Готельно-ресторанна індустрія світу та України

Спеціальність: Готельно-ресторанна справа
Код дисципліни: 6.241.00.O.005
Кількість кредитів: 6.00
Кафедра: Туризм
Лектор: к.геогр.н., асист. Лущик М. В.
Семестр: 1 семестр
Форма навчання: денна
Мета вивчення дисципліни: Мета навчальної дисципліни – дати студентам, майбутнім фахівцям у сфері готельного та ресторанного бізнесу, комплекс знань, умінь і навичок щодо виникнення, розвитку та сучасного функціонування готельно-ресторанної індустрії в світовому і вітчизняному контексті, необхідних для ефективної професійної діяльності.
Завдання: Вивчення навчальної дисципліни передбачає формування та розвиток у здобувачів освіти компетентностей: інтегральні компетентності: ? ІК. Здатність розв’язувати спеціалізовані завдання та практичні проблеми діяльності суб'єктів готельного і ресторанного бізнесу, що передбачає застосування теорій та методів системи наук, які формують концепції гостинності і характеризується комплексністю та невизначеністю умов; загальні компетентності: ? ЗК03. Здатність вчитися і оволодівати сучасними знаннями; ? ЗК04. Навички використання інформаційних і комунікаційних технологій; ? ЗК07. Цінування та повага різноманітності та мультикультурності; ? ЗК10. Здатність застосовувати знання у практичних ситуаціях. фахові компетентності: ? СК02. Здатність організовувати сервісно-виробничий процес з урахуванням вимог і потреб споживачів та забезпечувати його ефективність; ? СК05. Здатність управляти підприємством, приймати рішення у господарській діяльності суб’єктів готельного та ресторанного бізнесу; ? СК12. Здатність ініціювати концепцію розвитку бізнесу, формулювати бізнес-ідею розвитку суб’єктів готельного та ресторанного бізнесу.
Результати навчання: - набуття необхідних знань про міжнародний готельний бізнес в цілому; - засвоєння і розуміння основних понять і категорій готельної сфери; - розуміння специфіки розвитку готельної індустрії в різних регіонах і країнах; - вивчення особливостей готельної класифікації та визначення їх специфічних рис у різних країнах світу; - набуття практичних навичок визначення співвідношення між закладом розміщення і видом туру; - аналіз світового досвіду розвитку туристичного бізнесу та встановлення сучасних тенденцій розвитку туризму в тій чи іншій країні чи регіоні; - володіння навиками практичного моделювання, аналізування та вирішення конкретних ситуацій і задач, що випливають із запропонованих тем лекційних занять.
Необхідні обов'язкові попередні та супутні навчальні дисципліни: Вступ до спеціальності Організація готельного господарства
Короткий зміст навчальної програми: 1. Теоретичні засади дослідження особливостей функціонування та структури готельної індустрії. 2. Основні історичні періоди розвитку готельної індустрії в світі та Україні. 3. Типи, характеристика та класифікація підприємств у сфері міжнародної готельної індустрії. 4. Особливості розвитку світових готельних ланцюгів. Приклади досягнень найвідоміших готельєрів світу. 5. Міжнародне готельне господарство різних регіонів світу. Рейтинг країн світу у сфері готельного бізнесу. 6. Тренди готельної індустрії. 7. Вітчизняна готельна індустрія: сучасний стан, проблеми і перспективи.
Опис: Тема 1 . Теоретичні засади дослідження готельно-ресторанної індустрії Лекція 1. Про поняття та структуру готельно-ресторанної індустрії Лекція 2. З історії розвитку готельно-ресторанної індустрії Тема 2. Готельно-ресторанна індустрія у глобальному контексті Лекція 3. Місце і роль готельно-ресторанного бізнесу у світовій економіці Лекція 4. Міжнародні готельно-ресторанні організації світу Лекція 5. Лідери глобального готельного ринку Лекція 6. Основоположники сучасної готельної індустрії Лекція 7. Ресторанна галузь світу: лідери ринку Лекція 8. Обличчя ресторанного бізнесу Тема 3. Регіональні особливості готельно-ресторанної індустрії Лекція 9. Готельно-ресторанна індустрія Європи Лекція 10. Індустрія гостинності в Азії Лекція 11. ГРІ Американського регіону Лекція 12. ГРІ в інших регіонах світу Тема 4. Особливості функціонування національної готельно-ресторанної індустрії Лекція 13. Загальна характеристика готельної індустрії України Лекція 14. Ресторанний бізнес в Україні Лекція 15. Особливості функціонування сектору готельно-ресторанного бізнесу в умовах війни
Методи та критерії оцінювання: Поточний контроль (40 %) – практичні заняття, усне опитування Підсумковий контроль (60%) – екзамен
Критерії оцінювання результатів навчання: Практичні (семінарські) заняття (максимальна кількість балів за кожне практичне (семінарське) заняття № 1-15 – 1 бал) ? усний захист завдань практичних (семінарських) занять (максимальна кількість балів за усний захист завдань кожного практичного (семінарського) заняття № 1-15 – 1 бал) Лабораторні роботи (максимальна кількість балів за кожну лабораторну роботу № 1-15 – 3 бали) ? письмове виконання завдань лабораторних робіт (максимальна кількість балів за усний захист завдань кожної лабораторної роботи № 1-15 – 1 бал) ? усний захист завдань лабораторних робіт (максимальна кількість балів за усний захист завдань кожної лабораторної роботи № 1-15 – 2 бали)
Порядок та критерії виставляння балів та оцінок: 100–88 балів – («відмінно») виставляється за високий рівень знань (допускаються деякі неточності) навчального матеріалу компонента, що міститься в основних і додаткових рекомендованих літературних джерелах, вміння аналізувати явища, які вивчаються, у їхньому взаємозв’язку і роз витку, чітко, лаконічно, логічно, послідовно відповідати на поставлені запитання, вміння застосовувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 87–71 бал – («добре») виставляється за загалом правильне розуміння навчального матеріалу компонента, включаючи розрахунки , аргументовані відповіді на поставлені запитання, які, однак, містять певні (неістотні) недоліки, за вміння застосовувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 70 – 50 балів – («задовільно») виставляється за слабкі знання навчального матеріалу компонента, неточні або мало аргументовані відповіді, з порушенням послідовності викладення, за слабке застосування теоретичних положень під час розв’язання практичних задач; 49–26 балів – («не атестований» з можливістю повторного складання семестрового контролю) виставляється за незнання значної частини навчального матеріалу компонента, істотні помилки у відповідях на запитання, невміння застосувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 25–00 балів – («незадовільно» з обов’язковим повторним вивченням) виставляється за незнання значної частини навчального матеріалу компонента, істотні помилки у відповідях на запитання, невміння орієнтуватися під час розв’язання практичних задач, незнання основних фундаментальних положень.
Рекомендована література: Бойко М.Г. Організація готельного господарства: підручник. / Бойко М.Г., Гопкало Л.M. – К.: Київ, нац. торг.-екон. ун-т, 2006. – 448 с. Мальська М. Готельний бізнес: теорія та практика: підручник / Марта Мальська, Ігор Пандяк ; М-во освіти і науки України, Львівський нац. ун-т ім. І. Франка. –К. : Центр учбової літератури, 2012. – 470 с. Малюта Л. Я. Міжнародна готельна індустрія (Програма, курс лекцій, практичні заняття, самостійна робота, індивідуальні завдання, тести) : [Електронний ресурс]. – Режим доступу: https://dl.tntu.edu.ua/index.php/ ID:920 Мунін Г. Б. Франчайзинг у готельно-ресторанному бізнесі : навч. посіб. / Г. Б. Мунін, Ю. О. Карягін, А. С. Артеменко, Ю. В. Кошиль ; за заг. ред. Л. С. Трофименка, О. О. Гаца. – К. : Кон- дор, 2008. – 370 с. Мунін Г. Б. Управління сучасним готельним комплексом : навч. посіб. / [Г. Б. Мунін, А. О. Змійов, Г. О. Зінов’єв та ін.] ; за ред. С. І. До рогунцова. – К. : Ліра, 2005. – 520 с. Пуцентейло П. Р. Економіка і організація туристично-готельного підприємництва : навч. посіб. / П. Р. Пуцентейло. – К. : Центр учбової літератури, 2007. – 344 с.
Уніфікований додаток: Національний університет «Львівська політехніка» забезпечує реалізацію права осіб з інвалідністю на здобуття вищої освіти. Інклюзивні освітні послуги надає Служба доступності до можливостей навчання «Без обмежень», метою діяльності якої є забезпечення постійного індивідуального супроводу навчального процесу студентів з інвалідністю та хронічними захворюваннями. Важливим інструментом імплементації інклюзивної освітньої політики в Університеті є Програма підвищення кваліфікації науково-педагогічних працівників та навчально-допоміжного персоналу у сфері соціальної інклюзії та інклюзивної освіти. Звертатися за адресою: вул. Карпінського, 2/4, І-й н.к., кімн. 112 E-mail: nolimits@lpnu.ua Websites: https://lpnu.ua/nolimits https://lpnu.ua/integration
Академічна доброчесність: Політика щодо академічної доброчесності учасників освітнього процесу формується на основі дотримання принципів академічної доброчесності з урахуванням норм «Положення про академічну доброчесність у Національному університеті «Львівська політехніка» (затверджене вченою радою університету від 20.06.2017 р., протокол № 35).