Фінанси інтегрованих структур бізнесу
Спеціальність: Фінанси, банківська справа та страхування (освітньо-наукова програма)
Код дисципліни: 7.072.01.E.022
Кількість кредитів: 5.00
Кафедра: Фінанси
Лектор: Скоропад І.С.
Семестр: 3 семестр
Форма навчання: денна
Завдання: Знання методів оптимізації грошових потоків підприємства з врахуванням зміни вартості грошей в часі, структури активів, капіталу, витрат, портфеля реальних та фінансових інвестицій, рівня фінансових ризиків та дивідендної і кредитної політики підприємства. Знання основних методів оптимізації результуючих фінансово-економічних показників. Знання способів та методів контролю за центрами фінансової відповідальності. Знання форм стратегічного аналізу для формування інформаційного забезпечення та оптимізації фінансового управління.
Результати навчання: Відшуковувати, обробляти, систематизувати та аналізувати інформацію, необхідну для вирішення професійних та наукових завдань в сфері фінансів, банківської справи та страхування.
Здійснювати діагностику і моделювання фінансової діяльності суб’єктів господарювання.
Використовувати інструментарій і технології сучасного менеджменту в управлінні фінансовими та нефінансовими установами (фінансового контролінгу, бюджетування, податкового моніторингу, санації, оптимізації бізнес-процесів).
Застосовувати управлінські навички у сфері фінансів, банківської справи та страхування.Використовувати інформаційні системи державних фінансових органів та корпоративних інформаційних систем, електронних систем передавання банківської інформації, міжбанківських та інших платіжних систем.
Необхідні обов'язкові попередні та супутні навчальні дисципліни: -Фінансовий менеджмент
Короткий зміст навчальної програми: Навчальна дисципліна «Фінанси інтегрованих структур» є однією з вибіркових навчальних дисциплін блоку «Міжнародні фінанси» циклу професійної підготовки магістрів спеціальності 072 «Фінанси, банківська справа та страхування», що забезпечує оволодіння студентами фахових теоретичних знань і практичних навичок з дослідницьких компетентностей
Опис: -Транснаціональна корпорація як суб’єкт глобальної економіки. Регулювання діяльності транснаціональних корпорацій.
Злиття та поглинання компаній. Управління транснаціональними корпораціями: конкурентні та корпоративні стратегії. Фінанси транснаціональних корпорацій. Транснаціоналізація форм господарського життя та економічний розвиток. Україна в процесах економічної транснаціоналізації.
Методи та критерії оцінювання: Лекції, семінарські, практичні та лабораторні заняття: словесні методи, демонстрація презентацій, евристичний метод, робота в малих групах, методи статистичної обробки інформації (у т.ч. кореляційно- регресійний аналіз) Самостійна робота дослідницький метод; індуктивні та дедуктивні методи.
Критерії оцінювання результатів навчання: Поточний контроль роботи здобувача: тестування; усне опитування, оцінювання виконання і захисту лабораторних робіт та індивідуального науково-дослідного завдання.
Екзаменаційний контроль: оцінювання складання екзамену (письмової та усної компонент). Письмова компонента: завдання 1-го та 2-го рівня – тести; завдання 3-го рівня –задачі.
Порядок та критерії виставляння балів та оцінок: 100-88 балів - атестований з оцінкою «відмінно» - Високий рівень: здобувач освіти демонструє поглиблене володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни, системні знання, вміння і навички їх практичного застосування. Освоєні знання, вміння і навички забезпечують можливість самостійного формулювання цілей та організації навчальної діяльності, пошуку та знаходження рішень у нестандартних, нетипових навчальних і професійних ситуаціях. Здобувач освіти демонструє здатність робити узагальнення на основі критичного аналізу фактичного матеріалу, ідей, теорій і концепцій, формулювати на їх основі висновки. Його діяльності ґрунтується на зацікавленості та мотивації до саморозвитку, неперервного професійного розвитку, самостійної науково-дослідної діяльності, що реалізується за підтримки та під керівництвом викладача. 87-71 балів - атестований з оцінкою «добре» - Достатній рівень: передбачає володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни на підвищеному рівні, усвідомлене використання знань, умінь і навичок з метою розкриття суті питання. Володіння частково-структурованим комплексом знань забезпечує можливість їх застосування у знайомих ситуаціях освітнього та професійного характеру. Усвідомлюючи специфіку задач та навчальних ситуацій, здобувач освіти демонструє здатність здійснювати пошук та вибір їх розв’язання за поданим зразком, аргументувати застосування певного способу розв’язання задачі. Його діяльності ґрунтується на зацікавленості та мотивації до саморозвитку, неперервного професійного розвитку. 70-50 балів - атестований з оцінкою «задовільно» - Задовільний рівень: окреслює володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни на середньому рівні, часткове усвідомлення навчальних і професійних задач, завдань і ситуацій, знання про способи розв’язання типових задач і завдань. Здобувач освіти демонструє середній рівень умінь і навичок застосування знань на практиці, а розв’язання задач потребує допомоги, опори на зразок. В основу навчальної діяльності покладено ситуативність та евристичність, домінування мотивів обов’язку, неусвідомлене застосування можливостей для саморозвитку. 49-00 балів - атестований з оцінкою «незадовільно» - Незадовільний рівень: свідчить про елементарне володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни, загальне уявлення про зміст навчального матеріалу, часткове використання знань, умінь і навичок. В основу навчальної діяльності покладено ситуативно-прагматичний інтерес.
Рекомендована література: Транснаціональні корпорації: навч. посіб. / За ред. О.В. Шкурупій [О.В.Шкурупій, В.В.Гончаренко, Т.А.Дейнека та ін.] – Київ: Центр учбової літератури, 2016. – 240с.
- Войтко С. В.Транснаціональні корпорації : навч. посібник / С. В. Войтко, О. А. Гавриш, О. О. Корогодова, Т. Є. Моісеєнко. – Київ: НТУУ «КПІ», 2016. – 208 c.
- Сазонець І.Л. Сутність та основні концепції діяльності ТНК в умовах глобалізації: моногр.
- Козак Ю.Г. Транснаціональні корпорації: особливості інвестиційної діяльності: навч. посіб./ За ред. Якубовського С.О.,Козака Ю.Г., Логвінової Н.С. 2-ге вид. перероб. та доп. – Київ: Центр учбової літератури, 2011. – 472с.
-Інформаційно-аналітичний фінансовий портал. [Електронний ресурс]. Режим доступу: http://finance.ua
-Циганов С. А., Заліско О. І. Емпіричний аналіз структури капіталу сучасних транснаціональних корпорацій // Фінанси України. -2016.- №12. – С.105-123.
-Філіпенко А. С. Економічна глобалістика. Світ-система глобалізму / А. С.Філіпенко // Фінанси України. - 2017. - № 1. - С. 127-128
Уніфікований додаток: Національний університет «Львівська політехніка» забезпечує реалізацію права осіб з інвалідністю на здобуття вищої освіти. Інклюзивні освітні послуги надає Служба доступності до можливостей навчання «Без обмежень», метою діяльності якої є забезпечення постійного індивідуального супроводу навчального процесу студентів з інвалідністю та хронічними захворюваннями. Важливим інструментом імплементації інклюзивної освітньої політики в Університеті є Програма підвищення кваліфікації науково-педагогічних працівників та навчально-допоміжного персоналу у сфері соціальної інклюзії та інклюзивної освіти. Звертатися за адресою:
вул. Карпінського, 2/4, І-й н.к., кімн. 112
E-mail: nolimits@lpnu.ua
Websites: https://lpnu.ua/nolimits https://lpnu.ua/integration
Академічна доброчесність: Політика щодо академічної доброчесності учасників освітнього процесу формується на основі дотримання принципів академічної доброчесності з урахуванням норм «Положення про академічну доброчесність у Національному університеті «Львівська політехніка» (затверджене вченою радою університету від 20.06.2017 р., протокол № 35).