Індустрія гостинності в контексті сталого розвитку

Спеціальність: Готельно-ресторанна справа
Код дисципліни: 6.241.01.E.049
Кількість кредитів: 5.00
Кафедра: Туризм
Лектор: старший викладач Недзвецька О.В.
Семестр: 5 семестр
Форма навчання: денна
Мета вивчення дисципліни: Формування у майбутнього фахівця системи знань з технології гостинності в туризмі (історія, теорія та організація); набуття основ практичних навиків у плануванні та проектуванні гостинності в контексті сталого розвитку готельно-ресторанної справи.
Завдання: Вивчення навчальної дисципліни передбачає формування у здобувачів освіти компетентностей: загальні компетентності: ЗК3. Здатність діяти соціально відповідально та свідомо. ЗК8. Навички використання інформаційних та комунікаційних технологій. ЗК12. Навички міжособистісної взаємодії. фахові компетентності: ФК5. Розуміння сучасних тенденцій і регіональних пріоритетів розвитку туризму в цілому та окремих його форм і видів. ФК6. Розуміння процесів організації туристичних подорожей і комплексного туристичного обслуговування (готельного, ресторанного, транспортного, екскурсійного, рекреаційного). ФК9. Здатність забезпечувати безпеку туристів у звичайних та складних форс-мажорних обставинах. ФК12. Здатність визначати індивідуальні туристичні потреби, використовувати сучасні технології обслуговування туристів та вести претензійну роботу. фахові компетентності професійного спрямування: ФКС1.5. Здатність до дотримання технологій гостинності в туризмі.
Результати навчання: Вивчення навчальної дисципліни передбачає формування та розвиток у студентів здатності до розуміння сучасного стану та перспектив розвитку готельно-ресторанного господарства згідно концепції сталого розвитку. Результати навчання: - Здійснювати підбір технологічного устаткування та обладнання, вирішувати питання раціонального використання просторових та матеріальних ресурсів. - Визначати та формувати організаційну структуру підрозділів, координувати їх діяльність, визначати їх завдання та штатний розклад, вимоги до кваліфікації персоналу. - Розуміти економічні процеси та здійснювати планування, управління і контроль діяльності суб’єктів готельного та ресторанного бізнесу. Проявляти в комунікації: - Уміння спілкуватись, включаючи усну та письмову комунікацію українською та іноземною мовами (англійською, німецькою, італійською, французькою, іспанською). Бути здатним: - адаптуватись до нових ситуацій та приймати відповідні рішення; - усвідомлювати необхідність навчання впродовж усього життя з метою поглиблення набутих та здобуття нових фахових знань.
Необхідні обов'язкові попередні та супутні навчальні дисципліни: - Організація готельного господарства; - Організація ресторанного господарства.
Короткий зміст навчальної програми: Поняття і зміст гостинності у давніх культурах та еволюція традицій гостинності. Розвиток готельної справи та послуга розміщення туристів в індустрії гостинності. Ресторанний бізнес і основні види гостинності харчування. Гостинне середовище дозвіллєвих інститутів і туризм. Сталий розвиток в туризмі Сталий розвиток в готельно-ресторанному бізнесі
Опис: Назви тем 1. Гостинність як феномен культури народів 2. Гостинність в готельно-ресторанній сфері. 3. Гостинність народів як національна характерність. 4. Гостинність як національна риса характеру українців. 5. Українська гостинність в сучасному туризмі. 6. Ресторанний бізнес і основні види гостинності ресторанів 7. Основні тенденції розвитку гостинності в контексті сталого розвитку в готельно-ресторанному бізнесі
Методи та критерії оцінювання: • Поточний контроль (30%) — лабораторні заняття, практичні заняття, усне опитування, контрольна робота. • Підсумковий контроль (70%) — диференційований залік.
Критерії оцінювання результатів навчання: У результаті вивчення навчальної дисципліни здобувач освіти повинен бути здатним продемонструвати такі результати навчання: АіВ 1. Здатність адаптуватись до нових ситуацій та приймати відповідні рішення. АіВ 2. Здатність усвідомлювати необхідність навчання впродовж усього життя з метою поглиблення набутих та здобуття нових фахових знань. КОМ 1 Уміння спілкуватись, включаючи усну та письмову комунікацію українською та іноземною мовами (англійською, німецькою, італійською, французькою, іспанською); У результаті вивчення навчальної дисципліни здобувач освіти повинен бути здатним продемонструвати такі програмні результати навчання: ПР06. Застосовувати у практичній діяльності принципи і методи організації та технології обслуговування туристів. ПР12. Застосовувати навички продуктивного спілкування зі споживачами туристичних послуг. ПР14. Проявляти повагу до індивідуального і культурного різноманіття. ПР27. Застосовувати знання технології гостинності в готельній та ресторанній справі.
Порядок та критерії виставляння балів та оцінок: 100–88 балів – («відмінно») виставляється за високий рівень знань (допускаються деякі неточності) навчального матеріалу компонента, що міститься в основних і додаткових рекомендованих літературних джерелах, вміння аналізувати явища, які вивчаються, у їхньому взаємозв’язку і роз витку, чітко, лаконічно, логічно, послідовно відповідати на поставлені запитання, вміння застосовувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 87–71 бал – («добре») виставляється за загалом правильне розуміння навчального матеріалу компонента, включаючи розрахунки , аргументовані відповіді на поставлені запитання, які, однак, містять певні (неістотні) недоліки, за вміння застосовувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 70 – 50 балів – («задовільно») виставляється за слабкі знання навчального матеріалу компонента, неточні або мало аргументовані відповіді, з порушенням послідовності викладення, за слабке застосування теоретичних положень під час розв’язання практичних задач; 49–26 балів – («не атестований» з можливістю повторного складання семестрового контролю) виставляється за незнання значної частини навчального матеріалу компонента, істотні помилки у відповідях на запитання, невміння застосувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 25–00 балів – («незадовільно» з обов’язковим повторним вивченням) виставляється за незнання значної частини навчального матеріалу компонента, істотні помилки у відповідях на запитання, невміння орієнтуватися під час розв’язання практичних задач, незнання основних фундаментальних положень.
Рекомендована література: 1. Бабарицька В. К. Організація туризму: Навч. посіб. / В.К. Бабарицька., О.О. Любіцева — Ч. 1. — К.: ВЦ “Київський ун-т”, 1998. — С. 82. 2. Русавська В.А. Гостинність в українській традиційній культурі : навч. пос. / В.А. Русавська – К.: «Видавництво Ліра-К», 2016. – 280 с. 3. Мальская М.П., Худо В.В. Туристичний бізнес: теорія і практика. Навч.пос. – К.: Центр учбової літератури, 2007. – 424с. 4. Організація готельного господарства: навч.посіб. / О.М.Головко, Н.С.Кампов, С.С.Махлинець, Г.В.Симочко; За ред. О.М.головко. – К.: Кондор, 2012. – 338с. 5. Уокер Дж. Р. Введение в гостеприимство: учебник / Дж. Р. Уокер; пер. с англ. - М.: ЮНИГГИ, 1999. - 463 с.
Уніфікований додаток: Національний університет «Львівська політехніка» забезпечує реалізацію права осіб з інвалідністю на здобуття вищої освіти. Інклюзивні освітні послуги надає Служба доступності до можливостей навчання «Без обмежень», метою діяльності якої є забезпечення постійного індивідуального супроводу навчального процесу студентів з інвалідністю та хронічними захворюваннями. Важливим інструментом імплементації інклюзивної освітньої політики в Університеті є Програма підвищення кваліфікації науково-педагогічних працівників та навчально-допоміжного персоналу у сфері соціальної інклюзії та інклюзивної освіти. Звертатися за адресою: вул. Карпінського, 2/4, І-й н.к., кімн. 112 E-mail: nolimits@lpnu.ua Websites: https://lpnu.ua/nolimits https://lpnu.ua/integration
Академічна доброчесність: Політика щодо академічної доброчесності учасників освітнього процесу формується на основі дотримання принципів академічної доброчесності з урахуванням норм «Положення про академічну доброчесність у Національному університеті «Львівська політехніка» (затверджене вченою радою університету від 20.06.2017 р., протокол № 35).