Основи наукових досліджень
Спеціальність: Готельно-ресторанна справа
Код дисципліни: 6.241.00.O.024
Кількість кредитів: 4.50
Кафедра: Туризм
Лектор: проф. Дуцяк І. З.
Семестр: 4 семестр
Форма навчання: денна
Завдання: Вміння виявляти, ставити і вирішувати проблеми.
Здатність використовувати та здійснювати наукові дослідження галузевого спрямування.
Результати навчання: Знання та навики щодо виконання наукових досліджень для створення інноваційних туристичних продуктів; здатність формувати перспективні напрями наукових досліджень; здатність до аналізу стану та напрямів розвитку туристичного підприємництва.
Необхідні обов'язкові попередні та супутні навчальні дисципліни: Статистика в туристичній галузі, Маркетинг в туризмі, Аналіз діяльності туристичних підприємств.
Короткий зміст навчальної програми: Теорія наукових знань (поняття “наука”, наукова проблема, об’єкт дослідження, види наукових знань). Теорія наукової діяльності (структура, етапи та закономірності наукової пізнавальної діяльності). Методи емпіричного пізнання. Методи теоретичного пізнання. Оприлюднення наукових знань. Наукова експертиза. Етика науки.
Опис: Головні теми:
1. Методологія наукових досліджень як наука.
2. Наука як знання.
3. Наука як діяльність.
4. Виявлення наукових проблем, генерування задумів.
5. Методи формування гіпотез.
6. Методи дедукції.
7. Метод моделювання.
8. Емпіричне дослідження індивідуальних об’єктів.
9. Емпіричне дослідження групових об’єктів.
10. Інформаційна взаємодія науковців.
11. Наукове мовлення.
12. Моральні аспекти науки.
Методи та критерії оцінювання: Поточний контроль (60 %) – практичні й лабораторні заняття;
Підсумковий контроль (40%) – тестування.
Критерії оцінювання результатів навчання: Практичні й лабораторні роботи оцінюються за трибальною шкалою:
1. Завдання виконано повністю і якісно - 3 бали.
2. Виконано головне і якісно - 2 бали.
3. Виконано гловне, але недостатньо якісно - 1 бал.
Порядок та критерії виставляння балів та оцінок: 100–88 балів – («відмінно») виставляється за високий рівень знань (допускаються деякі неточності) навчального матеріалу компонента, що міститься в основних і додаткових рекомендованих літературних джерелах, вміння аналізувати явища, які вивчаються, у їхньому взаємозв’язку і роз витку, чітко, лаконічно, логічно, послідовно відповідати на поставлені запитання, вміння застосовувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 87–71 бал – («добре») виставляється за загалом правильне розуміння навчального матеріалу компонента, включаючи розрахунки , аргументовані відповіді на поставлені запитання, які, однак, містять певні (неістотні) недоліки, за вміння застосовувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 70 – 50 балів – («задовільно») виставляється за слабкі знання навчального матеріалу компонента, неточні або мало аргументовані відповіді, з порушенням послідовності викладення, за слабке застосування теоретичних положень під час розв’язання практичних задач; 49–26 балів – («не атестований» з можливістю повторного складання семестрового контролю) виставляється за незнання значної частини навчального матеріалу компонента, істотні помилки у відповідях на запитання, невміння застосувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 25–00 балів – («незадовільно» з обов’язковим повторним вивченням) виставляється за незнання значної частини навчального матеріалу компонента, істотні помилки у відповідях на запитання, невміння орієнтуватися під час розв’язання практичних задач, незнання основних фундаментальних положень.
Рекомендована література: 1. Основи методології та організації наукових досліджень: Навч. посіб. для сту¬дентів, курсантів, аспірантів і ад’юнтів / за ред. А. Є. Конверського. – К.: Центр учбової літератури, 2010. – 352 с.
2. Ковальчук В. В. Основи наукових досліджень: Навчальний посібник / Ковальчук В. В., Моїсеєв Л. М. – К.: ВД “Професіонал”, 2005. – 240 с.
3. Стеченко Д. М. Методологія наукових досліджень: Підручник / Стеченко Д. М., Чмир О. С. – К.: Знання, 2005. – 309 с.
Уніфікований додаток: Національний університет «Львівська політехніка» забезпечує реалізацію права осіб з інвалідністю на здобуття вищої освіти. Інклюзивні освітні послуги надає Служба доступності до можливостей навчання «Без обмежень», метою діяльності якої є забезпечення постійного індивідуального супроводу навчального процесу студентів з інвалідністю та хронічними захворюваннями. Важливим інструментом імплементації інклюзивної освітньої політики в Університеті є Програма підвищення кваліфікації науково-педагогічних працівників та навчально-допоміжного персоналу у сфері соціальної інклюзії та інклюзивної освіти. Звертатися за адресою:
вул. Карпінського, 2/4, І-й н.к., кімн. 112
E-mail: nolimits@lpnu.ua
Websites: https://lpnu.ua/nolimits https://lpnu.ua/integration
Академічна доброчесність: Політика щодо академічної доброчесності учасників освітнього процесу формується на основі дотримання принципів академічної доброчесності з урахуванням норм «Положення про академічну доброчесність у Національному університеті «Львівська політехніка» (затверджене вченою радою університету від 20.06.2017 р., протокол № 35).