхування та фондового ринку. 2.ПР 17. Обґрунтовувати напрями удосконалення фінансової та податкової політики держави, фінансових та не фінансових корпорацій. 3.ПР 19. Здійснювати загальний, фінансовий, податковий, операційний дью-ділідженс у рамках діяльності фінансових та нефінансових корпорацій.
Необхідні обов'язкові попередні та супутні навчальні дисципліни: Фінансовий менеджмент Бюджетний менеджмент, Макрофінансове бюджетування Управління бюджетними ресурсами
Короткий зміст навчальної програми: Предметом вивчення навчальної дисципліни «Податковий консалтинг» є теоретичні та практичні засади організації податкової роботи та порядок адміністрування податків, зборів, платежів суб’єктами податкової роботи, платниками податків і контролюючими органами (державною податковою та митною службами), а також порядок контролю за дотриманням вимог податкового законодавства (Податкового кодексу України) та митного законодавства (Митного кодексу України), відповідальність платників податку за порушення вимог податкового і митного законодавства, здійснення заходів контролюючими органами щодо забезпечення погашення платниками податків податкового боргу з певних податків, зборів, платежів. Теоретичні основи закладені в нормативно-правових документах – законах, наказах, положеннях, інструкціях методиках які розкривають суть податкової роботи.
Опис: Дисципліна «Податковий консалтинг» вивчає: Тема № 1 Порядок адміністрування податків, зборів, платежів. Тема № 2 Основи організації податкової роботи платниками податків та контролюючими органами. Тема № 3 Методика обчислення податків та форми розрахунків із бюджетом . Тема № 4 Подання податкової звітності платниками податків до контролюючих органів. Тема № 5 Облік платників податків, зборів, платежів контролюючими органами . Тема № 6 Облік надходження до бюджету податків, зборів, платежів. Тема № 7 Організація контролю податкової роботи. Тема № 8 Автоматизація процесів оподаткування. Тема № 9 Система дью - ділідженс при погашенні податкового боргу платників податків Тема № 10 Організація роботи контролюючих органів з платниками податків.
Методи та критерії оцінювання: Методи контролю знань та умінь здобувача при вивченні дисципліни включають: 1. Поточний контроль роботи здобувача: - Тестування; - Виконання та захист (усне опитування) лабораторних робіт; - Виконання індивідуального завдання ( за варіантом); - Захист індивідуального завдання (усне опитування) ; 2. Підсумковий контроль: Складання екзамену (письмової та усної компонент) Письмова компонента: - Завдання 1-го рівня – тести; - Завдання 2-го рівня – тести; - Завдання 3-го рівня – розв’язати задачу; Усна компонента: - Дискусія з проблемного питання.
Критерії оцінювання результатів навчання: Критерії оцінювання результатів навчання здобувачів освіти ДФН Форми поточного контролю: Тестування за темами 10*0,5 бал = 5 балів Виконання та захист лабораторних завдань 5*5 бал = 25 балів Виконання індивідуального завдання 5 балів Захист індивідуального завдання (усне опитування) 5 балів Разом за ПК 40 балів Екзаменаційний контроль: На екзамені здобувач може отримати максимум 60 балів. Екзамен складається з письмової та усної компонент. Письмова компонента - екзаменаційний білет, який складається із завдань трьох рівнів, що оцінюються за окремою шкалою: Рівень1 – тести 2 тестів*3 бал = 6 балів; Рівень 2 – тести 7 тестів*4бали =28 балів; Рівень 3 – Розв’язати задачу – 11 балів Під час усного спілкування з викладачем здобувач може отримати від 0 до 15 балів за відповідь на запитання екзаменатора
Порядок та критерії виставляння балів та оцінок: 100–88 балів – («відмінно») виставляється за високий рівень знань (допускаються деякі неточності) навчального матеріалу компонента, що міститься в основних і додаткових рекомендованих літературних джерелах, вміння аналізувати явища, які вивчаються, у їхньому взаємозв’язку і роз витку, чітко, лаконічно, логічно, послідовно відповідати на поставлені запитання, вміння застосовувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 87–71 бал – («добре») виставляється за загалом правильне розуміння навчального матеріалу компонента, включаючи розрахунки , аргументовані відповіді на поставлені запитання, які, однак, містять певні (неістотні) недоліки, за вміння застосовувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 70 – 50 балів – («задовільно») виставляється за слабкі знання навчального матеріалу компонента, неточні або мало аргументовані відповіді, з порушенням послідовності викладення, за слабке застосування теоретичних положень під час розв’язання практичних задач; 49–26 балів – («не атестований» з можливістю повторного складання семестрового контролю) виставляється за незнання значної частини навчального матеріалу компонента, істотні помилки у відповідях на запитання, невміння застосувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 25–00 балів – («незадовільно» з обов’язковим повторним вивченням) виставляється за незнання значної частини навчального матеріалу компонента, істотні помилки у відповідях на запитання, невміння орієнтуватися під час розв’язання практичних задач, незнання основних фундаментальних положень.
Рекомендована література: 1. Закон України «Податковий Кодекс України» від 02.12.2010 р. № 2755-VI ( із змінами та доповненнями внесеними згідно із Законами України.). 2. Закон України «Митний Кодекс України» від 13.03. 2012 р., № 4495 -VI). (Із змінами, внесеними згідно із Законами України.) 3. Паранчук С. В. Податковий менеджмент. Навчальний посібник / С. В. Паранчук, А. С. Мороз, О. С. Червінська., Н.Г.Синютка. Львів. Вид-во Львівської політехніки, 2017. – 294с. 4.Bondarchuk M. Theoretical and practical aspects of modern scientific research: колективна монографія / M. Bondarchuk, O. Vivchar, M. Lyvdar, С. В. Паранчук, О. П. Волошин, І. С. Скоропад, О. С. Червінська. – Sherman Oaks: GS Publishing Services, 2022. – 257 c. 5. Бондарчук М. К. Scientific research of the XXI century. Volume 1: колективна монографія / М. К. Бондарчук, С. В. Паранчук, О. С. Червінська, Н. В. Вишницький. – Sherman Oaks, California: GS publishing service, 2021. – 430 c. 6.Alieksieiev I., Paranchuk S., Chervinska O. Monitoring of tax and non-tax flows // Economics, Entrepreneurship, Management. – 2020. – Vol. 7, No. 1. – P. 1–9. 7.Червінська О.С., Папірник С. Є. Аналіз податку на прибуток підприємств в Україні та перспектив його трансформації // Наука , технології , інновації: тенденції розвитку в Україні та світі : матеріали міжнародної студентської наукової конференції, 17 квітня, 2020 р., Харків, Україна. – Т. 1. – 2020. – C. 8–12. 8.Алєксєєв І. В., Паранчук С. В., Червінська О. С. Податкові і неподаткові потоки об'єднаних територіальних громад // Проблеми економіки. – 2019. – № 3 (41). – С. 186–193 9.Алєксєєв І. В., Паранчук С. В., Червінська О. С. Суб'єкти та ефективність податкового контролю // Регіональна економіка. – 2019. – № 3. – С. 98–105. 10. Алєксєєв І. В., Паранчук С. В., Червінська О. С. Податкові і неподаткові потоки у забезпеченні конкурентоспроможності виробничого комплексу ОТГ // Конкурентоспроможність та інновації: проблеми науки та практики: Матеріали міжнародної науково-практичної інтернет-конференції (Харків, 14 листопада 2019 р.). – 2019. – C. 113–116.
Уніфікований додаток: Національний університет «Львівська політехніка» забезпечує реалізацію права осіб з інвалідністю на здобуття вищої освіти. Інклюзивні освітні послуги надає Служба доступності до можливостей навчання «Без обмежень», метою діяльності якої є забезпечення постійного індивідуального супроводу навчального процесу студентів з інвалідністю та хронічними захворюваннями. Важливим інструментом імплементації інклюзивної освітньої політики в Університеті є Програма підвищення кваліфікації науково-педагогічних працівників та навчально-допоміжного персоналу у сфері соціальної інклюзії та інклюзивної освіти. Звертатися за адресою: вул. Карпінського, 2/4, І-й н.к., кімн. 112 E-mail: nolimits@lpnu.ua Websites: https://lpnu.ua/nolimits https://lpnu.ua/integration
Академічна доброчесність: Політика щодо академічної доброчесності учасників освітнього процесу формується на основі дотримання принципів академічної доброчесності з урахуванням норм «Положення про академічну доброчесність у Національному університеті «Львівська політехніка» (затверджене вченою радою університету від 20.06.2017 р., протокол № 35).