Фінансові інновації
Спеціальність: Фінанси, банківська справа та страхування (освітньо-наукова програма)
Код дисципліни: 7.072.00.O.009
Кількість кредитів: 4.00
Кафедра: Фінанси
Лектор: професор Алєксєєв Ігор Валентинович, д.е.н.
доцент Мазур Андріана Володимирівна, к.е.н.
Семестр: 2 семестр
Форма навчання: денна
Завдання: Вивчення навчальної дисципліни передбачає формування у здобувачів освіти компетентностей:
інтегральної:
Здатність розв’язувати складні задачі і проблеми у професійній діяльності або у процесі навчання у сфері фінансів, банківської справи та страхування,у т.ч. інноваційного характеру, що передбачає застосування теорій та методів управління фінансами, проведення досліджень та характеризується невизначеністю умов і вимог до професійної та дослідницької діяльності.
Загальних:
ЗК1. Здатність до абстрактного мислення, аналізу та синтезу;
ЗК2. Здатність спілкуватися іноземною мовою.
ЗК3. Здатність проведення досліджень на відповідному рівні.
ЗК6. Навички міжособистісної взаємодії.
ЗК10. Здатність генерувати нові ідеї (креативність).
Спеціальних (фахових):
СК1. Здатність використовувати фундаментальні закономірності розвитку фінансів, банківської справи та страхування у поєднанні з дослідницькими і управлінськими інструментами для здійснення професійної та наукової діяльності.
СК4. Здатність оцінювати дієвість наукового, аналітичного і методичного інструментарію для обґрунтування управлінських рішень у сфері фінансів, банківської справи та страхування.
СК6. Здатність застосовувати міждисциплінарні підходи при розв’язанні складних задач і проблем у сфері фінансів, банківської справи та страхування.
СК7. Здатність до пошуку, використання та інтерпретації інформації, необхідної для вирішення професійних і наукових завдань в сфері фінансів, банківської справи та страхування.
СК8. Здатність застосовувати інноваційні підходи в сфері фінансів, банківської справи та страхування.
СК10. Здатність виконувати наукові дослідження у сфері фінансів, банківської справи та страхування з урахуванням поставлених завдань та наявних обмежень.
СК 11.Здатність аналізувати фінансову та податкову політику на мікро- й макрорівні та обґрунтовувати напрями їх удосконалення.
СК13 Здатність розробляти стратегії для прийняття управлінських рішень у сфері фінансів, банківської справи та страхування на принципах liberal arts and science education.
Фахові компетентності професійного спрямування 3 (СКС-3)«Фінанси і кредит»
СКС-3. Здатність трансформувати уміння і навички наукового дослідження управління стратегічним розвитком фінансового ринку і його учасників, удосконалення банківського державного регулювання, внутрішнього аудиту та контролінгу, управління банківськими ризиками, проектування банківських продуктів та послуг, враховуючи особливості використання європейського сертифікату банкіра.
Результати навчання: ПР02. Знати на рівні новітніх досягнень основні концепції і методології наукового пізнання у сфері фінансів, банківської справи та страхування.
ПР05. Вільно спілкуватися іноземною мовою усно і письмово з професійних та наукових питань, презентувати і обговорювати результати досліджень.
ПР06. Доступно і аргументовано представляти результати досліджень усно і письмово, брати участь у фахових дискусіях.
ПР08. Вміти застосовувати інноваційні підходи у сфері фінансів, банківської справи та страхування та управляти ними.
ПР12. Обґрунтувати вибір варіантів управлінських рішень у сфері фінансів, банківської справи і страхування та оцінювати їх ефективність з урахуванням цілей, наявних обмежень, законодавчих та етичних аспектів.
ЗН2. Критичне осмислення основних теорій, принципів, методів і понять у навчанні та професійній діяльності.
УМ1. Розв’язання складних непередбачуваних задач і проблем у спеціалізованих сферах професійної діяльності та/або навчання, що передбачає збирання та інтерпретацію інформації (даних), вибір методів та інструментальних засобів, застосування інноваційних підходів для різних рівнів та етапів наукових досліджень, що дозволяють фахово проводити дослідження і фінансування наукових розробок.
КОМ2. Здатність ефективно формувати комунікаційну стратегію.
АВ1. Управління комплексними діями або проектами, відповідальність за прийняття рішень у непередбачуваних умовах.
АВ2. Відповідальність за професійний розвиток окремих осіб та/або груп осіб.
Методи навчання і викладання
Лекції, семінарські, практичні заняття: метод евристичний, метод проблемного викладу,
метод дедукції; метод індукції, науково-дослідницький метод.
Самостійна робота: проблемно-пошуковий метод, дослідницький метод.
Методи оцінювання рівня досягнення результатів навчання:
Поточний контроль:
- Тестування;
- Усне вибіркове опитування;
- Виконання та захист практичних робіт.
- Виконання та захист індивідуального завдання;
Екзаменаційний контроль:
- Тестування або виконання індивідуального завдання;
- Усне опитування.
Необхідні обов'язкові попередні та супутні навчальні дисципліни: Попередні навчальні дисципліни:
Методологія досліджень у фінансах, Податковий менеджмент, Страховий менеджмент, Ринок фінансових послуг.
Супутні і наступні навчальні дисципліни:
Моделювання діяльності на страховому ринку.
Короткий зміст навчальної програми: Вивчення наукових засад інноваційної діяльності. Дослідження соціально-економічного розвитку та інноваційної діяльності. Вивчення теорій інновацій, теоретичних та прикладних засад діяльності венчурних підприємств, фондів та венчурного фінансування. Висвітлення передумов фінансових інновацій в суспільстві і на підприємствах, в організаціях та установах. Дослідження фінансових засад інноваційного розвитку підприємства. Аналізування інноваційних змін у фінансовій системі України. Вивчення теоретико-методологічних засад діяльності інноваційних підприємств і недержавних пенсійних фондів, зокрема щодо захисту вкладів в умовах динамічного податкового законодавства.
Опис: Вивчення наукових засад інноваційної діяльності. Дослідження соціально-економічного розвитку та інноваційної діяльності. Вивчення теорій інновацій, теоретичних та прикладних засад діяльності венчурних підприємств, фондів та венчурного фінансування. Висвітлення передумов фінансових інновацій в суспільстві і на підприємствах, в організаціях та установах. Дослідження фінансових засад інноваційного розвитку підприємства. Аналізування інноваційних змін у фінансовій системі України. Вивчення теоретико-методологічних засад діяльності інноваційних підприємств і недержавних пенсійних фондів, зокрема щодо захисту вкладів в умовах динамічного податкового законодавства. Наукові засади інноваційної діяльності. Економічний розвиток та інноваційна діяльність. Теорії інновацій. Історія та передумови фінансових інновацій в суспільстві. Моделі фінансових систем та їх вплив на інноваційний розвиток. Інноваційні підприємства і кластеризація економіки. Венчурні підприємства, фонди та венчурне фінансування. Технологічна реструктуризація як форма інноваційного розвитку підприємств. Інноваційні зміни у фінансовій системі України. Недержавні пенсійні фонди і проблема захисту їхніх активів. Інноваційність розширення застосування медичного страхування. Формування доходів бюджетів територіальних громад як фінансова інновація. Інноваційні структури в активізації розвитку підприємства. . Інноваційні аспекти розвитку підприємств регіону. Регіональне регулювання інноваційного розвитку підприємств.
Методи та критерії оцінювання: - Поточний контроль: (тестове опитування; усне опитування на практичних заняттях; робота в малих групах; виконання індивідуального завдання (за варіантом) та його захист.
- Підсумковий контроль: складання екзамену (письмової та усної компонент).
Критерії оцінювання результатів навчання: В процесі навчання здобувач повинен продемонструвати активну навчальну діяльність протягом семестру і за результатами поточного контролю набрати від 26 до 45 балів. До обов’язкових видів робіт поточного контролю входять: 1. Тестування у ВНС з 7 тем навчальної дисципліни, які оцінюються максимум в 1 бал; 2. Виконання практичних робіт з розміщенням у ВНС, які складаються з 2-3х завдань і оцінюються від 0 до 4 балів кожна робота. 3. Виконання індивідуального завдання за окремим варіантом, в 5 балів і максимально 1,5 бали за захист. Крім того здобувач може отримати бали за активність на заняттях (Усне, фронтальне опитування), доповіді на семінарських заняттях максимально 1-2 бали. Окремо додатковими балами (від 5 до 10 балів) заохочується здобувач до науково-пошукової роботи – участь в конкурсах науково-пошукових робіт, публікації наукових тез і статей. На екзамені здобувач може отримати максимум 55 балів. Екзамен складається з письмової та усної компонент.
Порядок та критерії виставляння балів та оцінок: 100–88 балів – («відмінно») виставляється за високий рівень знань (допускаються деякі неточності) навчального матеріалу компонента, що міститься в основних і додаткових рекомендованих літературних джерелах, вміння аналізувати явища, які вивчаються, у їхньому взаємозв’язку і роз витку, чітко, лаконічно, логічно, послідовно відповідати на поставлені запитання, вміння застосовувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 87–71 бал – («добре») виставляється за загалом правильне розуміння навчального матеріалу компонента, включаючи розрахунки , аргументовані відповіді на поставлені запитання, які, однак, містять певні (неістотні) недоліки, за вміння застосовувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 70 – 50 балів – («задовільно») виставляється за слабкі знання навчального матеріалу компонента, неточні або мало аргументовані відповіді, з порушенням послідовності викладення, за слабке застосування теоретичних положень під час розв’язання практичних задач; 49–26 балів – («не атестований» з можливістю повторного складання семестрового контролю) виставляється за незнання значної частини навчального матеріалу компонента, істотні помилки у відповідях на запитання, невміння застосувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 25–00 балів – («незадовільно» з обов’язковим повторним вивченням) виставляється за незнання значної частини навчального матеріалу компонента, істотні помилки у відповідях на запитання, невміння орієнтуватися під час розв’язання практичних задач, незнання основних фундаментальних положень.
Рекомендована література: 1. Alieksieiev, I., & Mazur, A. (2022). SUSTAINABLE BANKING: THE CONCEPT OF THE BANK’S ENVIRONMENTAL POLICY IN THE FIELD OF RESOURCE ALLOCATION TO FOSTER SUSTAINABLE ECONOMIC DEVELOPMENT. Financial and Credit Activity Problems of Theory and Practice, 3(44), 8–15. https://doi.org/10.55643/fcaptp.3.44.2022.3764
2. Alieksieiev I., Kurylo O., Horyslavets P., Poburko O. (2022). Circular economy and sources of funding for scientific and technological clusters. Financial and Credit Activity Problems of Theory and Practice, 6(47), 77–87. (Web of Science Emerging Sources Citation Index?) https://doi.org/10.55643/fcaptp.6.47.2022.3917
3. Azarenkova, G., Alieksieiev, I., Hurkovskyy, M., Oriekhova, K., Golovko, O., & Kurylo, O. (2022). PUBLIC-PRIVATE PARTNERSHIP MECHANISM. Financial and Credit Activity Problems of Theory and Practice, 5(46), 240–248. https://doi.org/10.55643/fcaptp.5.46.2022.3887
4. Електронний навчально-методичний комплекс «Фінансові інновації». Укладачі: Алєксєєв Ігор Валентинович, Мазур Андріана Володимирівна Адреса розміщення: https://vns.lpnu.ua/course/view.php?id=110 Номер та дата реєстрації: Е41-231-813/2020 від 04.05.2020 р. Сертифікат № 03214.
5. Електронний навчально-методичний комплекс «Financial innovations». Укладачі: Алєксєєв Ігор Валентинович, Мазур Андріана Володимирівна Адреса розміщення: https://vns.lpnu.ua/course/view.php?id=112 Номер та дата реєстрації: Е41-231-710/2018 від 13.09.2018 р. Сертифікат № 02434.
6. Restructuring Management. Threats, Adaptations and Development in the Face of Changes : Collective monograph [I. Alieksieiev, A. Mazur (2022) Challenges and objectives of financial support for innovation projects: analysis and international comparison (Chapter 18). – p.241–248]. Torun, Poland: TNOiK, Stowarzyszenie Wyzszej Uzytecznosci, Cracow University of Economics. https://iz.uek.krakow.pl/wp-content/uploads/2022/05/2022_Restructuring-Management.-Threats-Adaptations-and-Development-in-the-Face-of-Changes.pdf
7. Socio-economic and management concepts : Collective monograph [I. Alieksieiev, A. Mazur (2021) Providing sustainable finance: the role of financial institutions (7.1). – p.323–331]. – Boston: International Science Group. – Boston : Primedia eLaunch, 2021. DOI - 10.46299/ISG.2021.MONO.ECON.I. Retrieved from https://isg-konf.com/socio-economic-and-management-concepts/
8. Alieksieiev, I., Mazur, A., & Storozhenko О. (2021). Implementing the sustainable development goals in Ukraine: financing framework. Financial and Credit Activity: Problems of Theory and Practice, 5(40), 399–409. https://doi.org/10.18371/fcaptp.v5i40.245191 (Web of Science)
Уніфікований додаток: Національний університет «Львівська політехніка» забезпечує реалізацію права осіб з інвалідністю на здобуття вищої освіти. Інклюзивні освітні послуги надає Служба доступності до можливостей навчання «Без обмежень», метою діяльності якої є забезпечення постійного індивідуального супроводу навчального процесу студентів з інвалідністю та хронічними захворюваннями. Важливим інструментом імплементації інклюзивної освітньої політики в Університеті є Програма підвищення кваліфікації науково-педагогічних працівників та навчально-допоміжного персоналу у сфері соціальної інклюзії та інклюзивної освіти. Звертатися за адресою:
вул. Карпінського, 2/4, І-й н.к., кімн. 112
E-mail: nolimits@lpnu.ua
Websites: https://lpnu.ua/nolimits https://lpnu.ua/integration
Академічна доброчесність: Політика щодо академічної доброчесності учасників освітнього процесу формується на основі дотримання принципів академічної доброчесності з урахуванням норм «Положення про академічну доброчесність у Національному університеті «Львівська політехніка» (затверджене вченою радою університету від 20.06.2017 р., протокол № 35).