Стратегічне управління фінансами корпорацій

Спеціальність: Фінанси, банківська справа та страхування (освітньо-наукова програма)
Код дисципліни: 7.072.01.E.021
Кількість кредитів: 5.00
Кафедра: Фінанси
Лектор: Бондаренко Лідія Петрівна, к.е.н., доцент кафедри фінансів
Семестр: 3 семестр
Форма навчання: денна
Мета вивчення дисципліни: Метою дисципліни є оволодіння студентами теоретико-методичними та практичними навичками здійснення стратегічного управління фінансами корпорацій.
Завдання: 1. Вміння виявляти, ставити та вирішувати проблеми. 2. Здатність генерувати нові ідеї (креативність). 3. Здатність використовувати фундамнтальні закономірності розвитку фінансів, банківської справи та страхування у поєднанні з дослідницькими та управлінськими інструментами для здійснення процесійної та наукової діяльності. 4. Здатність використовувати теоретичний та методичний інструментарій для діагностики та моделювання фінансової діяльності суб'єктів господарювання. 5. Здатність оцінювати дієвість наукового, аналітичного та методичного інструментарію для обгрунтування управлінських рішень у сфері фінансів, банківської справи та страхування. 6. Здатність застосовувати міждисциплінарні підходи при розв'язанні складних задач і проблем у сфері фінансів, банківської справи та страхування. 7. Здатність розробляти технічні завдання для проектування систем у сфері фінансів, банківської справи та страхування. 8. Здатність аналізувати фінансову та податкову політику на мікро та макро рівні та обгрунтувати напрями їх удосконалення. 9. Здатність адаптувати та імлементувати міжнародні стандарти та нормативи у практичну діяльність корпорацій у частині управління активами, капіталом, інвестиціями, фінансовими результатами, фінансовими ризиками. 10. Здатність розробляти стратегії для прийняття стратегічних рішень у сфері фінансів, банківської справи та страхування на принципах liberal arts and science education. 11. Здатність наукового дослідження та моделювання процесів бюджетування та оподаткування у корпораціях, їхнього антикризового фінансового управління та фінансового контролінгу, взаємозв'язку з фінансовими посередниками, управління інвестиційною та договірною діяльністю у корпораціях, використовуючи фахові знання з фінансів, банківської справи та страхування.
Результати навчання: 1. Здійснювати адаптацію та модитифікацію існуючих наукових підходів і методів до конкретних ситуацій професійної дільності. 2. Доступно і аргументовано представляти результати досліджень усно і письмово, брати участь у фахових дискусіях. 3. Застосовувати управлінські навички у сфері фінансів, банківської справи та страхування. 4. Здійснювати діагностику та моделювання фінансової діяльності суб'єктів господарювання. 5. Застосовувати поглиблені знання в сфері фінансового, банківського та страхового менеджменту для прийняття рішень. 6. Обгрунтувати вибір варіантів управлінських рашень у сфері фінансів, банківської справи та страхування та оцінювати їх ефективність з урахуванням цілей,наявних обмежень, законодавчих етичних аспектів. 7. Обґрунтовувати актуальність досліджень, можливість досягнення поставлених цілей з урахуванням наявних ресурсів, висувати гіпотези, аргументувати висновки за результатами досліджень. 8. Здійснювати загальний, фінансовий, податковий,операційний дью-ділідженс у рамках діяльності фінансових і нефінансових корпорацій. 9. Використовувати інформаційні системи державних фінансових органів та корпоративних інформаційних систем, електронних систем передавання банківської інформації, міжбанківських та інших платіжних систем. 10. Вміти формувати стратегії соціально-економічного розвитку та бюджети територіальних громад, аналізувати їх виконання, забезпечувати истему контролю, залучення інвестиційних ресурсів, зокрема шляхом муніципальних запозичень. 11. Розробляти стратегії банків на фінансових ринках, проектувати банківські продукти і послуги, управляти банківськими ризиками з врахуванням вимог європейського сертифікату банкіра. 12. Застосовувати перспективні наукові напрямки управління фінансовими операціями в міжнародному русі капіталу та приймати стратегічні рішення учасників фінансових ринків у складних непередбачуваних умовах.
Необхідні обов'язкові попередні та супутні навчальні дисципліни: попередні: страховий менеджмент.
Короткий зміст навчальної програми: Вивчення дисципліни передбачає поглиблене засвоєння студентами знань щодо проведення стратегічного управління суб’єктів господарювання (корпорацій), діагностики існуючих проблем та здійснення рекомендацій щодо покращення управління у фінансовому бізнесі.
Опис: Поняття та сутність стратегічного управління. Методи стратегічного оцінювання у фінансовому бізнесі. Системи стратегічного оцінювання у фінансовому бізнесі. Вибір нормативів для стратегічного управління. Стратегічне управління фінансових показників. Стратегічний аналіз інвестицій. Стратегічний аналіз капіталу. Аналіз фінансових стратегій. Аналіз операційних стратегій. Стратегічний аналіз бізнес середовища.
Методи та критерії оцінювання: поточний контроль (методи усного контролю, вирішення практичних кейсів, тестового опитування, письмового контролю, самостійна робота (40%) підсумковий контроль (контрольний захід – іспит): письмово-усна форма (60%)
Критерії оцінювання результатів навчання: Робота на практичних заняттях (40 балів): виконання індивідуальних та групових проектів, розв'язування задач та кейсових проблем, дискусії та обговорення гострих питань за темою.
Порядок та критерії виставляння балів та оцінок: 100-88 балів - атестований з оцінкою «відмінно» - Високий рівень: здобувач освіти демонструє поглиблене володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни, системні знання, вміння і навички їх практичного застосування. Освоєні знання, вміння і навички забезпечують можливість самостійного формулювання цілей та організації навчальної діяльності, пошуку та знаходження рішень у нестандартних, нетипових навчальних і професійних ситуаціях. Здобувач освіти демонструє здатність робити узагальнення на основі критичного аналізу фактичного матеріалу, ідей, теорій і концепцій, формулювати на їх основі висновки. Його діяльності ґрунтується на зацікавленості та мотивації до саморозвитку, неперервного професійного розвитку, самостійної науково-дослідної діяльності, що реалізується за підтримки та під керівництвом викладача. 87-71 балів - атестований з оцінкою «добре» - Достатній рівень: передбачає володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни на підвищеному рівні, усвідомлене використання знань, умінь і навичок з метою розкриття суті питання. Володіння частково-структурованим комплексом знань забезпечує можливість їх застосування у знайомих ситуаціях освітнього та професійного характеру. Усвідомлюючи специфіку задач та навчальних ситуацій, здобувач освіти демонструє здатність здійснювати пошук та вибір їх розв’язання за поданим зразком, аргументувати застосування певного способу розв’язання задачі. Його діяльності ґрунтується на зацікавленості та мотивації до саморозвитку, неперервного професійного розвитку. 70-50 балів - атестований з оцінкою «задовільно» - Задовільний рівень: окреслює володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни на середньому рівні, часткове усвідомлення навчальних і професійних задач, завдань і ситуацій, знання про способи розв’язання типових задач і завдань. Здобувач освіти демонструє середній рівень умінь і навичок застосування знань на практиці, а розв’язання задач потребує допомоги, опори на зразок. В основу навчальної діяльності покладено ситуативність та евристичність, домінування мотивів обов’язку, неусвідомлене застосування можливостей для саморозвитку. 49-00 балів - атестований з оцінкою «незадовільно» - Незадовільний рівень: свідчить про елементарне володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни, загальне уявлення про зміст навчального матеріалу, часткове використання знань, умінь і навичок. В основу навчальної діяльності покладено ситуативно-прагматичний інтерес.
Рекомендована література: 1. Дикань В.Л., Зубенко В.О., Маковоз О.В., Токмакова І.В., Шраменко О.В. Стратегічне управління: навч. посібник. К.: «Центр учбової літератури», 2019. 272 с. 2. Стратегічний аналіз: навч. посіб. для студ. вищ. навч. закл./ О. В. Пилипенко; За заг. ред. М. І. Коваля. — К.: ДП “Вид. дім “Персонал”, 2018. — 350 с. — Бібліогр.: с. 347 — 350. 3. Чебанова Н.В., Ревуцька Л.Є. Стратегічний аналіз: Навч. посібник. – Харків: УкрДУЗТ, 2016. – 294 с. 4. Фаріон І. Д. Стратегічний аналіз: Навчальний посібник для студентів і аспірантів. – Тернопіль: ТНЕУ, 2009. – 635 с. 5. Ящишин І.В. Стратегічні засади реалізації цілей сталого розвитку підприємствами в Україні / І.В. Ящишин // Ефективна економіка. – 2021. - №12. URL: http://www.economy.nayka.com.ua/?op=1&z=9722. 6. Колісник ГМ. Концептуальні аспекти організації обліково-аналітичного забезпечення стратегічного управління витратами підприємства / Г.М. Колісник, Р.С. Шулла, В.В. Лувкулич // Економічний простір. - 2022. - №177. URL: http://prostir.pdaba.dp.ua/index.php/journal/article/view/1055.
Уніфікований додаток: Національний університет «Львівська політехніка» забезпечує реалізацію права осіб з інвалідністю на здобуття вищої освіти. Інклюзивні освітні послуги надає Служба доступності до можливостей навчання «Без обмежень», метою діяльності якої є забезпечення постійного індивідуального супроводу навчального процесу студентів з інвалідністю та хронічними захворюваннями. Важливим інструментом імплементації інклюзивної освітньої політики в Університеті є Програма підвищення кваліфікації науково-педагогічних працівників та навчально-допоміжного персоналу у сфері соціальної інклюзії та інклюзивної освіти. Звертатися за адресою: вул. Карпінського, 2/4, І-й н.к., кімн. 112 E-mail: nolimits@lpnu.ua Websites: https://lpnu.ua/nolimits https://lpnu.ua/integration
Академічна доброчесність: Політика щодо академічної доброчесності учасників освітнього процесу формується на основі дотримання принципів академічної доброчесності з урахуванням норм «Положення про академічну доброчесність у Національному університеті «Львівська політехніка» (затверджене вченою радою університету від 20.06.2017 р., протокол № 35).