Організація ресторанного господарства, частина 1

Спеціальність: Готельно-ресторанна справа
Код дисципліни: 6.241.00.O.031
Кількість кредитів: 6.00
Кафедра: Туризм
Лектор: Доцент Теодорович Л. В.
Семестр: 5 семестр
Форма навчання: денна
Мета вивчення дисципліни: Формування у студентів комплексу знань з розвитку ресторанного господарства в сучасних умовах, особливостей організаційно-обслуговуючої та виробничої систем закладів, а також навчити їх застосовувати отриманні знання при вирішенні різнопланових завдань з організації роботи системи закладів ресторанного господарства.
Завдання: Завдання навчальної дисципліни: набуття спеціальних знань та практичних навичок з моделювання процесів усіх підсистем підприємств ресторанного господарства, бути ініціативними при вирішенні різнопланових питань з організації роботи закладів ресторанного господарства. Вивчення навчальної дисципліни передбачає формування та розвиток у студентів компетентностей: загальних: Здатність діяти соціально відповідально та свідомо. Навички використання інформаційних та комунікаційних технологій. Вміння виявляти, ставити і вирішувати проблеми. Здатність спілкуватися іноземною мовою. Здатність працювати в команді та автономно. Фахових: ФК6. Розуміння процесів організації туристичних подорожей і комплексного туристичного обслуговування (готельного, ресторанного, транспортного, екскурсійного, рекреаційного). Здатність працювати у міжнародному середовищі на основі позитивного ставлення до несхожості до інших культур, поваги до різноманітності та мультикультурності, розуміння місцевих і професійних традицій інших країн, розпізнавання міжкультурних проблем у професійній практиці.
Результати навчання: У результаті вивчення навчальної дисципліни здобувач освіти повинен бути здатним продемонструвати такі результати навчання: - Здатність адаптуватись до нових ситуацій та приймати відповідні рішення. - Здатність усвідомлювати необхідність навчання впродовж усього життя з метою поглиблення набутих та здобуття нових фахових знань. - Здатність відповідально ставитись до виконуваної роботи та досягати поставленої мети з дотриманням вимог професійної етики. У результаті вивчення навчальної дисципліни здобувач освіти повинен бути здатним продемонструвати такі програмні результати навчання: - Організовувати процес обслуговування споживачів туристичних послуг на основі використання сучасних інформаційних, комунікаційних і сервісних технологій та дотримання стандартів якості і норм безпеки. - Проявляти повагу до індивідуального і культурного різноманіття. - Професійно виконувати завдання в невизначених та екстремальних ситуаціях.
Необхідні обов'язкові попередні та супутні навчальні дисципліни: Вступ до спеціальності; Організація послуг харчування
Короткий зміст навчальної програми: Дисципліна покликана сформувати у студентів комплекс знань та вмінь з організації та управління закладами ресторанного господарства різних типів, у тому числі у рекреаційних комплексах та готелях.
Опис: Поняття, зміст та значення ресторанного господарства в економіці країни. Правові основи ресторанного бізнесу Типологія та класифікація закладів ресторанного господарства. основні етапи створення підпримств ресторанного господарства. Основні групи приміщень для забезпечення процесів виробництва страв та напоїв та обслуговування споживачів. Організація складського господарства. Організація постачання закладів ресторанного господарства та зберігання продуктів Організація роботи заготівельних цехів. Організація роботи доготівельних цехів. Інформаційне забезпечення ресторанного бізнесу. Основи оперативного планування виробництва. Застосування автоматизованих систем обліку виробництва та реалізації продукції ресторанного господарства. Організація роботи виробничого та обслуговуючого персоналу. Забезпечення безпеки праці в закладах ресторанного господарства.
Методи та критерії оцінювання: Оцінювання навчальних досягнень здобувача освіти здійснюють за 100-бальною шкалою оцінювання, встановленої в Університеті: •Поточний контроль – 50 % •Підсумковий контроль – 50%
Критерії оцінювання результатів навчання: Поточний контроль: практичні заняття, усне опитування, контрольні роботи, тестові завдання за тамами. Підсумковий контроль - контрольна робота у вигляді тестових завдань.
Порядок та критерії виставляння балів та оцінок: 100–88 балів – («відмінно») виставляється за високий рівень знань (допускаються деякі неточності) навчального матеріалу компонента, що міститься в основних і додаткових рекомендованих літературних джерелах, вміння аналізувати явища, які вивчаються, у їхньому взаємозв’язку і розвитку, чітко, лаконічно, логічно, послідовно відповідати на поставлені запитання, вміння застосовувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 87–71 бал – («добре») виставляється за загалом правильне розуміння навчального матеріалу компонента, включаючи розрахунки , аргументовані відповіді на поставлені запитання, які, однак, містять певні (неістотні) недоліки, за вміння застосовувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 70 – 50 балів – («задовільно») виставляється за слабкі знання навчального матеріалу компонента, неточні або мало аргументовані відповіді, з порушенням послідовності викладення, за слабке застосування теоретичних положень під час розв’язання практичних задач; 49–26 балів – («не атестований» з можливістю повторного складання семестрового контролю) виставляється за незнання значної частини навчального матеріалу компонента, істотні помилки у відповідях на запитання, невміння застосувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 25–00 балів – («незадовільно» з обов’язковим повторним вивченням) виставляється за незнання значної частини навчального матеріалу компонента, істотні помилки у відповідях на запитання, невміння орієнтуватися під час розв’язання практичних задач, незнання основних фундаментальних положень.
Рекомендована література: 1. Архіпов В.В.Організація обслуговування в закладах ресторанного господарства. Навч. посібник для студентів вищих навчальнихзакладів./ В.В. Архіпов, В.А. Русавська. – К.: Центр учбовоїлітератури, 2009. – 342 с. 2. Архіпов В.В. Організація ресторанного господарства. Навч. пос./ В.В. Архіпов. – К.: Центр учбової літератури; Фірма «Інкос», 2007. – 280 с. 3. Завадинська О.Ю. Організація ресторанного господарства за кордоном: Навчальний посібник. / О.Ю. Завадинська, Т.Є. Литвиненко. – К.: КНТЕУ, 2004. – 365 с. 4. Мальська М.П. Ресторанна справа: технологія та організація обслуговування туристів (теорія та практика) Підручник./ М.П. Мальська, О.М., Гаталяк, Н.М. Ганич. –К.: Центр учбової літератури, 2013. –304 с. 5. Нечаюк Л.І. Готельно-ресторанний бізнес: Менеджмент / Л.І.Нечанюк, Н.О. Нечанюк. – К.: Центр учбової літератури, 2009. – 344 с. 5. Організація обслуговування у закладах ресторанного господарства: Підручник.: [для вищ.навч. закл.] / За ред. П’ятницької Н. О. – 2-ге вид. перероб. та допов.– К.: Центр учбовоїлітератури, 2011 – 584 с. 6. Цирульнікова В.В.. Ресторанна справа: Курс лекцій для студ. напряму 6.140101 «Готельно-ресторанна справа» ден. форми навч/ В.В. Цирульнікова.. – К.:НУХТ, 2013. – 186 с.
Уніфікований додаток: Національний університет «Львівська політехніка» забезпечує реалізацію права осіб з інвалідністю на здобуття вищої освіти. Інклюзивні освітні послуги надає Служба доступності до можливостей навчання «Без обмежень», метою діяльності якої є забезпечення постійного індивідуального супроводу навчального процесу студентів з інвалідністю та хронічними захворюваннями. Важливим інструментом імплементації інклюзивної освітньої політики в Університеті є Програма підвищення кваліфікації науково-педагогічних працівників та навчально-допоміжного персоналу у сфері соціальної інклюзії та інклюзивної освіти. Звертатися за адресою: вул. Карпінського, 2/4, І-й н.к., кімн. 112 E-mail: nolimits@lpnu.ua Websites: https://lpnu.ua/nolimits https://lpnu.ua/integration
Академічна доброчесність: Політика щодо академічної доброчесності учасників освітнього процесу формується на основі дотримання принципів академічної доброчесності з урахуванням норм «Положення про академічну доброчесність у Національному університеті «Львівська політехніка» (затверджене вченою радою університету від 20.06.2017 р., протокол № 35).