Економіка готельного і ресторанного бізнесу
Спеціальність: Готельно-ресторанна справа
Код дисципліни: 6.241.00.O.016
Кількість кредитів: 6.00
Кафедра: Туризм
Лектор: к.е.н., старший викладач Кошова Б.Р.
Семестр: 3 семестр
Форма навчання: денна
Завдання: Загальні компетентності:
? Здатність зберігати та примножувати моральні, культурні, наукові цінності і досягнення суспільства на основі розуміння історії та закономірностей розвитку предметної області, її місця у загальній системі знань про природу і суспільство та у розвитку суспільства, техніки і технологій, вести здоровий спосіб життя;
? Здатність вчитися і оволодівати сучасними знаннями.
Фахові компетентності :
? Розуміння предметної області і специфіки професійної діяльності.
? Здатність використовувати на практиці основи діючого законодавства в сфері готельного та ресторанного бізнесу та відстежувати зміни.
? Здатність управляти підприємством, приймати рішення у господарській діяльності суб’єктів готельного та ресторанного бізнесу.
? Здатність здійснювати планування, управління і контроль діяльності суб’єктів готельного та ресторанного бізнесу.
Результати навчання: Здійснювати підбір технологічного устаткування та обладнання, вирішувати питання раціонального використання просторових та матеріальних ресурсів.
Визначати та формувати організаційну структуру підрозділів, координувати їх діяльність, визначати їх завдання та штатний розклад, вимоги до кваліфікації персоналу
Розуміти економічні процеси та здійснювати планування, управління і контроль діяльності суб’єктів готельного та ресторанного бізнесу.
Уміння спілкуватись, включаючи усну та письмову комунікацію українською та іноземною мовами (англійською, німецькою, італійською, французькою, іспанською);
Здатність використання різноманітних методів, зокрема сучасних інформаційних технологій, для ефективно спілкування на професійному та соціальному рівнях;
Необхідні обов'язкові попередні та супутні навчальні дисципліни: Готельно-ресторанна індустрія світу та України, Правове регулювання готельно-ресторанного бізнесу
Короткий зміст навчальної програми: Навчальна дисципліна «Економіка готельного та ресторанного господарства» належить до циклу професійної та практичної підготовки і є нормативною дисципліною для студентів, що здобувають базову вищу освіту за напрямом підготовки 242 «Туризм».
Завдання вивчення дисципліни - є пізнання та свідоме використання законів управління виробничо-господарською діяльністю готельних та ресторанного типу підприємств з метою отримання заздалегідь намічених результатів, досягнення котрих можливе лише за допомогою правильної організації виробничих відносин, оптимального розподілу матеріальних, трудових, фінансових ресурсів.
Опис: Тема 1. Роль підприємств готельно-ресторанного бізнесу у народногосподарському комплексі
1.1.Сутність, специфіка готельних та ресторанних послуг
1.2. Класифікація готельних та ресторанних закладів.
1.3.Стан, проблеми та тенденції розвитку закладів готельно – ресторанного бізнесу
Тема 2. Зовнішнє та внутрішнє середовище підприємницької діяльності організацій готельно -ресторанного бізнесу
2.1.Зовнішнє середовище підприємницької діяльності
2.2.Макрооточення підприємств готельно – ресторанного бізнесу
2.3.Мікрооточення підприємств готельно – ресторанного бізнесу
Тема 3. Матеріально-технічна база та основні виробничі фонди підприємств готельно – ресторанного бізнесу
3.1. Матеріально-технічна база підприємств готельно -ресторанного бізнесу та їх структура
3.2. Методи і показники оцінки використання матеріально-технічної бази підприємств готельно -ресторанного бізнесу
3.3. Амортизація, її види та методи нарахування
Тема 4. Управління трудовими ресурсами підприємств готельного та ресторанного бізнесу
4.1. Сутність та цілі управління трудовими ресурсами підприємств готельного та ресторанного бізнесу
4.2. Визначання чисельності персоналу, кадрова політика та економічна сутність продуктивності праці та методи її вимірювання
4.3. Кадрова політика підприємства
Тема 5. Заробітна плата працівників підприємств готельно – ресторанної сфери обслуговування
5.1. Економічна сутність оплати праці в сфері туризму
5.2. Форми та системи оплати праці.
5.3. Види матеріальної та нематеріальної системи мотивації праці персоналу на підприємствах готельно – ресторанного бізнесу
Тема 6. Оцінка ефективності фінансово-економічної діяльності підприємств готельно – ресторанного бізнесу
6.1. Оцінка фінансово-економічних показників ефективності діяльності підприємств готельно-ресторанного бізнесу
6.2. Оцінка дохідності
6.3. Аналіз формування прибутку підприємств готельно – ресторанного бізнесу
Тема 7. Експлуатаційна програма підприємств готельного господарства
7.1. Сутність експлуатаційної програми готелю
7.2. Характеристика основних оперативних показників експлуатаційної програми готельного підприємства
7.3 Планування експлуатаційної діяльності та експлуатаційної програми готелю
Тема 8. Капіталовкладення підприємств готельно – ресторанного бізнесу та оцінювання їх ефективності
8.1. Характеристика та структура інвестицій
8.2. Об’єкти і напрями інвестування
8.3. Оцінка ефективності інвестицій підприємств готельно – ресторанного бізнесу
Тема 9. Методика ціноутворення на підприємствах готельно – ресторанного бізнесу
9.1. Поняття ціноутворення у туристичній сфері та види цінових методів
9.2. Особливості формування цін на готельно – ресторанні послуги
Методи та критерії оцінювання: 40 % - виконання практичних та лабораторних завдань; 60 % - екзаменаційний контроль
Критерії оцінювання результатів навчання: Практичні заняття оцінюються в 20 б., де: по 5б. оцінюється дві письмові практичні роботи у ВНС відповідно до тем №2 та №6; обов’язкове проходження тестового контролю (у ВНС) – 10б., де кожна тема загалом оцінюється у 1б. Критерії оцінювання правильності відповідей КР №1 та №2 для студентів заочної форми навчання вказані у на початку завдань кожної КР.
Порядок та критерії виставляння балів та оцінок: 100–88 балів – («відмінно») виставляється за високий рівень знань (допускаються деякі неточності) навчального матеріалу компонента, що міститься в основних і додаткових рекомендованих літературних джерелах, вміння аналізувати явища, які вивчаються, у їхньому взаємозв’язку і роз витку, чітко, лаконічно, логічно, послідовно відповідати на поставлені запитання, вміння застосовувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 87–71 бал – («добре») виставляється за загалом правильне розуміння навчального матеріалу компонента, включаючи розрахунки , аргументовані відповіді на поставлені запитання, які, однак, містять певні (неістотні) недоліки, за вміння застосовувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 70 – 50 балів – («задовільно») виставляється за слабкі знання навчального матеріалу компонента, неточні або мало аргументовані відповіді, з порушенням послідовності викладення, за слабке застосування теоретичних положень під час розв’язання практичних задач; 49–26 балів – («не атестований» з можливістю повторного складання семестрового контролю) виставляється за незнання значної частини навчального матеріалу компонента, істотні помилки у відповідях на запитання, невміння застосувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 25–00 балів – («незадовільно» з обов’язковим повторним вивченням) виставляється за незнання значної частини навчального матеріалу компонента, істотні помилки у відповідях на запитання, невміння орієнтуватися під час розв’язання практичних задач, незнання основних фундаментальних положень.
Рекомендована література: Круль Г.Я. Основи готельної справи. Навч. пос.- К.: Центр учбової літератури, 2011.- 308с.
Мальська М.П. Планування туристичної діяльності: підруч./ М.П.Мальська О.Ю.Бордун. – К.: Знання, 2010. – 310с.
Мальская М.П., Худо В.В. Туристичний бізнес: теорія і практика. Навч.пос. – К.: Центр учбової літератури, 2007. – 424с.
Організація готельного господарства: навч.посіб. / О.М.Головко, Н.С.Кампов, С.С.Махлинець, Г.В.Симочко; За ред. О.М.головко. – К.: Кондор, 2012. – 338с.
Пуцентейло П.Р. Економіка і організація туристичноготельного підприємництва / Навч. посібник. – К.: ЦУЛ, 2007. – 300 с.
Уніфікований додаток: Національний університет «Львівська політехніка» забезпечує реалізацію права осіб з інвалідністю на здобуття вищої освіти. Інклюзивні освітні послуги надає Служба доступності до можливостей навчання «Без обмежень», метою діяльності якої є забезпечення постійного індивідуального супроводу навчального процесу студентів з інвалідністю та хронічними захворюваннями. Важливим інструментом імплементації інклюзивної освітньої політики в Університеті є Програма підвищення кваліфікації науково-педагогічних працівників та навчально-допоміжного персоналу у сфері соціальної інклюзії та інклюзивної освіти. Звертатися за адресою:
вул. Карпінського, 2/4, І-й н.к., кімн. 112
E-mail: nolimits@lpnu.ua
Websites: https://lpnu.ua/nolimits https://lpnu.ua/integration
Академічна доброчесність: Політика щодо академічної доброчесності учасників освітнього процесу формується на основі дотримання принципів академічної доброчесності з урахуванням норм «Положення про академічну доброчесність у Національному університеті «Львівська політехніка» (затверджене вченою радою університету від 20.06.2017 р., протокол № 35).