Дослідження трансформацій фінансової системи (курсовий проєкт)

Спеціальність: Фінанси, банківська справа та страхування (освітньо-наукова програма)
Код дисципліни: 7.072.00.O.005
Кількість кредитів: 3.00
Кафедра: Фінанси
Лектор: Проф. Алєксєєв Ігор Валентинович, доц. Урікова Оксана Михайлівна, доц. Мазур Андріана Володимирівна
Семестр: 1 семестр
Форма навчання: денна
Мета вивчення дисципліни: Метою написання курсового проекту є дослідження відносин у фінансовій системі у різних галузях економіки України.
Завдання: Завданнями за змістом досліджуваних явищ є – дослідити трансформаційні процеси у відповідній галузі чи у суб’єкта господарювання, дати їх оцінку, розробити власні рекомендації щодо подальшого впровадження інновацій у досліджуваній сфері та запропонувати заходи з їх реалізації. Написання курсового проекту передбачає формування у здобувачів освіти компетентностей: загальної: - ЗК1. Здатність до абстрактного мислення, аналізу та синтезу. - ЗК3. Здатність проведення досліджень на відповідному рівні, формулювати нові гіпотези та наукові задачі в області фінансів, банківської справи та страхування. - ЗК6. Навички міжособистісної взаємодії. - ЗК7. Здатність мотивувати людей та рухатися до спільної мети. - ЗК9. Здатність діяти на основі етичних міркувань (мотивів). Фахових (спеціальних): - СК4. Здатність оцінювати дієвість наукового, аналітичного і методичного інструментарію для обґрунтування управлінських рішень у сфері фінансів, банківської справи та страхування. - СК5. Здатність оцінювати межі власної фахової компетентності та підвищувати професійну кваліфікацію. - СК8. Здатність застосовувати інноваційні підходи в сфері фінансів, банківської справи та страхування. - СК9. Здатність розробляти технічні завдання для проектування інформаційних систем у сфері фінансів, банківської справи та страхування. - СК10. Здатність аналізувати фінансову та податкову політику на мікро- й макрорівні та обґрунтовувати напрями їх удосконалення. Фахових (професійного спрямування): - СКС-1-2. Здатність застосовувати механізми антикризового фінансового управління корпораціями.
Результати навчання: У результаті написання курсового проекту здобувач освіти повинен бути здатним продемонструвати такі програмні результати навчання: - ПР01. Використовувати фундаментальні закономірності розвитку фінансів, банківської справи та страхування у поєднанні з дослідницькими і управлінськими інструментами для здійснення професійної та наукової діяльності. - ПР02. Знати на рівні новітніх досягнень основні концепції і методології наукового пізнання у сфері фінансів, банківської справи та страхування. - ПР06. Доступно і аргументовано представляти результати досліджень усно і письмово, брати участь у фахових дискусіях. - ПР08. Вміти застосовувати інноваційні підходи у сфері фінансів, банківської справи та страхування та управляти ними. - ПР10. Здійснювати діагностику і моделювання фінансової діяльності суб’єктів господарювання. - ПР11. Застосовувати поглиблені знання в сфері фінансового, банківського та страхового менеджменту для прийняття рішень. - ПР12. Обґрунтувати вибір варіантів управлінських рішень у сфері фінансів, банківської справи та страхування та оцінювати їх ефективність з урахуванням цілей, наявних обмежень, законодавчих та етичних аспектів. - ПР13. Оцінювати ступінь складності завдань при плануванні діяльності та опрацюванні її результатів. - ПР15. Обґрунтовувати напрями удосконалення фінансової та податкової політики держави, фінансових та нефінансових корпорацій. - ПР17. Використовувати інструментарій і технології сучасного менеджменту в управлінні фінансовими та нефінансовими установами (фінансового контролінгу, бюджетування, податкового моніторингу, санації, оптимізації бізнес-процесів). - ПР19. Використовувати інформаційні системи державних фінансових органів та корпоративних інформаційних систем, електронних систем передавання банківської інформації міжбанківських та інших інформаційних систем. У результаті написання курсового проекту здобувач освіти повинен бути здатним продемонструвати такі програмні результати навчання: уміння: - УМ1. Розв'язання складних непередбачуваних задач і проблем у спеціалізованих сферах професійної діяльності та/або навчання, що передбачає збирання та інтерпретацію інформації (даних), вибір методів та інструментальних засобів, застосування інноваційних підходів. Автономія і відповідальність: - АВ1. Управління комплексними діями або проектами, відповідальність за прийняття рішень у непередбачуваних умовах. - АВ2. Відповідальність за професійний розвиток окремих осіб та/або груп осіб.
Необхідні обов'язкові попередні та супутні навчальні дисципліни: Фінансові інновації. фінансовий менеджмент, методологія досліджень у фінансах, страховий менеджмент, податковий менеджмент
Короткий зміст навчальної програми: Процес написання курсового проекту передбачає вивчення понять «трансформації» та «фінансової системи», дослідження трансформацій державного бюджету і фондів соціального страхування в Україні і в Республіці Польща, виявлення змін в податковій системі України та Республіки Польща, дослідження тенденцій взаємодії державного пенсійного фонду з недержавними пенсійними фондами України і Республіки Польща, дослідження складу і фінансового стану страхових компаній України і Республіки Польща, а також дослідження трансформацій інституційної структури банківської системи.
Опис: Теми курсових проектів визначаються за індивідуальними завданнями, які видає кафедра (викладач, який керує курсовим проектуванням). Перелік тем курсових проектів є відкритим і може бути доповнений за бажанням здобувача вищої освіти за попереднім погодженням із керівником.
Методи та критерії оцінювання: Вступна лекція: інформаційно-рецептивний метод; евристичний метод; метод проблемного викладу. Самостійна робота: репродуктивний метод; дослідницький метод.
Критерії оцінювання результатів навчання: Поточний та заліковий контроль. Методи оцінювання знань: перевірка розділів курсового проекту, усне опитування, презентація і захист курсового проекту.
Порядок та критерії виставляння балів та оцінок: 100-88 балів - атестований з оцінкою «відмінно» - Високий рівень: здобувач освіти демонструє поглиблене володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни, системні знання, вміння і навички їх практичного застосування. Освоєні знання, вміння і навички забезпечують можливість самостійного формулювання цілей та організації навчальної діяльності, пошуку та знаходження рішень у нестандартних, нетипових навчальних і професійних ситуаціях. Здобувач освіти демонструє здатність робити узагальнення на основі критичного аналізу фактичного матеріалу, ідей, теорій і концепцій, формулювати на їх основі висновки. Його діяльності ґрунтується на зацікавленості та мотивації до саморозвитку, неперервного професійного розвитку, самостійної науково-дослідної діяльності, що реалізується за підтримки та під керівництвом викладача. 87-71 балів - атестований з оцінкою «добре» - Достатній рівень: передбачає володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни на підвищеному рівні, усвідомлене використання знань, умінь і навичок з метою розкриття суті питання. Володіння частково-структурованим комплексом знань забезпечує можливість їх застосування у знайомих ситуаціях освітнього та професійного характеру. Усвідомлюючи специфіку задач та навчальних ситуацій, здобувач освіти демонструє здатність здійснювати пошук та вибір їх розв’язання за поданим зразком, аргументувати застосування певного способу розв’язання задачі. Його діяльності ґрунтується на зацікавленості та мотивації до саморозвитку, неперервного професійного розвитку. 70-50 балів - атестований з оцінкою «задовільно» - Задовільний рівень: окреслює володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни на середньому рівні, часткове усвідомлення навчальних і професійних задач, завдань і ситуацій, знання про способи розв’язання типових задач і завдань. Здобувач освіти демонструє середній рівень умінь і навичок застосування знань на практиці, а розв’язання задач потребує допомоги, опори на зразок. В основу навчальної діяльності покладено ситуативність та евристичність, домінування мотивів обов’язку, неусвідомлене застосування можливостей для саморозвитку. 49-00 балів - атестований з оцінкою «незадовільно» - Незадовільний рівень: свідчить про елементарне володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни, загальне уявлення про зміст навчального матеріалу, часткове використання знань, умінь і навичок. В основу навчальної діяльності покладено ситуативно-прагматичний інтерес.
Рекомендована література: 1. Методичні рекомендації до виконання курсового проекту “Дослідження трансформацій фінансової системи” для студентів денної та заочної форм навчання другого (магістерського) рівня вищої освіти (ОПП) спеціальності 072 “Фінанси, банківська справа та страхування” / Укладачі: д.е.н., професор Алєксєєв І.В., к.е.н. Горлач Н.Ю., к.е.н., доцент Мазур А.В., к.е.н., доцент Урікова О.М. – Львів : Видавництво Львівської політехніки, 2022. – 21 с. 2. Бондарчук М.К. Теоретичні аспекти взаємодії фінансових установ і реального сектору економіки в умовах антикризового управління: [Взаємодія банків та інших фінансових установ з підприємствами: теорія, методика і практична реальність: монографія / за заг. ред. Л.І. Катан та Н.І. Демчук. — Дніпро: Пороги, 2018, с. 216-225. 3. Правове забезпечення Національної інноваційної системи у сучасних умовах: монографія / [С. В. Глібко, О. В. Розгон, Ю. В. Георгієвський та ін.]; за ред. С. В. Глібка, О. В. Розгон. – Харків: НДІ прав. забезп. інновац. розвитку НАПрН України, 2020. – 360 с. 4. Фінанси в трансформаційній економіці України: Навч. посібник / Затверджено Міністерством освіти і науки України / За ред. д.е.н., проф. М.І. Крупки. – Львів: Видавничий центр Львівського університету імені Івана Франка, 2017. – 614 с. 5. Фінансове регулювання економіки. Навчальний посібник / Ю.Б. Іванов, Л.Й. Аведян, А.Г. Кабанець. – Харків: Вид. ХНЕУ, 2018. – 232 с. (Укр. мов.) 6. Нормативно-інституційне забезпечення сприяння господарській діяльності в інноваційному суспільстві : монографія / [Є. М. Білоусов, І. В. Борисов, Н. М. Вапнярчук та ін.] ; за ред. А. П. Гетьмана, О. О. Дмитрик, К. О. Токарєвої. – Харків : НДІ прав. забезп. інновац. розвитку НАПрН України, 2020. – 312 с.
Уніфікований додаток: Національний університет «Львівська політехніка» забезпечує реалізацію права осіб з інвалідністю на здобуття вищої освіти. Інклюзивні освітні послуги надає Служба доступності до можливостей навчання «Без обмежень», метою діяльності якої є забезпечення постійного індивідуального супроводу навчального процесу студентів з інвалідністю та хронічними захворюваннями. Важливим інструментом імплементації інклюзивної освітньої політики в Університеті є Програма підвищення кваліфікації науково-педагогічних працівників та навчально-допоміжного персоналу у сфері соціальної інклюзії та інклюзивної освіти. Звертатися за адресою: вул. Карпінського, 2/4, І-й н.к., кімн. 112 E-mail: nolimits@lpnu.ua Websites: https://lpnu.ua/nolimits https://lpnu.ua/integration
Академічна доброчесність: Політика щодо академічної доброчесності учасників освітнього процесу формується на основі дотримання принципів академічної доброчесності з урахуванням норм «Положення про академічну доброчесність у Національному університеті «Львівська політехніка» (затверджене вченою радою університету від 20.06.2017 р., протокол № 35).