Основи туризмознавства

Спеціальність: Готельно-ресторанна справа
Код дисципліни: 6.241.00.O.001
Кількість кредитів: 7.00
Кафедра: Туризм
Лектор: Доцент Теодорович Л.В.
Семестр: 1 семестр
Форма навчання: денна
Мета вивчення дисципліни: Формування знань необхідних для надання туристичних послуг під час туристичних подорожей.
Завдання: Загальні компетентності: Здатність зберігати та примножувати моральні, культурні, наукові цінності і досягнення суспільства на основі розуміння історії та закономірностей розвитку предметної області, її місця у загальній системі знань про природу і суспільство та у розвитку суспільства, техніки і технологій, вести здоровий спосіб життя. Здатність діяти соціально відповідально та свідомо, реалізувати свої права і обов’язки як члена суспільства, усвідомлювати цінності громадянського (вільного демократичного) суспільства, верховенства права, прав і свобод людини і громадянина в Україні. Здатність вчитися і оволодівати сучасними знаннями. Фахові компетентності: Розуміння предметної області і специфіки професійної діяльності. Здатність діяти соціально відповідально та свідомо, реалізувати свої права і обов’язки як члена суспільства, усвідомлювати цінності громадянського (вільного демократичного) суспільства, верховенства права, прав і свобод людини і громадянина в Україні. Здатність проектувати технологічний процес виробництва продукції і послуг та сервісний процес реалізації основних і додаткових послуг у підприємствах (закладах) готельно-ресторанного та рекреаційного господарства.
Результати навчання: Володіння достатніми знаннями в галузях, пов’язаних з туристичною діяльністю, що дасть можливість критично аналізувати ситуацію в туристичній сфері та визначати ключові тенденції розвитку туризму; • Розуміння інструментів та стратегій, що мають відношення до діагностування та аналізу стану розвитку туризму на рівні, що дозволить працевлаштування за фахом, здатність ефективно використовувати на практиці теоретичні знання при формуванні та реалізації туристичних послуг; • Здатність демонструвати знання і розуміння принципів, що лежать в основі туризмознавства
Необхідні обов'язкові попередні та супутні навчальні дисципліни: Історія туризму, Правове регулювання туристичної галузі, Аналіз діяльності туристичних підприємств, Організація туризму (Туроперейтинг).
Короткий зміст навчальної програми: Туризм як наукова і практична категорія, туристична індустрія, туристичний продукт як результат агентсько-операторського виробництва
Опис: Умови та фактори, що впливають на розвиток туризму. Основні види та форми туризму Туристичний і рекреаційний потенціал території. Туристичні ресурси Організація послуг харчування. Ресторанне господарство, його роль в розвитку туризму. Транспортні послуги в туризмі. Туристична індустрія. Туристична інфраструктура. Заклади розміщення. Готельні послуги. Технологія організації туристичної подорожі. Професійна етика в туристичній діяльності.
Методи та критерії оцінювання: Методи оцінювання знань: поточний та підсумковий контроль. Поточний контроль – виконання та захист практичних та лабораторних робіт, усне опитування, тестовий контроль. Підсумковий контроль – екзамен (письмова та усна компоненти)
Критерії оцінювання результатів навчання: Оцінювання навчальних досягнень здобувача освіти здійснюють за 100-бальною шкалою оцінювання, встановленої в Університеті: поточний контроль (40 %) підсумковий контроль (60%) - екзамен.
Порядок та критерії виставляння балів та оцінок: 100–88 балів – («відмінно») виставляється за високий рівень знань (допускаються деякі неточності) навчального матеріалу компонента, що міститься в основних і додаткових рекомендованих літературних джерелах, вміння аналізувати явища, які вивчаються, у їхньому взаємозв’язку і роз витку, чітко, лаконічно, логічно, послідовно відповідати на поставлені запитання, вміння застосовувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 87–71 бал – («добре») виставляється за загалом правильне розуміння навчального матеріалу компонента, включаючи розрахунки , аргументовані відповіді на поставлені запитання, які, однак, містять певні (неістотні) недоліки, за вміння застосовувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 70 – 50 балів – («задовільно») виставляється за слабкі знання навчального матеріалу компонента, неточні або мало аргументовані відповіді, з порушенням послідовності викладення, за слабке застосування теоретичних положень під час розв’язання практичних задач; 49–26 балів – («не атестований» з можливістю повторного складання семестрового контролю) виставляється за незнання значної частини навчального матеріалу компонента, істотні помилки у відповідях на запитання, невміння застосувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 25–00 балів – («незадовільно» з обов’язковим повторним вивченням) виставляється за незнання значної частини навчального матеріалу компонента, істотні помилки у відповідях на запитання, невміння орієнтуватися під час розв’язання практичних задач, незнання основних фундаментальних положень.
Рекомендована література: 1. Кифяк В. Ф. Організація туристичної діяльності в Україні / Кифяк В. Ф. – Чернівці: Зелена Буковина, 2003. – 312 с. 2. Сокол Т. Г. Основи туризмознавства: Навч. посіб./ Сокол Т. Г.- К.: РедЛайн, 1999. – 77 с. 3. Організація туризму: навч. посібн. / за заг. ред. В.Я. Брича. – Тернопіль: ТНЕУ, 2014. – 448 с. 4. Віртуальне навчальне середовище НУ «Львівська політехніка»: Електронний навчально-методичний комплекс навчальної дисципліни «Організація туризму (Основи туризмознавства)» (http://vns.lp.edu.ua/enrol/users.php?id=13675) для студентів базового напряму підготовки 6.140103 «Туризм» (укладач: 1. Кифяк В. Ф. Організація туристичної діяльності в Україні / Кифяк В. Ф. – Чернівці: Зелена Буковина, 2003. – 312 с. 2. Сокол Т. Г. Основи туризмознавства: Навч. посіб./ Сокол Т. Г.- К.: РедЛайн, 1999. – 77 с. 3. Організація туризму: навч. посібн. / за заг. ред. В.Я. Брича. – Тернопіль: ТНЕУ, 2014. – 448 с. 4. Віртуальне навчальне середовище НУ «Львівська політехніка»: Електронний навчально-методичний комплекс навчальної дисципліни «Організація туризму (Основи туризмознавства)» (http://vns.lp.edu.ua/enrol/users.php?id=13675) для студентів базового напряму підготовки 6.140103 «Туризм» (укладач: Теодорович Л.В.). 5. Організація туризму (Основи туризмознавства): методичні вказівки до виконання лабораторних та практичних робіт для студентів напряму "Туризм" денної та заочної форм навчання» / укл.: Теодорович Л.В., Костючко В.М. – рукопис.Теодорович Л.В.). 5. Організація туризму (Основи туризмознавства): методичні вказівки до виконання лабораторних та практичних робіт для студентів напряму "Туризм" денної та заочної форм навчання» / укл.: Теодорович Л.В., Костючко В.М. – рукопис.
Уніфікований додаток: Національний університет «Львівська політехніка» забезпечує реалізацію права осіб з інвалідністю на здобуття вищої освіти. Інклюзивні освітні послуги надає Служба доступності до можливостей навчання «Без обмежень», метою діяльності якої є забезпечення постійного індивідуального супроводу навчального процесу студентів з інвалідністю та хронічними захворюваннями. Важливим інструментом імплементації інклюзивної освітньої політики в Університеті є Програма підвищення кваліфікації науково-педагогічних працівників та навчально-допоміжного персоналу у сфері соціальної інклюзії та інклюзивної освіти. Звертатися за адресою: вул. Карпінського, 2/4, І-й н.к., кімн. 112 E-mail: nolimits@lpnu.ua Websites: https://lpnu.ua/nolimits https://lpnu.ua/integration
Академічна доброчесність: Політика щодо академічної доброчесності учасників освітнього процесу формується на основі дотримання принципів академічної доброчесності з урахуванням норм «Положення про академічну доброчесність у Національному університеті «Львівська політехніка» (затверджене вченою радою університету від 20.06.2017 р., протокол № 35).