Дослідження фінансового потенціалу корпорацій (курсовий проєкт)
Спеціальність: Фінанси, банківська справа та страхування (освітньо-наукова програма)
Код дисципліни: 7.072.01.E.019
Кількість кредитів: 3.00
Кафедра: Фінанси
Лектор: кандидат економічних наук, професор Партин Г.О.
Семестр: 2 семестр
Форма навчання: денна
Завдання: 1. Здатність проведення досліджень на відповідному рівні.
2. Вміння виявляти, ставити та вирішувати проблеми.
3. Здатність генерувати нові ідеї (креативність).
4. Здатність використовувати фундамнтальні закономірності розвитку фінансів, банківської справи та страхування у поєднанні з дослідницькими та управлінськими інструментами для здійснення процесійної та наукової діяльності.
5. Здатність оцінювати дієвість наукового, аналітичного та методичного інструментарію для обгрунтування управлінських рішень у сфері фінансів, банківської справи та страхування.
6. Здатність застосовувати міждисциплінарні підходи при розв'язанні складних задач і проблем у сфері фінансів, банківської справи та страхування.
7. Здатність застосовувати інноваційні підходи у сфері фінансів, банківської справи та страхування.
8. Здатність виконувати наукові дослідження у сфері фінансів, банківської справи та страхування з врахуванням поставлених завдань та наявних обмежень.
9. Здатність адаптувати та імлементувати міжнародні стандарти та нормативи у практичну діяльність корпорацій у частині управління активами, капіталом, інвестиціями, фінансовими результатами, фінансовими ризиками.
10. Здатність наукового дослідження та моделювання процесів бюджетування та оподаткування у корпораціях, їхнього антикризового фінансового управління та фінансового контролінгу, взаємозв'язку з фінансовими посередниками, управління інвестиційною та договірною діяльністю у корпораціях, використовуючи фахові знання з фінансів, банківської справи та страхування.
Результати навчання: 1. Використовувати фундамнтальні закономірності розвитку фінансів, банківської справи та страхування у поєднанні з дослідницькими та управлінськими інструментами для здійснення процесійної та наукової діяльності.
2. Знати на рівні новітніх досягнень основні концепції та методології наукового пізнання у сфері фінансів,банківської справи та страхування.
3. Доступно і аргументовано представляти результати досліджень усно і письмово, брати участь у фахових дискусіях.
4. Вміти застосувати інноваційні підходи у сфері фінансів, банківської справи та страхування та управляти ними.
5. Застосовувати поглиблені знання в сфері фінансового, банківського та страхового менеджменту для прийняття рішень.
6. Обгрунтувати вибір варіантів управлінських рашень у сфері фінансів, банківської справи та страхування та оцінювати їх ефективність з урахуванням цілей,наявних обмежень, законодавчих етичних аспектів.
7. Оцінювати ступінь складності завдань при плануванні діяльності та опрацювання її результатів.
8. Обґрунтовувати актуальність досліджень, можливість досягнення поставлених цілей з урахуванням наявних ресурсів, висувати гіпотези, аргументувати висновки за результатами досліджень.
9. Вміти формувати стратегії соціально-економічного розвитку та бюджети територіальних громад, аналізувати їх виконання, забезпечувати истему контролю, залучення інвестиційних ресурсів, зокрема шляхом муніципальних запозичень
10. Враховувати вплив кон'юнктури на міжнародних фінансових ринках при плануванні структури капіталу та портфеля фінансових інвестицій.
Необхідні обов'язкові попередні та супутні навчальні дисципліни: -пререквізит: методологія досліджень у фінансах, фінасовий менеджмент
Короткий зміст навчальної програми: Виконання курсового проекту передбачає поглиблене засвоєння студентами знань щодо чинників формування та оцінювання фінансового потенціалу суб’єктів господарювання (корпорацій), діагностики існуючих проблем та здійснення рекомендацій з метою підвищення фінансового потенціалу досліджуваних корпоративних структур
Опис: Дослідження сутності фінансового потенціалу корпорації. SWOT-аналіз економічного середовища функціонування корпорації. Стратегічний аналіз чинників впливу чинників макро- і мезо-оточення на фінансовий потенціал корпорації. Оцінювання фінансового потенціалу корпорації та можливостей його нарощення на основі розрахунку коефіцієнта комерційної репутації досліджуваної корпорації, як об’єкта інвестування. Визначення шляхів підвищення фінансового потенціалу корпорації.
Методи та критерії оцінювання: Підсумковий (заліковий) контроль (100 балів)
Критерії оцінювання результатів навчання: .Виконання та захист курсового проекту оцінюється у 100 балів.
Методи і критерії оцінювання курсового проекту:
- повнота розкриття теоретичної частини – 20 балів;
- точність розрахунків у розрахунковій частині - 20 балів;
- правильність оцінювання отриманих результатів - 20 балів;
- ефективність здійснення пропонованих заходів для поліпшення показників - 10 балів;
- повнота і обґрунтування відповідей при захисті роботи - 20 балів;
- якість і своєчасність оформлення роботи - 10 балів.
За допущені помилки в розрахунках чи некоректно оформлені таблиці і рисунки бали можуть знижуватися від 5 до 20 балів. За значні помилки у розрахунках курсовий проект може бути відправлений на доопрацювання.
Порядок та критерії виставляння балів та оцінок: 100-88 балів - атестований з оцінкою «відмінно» - Високий рівень: здобувач освіти демонструє поглиблене володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни, системні знання, вміння і навички їх практичного застосування. Освоєні знання, вміння і навички забезпечують можливість самостійного формулювання цілей та організації навчальної діяльності, пошуку та знаходження рішень у нестандартних, нетипових навчальних і професійних ситуаціях. Здобувач освіти демонструє здатність робити узагальнення на основі критичного аналізу фактичного матеріалу, ідей, теорій і концепцій, формулювати на їх основі висновки. Його діяльності ґрунтується на зацікавленості та мотивації до саморозвитку, неперервного професійного розвитку, самостійної науково-дослідної діяльності, що реалізується за підтримки та під керівництвом викладача. 87-71 балів - атестований з оцінкою «добре» - Достатній рівень: передбачає володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни на підвищеному рівні, усвідомлене використання знань, умінь і навичок з метою розкриття суті питання. Володіння частково-структурованим комплексом знань забезпечує можливість їх застосування у знайомих ситуаціях освітнього та професійного характеру. Усвідомлюючи специфіку задач та навчальних ситуацій, здобувач освіти демонструє здатність здійснювати пошук та вибір їх розв’язання за поданим зразком, аргументувати застосування певного способу розв’язання задачі. Його діяльності ґрунтується на зацікавленості та мотивації до саморозвитку, неперервного професійного розвитку. 70-50 балів - атестований з оцінкою «задовільно» - Задовільний рівень: окреслює володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни на середньому рівні, часткове усвідомлення навчальних і професійних задач, завдань і ситуацій, знання про способи розв’язання типових задач і завдань. Здобувач освіти демонструє середній рівень умінь і навичок застосування знань на практиці, а розв’язання задач потребує допомоги, опори на зразок. В основу навчальної діяльності покладено ситуативність та евристичність, домінування мотивів обов’язку, неусвідомлене застосування можливостей для саморозвитку. 49-00 балів - атестований з оцінкою «незадовільно» - Незадовільний рівень: свідчить про елементарне володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни, загальне уявлення про зміст навчального матеріалу, часткове використання знань, умінь і навичок. В основу навчальної діяльності покладено ситуативно-прагматичний інтерес.
Рекомендована література: 1. Ендовицький Д.А. Корпоративний аналіз. Навчальний посібник / Д.А. Ендовицький, Л.С. Коробейникова, І.В. Полухіна – М.: Юрайт, 2019. – 213 с
2. Маслиган О.О. Сучасна управлінська парадигма фінансового потенціалу виробничих підприємств / О.О. Маслиган, Л.Ш. Маматова, С.А. Жуков, О.М. Рибак // Економіка та держава. - 2022.- №2. - С. 26-31.
3. Іщенко, Н. А. Фінансовий потенціал організації виробництва : навч. посіб. / Н. А. Іщенко. – Кропивницький : Ексклюзив-Систем, 2021. – 131 с.
4. Трусова Н.В. Фінансовий потенціал суб’єктів господарювання аграрної галузі: Підручник / Н.В. Трусова. – Мелітополь: ТОВ “Видавничий будинок ММД”, 2017. – 245 с.
5. Методичні рекомендації до виконання курсового проекту «Дослідження фінансового потенціалу корпорації» для здобувачів вищої освіти другого (магістерського) рівня вищої освіти (ОНП) спеціальності 072 «Фінанси, банківська справа, страхування та фіндрвий ринок» / Укл.: Г.О. Партин, Л.П. Бондаренко Л.П., Лащик І.І. – Львів: Видавництво Національного університету «Львівська політехніка», 2023. – 26 с.
6. Віртуальне навчальне середовище Досдідження фінансового потенціалу корпорації. Режим доступу:https://vns.lpnu.ua/course/view.php?id=15503
Уніфікований додаток: Національний університет «Львівська політехніка» забезпечує реалізацію права осіб з інвалідністю на здобуття вищої освіти. Інклюзивні освітні послуги надає Служба доступності до можливостей навчання «Без обмежень», метою діяльності якої є забезпечення постійного індивідуального супроводу навчального процесу студентів з інвалідністю та хронічними захворюваннями. Важливим інструментом імплементації інклюзивної освітньої політики в Університеті є Програма підвищення кваліфікації науково-педагогічних працівників та навчально-допоміжного персоналу у сфері соціальної інклюзії та інклюзивної освіти. Звертатися за адресою:
вул. Карпінського, 2/4, І-й н.к., кімн. 112
E-mail: nolimits@lpnu.ua
Websites: https://lpnu.ua/nolimits https://lpnu.ua/integration
Академічна доброчесність: Політика щодо академічної доброчесності учасників освітнього процесу формується на основі дотримання принципів академічної доброчесності з урахуванням норм «Положення про академічну доброчесність у Національному університеті «Львівська політехніка» (затверджене вченою радою університету від 20.06.2017 р., протокол № 35).