Домедична допомога у надзвичайних ситуаціях

Спеціальність: Цивільна безпека
Код дисципліни: 6.263.00.O.009
Кількість кредитів: 6.00
Кафедра: Цивільна безпека
Лектор: к.т.н., доцент Дацько Олександра Сергіївна
Семестр: 2 семестр
Форма навчання: денна
Мета вивчення дисципліни: Метою викладання навчальної дисципліни «Домедична допомога у надзвичайних ситуаціях» є навчання студентів базового напряму Цивільна безпека основним правилам надання домедичної допомоги при надзвичайних ситуаціях, різноманітних травмах та гострих захворюваннях, вироблення навичок реанімаційних заходів, навчанню використовування набутих знань загальної та особистої гігієни у пропаганді здорового образу життя.
Завдання: • ФК15 Готовність до застосування та експлуатації технічних систем захисту, засобів індивідуального та колективного захисту від негативного впливу небезпечних чинників надзвичайної ситуації, дії небезпечних і шкідливих виробничих чинників; • ФК17. Здатність організовувати та проводити навчання процівників підприємств, установ та організацій і населенні до дій в умовах надзвичайних ситуацій • ФК18. Здатність надавати домедичну допомогу постраждалим особам у надзвичайних ситуаціях
Результати навчання: УМ9. Обирати оптимальні способи та застосовувати засоби захисту від впливу негативних чинників хімічного, біологічного і радіаційного походження. УМ15. Організовувати та проводити навчання населення діям у надзвичайних ситуаціях, заняття з особовим складом підрозділу; доносити до фахівців і нефахівців інформацію, ідеї, проблеми, рішення та власний досвід у сфері професійної діяльності
Необхідні обов'язкові попередні та супутні навчальні дисципліни: Прореквізити: Безпека життєдіяльності Кореквізити: Державне соціальне страхування Розслідування, облік і аналіз нещасних випадків, професійних захворювань, аварій та їх профілактика
Короткий зміст навчальної програми: Предметом вивчення навчальної дисципліни «Домедична допомога у надзвичайних ситуаціях» є організація та методика проведення комплексу термінових заходів, спрямованих на припинення дії чинника (джерела) ураження, усунення явищ, що загрожують життю, полегшення страждань і підготовку потерпілого для відправлення до лікувально-профілактичного закладу, що вживаються в разі надзвичайних ситуацій, нещасних випадків і раптових захворювань.
Опис: Нормативно-правові основи надання домедичної допомоги. Загальні поняття про анатомію та фізіологію людини. Правила поведінки на місці події при наданні домедичної допомоги. Первинний огляд постраждалого. Виявлення життєвих показників. Послідовність огляду постраждалого. Домедична допомога при термінальних станах з основами реанімації. Домедична допомога при кровотечах. Класифікація, механізм, види травм. Домедична допомога при травмах та пораненнях. Бальна оцінка тяжкості травми. Домедична допомога при опіках, обмороженнях, електротравмах. Домедична допомога при отруєннях, укусах, утопленні і інших нещасних випадках. Домедична допомога при невідкладних станах різноманітних соматичних захворювань. Правила та методи транспортної іммобілізації.
Методи та критерії оцінювання: - Поточний контроль (30%): тестові завдання на практичних заняттях, усне опитування (20%); тактичні відпрацювання в ситуаційних завданнях (10%). - Підсумковий контроль (70%, іспит): тести (40 %), практичні навики в ситуаційних завданнях (20 %).усна компонента (10 %).
Критерії оцінювання результатів навчання: - Поточний контроль (30%) - Підсумковий контроль (70%, іспит)
Порядок та критерії виставляння балів та оцінок: 100-88 балів - атестований з оцінкою «відмінно» - Високий рівень: здобувач освіти демонструє поглиблене володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни, системні знання, вміння і навички їх практичного застосування. Освоєні знання, вміння і навички забезпечують можливість самостійного формулювання цілей та організації навчальної діяльності, пошуку та знаходження рішень у нестандартних, нетипових навчальних і професійних ситуаціях. Здобувач освіти демонструє здатність робити узагальнення на основі критичного аналізу фактичного матеріалу, ідей, теорій і концепцій, формулювати на їх основі висновки. Його діяльності ґрунтується на зацікавленості та мотивації до саморозвитку, неперервного професійного розвитку, самостійної науково-дослідної діяльності, що реалізується за підтримки та під керівництвом викладача. 87-71 балів - атестований з оцінкою «добре» - Достатній рівень: передбачає володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни на підвищеному рівні, усвідомлене використання знань, умінь і навичок з метою розкриття суті питання. Володіння частково-структурованим комплексом знань забезпечує можливість їх застосування у знайомих ситуаціях освітнього та професійного характеру. Усвідомлюючи специфіку задач та навчальних ситуацій, здобувач освіти демонструє здатність здійснювати пошук та вибір їх розв’язання за поданим зразком, аргументувати застосування певного способу розв’язання задачі. Його діяльності ґрунтується на зацікавленості та мотивації до саморозвитку, неперервного професійного розвитку. 70-50 балів - атестований з оцінкою «задовільно» - Задовільний рівень: окреслює володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни на середньому рівні, часткове усвідомлення навчальних і професійних задач, завдань і ситуацій, знання про способи розв’язання типових задач і завдань. Здобувач освіти демонструє середній рівень умінь і навичок застосування знань на практиці, а розв’язання задач потребує допомоги, опори на зразок. В основу навчальної діяльності покладено ситуативність та евристичність, домінування мотивів обов’язку, неусвідомлене застосування можливостей для саморозвитку. 49-00 балів - атестований з оцінкою «незадовільно» - Незадовільний рівень: свідчить про елементарне володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни, загальне уявлення про зміст навчального матеріалу, часткове використання знань, умінь і навичок. В основу навчальної діяльності покладено ситуативно-прагматичний інтерес.
Рекомендована література: 1. Екстренна та невідкладна медична допомога: підручник /[М.І.Швед, А.А.Гудима, С.М.Геряк та ін.]; за ред. М.І.Шведа. – Тернопіль: ТДМУ, 2018. – 448 с. 2. Домедична допомога : підручник [для слухачів вищ. юрид. навч. закл.] / [А. В. Самодін, О. В. Чуприна, Т. П. Жилін та ін.] / за заг. ред. В. В. Стеблюка. – Київ : Нац. акад. внутр. справ, 2018. – 226 с. 3. Перша медична допомога постраждалим дорожньо-транспортних пригодах. Порадник/ П.В.Олійник, С.І.Марусич.-Львів: ”Сполом”,2004.-88 с. 4. Рощін Г.Г. Бальна оцінка тяжкості травми: Навчальний посібник. / Г.Г. Рощін, Ю.В. Поляченко, О.В. Мазуренко, С.О. Гурєв, Н.М. Барамія, Г.Ф. Мацідонська, Ф.М. Новіков, Т.В. Гергая. — Тернопіль: Укрмедкнига, 2001. — 72 с. 5. Гищак Т.В., Долинна О.В. Основи медичних знань та медицини катастроф: Навч. посібник / Т.В. Гищак, О.В. Долинна. – К.: Вид-во «ПАЛИВОДА А.В.», 2003. – 140 с. 6. Медицина надзвичайних ситуацій. Збірник законодавчих і нормативних актів// Навчальний посібник для медичних ВНЗ / Олійник П.В., Чаплик В.В.,Пилипів Я.І., Кузьменко В.Ф.- К.:Медицина, 2010.- 374 с. 7. Кодекс цивільного захисту України від 02.10.2012 р. № 5403-VI. 8. Закон України від 05.07.2012 р. № 5081–VI «Про екстрену медичну допомогу». 9. Про удосконалення підготовки з надання домедичної допомоги осіб, які не мають медичної освіти: Наказ Міністерства охорони здоров’я України від 29 березня 2017 № 346: [Електронний ресурс]. – Режим доступу: http://zakon2.rada.gov.ua/laws/find/l429172?stan=5/. 10. Посібник з профілактики та лікування COVID-19. МОЗ України. - Режим доступу: https://healthcenter.od.ua/wp-content/uploads/2020/04/posibnyk-covid-19-ukraine.pdf
Уніфікований додаток: Національний університет «Львівська політехніка» забезпечує реалізацію права осіб з інвалідністю на здобуття вищої освіти. Інклюзивні освітні послуги надає Служба доступності до можливостей навчання «Без обмежень», метою діяльності якої є забезпечення постійного індивідуального супроводу навчального процесу студентів з інвалідністю та хронічними захворюваннями. Важливим інструментом імплементації інклюзивної освітньої політики в Університеті є Програма підвищення кваліфікації науково-педагогічних працівників та навчально-допоміжного персоналу у сфері соціальної інклюзії та інклюзивної освіти. Звертатися за адресою: вул. Карпінського, 2/4, І-й н.к., кімн. 112 E-mail: nolimits@lpnu.ua Websites: https://lpnu.ua/nolimits https://lpnu.ua/integration
Академічна доброчесність: Політика щодо академічної доброчесності учасників освітнього процесу формується на основі дотримання принципів академічної доброчесності з урахуванням норм «Положення про академічну доброчесність у Національному університеті «Львівська політехніка» (затверджене вченою радою університету від 20.06.2017 р., протокол № 35).