Науково-дослідницька практика
Спеціальність: Фінанси, банківська справа та страхування (освітньо-наукова програма)
Код дисципліни: 7.072.00.O.013
Кількість кредитів: 9.00
Кафедра: Фінанси
Лектор: Керівник практики за темою магістерської кваліфікаційної роботи
Семестр: 3 семестр
Форма навчання: денна
Завдання: Завданням практики є закріплення теоретичних знань на місцях практики; практичне освоєння методів фінансової роботи у фінансових органах (Державна фіскальна служба України, Державна казначейська служба України) на підприємствах, у банках; збирання, систематизація необхідних матеріалів для звіту та кваліфікаційної роботи, вивчення систем збору, методів обробки, подання обробленої інформації, створення форм відповідної документації.
Загальні компетентності:здатність до абстрактного мислення, аналізу та синтезу; здатність працювати в міжнародному контексті; здатність діяти на основі етичних міркувань (мотивів); здатність генерувати нові ідеї (креативність).
Фахові компетентності: здатність використовувати фундаментальні закономірності розвитку фінансів, банківської справи та страхування у поєднанні з дослідницькими і управлінськими інструментами для здійснення професійної та наукової діяльності; здатність до пошуку, використання та інтерпретації інформації, необхідної для вирішення професійних і наукових завдань в сфері фінансів, банківської справи та страхування; здатність наукового дослідження та моделювання процесів бюджетування і оподаткування у корпораціях, їхнього антикризового фінансового управління та фінансового контролінгу, взаємозв’язку з фінансовими посередниками, управління інвестиційною і договірною діяльністю у корпораціях, використовуючи фахові знання з фінансів, банківської справи та страхування.
Результати навчання: 1. Здійснювати адаптацію та модифікацію існуючих наукових підходів і методів до конкретних ситуацій професійної діяльності.
2. Відшуковувати, обробляти, систематизувати та аналізувати інформацію, необхідну для вирішення професійних та наукових завдань в сфері фінансів, банківської справи та страхування.
3.Доступно і аргументовано представляти результати досліджень усно і письмово, брати участь у фахових дискусіях.
4. Вирішувати етичні дилеми з опорою на норми закону, етичні принципи та загальнолюдські цінності
5. Розробляти стратегії банків на фінансових ринках, проектувати банківські продукти і послуги, управляти банківськими ризиками з урахуванням вимог європейського сертифікату банкіра.
6. Враховувати вплив кон’юнктури на міжнародних фінансових ринках при плануванні структури капіталу та портфеля фінансових інвестицій.
7. Розв’язання складних непередбачуваних задач і проблем у спеціалізованих сферах професійної діяльності та/або навчання, що передбачає збирання та інтерпретацію інформації (даних), вибір методів та інструментальних засобів, застосування інноваційних підходів.
8. Донесення до фахівців і нефахівців інформації, ідей, проблем, рішень та власного досвіду в галузі професійної діяльності.
9. Здатність ефективно формувати комунікаційну стратегію.
10. Відповідальність за професійний розвиток окремих осіб та/або груп осіб.
За результатами проходження переддипломної практики студентом складається диференційований залік при спеціально створеній комісії.
Необхідні обов'язкові попередні та супутні навчальні дисципліни: Пререквізити: Методологія дослідження у фінансах, Податковий менеджмент, Ринок фінансових послуг, Страховий менеджмент, Фінансовий менеджмент, Дослідження трансформації фінансових систем (КП), фінансові інновації.
Кореквізити: Виконання магістерської кваліфікаційної роботи, Захист магістерської кваліфікаційної роботи.
Короткий зміст навчальної програми: Практика спрямована на закріплення теоретичних знань на місцях практики; практичне освоєння методів фінансової роботи у фінансових органах (Державна фіскальна служба України, Державна казначейська служба України) на підприємствах, у банках; збирання, систематизація необхідних матеріалів для звіту та кваліфікаційної роботи, вивчення систем збору, методів обробки, подання обробленої інформації, створення форм відповідної документації.
В результаті завершення практики студенти повинні: знати функції працівників фінансових служб, знати джерела отримання фінансової інформації, вміти аналізувати фінансову інформацію для потреб управління підприємством; набути навики роботи на посаді фінансиста; зібрати статистичний масив інформації для проведення аналізу показників фінансово-господарської діяльності об’єкта практики, факторів впливу, проводити теоретичні та експериментальні дослідження за спеціальністю відповідно до теми магістерської кваліфікаційної роботи; самостійно виконувати професійні обов’язки та наукові дослідження і розробки за спеціальністю; отримати навичок педагогічної роботи, зокрема, проведення під керівництвом викладача кафедри практичних та лабораторних занять, а також особливостей підготовки та оформлення результатів досліджень для їх опублікування у наукових виданнях (для навчально-дослідницької практики).
Опис: Cтруктура звіту з практики за темою магістерської дипломної роботи: титульна сторінка; зміст; вступ; розділ 1. SWOT-аналіз; розділ 2. Аналіз фінансового стану за темою роботи; розділ 3. Ідентифікація та окреслення напрямів вирішення проблем (за темою роботи); розділ 4. Прогнозування показників (за темою роботи); висновки і пропозиції; список використаних джерел.
Методи та критерії оцінювання: Контроль за ходом практики на базах практики. Методи оцінювання знань: контроль за виконанням програми практики та індивідуального завдання (наукових досліджень за темою МКР), захист звіту за результатами практики (100 балів).
Критерії оцінювання результатів навчання: За результатами проходження переддипломної практики студентом складається диференційований залік при спеціально створеній комісії.
Залік за результатами проходження практики та захисту звіту з практики проводиться, виходячи з сумарної максимальної оцінки – 100 балів, з яких,
40 балів відповідає оцінці керівника від бази практики за таким алгоритмом:
- оцінка «відмінно» - 40 балів;
- оцінка «добре» - 30 балів;
- оцінка «задовільно» - 20 балів.
60 балів – це найбільша оцінка, яку може виставити комісія навчального закладу, за таким розподілом:
30 балів за якість виконання звіту про практику, а саме,
- дотримання структури звіту та змісту кожного розділу – 5-7 балів;
- повнота і глибина аналізу економічної діяльності з посиланнями на фактичну інформацію, наведену в Додатках до звіту - 6-8 балів;
- обґрунтування шляхів вирішення проблеми, обумовленої темою МКР - 5 - 10 балів;
- дотримання вимог до оформлення звіту, зокрема, наявність посилань – на використані джерела інформації – 3- 5 балів.
30 балів за рівень захисту звіту, а саме,
- рівень володіння інформацією, наведеної в звіті, - 5-10 балів;
- обґрунтування відповідності інформації, зібраної для магістерської кваліфікаційної роботи, темі роботи - 5-10 балів;
- вміння охарактеризувати наявність (або відсутність) розбіжності між теоретичними концепціями, отриманими в навчанні, і практичною реалізацією фінансової роботи - 5-10 балів.
Порядок та критерії виставляння балів та оцінок: 100-88 балів - атестований з оцінкою «відмінно» - Високий рівень: здобувач освіти демонструє поглиблене володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни, системні знання, вміння і навички їх практичного застосування. Освоєні знання, вміння і навички забезпечують можливість самостійного формулювання цілей та організації навчальної діяльності, пошуку та знаходження рішень у нестандартних, нетипових навчальних і професійних ситуаціях. Здобувач освіти демонструє здатність робити узагальнення на основі критичного аналізу фактичного матеріалу, ідей, теорій і концепцій, формулювати на їх основі висновки. Його діяльності ґрунтується на зацікавленості та мотивації до саморозвитку, неперервного професійного розвитку, самостійної науково-дослідної діяльності, що реалізується за підтримки та під керівництвом викладача. 87-71 балів - атестований з оцінкою «добре» - Достатній рівень: передбачає володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни на підвищеному рівні, усвідомлене використання знань, умінь і навичок з метою розкриття суті питання. Володіння частково-структурованим комплексом знань забезпечує можливість їх застосування у знайомих ситуаціях освітнього та професійного характеру. Усвідомлюючи специфіку задач та навчальних ситуацій, здобувач освіти демонструє здатність здійснювати пошук та вибір їх розв’язання за поданим зразком, аргументувати застосування певного способу розв’язання задачі. Його діяльності ґрунтується на зацікавленості та мотивації до саморозвитку, неперервного професійного розвитку. 70-50 балів - атестований з оцінкою «задовільно» - Задовільний рівень: окреслює володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни на середньому рівні, часткове усвідомлення навчальних і професійних задач, завдань і ситуацій, знання про способи розв’язання типових задач і завдань. Здобувач освіти демонструє середній рівень умінь і навичок застосування знань на практиці, а розв’язання задач потребує допомоги, опори на зразок. В основу навчальної діяльності покладено ситуативність та евристичність, домінування мотивів обов’язку, неусвідомлене застосування можливостей для саморозвитку. 49-00 балів - атестований з оцінкою «незадовільно» - Незадовільний рівень: свідчить про елементарне володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни, загальне уявлення про зміст навчального матеріалу, часткове використання знань, умінь і навичок. В основу навчальної діяльності покладено ситуативно-прагматичний інтерес.
Рекомендована література: законодавчо-нормативні акти України за напрямом діяльності об’єкта практики, монографічна, періодична і навчальна література за актуальними для об’єкта практики напрямами економічної діяльності.
Уніфікований додаток: Національний університет «Львівська політехніка» забезпечує реалізацію права осіб з інвалідністю на здобуття вищої освіти. Інклюзивні освітні послуги надає Служба доступності до можливостей навчання «Без обмежень», метою діяльності якої є забезпечення постійного індивідуального супроводу навчального процесу студентів з інвалідністю та хронічними захворюваннями. Важливим інструментом імплементації інклюзивної освітньої політики в Університеті є Програма підвищення кваліфікації науково-педагогічних працівників та навчально-допоміжного персоналу у сфері соціальної інклюзії та інклюзивної освіти. Звертатися за адресою:
вул. Карпінського, 2/4, І-й н.к., кімн. 112
E-mail: nolimits@lpnu.ua
Websites: https://lpnu.ua/nolimits https://lpnu.ua/integration
Академічна доброчесність: Політика щодо академічної доброчесності учасників освітнього процесу формується на основі дотримання принципів академічної доброчесності з урахуванням норм «Положення про академічну доброчесність у Національному університеті «Львівська політехніка» (затверджене вченою радою університету від 20.06.2017 р., протокол № 35).