Розслідування, облік і аналіз нещасних випадків, професійних захворювань, аварій та їх профілактика
Спеціальність: Цивільна безпека
Код дисципліни: 6.263.00.O.035
Кількість кредитів: 3.00
Кафедра: Цивільна безпека
Лектор: доцент, к.т.н. Федевич Олег Євгенович
Семестр: 6 семестр
Форма навчання: денна
Завдання: ЗК1.Здатність реалізовувати свої права і обов’язки як члена суспільства, усвідомлювати цінності громадянського (вільного демократичного) суспільства та необхідність його сталого розвитку, верховенства права, прав і свободи людини і громадянина України.
ФК1.Усвідомлення функцій держави, форм реалізації цих функцій, правових основ цивільного захисту, охорони праці; дотримання основних принципів здійснення цивільного захисту та державної політики з питань охорони праці.
ФК5. Здатність організовувати нагляд (контроль) за додержанням вимог законодавства у сфері цивільного захисту, техногенної, промислової безпеки та охорони праці.
Результати навчання: • ЗС3. Аналізувати суспільні явища й процеси на рівні, необхідному для професійної діяльності, знати нормативно-правові засади забезпечення цивільного захисту, охорони праці, питання нормативного регулювання забезпечення заходів у сфері цивільного захисту та техногенної безпеки об'єктів і територій.
ЗС4. Застосовувати отримані знання правових основ цивільного захисту, охорони праці у практичній діяльності.
Необхідні обов'язкові попередні та супутні навчальні дисципліни: Прореквізити:
Математика
Фізика
Хімія
Екологія
Кореквізити:
Фізіологія та гігієна праці
Радіаційний, хімічний і біологічний захист
Державне соціальне страхування
Короткий зміст навчальної програми: Вивчення питань розслідування нещасних випадків на виробництві і в побуті є невід’ємною складовою підготовки фахівця у галузі цивільної безпеки і охорони праці та формування в нього професійних компетентностей. Мета навчальної дисципліни «Розслідування нещасних випадків на виробництві та професійних захворювань» полягає в тому, щоб майбутні фахівці отримали теоретичну і практичну підготовку щодо організації розслідування нещасних випадків виробничого і невиробничого характеру. Викладання навчальної дисципліни забезпечить такі результати навчання: вивчення кваліфікацій нещасних випадків, ознайомлення з Порядком розслідування нещасних випадків та професійних захворювань, отримання практичних навичок для розслідування нещасного випадку на виробництві та в побуті, вміння складати необхідну документацію.
Ключові слова: розслідування, нещасні випадки, професійні захворювання, дорожньо-транспортні пригоди, аварії.
Опис: Тема No1
ЗАКОНОДАВЧА ТА НОРМАТИВНА БАЗА УКРАЇНИ З РОЗСЛІДУВАННЯ НЕЩАСНИХ ВИПАДКІВ НА ВИРОБНИЦТВІ ТА В ПОБУТІ
Тема No2
МІЖНАРОДНИЙ ДОСВІД ОРГАНІЗАЦІЇ РОЗСЛІДУВАННЯ, ОБЛІКУ І АНАЛІЗ НЕЩАСНИХ ВИПАДКІВ, ПРОФЕСІЙНИХ ЗАХВОРЮВАНЬ ТА АВАРІЙ
Тема No3
ОБОВ’ЯЗКИ ТА ДІЇ РОБОТОДАВЦЯ З ОРГАНІЗАЦІЇ І ПРОВЕДЕННЯ ЗВИЧАЙНОГО РОЗСЛІДУВАННЯ НЕЩАСНИХ ВИПАДКІВ НА ВИРОБНИЦТВІ
Тема No4
ОБОВ’ЯЗКИ ТА ДІЇ КОМІСІЇ З ОРГАНІЗАЦІ І ПРОВЕДЕННЯ ЗВИЧАЙНОГО РОЗСЛІДУВАННЯ НЕЩАСНИХ ВИПАДКІВ НА ВИРОБНИЦТВІ
Тема No5
КЛАСИФІКАЦІЯ ВИДІВ ПОДІЙ, ПРИЧИН НЕЩАСНОГО ВИПАДКУ, ОБЛАДНАННЯ, УСТАТКУВАННЯ, МАШИН, МЕХАНІЗМІВ, ЩО ПРИЗВЕЛИ ДО НЕЩАСНОГО ВИПАДКУ
Тема No6
ОСОБЛИВОСТІ ОРГАНІЗАЦІЇ І ПРОВЕДЕННЯ СПЕЦІАЛЬНОГО РОЗСЛІДУВАННЯ НЕЩАСНИХ ВИПАДКІВ
Тема No7
ОБОВ’ЯЗКИ ТА ДІЇ РОБОТОДАВЦЯ З ОРГАНІЗАЦІЇ І ПРОВЕДЕННЯ СПЕЦІАЛЬНОГО РОЗСЛІДУВАННЯ НЕЩАСНИХ ВИПАДКІВ НА ВИРОБНИЦТВІ
Тема No8
ОБОВ’ЯЗКИ ТА ДІЇ КОМІСІЇ ЗІ СПЕЦІАЛЬНОГО РОЗСЛІДУВАННЯ НЕЩАСНИХ ВИПАДКІВ НА ВИРОБНИЦТВІ
Тема No9
ХАРАКТЕРИСТИКА ПРОФЕСІЙНИХ ХВОРОБ ТА ПРИЧИН ЇХ ВИНИКНЕННЯ В УКРАЇНІ
Тема No10
ОСОБЛИВОСТІ ОРГАНІЗАЦІЇ І ПРОВЕДЕННЯ РОЗСЛІДУВАННЯ ТА ОБЛІКУ ПРОФЕСІЙНИХ ЗАХВОРЮВАНЬ, ОТРУЄНЬ
Методи та критерії оцінювання: Теоретичні та практичні заняття проводяться у складі навчальних груп. Для оцінювання знань студентів використовуються поточний та підсумковий контролі.
Поточний контроль:
Виконання обов’язкових практичних робіт та їх захист у вигляді усної компоненти.
Підсумковий контроль:
Іспит.
Критерії оцінювання результатів навчання: Поточний контроль: Виконання індивідуальних практичних завдань. (30%)
Підсумковий контроль: Іспит. (70%)
Порядок та критерії виставляння балів та оцінок: 100-88 балів - атестований з оцінкою «відмінно» - Високий рівень: здобувач освіти демонструє поглиблене володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни, системні знання, вміння і навички їх практичного застосування. Освоєні знання, вміння і навички забезпечують можливість самостійного формулювання цілей та організації навчальної діяльності, пошуку та знаходження рішень у нестандартних, нетипових навчальних і професійних ситуаціях. Здобувач освіти демонструє здатність робити узагальнення на основі критичного аналізу фактичного матеріалу, ідей, теорій і концепцій, формулювати на їх основі висновки. Його діяльності ґрунтується на зацікавленості та мотивації до саморозвитку, неперервного професійного розвитку, самостійної науково-дослідної діяльності, що реалізується за підтримки та під керівництвом викладача. 87-71 балів - атестований з оцінкою «добре» - Достатній рівень: передбачає володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни на підвищеному рівні, усвідомлене використання знань, умінь і навичок з метою розкриття суті питання. Володіння частково-структурованим комплексом знань забезпечує можливість їх застосування у знайомих ситуаціях освітнього та професійного характеру. Усвідомлюючи специфіку задач та навчальних ситуацій, здобувач освіти демонструє здатність здійснювати пошук та вибір їх розв’язання за поданим зразком, аргументувати застосування певного способу розв’язання задачі. Його діяльності ґрунтується на зацікавленості та мотивації до саморозвитку, неперервного професійного розвитку. 70-50 балів - атестований з оцінкою «задовільно» - Задовільний рівень: окреслює володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни на середньому рівні, часткове усвідомлення навчальних і професійних задач, завдань і ситуацій, знання про способи розв’язання типових задач і завдань. Здобувач освіти демонструє середній рівень умінь і навичок застосування знань на практиці, а розв’язання задач потребує допомоги, опори на зразок. В основу навчальної діяльності покладено ситуативність та евристичність, домінування мотивів обов’язку, неусвідомлене застосування можливостей для саморозвитку. 49-00 балів - атестований з оцінкою «незадовільно» - Незадовільний рівень: свідчить про елементарне володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни, загальне уявлення про зміст навчального матеріалу, часткове використання знань, умінь і навичок. В основу навчальної діяльності покладено ситуативно-прагматичний інтерес.
Рекомендована література: 1. Вивчення порядку розслідування та обліку нещасних випадків на виробництві:метод. вказівки до виконання практ. роботи з дисципліни "Охорона праці в галузі" для студентів ден. та заоч. форм навчання усіх спец./М-во освіти і науки України, Нац. ун-т "Львів. політехніка" ; [уклад.: Н. В. Ступницька, О. Є. Федевич] .-Львів:Вид-во Львів. політехніки,2013 .-60 с
2. Охорона праці:[навч. посіб.]/[В. П. Кучерявий, Ю. Є. Павлюк, А. Д. Кузик, С. В. Кучерявий] ; за ред. В. П. Кучерявого .-Л.:Оріяна-Нова,2007 .-368 с.-(іл.) .-978-966-2128-02-4;Бібліогр.: с. 360-364
3. Гандзюк Михайло Петрович, Желібо Євген Петрович, Халімовський Модест Олександрович Основи охорони праці:підруч. для студентів ВНЗ/за ред. М. П. Гандзюка ; М-во освіти і науки України .-Львів ; Київ:Новий Світ-2000 : Каравела,2003 .-408 сс
4. Гогіташвілі Георгій Григорович, Карчевські Єжи-Тадеуш, Лапін Віктор Миколайович. Управління охороною праці та ризиком за міжнародними стандартами:навч. посіб. [для студ. вищ. навч. закл., що вивч. курс "Охорона праці в галузі"] .-К.:Знання,2007 .-368 с.-(іл.) .-966-346-250-7;Бібліогр.: с. 330-332
5. Москальова Віра Миколаївна, Батлук Вікторія Арсеніївна, Кусковець Сергій Леонідович, Филипчук Віктор Леонідович Охорона праці (питання та відповіді):довідник/М-во освіти і науки, молоді та спорту України, Нац. ун-т вод. госп-ва та природокористування .-Львів:Магнолія-2006,2011 .-442 с.-(іл.) .-Вища освіта в Україні .-978-617-574-039-2;Бібліогр.: с. 438-441
6. Пістун Ігор Павлович, Березовецький Андрій Петрович, Трач Андрій Юрійович Охорона праці (психологія безпеки):навч. посіб. для студентів ВНЗ/М-во освіти і науки України .-Львів:Тріада плюс,2010 .-476 с.-(іл.) .-978-966-486-071-7;Бібліогр.: с. 471-472
Уніфікований додаток: Національний університет «Львівська політехніка» забезпечує реалізацію права осіб з інвалідністю на здобуття вищої освіти. Інклюзивні освітні послуги надає Служба доступності до можливостей навчання «Без обмежень», метою діяльності якої є забезпечення постійного індивідуального супроводу навчального процесу студентів з інвалідністю та хронічними захворюваннями. Важливим інструментом імплементації інклюзивної освітньої політики в Університеті є Програма підвищення кваліфікації науково-педагогічних працівників та навчально-допоміжного персоналу у сфері соціальної інклюзії та інклюзивної освіти. Звертатися за адресою:
вул. Карпінського, 2/4, І-й н.к., кімн. 112
E-mail: nolimits@lpnu.ua
Websites: https://lpnu.ua/nolimits https://lpnu.ua/integration
Академічна доброчесність: Політика щодо академічної доброчесності учасників освітнього процесу формується на основі дотримання принципів академічної доброчесності з урахуванням норм «Положення про академічну доброчесність у Національному університеті «Львівська політехніка» (затверджене вченою радою університету від 20.06.2017 р., протокол № 35).