Управління державним боргом
Спеціальність: Фінанси, банківська справа та страхування (освітньо-наукова програма)
Код дисципліни: 7.072.02.E.027
Кількість кредитів: 5.00
Кафедра: Фінанси
Лектор: Кандидат економічних наук, доцент
Семестр: 3 семестр
Форма навчання: денна
Завдання: Загальні компетентності
ЗК5 Здатність приймати обгрунтовані рішення
СК7 Здатність до пошуку, використання та інтерпритації інформації, необхідні для вирішення професійних та наукових завдань в сфері фінансів, банківської справи та страхування
СК9 Здатність розробляти технічні завдання для проектування інформаційних систем у сфері фінансів, банківської справи та страхування
Результати навчання: проводити дослідження на відповідному рівні, формулювати нові гіпотези та наукові задачі в області публічних фінансів; використовувати фундаментальні закономірності розвитку фінансів у поєднанні з дослідницькими і управлінськими інструментами для здійснення професійної та наукової діяльності; застосовувати поглиблені знання в галузі управління державним боргом для прийняття рішень.ПРО1 Використовувати фундаментальні закономірності розвитку фінансів, банківської справи та страхування у поєднанні з дослідницькими і управлінськими інструментами для здійснення професійної та наукової діяльності
ПРО7 Вирішувати етичні дилеми з опорю на норми закону, етичні принципи та загальнолюдські цінності
ПРО8 Вміти застосовувати інноваційні підходи у сфері фінансів, банківської справи та страхування та управляти ними.
ПР11 Застосовувати поглиблені знання У сфері фінансового, банківського та страхового менеджменту та прийняття рішень.
ПР14 Обгрунтувати актуальність досліджень, можливість досягнення поставлених цілей з урахуванням наявних ресурсів, висувати гіпотези, аргументувати висновки за результатами досліджень.
ПР17 Обгрунтувати напрями удосконалення фінансової та податкової політики держави, фінансових та нефінансових корпорацій.
ПР19 Здійснювати загальний, фінансовий, податковий, операційний дью-ділідженс у рамках діяльності фінансових та нефінансових корпорацій.
ПР23 Розробляти стратегії банків та фінансових ринків, проектувати банківські продукти і послуги, управляти банківськими ризиками з урахуванням вимог європейського сертифікату банкіра.
ЗН2 Критичне осмислення основних теорій, принципів, методів і понять у навчанні та професійній діяльності.
УМ1 Розвязання складних непередбачуваних задач і проблем у спеціалізованих сферах професійної діяльності та навчання що передбачає збирання та інтерпритацію інформації, вибір методів та інструметальних засобів, застосування інноваційних підходів.
АВ1 Управління комплексними діями або проектами, відповідальність за прийняття рішень у непередбачуваних умовах.
Необхідні обов'язкові попередні та супутні навчальні дисципліни: пререквізит:державний фінансовий контроль, упралвіння договірною діяльністю в бюджетних установах
кореквізит: переддипломна практика
Короткий зміст навчальної програми: Сутність,класифікація та система управління державним боргом. Організація державних запозичень на внутрішньому ринку. Зовнішні державні запозичення України. Механізм управління та обслуговування державного боргу України. Зарубіжний досвід управління державним боргом. Підвищення ефективності використання державних запозичень.
Опис: Тема 1. Державний борг та його роль у фінансовій системі країни
Тема 2. Державний борг як елемент макроекономічного аналізу
Тема 3. Система управління державним боргом
Тема 4. Боргова політика
Тема 5. Організація та управління державними запозиченнями на
внутрішньому ринку
Тема 6. Управління зовнішніми державними запозиченнями
Тема 7. Обслуговування, погашення та регулювання державного боргу
Тема 8. Управління ризиками державного боргу та боргова безпека
Методи та критерії оцінювання: Методи контролю знань та умінь здобувача при вивченні дисципліни (виконанні курсового проекту) включають оцінювання:
якості опрацювання літературних джерел та повноти розкриття теоретичної частини згідно варіанту завдання, правильності застосування методу SWOT- аналізу для визначення стратегічних чинників, що впливають на фінансово-економічну діяльність досліджуваної корпорації, а також ефективності запропонованих заходів для поліпшення показників, правильності методики формування операційних і фінансових бюджетів та точності здійснених розрахунків, обгрунтованості висновків за результатами досліджень при виконанні курсового проекту, повноти відповідей та здатності аргументовано представляти результати досліджень під час захисту курсового проекту у присутності інших студентів групи, якості і своєчасності оформлення роботи
Критерії оцінювання результатів навчання: повнота розкриття теоретичної частини (20 %)
- точність розрахунків у розрахунковій частині (20 %)
- правильність оцінювання отриманих результатів (20 %)
- ефективність здійснення пропонованих заходів для поліпшення показників (10 %)
- повнота і обґрунтування відповідей при захисті роботи (20 %)
- якість і своєчасність оформлення роботи (10 %)
Порядок та критерії виставляння балів та оцінок: 100-88 балів - атестований з оцінкою «відмінно» - Високий рівень: здобувач освіти демонструє поглиблене володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни, системні знання, вміння і навички їх практичного застосування. Освоєні знання, вміння і навички забезпечують можливість самостійного формулювання цілей та організації навчальної діяльності, пошуку та знаходження рішень у нестандартних, нетипових навчальних і професійних ситуаціях. Здобувач освіти демонструє здатність робити узагальнення на основі критичного аналізу фактичного матеріалу, ідей, теорій і концепцій, формулювати на їх основі висновки. Його діяльності ґрунтується на зацікавленості та мотивації до саморозвитку, неперервного професійного розвитку, самостійної науково-дослідної діяльності, що реалізується за підтримки та під керівництвом викладача. 87-71 балів - атестований з оцінкою «добре» - Достатній рівень: передбачає володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни на підвищеному рівні, усвідомлене використання знань, умінь і навичок з метою розкриття суті питання. Володіння частково-структурованим комплексом знань забезпечує можливість їх застосування у знайомих ситуаціях освітнього та професійного характеру. Усвідомлюючи специфіку задач та навчальних ситуацій, здобувач освіти демонструє здатність здійснювати пошук та вибір їх розв’язання за поданим зразком, аргументувати застосування певного способу розв’язання задачі. Його діяльності ґрунтується на зацікавленості та мотивації до саморозвитку, неперервного професійного розвитку. 70-50 балів - атестований з оцінкою «задовільно» - Задовільний рівень: окреслює володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни на середньому рівні, часткове усвідомлення навчальних і професійних задач, завдань і ситуацій, знання про способи розв’язання типових задач і завдань. Здобувач освіти демонструє середній рівень умінь і навичок застосування знань на практиці, а розв’язання задач потребує допомоги, опори на зразок. В основу навчальної діяльності покладено ситуативність та евристичність, домінування мотивів обов’язку, неусвідомлене застосування можливостей для саморозвитку. 49-00 балів - атестований з оцінкою «незадовільно» - Незадовільний рівень: свідчить про елементарне володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни, загальне уявлення про зміст навчального матеріалу, часткове використання знань, умінь і навичок. В основу навчальної діяльності покладено ситуативно-прагматичний інтерес.
Рекомендована література: 1. Барановський О.І. Фінансова безпека в Україні (методологія оцінки та механізми забезпечення) : Монографія. – К: КНТЕУ, 2011.-759 с.
2. Башко В.Й. Державні запозичення в Україні% оцінка потреб і пропозиції щодо структури// Економіка і прогнозування. – 2022.- № 2.- с.75-87.
3. Молдован О. Державні фінанси України: досвід та перспективи реформ Монографія.-Київ, 2012.-375с.
4. Вітлінський В.В. Моделювання економіки: Навч.посібник.- К: КНЕУ, 2015.- 408 с.
5. Державні фінанси: Управління державним боргом: Інтегрований навчально-атестаційний комплекс. В 5-ти т. Т.2/ Н.М. Ушакова, Г.В. Кучер, В.Т. Александров, С.М. Недбаэва; За заг. Ред. А.А. Мазаракі – К: АВТ, 2004.-368 с.
6. Длугопольський О.В. Теорія економіки державного сектора: Навч.посібник.- К: Професіонал, 2007.-592 с.
7. Кучер Г. Управління державним боргом: Підручник/ Г.В. Кучер- К: КНТЕУ, 2008.- 460с.
8. Управління державним богром: Навч.посібник- Прутська О.О.. Сьомченков О.А.. Гарбар Ж.В., Губанова Л.І., Руденко В.В./ за заг.ред. Прутської О.О.- К.: Центр учбової літератури, 2010.-367с.
9. Вівчар О. Й., Папірник* С. Є. Перспективи розвитку ринку ОВДП в Україні як альтернативи зовнішніх запозичень // Міжнародний науковий журнал «Інтернаука». Серія: "Економічні науки". – 2021. – № 3 (47), т. 1. – С. 29–35.
10. Доброчинська А. Плюси та мінуси для інвестицій: огляд законодавства // "Юридична газета" — професійне юридичне видання. 20019. № 20. URL:https://yur-gazeta.com/publications/practice/mizhnarodne-pravo-investiciyi/plyusi-ta-minusi-dlya-investiciy-oglyad-zakonodavstva.html (дата звернення: 20.02.2020).
11. Маркевич К. Хто і як інвестує в Україну / Український центр економічних та політичних досліджень ім. О. Разумкова. 2019. URL: http://razumkov.org.ua/statti/khto-i-iak-investuie-v-ukrainu (дата звернення: 21.02.2020)
Уніфікований додаток: Національний університет «Львівська політехніка» забезпечує реалізацію права осіб з інвалідністю на здобуття вищої освіти. Інклюзивні освітні послуги надає Служба доступності до можливостей навчання «Без обмежень», метою діяльності якої є забезпечення постійного індивідуального супроводу навчального процесу студентів з інвалідністю та хронічними захворюваннями. Важливим інструментом імплементації інклюзивної освітньої політики в Університеті є Програма підвищення кваліфікації науково-педагогічних працівників та навчально-допоміжного персоналу у сфері соціальної інклюзії та інклюзивної освіти. Звертатися за адресою:
вул. Карпінського, 2/4, І-й н.к., кімн. 112
E-mail: nolimits@lpnu.ua
Websites: https://lpnu.ua/nolimits https://lpnu.ua/integration
Академічна доброчесність: Політика щодо академічної доброчесності учасників освітнього процесу формується на основі дотримання принципів академічної доброчесності з урахуванням норм «Положення про академічну доброчесність у Національному університеті «Львівська політехніка» (затверджене вченою радою університету від 20.06.2017 р., протокол № 35).