Устаткування закладів готельно-ресторанного господарства

Спеціальність: Готельно-ресторанна справа
Код дисципліни: 6.241.00.O.037
Кількість кредитів: 6.00
Кафедра: Туризм
Лектор: Доцент Теодорович Л.В.
Семестр: 6 семестр
Форма навчання: денна
Мета вивчення дисципліни: Метою викладання навчальної дисципліни є набуття студентами необхідних знань та навичок, пов’язаних із призначенням, вибором, розміщенням, експлуатацією, технічним обслуговуванням механічного, теплового, холодильного та торговельно-технологічного обладнання для ЗРГ, а також формування у студентів системи знань, які необхідні спеціалісту для впровадження нової техніки, комплексної механізації технологічних процесів.
Завдання: Завданнями навчальної дисципліни є: - ознайомлення студентів з усіма видами механічного, теплового, холодильного та торговельно-технологічного обладнання, функціональним призначенням і особливостями конструкцій різних машин і апаратів, правилами їх експлуатації і техніки безпеки, методикою розрахунку техніко-економічних показників їх роботи; -забезпечення засвоєння студентами теоретичних основ процесів теплової та механічної обробки продуктів; - ознайомлення студентів з призначенням, класифікацією, будовою, правилами експлуатації технологічного устаткування; - надання студентам навичок використання здобутих знань під час проходження виробничої практики та вивчення подальших дисциплін, під час виконання дипломного проекту. Вивчення навчальної дисципліни передбачає формування та розвиток у студентів компетентностей: загальних: Здатність діяти соціально відповідально та свідомо, реалізувати свої права і обов’язки як члена суспільства, усвідомлювати цінності громадянського (вільного демократичного) суспільства, верховенства права, прав і свобод людини і громадянина в Україні; фахових: - розуміння предметної області і специфіки професійної діяльності; - здатність здійснювати підбір технологічного устаткування та обладнання, вирішувати питання раціонального використання просторових та матеріальних ресурсів.
Результати навчання: Формування комплексу знань, які дозволять спеціалісту кваліфіковано вирішувати питання устаткування та раціональної експлуатації необхідного обладнання закладів готельно-ресторанного господарства, організовувати ремонт і реконструкцію окремих видів обладнання; здійснювати підбір технологічного устаткування та обладнання, вирішувати питання раціонального використання просторових та матеріальних ресурсів.
Необхідні обов'язкові попередні та супутні навчальні дисципліни: Організація послуг харчування; Організація готельного господарства; Організація ресторанного господарства; Технологія виробництва продукції в ресторанному господарстві.
Короткий зміст навчальної програми: Предметом дисципліни є сукупність знань про механічне, теплове, холодильне та торговельно-технологічне обладнання, функціональне призначення і особливості конструкцій різних машин і апаратів, правила їх експлуатації і техніки безпеки.
Опис: Поняття, призначення, класифікація, принципи оснащення та основні технічні характеристики устаткування закладів готельно-ресторанного господарства та вимоги до нього. закладів готельно-ресторанного господарства. Оснащення житлової, адміністративної, обслуговуючої та підсобної груп приміщень. Номенклатура м'яких меблів закладів готельно-ресторанного господарства. Класифікація та характеристика меблів для торгових приміщень для прийому їжі та транспортування та страв. Оснащення готельного номеру побутовими приладами, аудіо- та відеотехнікою. Устаткування для клінінгу. Класифікація устаткування для професійного прибирання. Сміттєпровід на підприємствах готельного господарства: класифікація, устрій, експлуатація. Устаткування ресторанного господарства. Універсальні кухонні машини та сорту вально-калібрувальне устаткування. Мийне та очищувальне устаткування. Подрібнювальне та різальне устаткування. Устаткування для перемішування, замішування та дозувальноформувальне устаткування. Стравоварильне та водогрійне устаткування. Кавові станції. Жарильно-пекарське устаткування. Пароконвектомати. Устаткування для шведського столу та кейтерінгу. Допоміжне устаткування. Ваговимірювальне, контрольно-касове устаткування. Підйомнотранспортне устаткування. Технологічні автомати та механізовані лінії. Холодильне устаткування. Устаткування для послуг оздоровчого комплексу, спортивних видів розваг.
Методи та критерії оцінювання: Оцінювання навчальних досягнень здобувача освіти здійснюють за 100-бальною шкалою оцінювання, встановленої в Університеті: •Поточний контроль - 40 % •Підсумковий контроль – 60%
Критерії оцінювання результатів навчання: Поточний контроль: лабораторні та практичні заняття. контрольні роботи, усне опитування, тести до тем. Підсумковий контроль - екзамен (письмова та усна компоненти)
Порядок та критерії виставляння балів та оцінок: 100–88 балів – («відмінно») виставляється за високий рівень знань (допускаються деякі неточності) навчального матеріалу компонента, що міститься в основних і додаткових рекомендованих літературних джерелах, вміння аналізувати явища, які вивчаються, у їхньому взаємозв’язку і роз витку, чітко, лаконічно, логічно, послідовно відповідати на поставлені запитання, вміння застосовувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 87–71 бал – («добре») виставляється за загалом правильне розуміння навчального матеріалу компонента, включаючи розрахунки , аргументовані відповіді на поставлені запитання, які, однак, містять певні (неістотні) недоліки, за вміння застосовувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 70 – 50 балів – («задовільно») виставляється за слабкі знання навчального матеріалу компонента, неточні або мало аргументовані відповіді, з порушенням послідовності викладення, за слабке застосування теоретичних положень під час розв’язання практичних задач; 49–26 балів – («не атестований» з можливістю повторного складання семестрового контролю) виставляється за незнання значної частини навчального матеріалу компонента, істотні помилки у відповідях на запитання, невміння застосувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 25–00 балів – («незадовільно» з обов’язковим повторним вивченням) виставляється за незнання значної частини навчального матеріалу компонента, істотні помилки у відповідях на запитання, невміння орієнтуватися під час розв’язання практичних задач, незнання основних фундаментальних положень.
Рекомендована література: 1. Дорохин В.А. Теплове обладнання підприємств харчування. - Київ: Вища школа, 1987. - 407 с. 2. Конвісер І.О. Устаткування закладів ресторанного господарства: навч. посібник для студентів вищих навч. закладів, які навчаються за спеціальністю «Технологія харчування» / За ред. І.О. Конвісера. – К.:КНТЕУ, 2005.– 369с. 3. Мазаракі А.А., Шаповал С.Л., Тарасенко І.І. та ін. Устаткування закладів готельно-ресторанного господарства: навч. посіб./. – К.:Київ.нац. торг-економ. ун-т, 2013 – 640с. https://knute.edu.ua/file/MTc=/81772c5be0bea3f1d07cd0c46d6ca560.pdf 4. Мирончук В.Г. Обладнання підприємств харчової промисловості, - Вінниця: нова книга, 2011. 5. Пуцентейло П. Р. Економіка і організація туристично-готельного підприємства: навч. посіб./ П. Р. Пуцентейло. – К.: ЦУЛ, 2007.– 155 с.
Уніфікований додаток: Національний університет «Львівська політехніка» забезпечує реалізацію права осіб з інвалідністю на здобуття вищої освіти. Інклюзивні освітні послуги надає Служба доступності до можливостей навчання «Без обмежень», метою діяльності якої є забезпечення постійного індивідуального супроводу навчального процесу студентів з інвалідністю та хронічними захворюваннями. Важливим інструментом імплементації інклюзивної освітньої політики в Університеті є Програма підвищення кваліфікації науково-педагогічних працівників та навчально-допоміжного персоналу у сфері соціальної інклюзії та інклюзивної освіти. Звертатися за адресою: вул. Карпінського, 2/4, І-й н.к., кімн. 112 E-mail: nolimits@lpnu.ua Websites: https://lpnu.ua/nolimits https://lpnu.ua/integration
Академічна доброчесність: Політика щодо академічної доброчесності учасників освітнього процесу формується на основі дотримання принципів академічної доброчесності з урахуванням норм «Положення про академічну доброчесність у Національному університеті «Львівська політехніка» (затверджене вченою радою університету від 20.06.2017 р., протокол № 35).